Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Πώς να κάνετε το σπίτι σας πιο προσβάσιμο

Απλές μετατροπές/ προσαρμογές με μικρό κόστος μπορούν να κάνουν το σπίτι σας ασφαλές για όσους αγαπάτε, ιδίως για όσους έχουν σοβαρά προβλήματα όρασης. 

Η προσαρμογή του σπιτιού μας στις ανάγκες ενός ατόμου με οπτική αναπηρία δεν χρειάζεται να είναι ακριβή υπόθεση. Ναι, σίγουρα υπάρχουν πολλές συσκευές υψηλής τεχνολογίας που μπορούν να σας βοηθήσουν να προσαρμόσετε το σπίτι σας στις ανάγκες ενός ατόμου με οπτική αναπηρία. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι πιο απλοί και οικονομικοί τρόπο για να κάνετε το σπίτι σας προσβάσιμο και ασφαλές, ακόμα και για τα άτομα με πολύ σοβαρή οπτική αναπηρία (τύφλωση). Ας δούμε δωμάτιο- δωμάτιο τις αλλαγές που μπορούν να γίνουν. 

Μεγαλώνοντας παιδιά με αυτοεκτίμηση

Μερικές φορές είναι εύκολο να παρατηρήσετε πότε τα παιδιά φαίνεται να αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους, ενώ εξίσου εύκολο είναι να διαπιστώσετε πότε τα παιδιά έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Τα παιδιά συγκεκριμένα με υψηλή αυτοεκτίμηση αισθάνονται ότι τα συμπαθούν, νιώθουν υπερήφανα για όλα όσα καταφέρνουν, νιώθουν σιγουριά για τον εαυτό τους.

Εσείς γνωρίζετε τι κάνουν τα παιδιά σας online;

Για τους γονείς, η προστασία των παιδιών είναι ένας ατέρμονας αγώνας. Με τα παιδιά να περνάνε πλέον τόσο μεγάλο μέρος του χρόνου τους στο Internet, οι προτροπές του τύπου «κοιτάμε καλά πριν διασχίσουμε το δρόμο» και «δε μιλάμε σε αγνώστους» αποκτούν πλέον μια εντελώς καινούργια διάσταση.

Λοιπόν, πώς γνωρίζετε πραγματικά τι κάνουν τα παιδιά σας στο διαδίκτυο; Και πώς μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας κρατιούνται μακριά από μπελάδες;

Κατά 38% αυξήθηκε ο αριθμός μαθητών που επηρεάστηκαν από το κλείσιμο σχολείων τον Νοέμβριο

Ο αριθμός μαθητών που επηρεάστηκαν από το κλείσιμο σχολείων που σχετίζονται με το COVID-19 αυξήθηκε κατά 38% το Νοέμβριο, δημιουργώντας σημαντική πίεση στην μαθησιακή πρόοδο και την ευημερία επιπλέον 90 εκατομμυρίων μαθητών παγκοσμίως.

Σύμφωνα με στοιχεία που συλλέγει η UNESCO, οι αίθουσες διδασκαλίας για σχεδόν 1 στους 5 μαθητές παγκοσμίως - ή 320 εκατομμύρια - είναι κλειστές από την 1η Δεκεμβρίου. Mιλάμε για αύξηση σχεδόν 90 εκατομμυρίων από 232 εκατομμύρια την 1η Νοεμβρίου. 

Πρόσωπο: Μαρίνα Γεωργίου


Η Μαρίνα γεννήθηκε κωφή (από κωφούς γονείς), ενώ έχει δύο παιδιά κι αυτά κωφά
Σπουδάζει σχεδιάστρια μόδας και προσπαθεί καθημερινά να αποτελεί πρότυπο για τα παιδιά της, διατηρώντας το πείσμα και τη δύναμη της να αντεπεξέρχεται σε όλες τις δυσκολίες.

Πώς εξαφανίζονται παιδιά στην Ελλάδα: Η επιχείρηση όταν ηχήσει συναγερμός, η διαφορά αγόρι-κορίτσι

Εξαφάνιση παιδιών στην Ελλάδα: Το Sputnik ανοίγει τον φάκελο ενός δύσκολου και ευαίσθητου θέματος με τη βοήθεια του Στέφανου Αλεβίζου, συντονιστή του αρμόδιου εθνικού κέντρου και ψυχολόγου στο «Χαμόγελο του Παιδιού».

Πριν από λίγες, μια νέα εξαφάνιση παιδιού ήρθε να προστεθεί σε έναν στενάχωρο κατάλογο: Αυτό των παιδιών που αγνοούνται.

Podcast: Επιστήμονες που «Εύρηκαν» για την Ανθρωπότητα

Το Ίδρυμα Ευγενίδου ξεκινά δυναμικά την αξιοποίηση της τεχνολογίας των podcasts, ενισχύοντας έτσι την εμπειρία της αφηγηματικής εκπαίδευσης. H Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου, σε συνεργασία με την Βιβλιοθήκη του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), δημιουργεί podcasts για τη ζωή και το έργο μεγάλων επιστημόνων. Με τίτλο «Επιστήμονες που Εύρηκαν για την ανθρωπότητα», οι δύο βιβλιοθήκες ενισχύουν την πολύχρονη και επιτυχημένη συνεργασία τους και αφουγκραζόμενες τις απαιτήσεις των καιρών, προχωρούν σε μια δημιουργική κίνηση, που σκοπό έχει την επιστημονική ενημέρωση για την ζωή και τα έργα μεγάλων επιστημόνων που διαμόρφωσαν τις επιστήμες όπως τις γνωρίζουμε σήμερα. Η δημιουργία της σειράς podcasts έγινε σε συνεργασία με το «Παραμυθόφωνο» του «Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών».

Ένα παιχνίδι, η «6η αίσθηση», έρχεται από το μέλλον και το φτιάχνουν μαθητές

Κάποια στιγμή στο μέλλον, οι άνθρωποι θα μπορούν να κάνουν τα πάντα μέσω του εγκεφάλου τους, χωρίς να χρειάζεται να βασίζονται σε κινήσεις του σώματος, ούτε καν στη γλώσσα.

"Η 6η ΑΙΣΘΗΣΗ" είναι ένα ταχύρρυθμο διαδικτυακό εργαστήριο μυθοπλαστικής σχεδίασης με θέμα την επινόηση ενός μελλοντικού ψηφιακού παιχνιδιού με χρήση τεχνολογιών Διάδρασης Εγκεφάλου-προς-Εγκέφαλο (brain-to-brain interaction / BBI). Το εργαστήριο υλοποιείται από τον Δημήτρη Γραμμένο, Κύριο Ερευνητή του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας (ΙΤΕ). Επίσης, συμμετέχει η Ανθή Στρατάκη, Υπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων του ΙΤΕ. 

Οδηγός υλοποίησης εκπαιδευτικών-επιμορφωτικών δράσεων: "Η Ισότητα των Φύλων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων".

Το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ Ελλάδας και η Συμμαχία των Φύλων παρουσιάζουν τον οδηγό "Ισότητα των Φύλων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων".

Ο σκοπός του οδηγού είναι να καλύψει ένα κενό που υπάρχει στην ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την ενδυνάμωση των ενήλικων εκπαιδευόμενων αλλά και των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να επεξεργάζονται και να αναστοχάζονται κριτικά πάνω σε θέματα που σχετίζονται με το φύλο, στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Το εκπαιδευτικό υλικό (οι ασκήσεις-δραστηριότητες, τα εργαλεία, η μεθοδολογία) και τα βιωματικά-επιμορφωτικά εργαστήρια σχεδιάστηκαν από ειδικούς σε θέματα φύλου, με σκοπό να δώσουν την ευκαιρία στα συμμετέχοντα πρόσωπα να συνειδητοποιήσουν και να αναστοχαστούν σχετικά με τα έμφυλα στερεότυπα και πώς αυτά οικοδομούν εντός μας μια ολόκληρη πυραμίδα σεξισμού, μισογυνισμού, έμφυλης τοξικότητας και βίας. 

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή σχολείων στο έργο «ERASMUS+KA3: Reflecting 4 Change(R4C)»

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), εθνικός συντονιστής για την Ελλάδα του ευρωπαϊκού έργου «ERASMUS+KA3: Reflecting 4 Change (R4C)» (Grant Agreement, number: 612879-R4C), καλεί σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προκειμένου να συμμετάσχουν στη φάση εφαρμογής του έργου, το οποίο έχει ως προτεραιότητα την προαγωγή της χρήσης εργαλείων αναστοχασμού» προκειμένου να υποστηριχθεί η καινοτομία και η συστημική αλλαγή στα σχολεία.

Λειτουργία σταθμού βιντεοεπικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους στον σταθμό Μετρό Συντάγματος

Την εγκατάσταση σταθμού βιντεοεπικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους (τηλεδιερμηνέας) στον σταθμό Μετρό του Συντάγματος εγκαινίασαν σήμερα ο υφ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, η υφ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κα Δόμνα Μιχαηλίδου, μαζί με την Πρόεδρο του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών (Ε.Ι.Κ) κυρία Βεννέτα Λαμπροπούλου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ κ. Νικόλαο Χαιρέτα.

Μια «Μέλισσα» 100 χρόνων - Καμπάνια από φοιτητές/τριες του ΑΠΘ

Φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ κάνουν τις σπουδές τους πράξη και μάλιστα για καλό σκοπό, στηρίζοντας το Ορφανοτροφείο Θηλέων Θεσσαλονίκης "Η Μέλισσα" το οποίο κλείνει το 2021 τα 100 χρόνια λειτουργίας.

Μια ομάδα περίπου είκοσι φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και ορισμένοι από το Πανεπιστημίο Μακεδονίας έχουν αναλάβει εθελοντικά την καμπάνια για τα 100 χρόνια λειτουργίας του Ιδρύματος «Μέλισσα», το οποίο -παρά τον τίτλο του- δεν φιλοξενεί πλέον ορφανά παιδιά, αλλά 24 κορίτσια 8-21 ετών από κακοποιητικές οικογένειες, μετά από εισαγγελική εντολή.

Όταν η τέχνη ομορφαίνει το σχολείο, χάρη στην πρωτοβουλία ενός πατέρα

Τα παιδιά του 15ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, στο ιστορικό κέντρο της πόλης, όταν επιστρέψουν και πάλι στις τάξεις τους θα βρεθούν μπροστά σε μια έκπληξη που θα ομορφύνει περισσότερο την καθημερινότητά τους μέσα στο σχολικό περιβάλλον που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της μέρας τους.

Χάρη στην πρωτοβουλία ενός επαγγελματία, συντηρητή έργων τέχνης στο επάγγελμα και πατέρα μαθήτριας στο 15ο δημοτικό σχολείο Καβάλας, οι τοίχοι των διαδρόμων και των κοινόχρηστων χώρων του κτιρίου γέμισαν με χρώματα, σχήματα, πρόσωπα και μοτίβα.

Βόλος: Καθαρίστρια έβαψε ολόκληρο το σχολείο... μόνη της

Η καθαρίστρια του 27ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Βούλα Αγειορίτη, προσφέρθηκε να βάψει μόνη της αίθουσες, τουαλέτες και διαδρόμους

Σύγχρονο σύμβολο εθελοντισμού αποτέλεσε η Βούλα Αγειορίτη, καθαρίστρια του 27ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, με την εθελούσια προσφορά της να βάψει ολόκληρο το σχολείο μόνη της.