Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2010

Δωρεάν ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά-οδηγούς σε τυφλούς




Σε προηγούμενη ανάρτησή μας είχαμε αναφερθεί στους Σκυλους Θεραπείας Ελλάδας. Σήμερα δημοσιεύτηκε στο "Εθνος" ένα άρθρο για ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά-οδηγούς. Με παράδειγμα τη Μέη, ένα λαμπραντορ εκπαιδευμένο στη Σχολή Εκπαίδευσης Σκύλων Οδηγών Τυφλών "Λάρα" (και διαπιστευμένο από τη σχολή VBM), παρουσιάζεται το έργο της Σχολής, η οποία παρεχει δωρεάν ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά σε ανθρώπους με προβλήματα όρασης, προκειμένου να τους οδηγούν παντού με ασφάλεια.
Η κάτοχος της Μέης, κ. Ιωάννα-Μαρία Γκέρτσου αναφέρει χαρακτηριστικά:  "Ο σκύλος- οδηγός βοηθάει πάρα πολύ ένα άτομο με τύφλωση, εντοπίζει στοιχεία που δεν εντοπίζονται με το λευκό μπαστούνι. Οφείλω να τονίσω ότι και ο τυφλός χειριστής πρέπει να είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος για να δουλέψει με ένα σκύλο-οδηγό. Δεν είναι GPS να εισαγάγεις μια διεύθυνση και να σε πάει αυτόματα. Ο τυφλός χειριστής πρέπει να ξέρει βήμα βήμα πού πρέπει να πάει, πρέπει να κατευθύνει το σκύλο του, πρέπει να καταλάβει αν ο σκύλος πάρει μια άλλη κατεύθυνση".

Πέντε βασικά στοιχεία που πρέπει να θυμόμαστε όταν πλησιάζουμε κάποιο άοτμο με προβλήματα όρασης που έχει σκύλο- οδηγό:
1. Δεν αποσπάμε ποτέ την προσοχή του σκύλου. Ο σκύλος πρέπει να είναι συγεκντρωμένος στην καθοδήγηση του ιδιοκτήτη του και η παραμικρή απόσπαση προσοχής του ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τον ιδιοκτήτη του. Αγνοείστε την ύπαρξή του, αποφεύγοντας ακόμη και την οπτική επαφή.
2. Ο ιδιοκτήτης του σκύλου επικοινωνεί με το σκύλο μέσα από συγκεκριμένες κινήσεις με τον οδηγό και το λουρί.
3. Σε περίπτωση που το άτομο έχει στα αριστερά του το σκύλο-οδηγό κι επιθυμεί να το  προσανατολίσετε (ή οτιδήποτε), επιτρέψτε του να κρατηθεί από το αριστερό σας χέρι.
4. Μη δίνετε ποτέ εντολές στο σκύλο-οδηγό. Μόνο ο ιδιοκτήτης του πρέπει να του δίνει οδηγίες και κατευθύνσεις.
5. Μην ταϊζετε ποτέ ένα σκύλο-οδηγό, καθώς ακολουθούν συγκεκριμένη διατροφή και πρέπει να ταΐζονται μόνο από τον ιδιοκτήτη του.

Σχετικά βίντεο για τους σκύλους-οδηγούς μπορείτε να δείτε εδώ κι εδώ, ενώ μπορείτε να δείτε και το αφιέρωμα της εκπομπής "Έκτη Αίσθηση" στο θέμα.

Εκδηλώσεις της παιδικής λέσχης "Ξεφτέρια" 2010



Η παιδική παρέα της Ορνιθολογικής "ΞΕΦΤΕΡΙΑ" δημιουργήθηκε με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με τα πουλιά και την ενεργοποίησή τους για τα μεγάλα και μικρά περιβαλλοντικά ζητήματα. Ακολουθήστε τους κι εσείς στο μαγευτικό κόσμο της φύσης και των πουλιών!

