Ως δασκάλα καλλιτεχνικών η Alisa Leidich τραβάει 4 κάθετες γραμμές σε ένα μεγάλο μπλοκ ζωγραφικής και 20 νήπια βάζουν τα χέρια τους στο χαρτί προσπαθώντας να την μιμηθούν. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται.
Δάσκαλοι/νηπιαγωγοί και εργοθεραπευτές αναφέρουν ότι ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό παιδιών εμφανίζονται στο νηπιαγωγείο χωρίς τη λεπτή κινητικότητα που απαιτείται για να πιάσουν ένα μαρκαδόρο, να κρατήσουν το χαρτί τους ακίνητο όταν βάφουν, να κόβουν ή να κολλούν σχήματα. «Βασικά ξαναδιδάσκουμε πολλά πράγματα» λέει η Denise Young, δασκάλα εδώ και 23 χρόνια στο Δημοτικό Σχολείο του Denver. «Είναι δύσκολο να ολοκληρώσεις ένα μάθημα». Σε μια τυπική σχολική χρονιά, η Young και η συναδέλφισσά της, Trisha Pohronezny, υπολογίζουν ότι μόλις 2 από τα 20 παιδιά έρχονται στο σχολείο με τέτοια δύναμη και συντονισμό στα χέρια που να μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψαλίδι. Μόλις τα μισά μπορούν να κρατούν σωστά μολύβι (διατηρούν λαβές που τυπικά συναντιούνται στην ηλικία των 3 ετών).