Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ


ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ, η εκπληκτική αυτοβιογραφία ενός αυτιστικού κοριτσιού. 
Συγγραφέας : Ντόνα Ουίλιαμς, Εκδόσεις Αποσπερίτης.

Από τα πρώτα βιβλία για τον αυτισμό που διάβασα… και από τα πιο σημαντικά. Μια διαφορετική ματιά, από μέσα, σε ένα μεγάλο μυστήριο, στο μυστήριο του Αυτισμού.
Αν και δεν θα ήταν αυτά τα λόγια (και οι όροι) που θα χρησιμοποιούσα για να περιγράψω το βιβλίο «Κανείς στο πουθενά», νομίζω ότι το κείμενο στο οπισθόφυλλο του βιβλίου (έκδοση 1993) δείχνει τη σημαντικότητα και τη μοναδικότητα του έργου:
 «Με την ταμπέλα της κουφής, ανώμαλης, τρελής, καθυστερημένης, σπαστικής, ηλίθιας, πνευματικά ανάπηρης, παράξενης, άγριας και παράλογης, η Ντόνα Ουίλιαμς έζησε σε ένα δικό της κόσμο.
Βρισκόταν σε μια κατάσταση μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, βλέποντας τα απρόσιτα πράγματα γύρω της, μέσα από την ασφάλεια που της παρείχε ένας «κόσμος κάτω από γυαλί». Μερικοί άνθρωποι την καταλάβαιναν, και πάνω από όλους η ίδια η Ντόνα, για αυτό και λαχταρούσε να γίνει «φυσιολογική».
Στα είκοσι πέντε της χρόνια, η Ντόνα ανακάλυψε μια λέξη, μια καινούρια ετικέτα, η οποία της έδωσε πολλές απαντήσεις, μια ευκαιρία να συγχωρέσει και την ελπίδα να αποκτήσει επιτέλους την αίσθηση ότι ανήκει κάπου : αυτή η λέξη ήταν ο αυτισμός.
Η πάλη της Ντόνα να συνυπάρξει κοντά με το πρόβλημά της μέσα από επιστημονικούς όρους και η προσπάθεια να επιβιώσει μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο άγνοια και κακία, είναι μοναδική για τις δυνατότητες που έχει ένας αυτιστικός νους. Θα μπορούσε να είχε αποτραβηχτεί στον κόσμο της : αντίθετα, πέρα από κάθε πρόβλεψη, η Ντόνα τελείωσε το πανεπιστήμιο, έζησε ανεξάρτητη και έχει γράψει αυτό το αυθεντικό έργο μέσα από τα βιώματα ενός αυτιστικού.
Αυτό το βιβλίο είναι ένας σταθμός στη λογοτεχνία της πνευματικής υγείας, ένα έργο απίστευτης τόλμης και μια από τις πιο ασυνήθιστες ανθρώπινες ιστορίες που έχετε διαβάσει ποτέ...»


Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Donna Williams και  γνωρίστε τη ζωή της και τις απόψεις της για τον αυτισμό http://www.donnawilliams.net/front.0.html ή τη σελίδα της στο Facebook http://www.facebook.com/theartyautie.  Αν θέλετε να δείτε βίντεο με τη Donna Wiliams, επισκεφτείτε το κανάλι της στο youtube http://www.youtube.com/user/1210donna.
Ο κόσμος μέσα από μια τελείως διαφορετική οπτική γωνία….

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με αφορμή το περιστατικό στο σχολείο των Χανίων

«Από το λεύκωμα στο Facebook» 

Η ανάγκη των νέων να εκφράζονται και να διατυπώνουν το συναίσθημα τους είναι όχι μόνο αυτονόητη, αλλά πρέπει και να ενθαρρύνονται να το κάνουν. Όλα αυτά όμως μέσα σε ένα πλαίσιο σεβασμού της προσωπικότητας και της ομαλής λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και στην επικοινωνία σε συνδυασμό με την ανάγκη ενημέρωσης αλλά και εκσυγχρονισμού των κανόνων μας επιβάλλουν να εγκύψουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα πάνω στις νέες προκλήσεις. 
Σχεδιάζεται από το Υπουργείο με τη συνδρομή του Συνηγόρου του Παιδιού ειδική ημερίδα για τη νέα προσέγγιση στις σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. 
Η Υπουργός Παιδείας ,Άννα Διαμαντοπούλου, στις 21 Νοεμβρίου 2009 συμμετείχε σε εκδήλωση – συζήτηση με το Συνήγορο του Παιδιού και την ομάδα Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου με θέμα : «Σχολικοί Κανονισμοί και Δημοκρατική Διοίκηση στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». 
Η συζήτηση βασίστηκε στα αποτελέσματα της έρευνας του Συνηγόρου του Παιδιού . Τα παιδιά έθεσαν το θέμα της έλλειψης ολοκληρωμένου πλαισίου δικαιωμάτων και ευθυνών μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. 
Η Υπουργός τόνισε την ανάγκη ενός νέου «συμβολαίου σχέσης κατανόησης» μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών που θα αποτελεί ουσιαστικά το αποτέλεσμα της επεξεργασίας όλων των απόψεων γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και την ανάγκη εκσυγχρονισμού του σχολικού κανονισμού, έτσι ώστε να καλύπτει τις νέες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί πλέον στο σχολικό περιβάλλον. «η νέα εποχή απαιτεί να δημιουργήσουμε νέο πλαίσιο και κανόνες συνεργασίας στη σχολική κοινότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά η Υπουργός κλείνοντας την παρουσία της στη συνάντηση με τους νέους. 

Λεπτομέρειες και υλικό από την εκδήλωση: 


Στις 2 Δεκεμβρίου 2009 επισκέφθηκαν το Υπουργείο Παιδείας μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου από το 4ο Λύκειο Γαλατσίου για να συζητήσουν με την Υπουργό Παιδείας για τη ζωή τους στο σχολείο, για τις σχέσεις τους με τους καθηγητές, για τη βία. Το πλαίσιο της συζήτησης βασίστηκε στα κείμενα του Συνηγόρου του Παιδιού και προέκυψε η εκ νέου ανάγκη εκσυγχρονισμού του σχολικού κανονισμού. Τα παιδιά έθεσαν τα προβλήματα και κατέθεσαν τις ώριμες προτάσεις τους για το τι πρέπει να γίνει αύριο. 

Η Υπουργός από τη μεριά της δήλωσε ότι αυτό που έκανε εντύπωση ήταν: «Το πόσο σαφής είναι η αντίληψή τους για το θέμα των εκπαιδευτικών, για το πώς πρέπει να είναι ο καθηγητής και το τι περιμένουν από το δάσκαλό τους.» 

Λεπτομέρειες και υλικό από τη συζήτηση: 

Εκπαιδευτικό σεμινάριο για την επιληψία

Εκπαιδευτικό σεμινάριο με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των γιατρών και του κοινού για την επιληψία και την κατάρριψη των ταμπού που σχετίζονται με την νόσο διοργανώνει το Ειδικό Ιατρείο Επιληψιών & Μονάδα Καταγραφής Κρίσεων του Νευρολογικού Τμήματος του ΓΝΑ «Γ. Γεννηματάς». Πρόκειται για το 7ο Ετήσιο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για τις Επιληψίες, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου στο Ξενοδοχείο King's George, στο Σύνταγμα.

Θρίλερ που προκαλεί... κρίση πανικού

Σάλο έχει ξεσηκώσει στην Ιταλία ένα αμερικανικό θρίλερ που σπέρνει τρόμο και προκαλεί ακόμη και κρίσεις πανικού σε νεαρούς θεατές.
Η αμερικανική ταινία «Paranormal Activity» (Υπερφυσική Δραστηριότητα) είναι έργο (ανεξάρτητη παραγωγή) του ισραηλινής καταγωγής σκηνοθέτη Ορεν Πέλι. Γυρισμένη σαν ντοκιμαντέρ με έναν προϋπολογισμό μόλις 15.000 δολαρίων, θυμίζει το γνωστό θρίλερ «Blair Witch Project». Το ζευγάρι των πρωταγωνιστών που βιώνουν παραφυσικά φαινόμενα μέσα στο σπίτι τους τριγυρνάν με μια κάμερα στο χέρι καταγράφοντας τις τροματικές εμπειρίες τους. Τόσο τρομακτικές που πανικοβάλλουν πολλούς ανήλικους θεατές. Ενδεικτικό είναι ότι το κέντρο άμεσης δράσης της ιταλικής αστυνομίας έχει δεχτεί δεκάδες κλήσεις παιδιών που θεωρούν ότι κινδυνεύουν. Ενώσεις καταναλωτών και γονέων αντιδρούν εντόνως ζητώντας τον χαρακτηρισμό της ταινίας ως ακατάλληλης για ανηλίκους. Επισημαίνουν άλλωστε ότι στις ΗΠΑ το φιλμ απαγορεύεται στους κάτω των 17 που δεν συνοδεύονται από έναν ενήλικο, στη Γερμανία στους κάτω των 16 και στη Βρετανία στους κάτω των 15. Στο ίδιο πνεύμα παρενέβη και η Αλεσάντρα Μουσολίνι, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τα Παιδιά, ζητώντας άμεσα μέτρα εναντίον «αυτής της μορφής βίας». Από την πλευρά του, ο Ιταλός υπουργός Αμυνας Ιγκνάτσιο Λα Ρούσα κατήγγειλε το διαφημιστικό της ταινίας που προβάλλεται συνεχώς από ορισμένα κανάλια και υποστηρίζει ότι το «Paranormal Activity» «τρομοκρατεί χιλιάδες παιδιά». Η ένωση καταναλωτών Codacons άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο δικαστικών προσφυγών για διεκδίκηση αποζημιώσεων για ψυχική οδύνη.

Πηγή : Ελευθεροτυπία, 11/2/2010. Για το άρθρο, πατήστε εδώ

Αυστραλία: Εννιάχρονα ανταλλάσσουν μηνύματα και φωτογραφίες σεξουαλικού περιεχομένου

Παιδιά κάτω των 10 χρόνων στην Αυστραλία ανταλλάσσουν μηνύματα και φωτογραφίες σεξουαλικού περιεχομένου, χωρίς να ξέρουν ότι μια τέτοια πράξη θεωρείται εγκληματική και τιμωρείται από το νόμο.Σύμφωνα με τις αστυνομικές Αρχές, ο αριθμός των παιδιών που επιδίδονται σ' αυτό το παιχνίδι ακολουθεί αυξητική τάση.Η αστυνομία προγραμματίζει σχετική καμπάνια ενημέρωσης των μαθητών, μετά τη διαπίστωση ότι το πρόβλημα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις.«Εκείνο το οποίο επιδιώκουμε είναι να πούμε στα παιδιά είναι: μην το κάνετε γιατί μπορεί να καταστρέψει τη ζωή σας», δήλωσε ο Στήβεν Γουόκερ, από την Υπηρεσία Δίωξης Εγκλήματος.Υπάρχουν περιπτώσεις, θα πει ο ίδιος, που τα μεγαλύτερα αδέλφια επιδίδονται σ' αυτό το παιχνίδι και τα μικρά κάνουν το ίδιο. Πολλοί γονείς δεν έχουν ιδέα από όλη αυτή την υπόθεση.Η σύσταση που γίνεται στα παιδιά είναι ότι «όταν κάποιος στην αυλή του σχολείου επιδίδεται σ' αυτή την ενέργεια, πέστε του ότι μπορεί να καταλήξει στη φυλακή» .

Το μπαλέτο των γκέτο

Χτυπάει το πόδι του με μανία. Ανοίγει διάπλατα το στόμα του σαν να θέλει να κραυγάσει, δεν βγάζει όμως φωνή. Τα δάχτυλά του τραβούν την μπλούζα του. Νομίζεις ότι προσπαθεί να σκίσει τη σάρκα του. Η μουσική δυναμώνει και το σώμα του πάλλεται σαν να το διαπερνούν χιλιάδες βολτ. Γύρω του μαζεύονται πρόσωπα και σχηματίζουν κύκλο. Παρακολουθούν εκστασιασμένα. Τρέφονται από την ενέργειά του. Ο Ντάνιελ Γκραντ δίνει γροθιές στον αέρα και έπειτα τα χέρια του σφίγγουν τον λαιμό του. Μοιάζει να παλεύει για οξυγόνο. Πνίγεται. Πέφτει στο πάτωμα. Χτυπιέται. Σε ένα δωμάτιο με γκράφιτι στους τοίχους είκοσι παιδιά εκτονώνονται στους ρυθμούς της ραπ και της ορχηστρικής ποπ. Ζουν στο Ντόρτσεστερ, μια από τις γειτονιές της Βοστώνης όπου η βία είναι κανόνας. Εδώ η σχολική διαρροή φτάνει το 50%, στα σχολεία υπάρχουν ανιχνευτές μετάλλων και στα μίνι μάρκετ οι πωλητές κρύβονται πίσω από πλεξιγκλάς. Σε αυτό το δωμάτιο όμως ο Γκραντ και οι άλλοι νέοι επαναστατούν απέναντι στην κουλτούρα των συμμοριών. Αντί για τη βία, επιλέγουν ένα χορό: το krumping. Με τις εκρηκτικές κινήσεις τους εκφράζουν τον πόνο και την απογοήτευσή τους. Μένουν μακριά από τους δρόμους και με τον ιδρώτα τους ξεπλένουν τον θυμό τους.

Υπότιτλοι στο youtube

Η Google ανακοίνωσε ότι προσθέτει δυνατότητες αυτόματων υποτίτλων στα βίντεο του YouTube, κάτι που θα χαροποιήσει τα άτομα με προβλήματα ακοής, αλλά και κάθε άλλον που δεν καταλαβαίνει τα λόγια και προτιμά να τα βλέπει γραμμένα.
Οι υπότιτλοι, που θα παράγονται αυτόματα από μεταφραστικά μηχανήματα, θα είναι αρχικά διαθέσιμοι μόνο στην αγγλική γλώσσα και θα αφορούν βίντεο από 13 «κανάλια», όμως σε επόμενη φάση η εταιρία προτίθεται να επεκτείνει τη συγκεκριμένη υπηρεσία σε όλα τα βίντεο που «φορτώνονται» στο YouTube, σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία.
«Οι πληροφορίες πρέπει να είναι προσβάσιμες από όλους», δήλωσε ο 66χρονος αντιπρόεδρος της Google Βιντ Σερφ, ο αποκαλούμενος και «πατέρας του Ίντερνετ», ο οποίος έχει προσωπικό ενδιαφέρον για το θέμα, επειδή ο ίδιος έχει μειωμένη ακοή και από την ηλικία των 13 ετών φορά στα αυτιά του ακουστικά βαρυκοϊας.
Από πέρυσι, οι χρήστες του YouTube έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν μόνοι τους υποτίτλους στα βίντεο, όμως η δυνατότητα αυτή δεν έχει αξιοποιηθεί ευρέως, με συνέπεια τα περισσότερα βίντεο στο δημοφιλές site να είναι ακόμα χωρίς υποτίτλους.
Σημειωτέον ότι πάνω από 20 ώρες νέου βίντεο «φορτώνονται» στο YouTube κάθε λεπτό.
Η νέα υπηρεσία των υποτίτλων αναπτύχθηκε από έναν κουφό μηχανικό λογισμικού της Google, τον Κεν Χάρενστιν, ο οποίος δήλωσε ότι η πλειονότητα των βίντεο που δημιουργούν οι χρήστες και «ανεβάζουν» στο YouTube, συνεχίζουν μέχρι σήμερα να είναι απρόσιτοι για τα άτομα με πρόβλημα ακοής.
Η τεχνολογία αυτόματης αναγνώρισης λόγου που χρησιμοποιεί η Google για την αυτόματη μετάφραση και τον υποτιτλισμό των βίντεο, δεν είναι τέλεια πάντως, κάτι που παραδέχτηκε και ο Χάρενστιν.
Επιπλέον, οι πάσης φύσης «θόρυβοι» στα ερασιτεχνικά βίντεο, αλλά και οι «βαριές» προφορές και οι διάλεκτοι των ομιλούντων προκαλούν πρόσθετες δυσκολίες για τη δημιουργία ακριβών υποτίτλων, αν και η τεχνολογία συνεχίζει να βελτιώνεται με το πέρασμα του χρόνου.
Τα βίντεο θα υποτιτλίζονται αυτόματα στα αγγλικά, αλλά στη συνέχεια οι χρήστες θα μπορούν να τα μεταφράσουν αυτόματα σε 51 γλώσσες (και στα ελληνικά), χρησιμοποιώντας την μεταφραστική τεχνολογία της Google.
Για να διευκολυνθούν οι χρήστες κι άλλο, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα κάνει ακόμα πιο εύκολη την μέθοδο προσθήκης υποτίτλων από τους χρήστες στα βίντεο που «ανεβάζουν» στο YouTube.
Οι χρήστες θα μπορούν πλέον να δημιουργούν μια γραπτή καταγραφή των ομιλιών σε ένα βίντεο, την οποία επίσης θα «ανεβάζουν» στο YouTube και, στη συνέχεια, η τεχνολογία αναγνώρισης λόγου της Google θα φροντίζει ώστε οι υπότιτλοι να συγχρονίζονται με το κείμενο.

Διαβάστε επίσης τη συνέντευξη του Κεν Χάρεστιν, από την οποία ξεχωρίζουμε τη φράση "Δημιουργώ κάτι που επιθυμώ και έχω ανάγκη" και παρακολουθήστε την παρουσίαση των εφαρμογών.

16η Διεθνής Θερινή Συνάντηση σε θέματα Επικοινωνίας και Πληροφορικής για νέους με τύφλωση και μερική όραση

Η διεθνής θερινή συνάντηση ICC 2010 σε θέματα επικοινωνίας και πληροφορικής είναι μία ιδιαίτερη ευκαιρία για να μάθεις πώς οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (Information and Communication Technology - ICT) και οι υποστηρικτικές τεχνολογίες (Assistive Technologies - AT) μπορούν να εμπλουτίσουν και να διευκολύνουν τη ζωή των ατόμων με τύφλωση και μερική όραση.
Οι συμμετέχοντες από 15 περίπου ευρωπαϊκές χώρες θα έχουν πολλές ευκαιρίες για εμπλοκή σε διαπολιτισμικές δραστηριότητες, επικοινωνία και δικτύωση, σχεδιασμό των μελλοντικών σπουδών και ενσωμάτωση στην αγορά εργασίας, ψυχαγωγία και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.
Έλα και εσύ!

Δύο περίοδοι, για νέους ηλικίας:
15 έως 17 ετών: 20-27 Ιουλίου 2010
17 έως 20 ετών: 29 Ιουλίου- 05 Αυγούστου 2010

Χώρος Διεξαγωγής: ATExcelixi Εκπαιδευτικό & Συνεδριακό Κέντρο, Καστρί, Νέα Ερυθραία, Αττική

Περισσότερες Πληροφορίες: ATExcelixi.pdfΚατεβάστε το Φυλλάδιο του ICC 

Ο Εθνικός Εκπρόσωπος στην Ελλάδα
Καθηγητής Γεώργιος Κουρουπέτρογλου,
Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών,
Πανεπιστημιόπολη, Ιλίσια, 15784 Αθήνα
E-mail: icc[at]uoa.gr
Tel.: +30 2107275130
Fax: +30 2107275193

International Association ICC
Professor Klaus Miesenberger,
University of Linz, Austria
E-mail: icc[at]aib.uni-linz.ac.at
Tel.: +43 73224689232
Fax: +43 73224689322
WebSite: http://www.icc-camp.info/
Πηγή Πληροφοριών: access.uoa.gr

Ο«ΛΑΪΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ»

Ο «Λαϊκός Χειμώνας» αποτελεί μία από τις πλέον επιτυχημένες και με ευρεία αποδοχή θεσμική εκδήλωση που διοργανώνει η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Είκοσι επτά χρόνια «Λαϊκού Χειμώνα» και για μία ακόμη φορά οι φανατικοί θαυμαστές του θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα τρίωρο πρόγραμμα – πολυθέαμα, με χορούς, τραγούδια και δρώμενα από τον χώρο της παραδοσιακή και λαϊκής μουσικής.

Τριακόσιοι περίπου οργανοπαίκτες, τραγουδιστές και χορευτές θα εμφανιστούν το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου, στις 20:30, στην αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.).
Η συμβολή του Δήμου Θεσσαλονίκης, η θετική ανταπόκριση του κοινού, το μεράκι και η δημιουργική διάθεση του εμπνευστή του «Λαϊκού Χειμώνα» δημοσιογράφου Γιώργη Μελίκη, προδιαγράφουν τη συνέχιση και παραπέρα ανάπτυξη του θεσμού.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Πληροφορίες Διεύθυνση Μουσικών Δραστηριοτήτων-Κέντρο Μουσικής Κουντουριώτου 17, Τηλ.: 2310538440, 538491, Fax: 2310-541666.
e-maıl: k.manolidou@thessaloniki.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΚΩΦΩΝ 2010

Με αφορμή την αναβολή του 7ου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου Κωφών της αγωνιστικής περιόδου 2009-2010, το Δ.Σ. με ομόφωνη απόφασή του, ανακοινώνει ότι θα διεξαχθεί το Πανελλήνιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου Κωφών 2010 στις 25-26 & 27 Μαρτίου 2010. Σκοπός είναι να μην «αδρανήσουν» οι ποδοσφαιριστές καθώς πρόκειται να γίνει η επιλογή των παικτών που θα αποτελέσουν την εθνική ομάδα στην αναμέτρηση με την αντίστοιχη εθνική ομάδα της Πολωνίας ενόψει των προκριματικών αγώνων του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου 2011.
Αναμένεται να  αποσταλούν περισσότερες πληροφορίες για το εν λόγω Κύπελλο όπως τόπος διεξαγωγής, συμμετοχές, πρόγραμμα αγώνων κλπ.

Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές του νομού

Ειδικό ερωτηματολόγιο στους εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων του νομού μας απέστειλε το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Τρικάλων, με το οποίο επιχειρείται μια πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών των νηπίων. Από τους νηπιαγωγούς ζητείται να επιλέξουν ποια από δέκα χαρακτηριστικά ισχύουν του υπό αξιολόγηση νηπίου και τα οποία παρατηρήθηκαν τουλάχιστον τους τελευταίους έξι μήνες.
Χαρακτηριστικά
Ειδικότερα γίνεται λόγος για δυσκολίες κατανόησης προφορικού λόγου, αδιαφορία για ακουστικό λόγο, δυσκολίες κατανόησης οπτικών οδηγιών και αναγνώρισης διαφορών, προβλήματα στην κατανόηση κανόνων και απλών οδηγιών μέσω της ακουστικής διόδου επικοινωνίας, όπως και δυσκολίες σύγκρισης πραγμάτων και κατανόησης ακολουθίας ιστοριών. Επίσης στο ίδιο ερωτηματολόγιο αναφέρονται χαρακτηριστικά όπως δυσκολίες περιγραφής εικόνων, φτωχό λεξιλόγιο, αδιαφορία για ομαδικά λεκτικά παιχνίδια, δυσκολίες στην αυτοεξυπηρέτηση, σε επιτεύγματα λεπτών κινητικών συντονισμών, αδεξιότητα, δυσκολίες ακουστικής μνήμης, δυσκολίες οπτικής μνήμης, αργοί ρυθμοί αντίληψης σε οπτικές δραστηριότητες και τέλος δυσκολίες αναγνώρισης κοινών λέξεων ή ήχων από ανθρώπους ή από μηχανήματα αναπαραγωγής ήχου. Αν οι νηπιαγωγοί απαντήσουν θετικά τουλάχιστον σε πέντε ή περισσότερα συμπτώματα , το νήπιο χρειάζεται, επισημαίνεται από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. περαιτέρω αξιολόγηση από την υπηρεσία.
Έρευνα
Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2009-10, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο διεξήγαγε έρευνα τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο σε όλη τη δημόσια και ιδιωτική σχολική εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια. Για τον τρόπο προσέγγισης των σκοπών της έρευνας, ακολουθήθηκε η εμπειρική μέθοδος με τη χρήση ερωτηματολογίου ανίχνευσης – καταγραφής το οποίο στάλθηκε σε όλες τις σχολικές μονάδες προς συμπλήρωση από τους διευθυντές τους. Η μέθοδος αυτή, στο χώρο της Παιδαγωγικής, εντάσσεται στο ποσοτικό παράδειγμα. Η καταγραφή αυτή ανέδειξε εκτός από τον αριθμό και το είδος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και το πλαίσιο ειδικής αγωγής το οποίο λειτουργεί υποστηρικτικά. στους μαθητές. Καταγράφηκαν όλες οι περιπτώσεις μαθητών που έχουν επίσημη γνωμάτευση από δημόσιο φορέα και αυτές που εντοπίστηκαν από τους εκπαιδευτικούς της τάξης και συζητήθηκαν στο σύλλογο διδασκόντων της σχολικής μονάδας
Αποτελέσματα
Διευκρινιστικά αναφέρεται πως στο ερωτηματολόγιο ανίχνευσης -καταγραφής δεν υπήρχε σχετική ερώτηση και δεν καταγράφηκαν οι μαθητές που δέχονται κατ’ οίκον διδασκαλία. Οι σχολικές μονάδες έπρεπε να απαντήσουν μόνο σε περίπτωση που φοιτούσαν μαθητές με αναπηρίες ή και Ε.Ε.Α. έως το τέλος Νοεμβρίου 2009. Η επεξεργασία και η συνοπτική εξέταση των δεδομένων από την υπηρεσία μας έδειξε πως συνολικά στο νομό λειτουργούν 17 τμήματα ένταξης εκ των οποίων τα 14 στη Δημοτική, 2 στην Προσχολική Εκπαίδευση και 1 στη Δευτεροβάθμια. Το ένα εκ των 14 τμημάτων ένταξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δέχεται μαθητές με κώφωση -βαρηκοΐα, το οποίο ιδρύθηκε και λειτουργεί από το έτος 2004 κατόπιν εισηγήσεως της υπηρεσίας μας. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρόλο που είναι ιδρυμένα 7 τμήματα ένταξης και υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός μαθητών προς φοίτηση, για το τρέχον σχολικό έτος, λειτουργεί μόνο ένα.
Από τα ίδια στοιχεία διαφαίνεται πως το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών βρίσκεται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα στη Δημοτική. Αυτό είναι εύλογο αφού η Δημοτική εκπαίδευση περιλαμβάνει 6 τάξεις (Α’ έο)ς ΣΤ’) ενώ η Προσχολική 2 (Νήπια, Προνήπια). Το ποσοστό αυτό δικαιολογεί απόλυτα τον μεγάλο αριθμό των δομών ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης) στην Πρωτοβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης. Το ποσοστό μειώνεται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι όμως αυξημένο στα ΕΕΕΕΚ σε σχέση με το ποσοστό των μαθητών στα ειδικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας. Τα ΕΕΕΕΚ αποτελούν, τονίζεται ακόμα στην ίδια έρευνα, τη μοναδική δομή αυτοτελούς σχολικής μονάδας που παρέχει ειδική επαγγελματική αγωγή, εκπαίδευση και κατάρτιση στη Δευτεροβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης και για το λόγο αυτό συγκεντρώνει μεγάλο ποσοστό. Στα αποτελέσματα της έρευνας επισημαίνεται επίσης πως στο νομό Τρικάλων δεν υπάρχει ιδρυμένο ειδικό Γυμνάσιο ή ειδικό Λύκειο ή TEE Α’ και Β’ βαθμίδας που να παρέχουν ειδική αγωγή και εκπαίδευση σε εφήβους. Τα ποσοστά αυτά δε διαφέρουν από τις διεθνείς στατικές και πρακτικές για τους μαθητές που φοιτούν στη σχολική εκπαίδευση και παρουσιάζουν αναπηρίες ή και Ε.Ε.Α.