Κυριακή 24 Ιανουαρίου
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου
Τα "ΞΕΦΤΕΡΙΑ" καλωσορίζουν τις Απόκριες: Κατασκευή αποκριάτικων μασκών με θέματα από το ζωικό βασίλειο.
(24/01) Γραφείο Ορνιθολογικής, Θεσσαλονίκη
(07/02) Πάρκο "Α. Τρίτσης", Αττική.

Κυριακή 7 Μαρτίου
Τα "ΞΕΦΤΕΡΙΑ" φτιάχουν πήλινες χελιδονοφωλιές και παίζουν το "παιχνίδι της μετανάστευσης". Πάρκο "Α. Τρίτσης", Αττική.

Κυριακή 25 Μαρτίου 
Γνωριμία με τους οικότοπους, περιβαλλοντικά παιχνίδια και κατασκευή πήλινων χελιδονοφωλιών. Βοτανικός Κήπος Σταυρούπολης, Θεσσαλονίκη.

Κυριακή 16 Μαΐου
Τα "ΞΕΦΤΕΡΙΑ" πάνε εκδρομή: ημερήσια εκδρομή σε βιότοπο της Αττικής

Κυριακή 6 Ιουνίου
Τα "ΞΕΦΤΕΡΙΑ" γιορτάζουν την Παγκόμια Ημέρα Περιβάλλοντος και ετοιμάζονται για διακοπές: δημιουργία παραμυθιών, κατασκευές, δρώμενα. Θεσσαλονίκη.

Προγράμματα άθλησης για άτομα με αναπηρίες



Eδώ και 12 χρόνια έχει δημιουργηθεί η ομάδα μπάσκετ AμεΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία παίρνει μέρος σε πολλά τουρνουά και έχει να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες όπως: 1η θέση στο παγκόσμιο φεστιβάλ των Special Olympics που έγινε στη Ρόδο το 2004, 2η θέση στους αγώνες τριών Ηπείρων της Αθήνας το 2002, 2η θέση στους Ευρωπαϊκούς-Μεσογειακούς αγώνες Special Olympics της Αθήνας το 1998 και 3η θέση στους Ευρωπαϊκούς αγώνες Special Olympics της Αθήνας το 1996. Επιπλέον, πέντε παίκτες από την ομάδα ΑμεΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης συμμετέχουν στην Εθνική ομάδα μπάσκετ των ΑμεΑ 
Παράλληλα, η Διεύθυνση Αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης ξεκίνησε πριν από 10 περίπου χρόνια τη λειτουργία τμημάτων άθλησης στο γυμναστήριο του Μ. Αλεξάνδρου, τα οποία απευθύνονται σε νέους/ες με Αναπηρίες (ΑμεΑ) με στόχο την ανάπτυξη των κινητικών, σωματικών και ψυχικών ικανοτήτων τους. Η υιοθέτηση, ωστόσο της αντίληψης για το ρόλο που διαδραματίζει μια τέτοια υπηρεσία στην κοινωνική ζωή οδήγησε στην απόφαση της Δημοτικής Αρχής για την περαιτέρω ανάπτυξη των ήδη υπό λειτουργία τμημάτων. Απόρροια της απόφασης αυτής είναι η δημιουργία για πρώτη φορά τμημάτων, στα οποία θα ενταχθούν παιδιά σχολικής ηλικίας με Νοητική Υστέρηση και σύνδρομο Down και θα λειτουργούν στο γυμναστήριο της Κωνσταντινουπόλεως. Τα τμήματα αυτά έχουν στελεχωθεί με ειδικό και βοηθητικό προσωπικό και θα λειτουργούν στον 1ο όροφο, ο οποίος έχει διαμορφωθεί ειδικά προκειμένου να εξυπηρετεί τα ΑμεΑ. 

Διεύθυνση Νεολαίας & Αθλητισμού, 
Θεοφίλου 25, Άνω Πόλη
546 33,  Θεσσαλονίκη
Τηλ. 2310 277 945, 2310 277 569, FAX 2310 277 907

Ημερίδα: Στρες και μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον



Ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία & Μαθησιακά Προβλήματα (Θεσσαλονίκης- Β. Ελλάδας) διοργανώνει ημερίδα για γονείς, φοιτητές και εκπαιδευτικούς με θέμα:

Στρες και μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλον

Εισηγήτρια: Dr Τζελέπη Ελένη, εκπαιδευτική ψυχολόγος
Η ημεριδα θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιανουαρίου (11:00-14:00) στην αίθουσα Αλέξανδρος Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, δίπλα στη Λέσχη Αξιωματικών (Λευκό Πύργο).Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 10 ευρώ. Δεν απαιτείται δήλωση συμμετοχής. Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Μπάρου Γεωργία 2310449554
Χαλάτσογλου Λία 2310935352 milionilia@yahoo.gr

Διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων και παιδιά με δυσλεξία



Στην Αμερική, την Αυστραλία και σε πολλές χώρες της Ευρωπης (Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία και άλλες) υπάρχουν εκδοτικοί οίκοι που βγάζουν παιδικά λογοτεχνικά βιβλία έχοντας σαν κριτήριο τη δυνατότητα ανάγνωσής τους από παιδιά με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες (πχ Barrington Stoke Books, Waterstone κτλ). Επίσης, σύλλογοι που ασχολούνται με τη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες έχουν καταρτίσει καταλόγους με βιβλία, που μολονότι δεν γράφτηκαν για άτομα με δυσλεξία, πληρούν όλα τα κριτήρια που τα καθιστούν προσιτά στην συγκεκριμένη ομάδα παιδιών. Ενώ παράλληλα, όλο και περισσότεροι συγγραφείς (δυσλεξικοί ή μη) γράφουν παιδικά βιβλία όπου το βασικό θέμα τους ή τα κύρια πρόσωπα είναι παιδιά με δυσλεξία. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί αφενός μαθαίνει περισσότερα στοιχεία για την δυσλεξία και αφετέρου καταλαβαίνει οτι δεν είναι το μόνο που έχει αυτή την ιδιαιτερότητα. (http://www.janover.com/, http://www.amazon.com/kids-books-about-dyslexia/lm/NMWL1O0S8TBR).

Πώς μπορείτε, όμως,  να ωθήσετε ένα παιδί με δυσλεξία να αρχίσει να διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία;
Σας προτείνουμε κάποιους εύκολους τρόπους που θα μπορούσατε να αξοιποιήσετε, για να παρακινήσετε το παιδί σας να απολαύσει τη μαγεία των βιβλίων:
1)             Διαβάστε του εσείς και δείξτε του τον μαγικό κόσμο των βιβλίων. Με αυτό τον τρόπο θα αρχίσει να αγαπάει τα βιβλία και να τα θεωρεί διασκέδαση, θα αυξηθούν οι γνώσεις του, θα εμπλουτιστεί το λεξιλόγιό του και θα αποκτήσει πρόσβαση σε κείμενα που δεν μπορεί να προσεγγίσει μόνο του λόγω της περιορισμένης αναγνωστικής του ικανότητας. Αρχίστε την κοινή αυτή ενασχόληση από πολύ μικρή ηλικία και καθιερώστε ώρες διαβάσματος μαζί.
2)             Ηχογραφείστε βιβλία ή αγοράστε Audiobooks. Ειδικά για τα μεγαλύτερα παιδιά είναι πολύ σημαντικό να έχουν πρόσβαση σε «δύσκολα» βιβλία, όπως οι συνομήλικοί τους. Μπορεί το διάβασμα μαζί σας να είναι μια διαδικασία που απολαμβάνετε και οι δύο, ένα ηχογραφημένο βιβλίο ωστόσο δίνει την ανεξαρτησία στο παιδί και στον νέο να το ακούσει όποτε και όπου θέλει.
3)             Μοιραστείτε το διάβασμα : αν το παιδί μπορεί και διαβάζει κάποιες λέξεις ή λίγες προτάσεις, διαβάστε «μαζί» το βιβλίο. Μπορείτε να διαβάζετε εσείς και το παιδί να διαβάζει 1-2 λέξεις από κάθε σελίδα ή μπορεί να διαβάζει μια παράγραφο ο ένας –μια παράγραφο ο άλλος, μια σελίδα ο ένας – μια σελίδα ο άλλος και με όποιον άλλο συνδυσμό και τρόπο πιστεύεται οτι θα σας βοηθήσει.
4)             Όταν διαβάζετε μαζί ένα βιβλίο, μην μένετε στην ξερή ανάγνωση και στις κουραστικές ερωτήσεις κατανόησης. Αλλάξτε την φωνή σας, ζητήστε από το παιδί να κάνει υποθέσεις με βάση τα όσα έχετε διαβάσει και με βάση τις εικόνες για την συνέχεια της ιστορίας, συζητείστε τι θα κάνατε εσείς στην περίπτωση του ήρωα, ποιά συναισθήματα γεννήθηκαν στο παιδί, τι του άρεσε και τι όχι από την ιστορία. Βάλτε την σκεψη του παιδιού και την φαντασία του να δουλέψει και δώστε ζωντάνια στην ιστορία.
5)             Μην επιμένετε να διαβάζει ολόσωστα. Διορθώνετε μόνο όσα λάθη επηρεάζουν αρνητικά την κατανόηση. Αν δυσκολεύεται σε μια λέξη, αφήστε το να προσπαθήσει λίγα δευτερόλεπτα και μετά πείτε του εσείς την λέξη ή το τμήμα της που το δυσκολεύει. Το διάβασμα πρέπει να είναι διασκέδαση και όχι ένας τρόπος να βελτιώσετε την αναγνωστική ικανότητα του παιδιού. Θα γίνει και αυτό, αλλά θα είναι αποτέλεσμα και όχι αυτοσκοπός.
6)             Δώστε το καλό παράδειγμα στα παιδιά σας. Δεν είναι δυνατόν να τα παροτρύνετε να διαβάζουν λογοτεχνία όταν εσείς δεν διαβάζετε καθόλου ή όταν ζείτε σε ένα σπίτι χωρίς βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά. Αν εσείς έχετε σαν διασκέδαση την τηλεόραση, το παιδί θα μάθει να βλέπει τηλεόραση. Αν εσείς διαβάζετε, το παιδί θα μάθει να διαβάζει.
7)             Μετατρέψτε το διάβασμα σε καθημερινή απόλαυση για όλη την οικογένεια. Καθορίστε κάποιες ώρες που μπορείτε να διαβάζετε όλοι μαζί, είτε το ίδιο βιβλίο (πχ ένα κεφάλαιο ο καθένας, οι άλλοι ακούνε) ή ο καθένας το βιβλίο του, σε έναν χώρο όπου όλοι θα απολαμβάνετε τις στιγμές (πχ στο σαλόνι με ένα ποτήρι κακάο).
8)             Καθιερώστε κάθε βδομάδα μια επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της γειτονιάς σας ή σε κάποιο βιβλιοπώλείο και αφήστε το παιδί να διαλέξει μόνο του το βιβλίο/ τα βιβλία που θέλει να διαβάσει.
9)             Διαλέξτε το κατάλληλο βιβλίο για το παιδί.

Πώς θα διαλέξετε κατάλληλα βιβλία για παιδιά με ΜΔ;
1)             Διαλέξτε βιβλίο που θα συμφωνεί με το αναγνωστικό επίπεδο του παιδιού. Ένας απλός κανόνας είναι ότι αν το παιδί δεν μπορεί να διαβάσει 5 ή περισσοτερες λέξεις μιας σελίδας, τότε το βιβλίο είναι ιδιαίτερα δύσκολο για αυτό.
2)             Η πρώτη εντύπωση είναι πολύ σημαντική. Το βιβλίο πρέπει να είναι ελκυστικό, με πλούσια εικονογράφηση, εντυπωσιακό εξώφυλλο και να μην δίνει την εντύπωση οτι απευθύνεται σε παιδιά μειωμένων ικανοτήτων ή παιδιά πολύ μικρότερης ηλικίας.
3)             Προσέξτε πολύ την υπόθεση του βιβλίου. Αν ψάχνετε βιβλία με λίγες σελίδες και εύκολα στην ανάγνωση, υπάρχει ο κίνδνος να διαλέξετε βιβλία για παιδια πολύ μικρότερης ηλικίας, με μη ενδιαφέρουσες ιστορίες. Ψάξτε πολύ πριν επιλέξετε και μην ξεχνάτε ποτέ οτι η υπόθεση πρέπει να συμβαδίζει με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του παιδιού.  Αν δεν μπορείτε να βρείτε κατάλληλο βιβλίο, πάρτε ένα βιβλίο με ενδιαφέρουσα ιστορία και όμορφες εικόνες, βγάλτε το φωτοτυπία χωρίς να φαίνονται τα γράμματα και γράψτε με πιο σύντομο και απλό τρόπο την υπόθεση.
4)             Αρχικά διαλέξτε βιβλία με μικρό αριθμό σελίδων και πλούσια εικονογράφηση, έτσι ώστε το παιδί να μπορεί να το καταλάβει εύκολα και να το τελειώσει χωρίς να κουραστεί. Σταδιακά, το ίδιο το παιδί, έχοντας αποκτήσει αυτοπεποίθηση, θα επιλέγει πολύ μεγαλύτερα και δυσκολότερα βιβλία. Μην επιμένετε να αρχίσει να διαβάζει «βιβλία της ηλικίας του». Αφήστε το ελεύθερο να επιλέξει τα βιβλία που το ενδιαφέρουν και διαβάστε του εσείς ή ηχογραφείστε βιβλία για μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά στα οποία δεν έχει από μόνο του πρόσβαση. Όταν το παιδί είναι έτοιμο θα διαβάσει και βιβλία πολλών σελίδων, χωρίς εικόνες.
5)             Επιλέξτε βιβλία με ενδιαφέρουσες ιστορίες, με έντονη πλοκή, πολλή δράση και εύκολη δομή. Το παιδί πρέπει να μπορεί να παρακολουθήσει την ιστορία χωρίς δυσκολία. Αποφύγετε στην αρχή ιστορίες με «μπερδεμένη» υπόθεση, αναδρομές στο παρελθόν μέσα από διηγήσεις.
6)             Το βιβλίο πρέπει να έχει σύντομες προτάσεις, μικρές παραγράφους και σύντομα κεφάλαια.  Η εικόνα τεράστιων κομματιών ή πυκνογραμμένων σελίδων αποθαρρύνει και τρομάζει τα παιδιά.
7)             Οι προτάσεις πρέπει να είναι συντακτικά απλές. Δεν βοηθούν οι πολύ μεγάλες προτάσεις, όπου απο τελεία σε τελεία παρεμβάλλονται πολλές δευτερεύουσες προτάσιες που δίνουν πολλές πληροφορίες. Προτιμήστε βιβλία με ξεκάθαρα νοήματα που δίνονται με απλό και σύντομο τρόπο και όχι γλαφυρότατα κείμενα με άπειρα επίθετα και πλούσιες περιγραφές.
