Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Οινοπαραγωγοί σε ηλικία 5 ετών

Την τοπική παράδοση από τη μικρή τους ηλικίας μαθαίνουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου στο Ηράκλειο Κρήτης, που έφτιαξαν ήδη το δικό τους κρασί και τις επόμενες ημέρες ετοιμάζονται να? βγάλουν και λάδι!
Η καλλιέργεια των κρητικών προϊόντων, η τοπική παράδοση, ο διατροφικός πολιτισμός και οι αξίες του άρχισαν να μπαίνουν στα ιδιωτικά και δημόσια νηπιαγωγεία - δημοτικά σχολεία του νησιού με στόχο να μη «σβήσουν» ποτέ τα ήθη και τα έθιμα του τόπου.

Το άνοιγμα του κρασοβάρελου στο σχολείου συνδυάστηκε με γιορτή αποδίδοντας τιμές στον Αϊ-Γιώργη τον Μεθυστή και στον Διόνυσο όπου οι 28 λιλιπούτειοι μαθητές του νηπιαγωγείου κέρασαν το κρασί που έφτιαξαν στους γονείς τους, χόρεψαν, έπαιξαν θέατρο και είπαν ποιήματα για το αμπέλι, τα σταφύλια και το κρασί.

Τα μικρά παιδιά, 55 ημέρες νωρίτερα, με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών τους, έκοψαν τα σταφύλια τα οποία πάτησαν σε αυτοσχέδιο πατητήρι. Στη συνέχεια τον μούστο που έβγαλαν τον έριξαν στο βαρελάκι για ζύμωση, ενώ τα «τσάμπουρα» τα έδωσαν για παραγωγή ρακής.

Εφόδια
«Είναι μεγάλη υπόθεση η διάσωση της τοπικής παράδοσης και είναι πολύ σημαντικό και ελπιδοφόρο μήνυμα το μεγάλο ενδιαφέρον των μικρών παιδιών», δήλωσαν οι νηπιαγωγοί Εύη Ανυφαντάκη, Ντίνα Γαλεζή και Γιώτα Μελισσουργάκη.

Οι πεντάχρονοι οινοπαραγωγοί, πέρα από το πρακτικό μέρος της παρασκευής του κρασιού στο οποίο συμμετείχαν, μαθαίνουν για την «ταυτότητα», την καλλιέργεια του αμπελιού, αλλά και για τα προϊόντα του, όπως το γλυκό σταφύλι, το κέικ με σταφίδες, μουστοκούλουρα, αμπελοντολμάδες κ.ά.

Παράλληλα μαθαίνουν και για τα άλλα παραδοσιακά προϊόντα, όπως οι ελιές, το λάδι και το σιτάρι που αποτελούν τη βάση της κρητικής διατροφής.

Επίσης διδάσκονται τη σημασία της υγιεινής διατροφής μαθαίνοντας να αποφεύγουν τα φαστ - φουντ και τυποποιημένα προϊόντα.

Τις επόμενες ημέρες θα μοιραστούν δωρεάν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία 2,5 τόνοι κρητικής σταφίδας σε ειδική συσκευασία ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν το προϊόν και τη διατροφική του αξία.

Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου