Τους πρώτους τρεις μήνες της πανδημίας, η Shawnie Bennett, μια ανύπαντρη μητέρα από το Όκλαντ της Καλιφόρνια, έχασε τη δουλειά της και τον αδερφό της, ο οποίος πέθανε από κορωνοϊό. Η θλίψη έκανε τα lockdown ακόμη πιο δύσκολα, συν του ότι έπρεπε, παράλληλα, να βοηθάει και την οχτάχρονη κόρη της, Xa’viar, με την τηλεκπαίδευση. Τον Νοέμβριο, η κα Bennett έγραψε την κόρη της στα διαδικτυακά μαθήματα που παρέδιδε μία ομάδα γονέων στην περιοχή της και προγραμμάτισαν να έχει μάθημα κάθε Σάββατο πρωί. Ένα τεστ της, αυτό τον μήνα, έδειξε ότι οι δεξιότητές της στην ανάγνωση βελτιώνονται με γρήγορους ρυθμούς.
Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021
Τα σποράκια και ο «καλός» κηπουρός
Είναι πολύ όμορφο να έχεις μια δασκάλα ή έναν δάσκαλο με πολλές γνώσεις για πολλά θέματα. Εκπαιδευτικούς που όχι μόνο ξέρουν πολλά, αλλά έχουν και τον ενθουσιασμό και τη διάθεση να τις μοιραστούν με τους μαθητές τους. Ωστόσο, υπάρχει ένα λεπτό όριο ανάμεσα στην επιπλέον γνώση που βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνωστικές τους ικανότητες και στην επιπλέον γνώση που μπερδεύει και κουράζει. Όπως χαρακτηριστικά λέει ένας συνάδελφος «ρίχνουμε σποράκια για να βγουν μετά από καιρό φυτά». Είναι πολύ σημαντικό ωστόσο να ξέρουμε πόσα «σποράκια» μπορούμε να ρίξουμε, πόσα επιπλέον θέματα να θίξουμε, ποιες πληροφορίες μπορούν να κατανοήσουν τα παιδιά.
Παιδιά και νέοι με ειδικές ανάγκες στον κόσμο του διαδικτύου
Η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού, δημοσίευσε τον Μάρτιο του 2021 το General Comment No 25. Το κείμενο αυτό επικεντρώνεται στα δικαιώματα των παιδιών σε σχέση με το ψηφιακό περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα παρατηρεί ότι αυτός ο χώρος γίνεται όλο και πιο σημαντικός, με όλο και περισσότερες πτυχές της ζωής των παιδιών να λαμβάνουν χώρα διαδικτυακά και να βασίζονται στην τεχνολογία.
"Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος": Διευθετήθηκε το ζήτημα της εισόδου των σκυλιών- οδηγών τυφλών τις εκκλησίες
Με ανακοίνωση της η Ζωή Γερουλάνου, πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου «Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος» επισημαίνει ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το ζευγάρι το οποίο ήθελε να παντρευτεί σε εκκλησία και ιερέας παρανόμως απαγόρευε την είσοδο του σκύλου τους που είναι συνοδός τυφλού ατόμου, τελικά διευθετήθηκε.
Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα στο zoosos.
Συμβουλές παιδιάτρων: “Ημερολόγιο” για ασφαλείς καλοκαιρινές διακοπές
Τα παιδιά μας, ειδικά ύστερα από τόσους μήνες καραντίνας και τηλεκπαίδευσης ,αισθάνονται πιο έντονη από ποτέ, την ανάγκη για κολύμπι, παιχνίδια στην παραλία, αθλοπαιδιές στη γειτονιά. Όλα αυτά είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη τους, εγκυμονούν όμως κινδύνους. Για να είναι τα παιδιά ασφαλή το καλοκαίρι πρέπει οι γονείς να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να ακολουθούν κάποιους κανόνες, πάντα με τη καθοδήγηση του οικογενειακού παιδιάτρου.
«Έκρηξη» διατροφικών διαταραχών σε εφήβους - Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς
Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους έχει παρατηρηθεί διεθνώς μεγάλη αύξηση των διατροφικών διαταραχών μεταξύ εφήβων.
Αναφέρεται χαρακτηριστικά από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard στις ΗΠΑ ότι η ανάγκη για αντιμετώπιση διατροφικών διαταραχών, όπως της νευρικής ανορεξίας, σε εφήβους ξεπέρασε κατά πολύ την ικανότητα αντιμετώπισής τους από το σύστημα υγείας. Οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σταυρούλα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) σχολιάζουν τo φαινόμενο αυτό.
Μετάλλαξη Δέλτα: Κρούσματα σε εφήβους στην Ελλάδα, στο τραπέζι ο εμβολιασμός 15 – 18 ετών
Ανησυχία προκαλεί η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα του κορονοϊού στη χώρα μας, καθώς ήδη κρούσματα καταγράφονται σε Αθήνα, Κρήτη και Κόρινθο, ενώ αρκετοί είναι οι επιστήμονες που εκτιμούν πως είναι θέμα χρόνου να επικρατήσει και στην Ελλάδα. Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN TV, η ινδική μετάλλαξη φαίνεται πως πλήττει κυρίως τους νέους.