8)             Προσέξτε την γλώσσα του βιβλίου. Διαλέξτε βιβλία με απλές λέξεις, που χρησιμοποιούνται καθημερινά και όχι δύσκολες λέξεις, άγνωστες προς το παιδί που χρησιμοποιούνται σπανίως. Αν θέλετε να έρθει σε επαφή με βιβλία που είναι γραμμένα σε πιο «δύσκολη» γλώσσα, κάντε το με βιβλία που διαβαζετε εσείς ώστε να μπορείτε να διαβάζετε σωστά τις λέξεις και να τις εξηγείτε.
9)             Προσέξτε τα παλιά βιβλία που είναι γραμμένα στο πολυτονικό σύστημα. Είναι για πολλά παιδιά πολύ κουραστικά. Επιλέξτε μια πιο σύγχρονη έκδοσή τους, στο μονοτονικό σύστημα και σε πολύ πιο οικεία προς το παιδί γλώσσα.
10)          Τα βιβλία πρέπει να είναι γραμμένα σε «καθαρές» γραμματοσειρές, χωρίς περίεργες σκιές, καλλιγραφικά γράμματα κτλ. Ιδανική στους υπολογιστές θεωρείται η γραμματοσειρά Arial. Αναζητείστε επομένως παρόμοιου τύπου γραματοσειρά στα βιβλία των παιδιών.
11)          Αποφύγετε βιβλία με πολύ μικρά και αχνά γράμματα. Τα γράμματα πρέπει να έχουν έντονο μαύρο χρώμα και να είναι αρκετά μεγάλα. Στον υπολογιστή, προτιμούμε τα κείμενα να είναι γραμμένα σε γραμματοσειρά μεγαλύτερη του 11-12, με ιδανικό μέγεθος να θεωρείται το 14. Παρόμοιο μέγεθος πρέπει να έχουν και τα γράμματα στα λογοτεχνικά βιβλία. Μεγαλύτερα γράμματα μπορεί να δώσουν την εντύπωση στο παιδί οτι διαβάζει «μωρουδίστικο» βιβλίο και να αντιδράσει αρνητικά.
12)           Οι περισσότεροι αναγνώστες με δυσλεξία προτιμούν βιβλία που δεν έχουν πλήρη στοίχιση κειμένου, αλλά κάθε σειρά τελειώνει δεξιά σε διαφορετικό σημείο της σελίδας. Θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο ξεχωρίζουν πολύ πιο εύκολα ποια σειρά τελείωσαν , ώστε να πάνε στην ακριβώς από κάτω χωρίς να μπερδευτούν.
13)           Η ύπαρξη μεγάλων περιθωρίων αριστερά και δεξιά της σελίδας, η μεγάλη απόσταση μεταξύ των λέξεων (αντίστοιχα 2 κενά στον υπολογιστή), η ικανοποιητική απόσταση μεταξύ των σειρών (1,5 ή 2 σειρές διάκενο), η απουσία λέξεων με υπογράμμιση ή γραμμένες σε πλάγια γραφή, είναι στοιχεία που βοηθούν πολύ στην εύκολη αποκωδικοποίηση του κειμένου.
14)           Προτιμείστε βιβλία με κεφάλαια και επικεφαλίδες, καθώς με αυτό τον τρόπο το κείμενο χωρίζεται σε κομμάτια με νόημα και ογανώνεται καλύτερα στο μυαλό του παιδιού.
15)           Καλό είναι τα βιβλία να είναι τυπωμένα σε σελίδες απαλών αποχρώσεων (πχ κρεμ, γαλάζιο) και όχι σε αστραφτερό άσπρο χαρτί γιατί γίνεται αντανάκλαση που δυσκολεύει την ανάγνωση.

