Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

Απολαμβάνοντας τα πυροτεχνήματα με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Αν και το άρθρο είναι γραμμένο κατά βάση για τον εορτασμό της 4ης Ιουλίου στην Αμερική, μια γιορτή όπου κυριαρχούν τα πυροτεχνήματα, το βρήκαμε αρκετά ενδιαφέρον καθώς πλέον και στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους όχι μόνο την Πρωτοχρονιά και την Ανάσταση, αλλά και τους καλοκαιρινούς μήνες δίπλα στο κύμα

Φωτεινά και θορυβώδη, τα πυροτεχνήματα είναι συνήθως πολύ έντονα για τα άτομα στο φάσμα του Αυτισμού. Τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας να τα απολαύσει; 

Ψαραύτη: «Τα παιδιά αντέχουν, πρέπει να ξέρουν»

«Ξέρω», μου λέει, «κάνω ταρζανιές». Αναυδη την παρακολουθώ να ελίσσεται οδηγώντας ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα οχήματα της Κηφισίας, κάνοντας νοήματα στους άλλους οδηγούς. Προσφέρθηκε να με «πετάξει» μέχρι τη στάση του λεωφορείου, γιατί η μέρα ήταν πολύ ζεστή. «Και ο γιος μου αυτό μου λέει: μαμά, κάνεις ταρζανιές. Αυτό το παιδί είναι η χαρά της ζωής μου». Η πολυγραφότατη και πολυβραβευμένη συγγραφέας βιβλίων για παιδιά και εφήβους (διαβάζονται θαυμάσια και από ενήλικες) μου είχε ήδη μιλήσει για την πατρίδα της, τη Σάμο, στην οποία παραμένει πάντα προσηλωμένη συγγραφικά, για την Ιστορία, που διαποτίζει τη δουλειά της, για το παιδί της, που πάσχει από σύνδρομο Down. Η Λίτσα Ψαραύτη γράφει χάρη στη Σάμο, χάρη στην αγάπη της για την Ιστορία, κυρίως όμως χάρη στο παιδί. Γιατί η συγγραφή ξεκίνησε μετά τη γέννησή του.

Το παιδί αποφεύγει τα μαθήματά του; Έτσι θα το βοηθήσεις να προχωρήσει

Σίγουρα, το να προσπαθείς να πείσεις το παιδί σου να κάνει τα μαθήματά του και να παίρνεις απαντήσεις όπως «δε μας έχουν βάλει κάτι για σήμερα», «τα έκανα στο σχολείο», «μα, δε μετράει καθόλου για τους βαθμούς μου», «η δασκάλα δεν κοιτάει ποτέ τις εργασίες μου» ή «αυτό δεν είναι υποχρεωτικό», μπορεί να σε κάνει έξω φρενών. Ωστόσο, το να παρασυρθείς από το άγχος σου και να χάσεις την ψυχραιμία σου εκείνη τη στιγμή δεν πρόκειται να φέρει κανένα θετικό αποτέλεσμα – το αντίθετο. Πως μπορείς, λοιπόν, να βοηθήσεις το παίδί σου να ξεκολλήσει από την απροθυμία να ασχοληθεί με τα μαθήματά του;

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των διδύμων

Πρέπει τα δίδυμα να βρίσκονται μαζί στο σχολείο ή είναι καλύτερο να πηγαίνουν σε διαφορετικές τάξεις; Ποια είναι τα επιχειρήματα των δύο τάσεων που υπάρχουν; Με ποια κριτήρια λαμβάνουν οι γονείς την απόφαση;

Τηλεόραση & σκελετική υγεία: Ποιο το επιτρεπόμενο όριο για τα παιδιά

Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης βλάπτει τη σκελετική υγεία των παιδιών, δείχνει μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Bone and Mineral Research.

Τα παιδιά που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση σε εβδομαδιαία βάση έχουν χαμηλότερη οστική πυκνότητα ως ενήλικες, δείχνουν τα νέα ευρήματα των ερευνητών από την Αυστραλία και τον Καναδά.

Δημιουργική ανάπτυξη δεξιοτήτων για άτομα με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή

«Πανιά» σε μια νέα ευκαιρία για την ανάδειξη των δυνατοτήτων, των κλίσεων και των ταλέντων τους, με στόχο τη δημιουργική έκφραση και την ομαλότερη κοινωνική ένταξή τους, «ανοίγει» για παιδιά, εφήβους και ενήλικες με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή ο εξειδικευμένος πολυχώρος ανάπτυξης δεξιοτήτων «Πλοήγηση».