Βρετανία: Θα απαγορευθούν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις junk food πριν από τις 21:00
Η κυβέρνηση της Βρετανίας θα απαγορεύσει την προβολή τηλεοπτικών διαφημίσεων για junk food πριν από τις 21:00.
Η απόφαση αυτή αφορά προϊόντα με υψηλά ποσοστά ζάχαρης, αλατιού και λιπαρών, όπως σοκολάτες, μπέργκερ, αναψυκτικά, γλυκά, παγωτά, μπισκότα, χυμούς με ζάχαρη, τσιπς και πίτσα, σύμφωνα με το BBC.
Το Erasmus που έβαλε τα φρούτα στα σχολεία
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου άλλο ένα πρόγραμμα Erasmus με τίτλο ‘’ Fruit Super Squad: Healthy Schools ‘’ Ήταν μια διετής στρατηγική συνεργασία για την ανταλλαγή ορθών πρακτικών στη σχολική εκπαίδευση και περιλάμβανε δημόσια σχολεία και μη κερδοσκοπικούς ιδιωτικούς οργανισμούς, από την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Κύπρο και την Τουρκία.
Τα σχολεία της Κρήτης σάρωσαν τα βραβεία του Bravo Schools!
Ταινίες, παιχνίδια, δράσεις για το περιβάλλον, τους πρόσφυγες και άλλα «καυτά» κοινωνικά ζητήματα, από τους μαθητές για όλο τον κόσμο!
Σχολεία της Κρήτης κατάφεραν να διακριθούν ανάμεσα σε 342 σχολεία που με τις 867 σχολικές προσεγγίσεις και με τη συμμετοχή 30.427 μαθητών και περισσοτέρων από 42.000 ενεργών πολιτών συμμετείχαν στον τέταρτο χρόνο διοργάνωσης του Bravo Schools, ενός θεσμού που προωθεί την εκπαίδευση και ενημέρωση για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στόχος είναι κάθε χρόνο να αναδεικνύει τις εργασίες που αναπτύσσονται στη σχολική κοινότητα.
Κύπρος: Γονείς καταγγέλλουν παγίωση διαχωρισμού παιδιών με αναπηρίες
«Είμαστε μόνοι μας οι γονείς παιδιών με αναπηρίες απέναντι σε ένα σύστημα που δεν τα θέλει βασικά», ανέφερε στον «Φ» σε συνομιλία μας την περασμένη Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2021, η Γιούλα Πιτσιάλη, πρόεδρος της παγκύπριας οργάνωσης γονέων και φίλων παιδιών με εγκεφαλικές και άλλες παραλύσεις «Αγκαλιά Ελπίδας», μητέρα του 17χρονου Νικόλα Μαρκαντώνη, παιδιού με σπαστική τετραπληγία και απώλεια ακοής, μαθητή στη Β΄ τάξη του Λυκείου Παλουριώτισσας. Η κυρία Πιτσιάλη, που είναι επίσης μητέρα δύο θυγατέρων 20 και 17 χρονών (δίδυμης με τον Νικόλα), κλήθηκε από την εφημερίδα μας να σχολιάσει το κείμενο του προσχεδίου της νέας νομοθεσίας και των κανονισμών για την ενιαία εκπαίδευση που έχει σταλεί από το υπουργείο Παιδείας σε όλους τους ενδιαφερομένους, αφού είχε προηγηθεί την προηγούμενη μέρα, 20 τρέχοντος, η δημοσιοποίηση της έντονης διαφωνίας της «Αγκαλιάς Ελπίδας» και άλλων τεσσάρων οργανώσεων γονέων παιδιών με αναπηρίες στις πρόνοιες του προτεινόμενου νομικού πλαισίου που κρίνουν ότι «νομιμοποιεί τις υφιστάμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρία» (οι άλλες τέσσερις οργανώσεις είναι ο Σύνδεσμος Στήριξης Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με/χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) Κύπρου, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Συνδρόμου Ντάουν, ο Σύνδεσμος Συγγενών και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό «Μαζί» και ο Σύνδεσμος για Άτομα με Αυτισμό Κύπρου).
Καταγγελία για ομοφοβικό περιεχόμενο σε σχολικό εγχειρίδιο | ερώτημα και στις πανελλαδικές
Με την αποδοχή της διαφορετικότητας να αποτελεί πρωτίστως θέμα παιδείας, παραδείγματα -όπως αυτό που θα διαβάσετε παρακάτω- αποτυπώνουν το πόσο πίσω βρισκόμαστε ως κοινωνία.