Του Αποστόλη Ζώη
9-2-2010
Η ΕΡΕΥΝΑ

H ηλικία των γονέων επηρεάζει τον κίνδυνο αυτισμού του παιδιού

Οι γυναίκες που αποφασίζουν να τεκνοποιήσουν σε μεγαλύτερη ηλικία διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο γέννησης παιδιού με αυτισμό, ενώ η μεγαλύτερη ηλικία του πατέρα αυξάνει τον κίνδυνο μόνο όταν η μητέρα είναι κάτω των 30 ετών, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης.
Οι ερευνητές εκτίμησαν ότι μία γυναίκα που τεκνοποιεί σε ηλικία 40 ετών έχει 50% περισσότερες πιθανότητες να γεννήσει ένα παιδί που αργότερα θα λάβει διάγνωση αυτισμού, σε σύγκριση με μια γυναίκα που αποκτά παιδί σε ηλικία 25-29 ετών.
Ωστόσο, τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η μεγαλύτερη ηλικία του πατέρα -40 ετών και πάνω- συμβάλλει σημαντικά στον κίνδυνο απόκτησης παιδιού με αυτισμό μόνο όταν η ηλικία της μητέρας είναι κάτω των 30 ετών.
«Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία της μητέρας, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να αναπτύξει το παιδί αυτισμό, ανεξαρτήτως της ηλικίας του πατέρα», επισημαίνει η Irva Hertz-Picciotto στο περιοδικό Autism Research.
Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε αντιδιαστολή με αυτά μιας ισραηλινής μελέτης του 2006, τα οποία είχαν δείξει ότι η ηλικία που γινόταν κάποιος πατέρας επηρέαζε πολύ περισσότερο τον κίνδυνο αυτισμού του παιδιού.
Η παρούσα μελέτη, που περιλαμβάνει δεδομένα για 4,9 εκατομμύρια γεννήσεις και 12.159 περιστατικά αυτισμού στην Καλιφόρνια, μπορεί να συμβάλει, σύμφωνα με τους επιστήμονες, στην αποσαφήνιση της συμβολής της ηλικίας και των δύο γονέων στον κίνδυνο του παιδιού να αναπτύξει αυτισμό.
«Η μελέτη μας έδειξε ότι η συμβολή της ηλικίας του πατέρα στον κίνδυνο αυτισμού κυμαίνεται ανάλογα με την ηλικία της μητέρας, σε αντίθεση με τη συμβολή της ηλικίας της μητέρας που είναι σταθερή», δήλωσε η Hertz-Picciotto.
Για παράδειγμα, εξηγεί η ερευνήτρια, από τα μωρά που γεννήθηκαν από μητέρες κάτω των 25 ετών, εκείνα των οποίων οι πατέρες ήταν ηλικίας άνω των 40 ετών είχαν διπλάσιες πιθανότητες ανάπτυξης αυτισμού σε σύγκριση με εκείνα των οποίων οι πατέρες ήταν 25-29 ετών.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, σκοπός της μελέτης είναι να εντοπίσει στη συνέχεια για ποιους λόγους η απόκτηση παιδιού σε μεγαλύτερη ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο αυτισμού του παιδιού.
Κάποιοι πιθανοί λόγοι μπορεί να είναι, επισημαίνουν, ότι οι μεγαλύτερης ηλικίας γονείς είναι πιο πιθανό να έχουν χρησιμοποιήσει θεραπείες γονιμότητας, οι μητέρες είναι πιο πιθανό να πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα και διαβήτη κύησης, ενώ και οι δύο γονείς έχουν συσσωρεύσει περισσότερες τοξίνες κατά τη διάρκεια της ζωής τους, οι οποίες ενδέχεται να έχουν προκαλέσει μεταβολές τόσο στα σπερματοζωάρια όσο και στα ωάρια που μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού.