"Δεν πρέπει να διδάσκουμε τα μεγάλα βιβλία, πρέπει να διδάσκουμε την αγάπη για το διάβασμα" (B.F. Skinner, 1904-1990, Αμερικανός ψυχολόγος)

Πρόγραμμα τηλεπαρακολούθησης από το Χατζηπατέρειο Κέντρο




Το Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας Χατζηπατέρειο Κέντρο Αποκατάστασης Σπαστικών Παιδιών προσφέρει πρόγραμμα τηλεπαρακολούθησης και στηρίζει το δικαίωμα του παιδιού με αναπηρία. Για να δείτε πώς διεξάγεται στην πράξη, δείτε το σχετικό βίντεο εδώ.

Δοκιμαστικές Διοργανώσεις Special Olympics



Στo πλαίσιο των Παγκόσμιων Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2011, θα πραγματοποιηθούν δοκιμαστικές διοργανώσεις για όλα τα 22 αθλήματα των αγώνων. 
Οι δοκιμαστικές διοργανώσεις θα ξεκινήσουν το Μάιο του 2010 και θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο του 2010. Οι αγώνες θα γίνουν σε δύο χρονικές περιόδους. 
Οι αγώνες της πρώτης περιόδου θα διεξαχθούν από 30 Μαΐου έως 3 Ιουνίου 2010 (με εξαίρεση το μπάσκετ που θα διεξαχθεί 16-18 Ιουνίου, 2010) στο πλαίσιο των Πανελληνίων Αγώνων Special Olympics Hellas και περιλαμβάνει τα εξής 13 αθλήματα: Υγρός Στίβος (Κολύμβηση), Στίβος, Καλαθοσφαίριση (Μπάσκετ), Μπότσε, Ποδηλασία, Ποδόσφαιρο, Ρυθμική Γυμναστική, Δυναμική Άρση Βαρών, Επιτραπέζια Αντισφαίριση (Πινγκ Πονγκ), Χειροσφαίριση (Χάντμπολ), Αντισφαίριση (Τένις), Αντιπτέριση (Μπάντμιντον) και Πετοσφαίριση (Βόλεϊ). 
Στη δεύτερη περίοδο, η οποία θα λάβει χώρα μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου του 2010, θα συμπεριληφθούν τα εξής 7 αθλήματα: Μπόουλινγκ, Ιππασία, Γκολφ, Τζούντο, Καγιάκ, Ιστιοπλοΐα και Ρόλερ Σκέιτινγκ. 
Είναι αξιοσημείωτο ότι στις δοκιμαστικές διοργανώσεις θα συμμετάσχουν αθλητές και από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ένα διεθνή χαρακτήρα στη διεξαγωγή των αθλημάτων ενόψει των Παγκόσμιων Αγώνων.

Υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε να συμμετάσχετε στο Πρόγραμμα Εθελοντισμού.

Αθήνα: Εργαστήρι αφήγησης παραμυθιών

Το Πολιτιστικό Στέκι του Προγράμματος ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ φιλοξενεί από τα μέσα Δεκεμβρίου 2009 και μέχρι τον Μάιο του 2010, οκτώ ημερήσια εργαστήρια αφήγησης παραμυθών της αφηγήτριας Λίλης Λαμπρέλλη. Το κόστος κάθε εργαστηρίου είναι 35 ευρώ. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Πολιτιστικό στέκι, Σταυροπούλου 29, Πλ. Αμερικής, τηλ. 2108640943, εσωτ. 118, email: politistiko@kethea-diavasi.gr & angelia.lambelli@skynet.be

Κάλυμνος: Δωρεάν σεμινάρια ενηλίκων

Ενημερωτικό μήνυμα από το facebook:


Φίλες και Φίλοι

Θέλω να σας ενημερώσω ότι μέσα στον Ιανουάριο θα ξεκινήσουν και φέτος στην Κάλυμνο Δωρεάν Σεμινάρια για τους Ενήλικες και τα οποία θα γίνονται στα Γυμνάσια και Λύκεια της Καλύμνου. Φορέας Υλοποίησης αυτών των Σεμιναρίων είναι το Υπουργείο Παιδείας και Υπεύθυνο για την λειτουργία και τον έλεγχο διεξαγωγής των Σεμιναρίων αυτών είναι το Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Δωδεκανήσου που εδρεύει στη Ρόδο. Στα Σεμινάρια αυτά δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι όσοι είναι Ενήλικοι δηλαδη 18 Χρονών και πάνω. Επίσης πρέπει να τονιστει ότι τα Σεμινάρια αυτά εδώ και δύο χρόνια στην Κάλυμνο γίνονται με την συνεργασία του Δήμου Καλυμνίων μετά την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με το Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Δωδεκανήσου. 
Η έναρξη των Σεμιναρίων αυτών φέτος καθυστέρησε λόγω των Εκλογών, της επιλογής Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων καθώς επίσης και της επιλογής γραμματέων των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων ανά Νομό. Αφού θα περατωθούν οι παραπάνω γραφειοκρατικές διαδικασίες, που όλα δείχνουν ότι θα τραβήξουν εώς και μέσα Ιανουρίου, στόχος μας φέτος είναι να λειτουργήσουν τα παρακάτω τμήματα:

*** Τμήμα Πληροφορικής για Αρχάριους δηλαδή για άτομα τα οποία δεν έχουν έρθει ποτέ σε επαφή με τον υπολογιστή.
*** Τμήμα Πληροφορικής για άτομα τα οποία θέλουν να αποκτήσουν Βεβαίωση και Πιστοποιητικό για τις 3 Ενότητες που ζητάει το ΑΣΕΠ στις προκηρύξεις (Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα, Διαδίκτυο-Internet). 
*** Τμήμα Πληροφορικής για την απόκτηση των υπολοίπων Ενοτήτων εκτός εκείνων που ζητάει το ΑΣΕΠ (Παρουσιάσεις, Βάσεις Δεδομένων, Λειτουργικά Συστήματα, Βασικές Έννοιες).
*** Τμήμα Πληροφορικης προσαρμοσμένο στην εκπαίδευση συγκεκριμένων Ομάδων στην Κάλυμνο όπως Εκπαιδευτικοί, Οικοδόμοι, Μελισσοκόμοι, Ξενοδόχοι, Δημοτικοί Υπάλληλοι και άλλοι. 
*** Τμήμα Πληροφορικής για την απόκτηση δεξιοτήτων καθαρά στο Διαδίκτυο-Ίντερνετ (Δημιουργια Ιστοσελίδας).

Η ύπαρξη Καλύμνιων Πιστοποιημένων καθηγητών Πληροφορικής μας δίνει τη δυνατότητα της σίγουρης διοργάνωσης των παραπάνω Σεμιναρίων Πληροφορικης. 
Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας διορίσει στην Κάλυμνο Πιστοποιημένους καθηγητές Αγγλικής Φιλολογίας, Γαλλικής Φιλολογίας, Ιταλικής Φιλολογίας καθώς και άλλων ειδικοτήτων Πιστοποιημένους καθηγητές από το Υπουργείο Παιδείας, τότε θα διοργανώσουμε όπως και τα τελευταία δύο χρόνια τμήμα Αγγλικών, τμήμα Γαλλικών, τμήμα Ιταλικών, και γιατι όχι Σχολή Γονέων αν βρεθεί Πιστοποιημένος Ψυχολόγος.
Τις αιτήσεις θα τις Βρειτε και θα τις κάνετε καθημερινά στο ΚΕΠ του Επαρχείου Καλύμνου, επισυνάπτοντας μαζί με την αίτηση, την επικυρωμένη φωτοτυπία της ταυτότητάς σας καθώς και επικυρωμένη φωτοτυπία του απολυτηρίου του Γυμνασίου ή του Λυκείου το οποίο έχετε. 
Σας παρακαλώ προς ενημέρωση όσων γίνεται περισσότερων Καλυμνίων Προωθήστε το μύνημα αυτό σε όσους φίλους Καλυμνίους γνωρίζετε. 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνείτε μαζί μου καθημερινά μετά τις 2 μ.μ.

Κούκας Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής 
Κιν 6939871784