Πριν λίγες μέρες (24/6) οι μαθητές/τριες της Γ’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, στα πλαίσια των πανελλαδικών, εξετάστηκαν στο μάθημα Υγιεινή, του τομέα υγείας και πρόνοιας. Ανάμεσα στα ερωτήματα που έπρεπε να απαντήσουν ήταν και το εξής: “Να αναφέρεται επτά παράγοντες που επηρεάζουν τη συχνότητα εμφάνισης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων”.
Αποψη: Μ. Δετοράκη "Γιατί το Βυζάντιο στη μέση εκπαίδευση"
Με εξαίρεση τα τραγούδια του ακριτικού κύκλου, που άλλοτε εμφανίζονται στα σχολικά προγράμματα και άλλοτε εκλείπουν, μία υπερχιλιετής περίοδος της ελληνικής γραμματείας, από τον 4ο στον 15ο αι. παραμένει σκοτεινή, απροσπέλαστη για τους μαθητές της μέσης εκπαίδευσης. Το Βυζάντιο για τη σχολική πραγματικότητα υφίσταται μόνο ως ιστορική εποχή και ως μάθημα ιστορίας, όχι ως λόγος, σκέψη και κείμενα. Οι λόγοι είναι κυρίως ιστορικοί, αλλά και ιδεολογικοί. O εξοβελισμός της βυζαντινής γραμματείας ανάγεται στη μετα-οθωμανική περίοδο της οργάνωσης των ελληνικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κατά τα πρότυπα κυρίως της γερμανικής παράδοσης, του κλασικιστικού ιδεαλισμού και της ανθρωπιστικής παιδείας. Κάποιες δειλές απόπειρες απεγκλωβισμού από τη στενή αντίληψη προσήλωσης στην αρχαία ελληνική γλώσσα καταγράφονται στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αι. με την πρωτοποριακή τότε εισαγωγή διδασκαλίας των αρχαίων κειμένων μέσω μεταφράσεων. Ωστόσο και η μεταφραστική εκείνη προσέγγιση των κειμένων είχε επίσης αποκλείσει το Βυζάντιο.
Άποψη: Ν. Κωνσταντάρας "Στα χαμένα παιδιά χρωστάμε δικαίωση"
Στον πόλεμο, στη φτώχεια, στις συγκρούσεις πολιτισμών, γυναίκες και παιδιά βρίσκονται στην πρώτη γραμμή όσο και οι πρωταγωνιστές, όσο και οι στρατιώτες. Μόνο που οι δικές τους ιστορίες συνήθως μένουν στην αφάνεια. Βαθιές πληγές χαράσσουν ψυχές και κοινωνίες, ξεχασμένες, χωρίς να δίνεται η ευκαιρία για κάθαρση, για αποκατάσταση, για την προσωπική και εθνική λύτρωση.
Υπογράφτηκε η συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Συλλόγου Συνδρόμου Down Ελλάδος
Η κοινωνική προσφορά και η επιστημονική μελέτη με σκοπό τη συνδρομή των πιο ευάλωτων συνανθρώπων μας, είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους κινείται η συμφωνία που υπογράφτηκε σήμερα μεταξύ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Συλλόγου Συνδρόμου Down Ελλάδος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου.
Άποψη: Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης σε ορεινές – μειονεκτικές περιοχές στην εκπαίδευση με έμφαση στις μαθησιακές δυσκολίες
Του Μανώλη Γ. Ψαρουδάκη - Αντιδημάρχου & Προέδρου των Σχολικών Επιτροπών Δήμου Αμαρίου
Είχα πρόσφατα, την εξαιρετική τιμή να συμμετάσχω στο συνέδριο του Προγράμματος “Εξατομικευμένη Ψυχοκοινωνική Παρέμβαση και Συμβουλευτική για τις Μαθησιακές Δυσκολίες στην Περιφέρεια Κρήτης”, το οποίο διεξάχθηκε διαδικτυακά (στις 11 και 12 Ιουνίου), υπο την ευθύνη του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης. Συμμετείχα με εισήγηση στο πολύ ενδιαφέρον τραπέζι συζητήσεων με θέμα: «Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης σε ορεινές – μειονεκτικές περιοχές στην εκπαίδευση με έμφαση τις μαθησιακές δυσκολίες».
Θα πρέπει εξαρχής να ξεκαθαρίσω το προφανές, ότι δηλαδή ως αυτοδιοικητικοί, δεν είμαστε ειδικοί επί των μαθησιακών δυσκολιών. Εντούτοις, η ανάθεση μεταξύ άλλων καθηκόντων και της Υγείας, της Παιδείας, όπως και η σχετική ανάληψη της προεδρίας των Σχολικών Επιτροπών, μας υποχρεώνει να μάθουμε μέσα από συνεργασίες και συνέργειες, γνωστικά αντικείμενα που δεν είχαμε πιθανόν ούτε φανταστεί.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)