Kalycomics: Η μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» κατά της ξενοφοβίας και του ρατσισμού

Άντε πάλι, μαθηματικά, φυσική, αρχαία... Βαρεθήκαμε πια, τα ίδια και τα ίδια κάθε μέρα. Ψάχνουμε για εναλλακτικές. «Περιβαλλοντική», μπα, όχι φέτος. «Αγωγή Υγείας», ούτε και αυτό, Εικονική Επιχείρηση που διοργανώνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece. Ουπς! Καλό ακούγεται! Τι είναι αυτό; Για να δούμε. Δε δήλωσαν πολλοί. Έχει τρέξιμο λέει, δεν πειράζει εμείς θα πάμε. Καλά τα λέει η υπεύθυνη του προγράμματος, ακούγεται ενδιαφέρον, πέρσι τα παιδιά από Κάλυμνο κέρδισαν τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό και πήγαν Βερολίνο! Είμαστε λίγοι, ο Μιχάλης, η Πετρούλα, η Κατερίνα, η Χαρούλα, ο Παναγιώτης, ο Κώστας, ο Νικόλας.

Δημιουργική συνάντηση εκπαιδευτικών

«Νιώθουμε μέλη μιας ισχυρής εκπαιδευτικής κοινότητας που μοιράζεται τις γνώσεις και τη δημιουργικότητά μας. Η συμμετοχή στην καλοκαιρινή ακαδημία ανοίγει τους ορίζοντές μας να σκεφτόμαστε διαφορετικούς τρόπους να παρουσιάσουμε πολύπλοκα φυσικά φαινόμενα στους μαθητές μας. Το σημαντικότερο για εμάς είναι να συνδέουμε τις Φυσικές Επιστήμες με τη διδασκαλία διαφορετικών μαθημάτων όπως η τέχνη ή η ιστορία, ώστε να προσφέρουμε πιο ενδιαφέρουσες εμπειρίες στους μαθητές» αναφέρουν στην «Κ» οι Φινλανδοί Päivi Lavonen, εκπαιδευτικός από το Kaisaniemi primary school, του Helsinki, η Mari Leijamaa, υποδιευθύντρια του Pertteli primary school από την Lohja, η Henna Anunti, εκπαιδευτικός από το Ii upper secondary school και ο Kauko Komulainen, επιμορφωτής εκπαιδευτικών από το Πανεπιστήμιο του Helsinki.

Οι πολλές αγκαλιές κάνουν τα παιδιά κακομαθημένα;

Μήπως οι πολλές αγκαλιές κάνουν τα παιδιά κακομαθημένα; Απάντηση σε αυτό το ερώτημα που προβληματίζει πολλούς γονείς δίνει στη «Ραδιοτηλεόραση»η Αμαλία Ατσαλάκη, δρ κλινικής ψυχολογίας–ψυχοθεραπεύτρια και μέλος του θεραπευτικού προσωπικού της Μονάδας Εφήβων-Νέων Αθήνας του ΟΚΑΝΑ «Ατραπός».

5ο Δημ. Σχολείο Πύργου: Με πιστοποιητικά από τη συμμετοχή στη διεθνή εκστρατεία “Litter Less 2015-2016”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του 5ο Δημοτικού Σχολείου Πύργου (στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου «Οικολογικά Σχολεία») στην διεθνή εκστρατεία “Litter Less 2015-2016” μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία που συμμετέχουν σχολεία από 20 χώρες για την μείωσή και επαναχρησιμοποίηση των απορριμμάτων και ενίσχυση της ανακύκλωσης και κομποστοποιησης! Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε όλη την σχολική χρονιά με συντονιστές τους εκπαιδευτικούς Οικονόμου Δημήτρη, Ηλιοπούλου Λίτσα, Γιαννακόπουλο Γιάννη, Μπούρη Αλεξία, Μοσχόβου Κατερίνα, μερικές από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι:

Μαθητής στη Συρία

Ο Αλί Χάλεντ Στουφ περπατά και χάνεται μέσα στη γη. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, έχει ήδη βγάλει τα παπούτσια του κι έχει πάρει θέση, λίγα βήματα πιο κει, πάνω στο χαλί, δίπλα - δίπλα με άλλα μικρότερα και μεγαλύτερα παιδιά. Μπροστά τους, μια γυναίκα σημειώνει μ’ ένα μπλε μαρκοδόρο σ’ ένα μακρόστενο λευκό κόντρα πλακέ.

Ενα πείραμα αλλάζει τα δεδομένα της μάθησης

Ενα εντυπωσιακό πείραμα βρίσκεται σε εξέλιξη στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Πείραμα το οποίο αναμένεται να συμβάλει στην αλλαγή της παραδοσιακής μορφής διδασκαλίας, μελέτης και εξέτασης των φοιτητών, δηλαδή του διδακτικού μοντέλου μέσα στα ΑΕΙ. Στο Τμήμα Φυσικής το μάθημα της Κβαντομηχανικής ΙΙ οργανώνεται από τον Στέφανο Τραχανά μέσω... διαδικτυακού βίντεο. Και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Ωστόσο, το πείραμα δεν αφορά μόνο την πανεπιστημιακή διδασκαλία.