Πηγή: Reuters
http://www.healthview.gr/

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ

Δενδροφύτευση στο Δασύλλιο Μετεώρων διοργανώνουν το Τοπικό Συμβούλιο Νέων Πολίχνης, το 7ο Σύστημα Αεροπροσκόπων Μετεώρων και ο Σύλλογος «Φίλοι του Δάσους», την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου, στις 11 το πρωί.

Η εκδήλωση με τίτλο «Όλοι στο Δάσος για το Δάσος», η οποία διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Δήμου Πολίχνης, θα πλαισιωθεί από διάφορες δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους, όπως flying fox, τοξοβολία και αναρρίχηση. Στο τέλος της εκδήλωσης, εξάλλου, θα προσφερθεί στους συμμετέχοντες παραδοσιακή φασολάδα.
Στόχος της εκδήλωσης είναι να ευαισθητοποιηθούν οι δημότες και κυρίως οι νέοι στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και να έρθουν κοντά στο δάσος, που αποτελεί πνεύμονα ζωής για την πόλη.

Τηλ. Επικοινωνίας: 2310 648102 / 2310 648206

Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης: Παρουσίαση διδακτικών προτάσεων-παραδειγμάτων

Το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικοί από σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με τη στήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, παρουσιάζουν μια σειρά διδακτικών προτάσεων-παραδειγμάτων. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2010 (ώρα 19:00) στον Ιανό (Αριστοτέλους 7).

Για περισσότερες πληροφορίες:
http://www.ianos.gr/index.asp?park=ev&cat=40&cns=2&dopt=12&key=1151

Προκήρυξη του Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Πρωτόλειου Διηγήματος στη «Μνήμη Καίτης Λασκαρίδη»

Προκήρυξη του Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Πρωτόλειου Διηγήματος
 στη «Μνήμη Καίτης Λασκαρίδη»

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκουν στις Νομαρχίες Πειραιά, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Ιωαννίνων, Περιφέρειας Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας, Αργολίδος, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, καθώς και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος και συγκεκριμένα στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και Ηλείας.

Αθλοθέτης η Βιβλιοθήκη «ΚΑΙΤΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ».

Κριτική επιτροπή
•Μαρκόπουλος Αθανάσιος, Καθηγητής Βυζαντινής Φιλολογίας Πανεπιστημίου, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής
•Αποστολάκη Αλέξα, Εκδότρια
•Γαραντούδης Ευριπίδης, Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών
•Ηλιόπουλος Βαγγέλης, Συγγραφέας, Εκπαιδευτικός
•Καραγιάννη Γιώτα, Φιλόλογος
•Κοντολέων Μάνος, Συγγραφέας
•Κυπαρίσση Καλή, Σύμβουλος της Βιβλιοθήκης «ΚΑΙΤΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ»
•Πάτσιου Βίκυ, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας & Παιδικής Λογοτεχνίας Παιδαγωγικού τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών
•Σπηλιωτοπούλου Ιωάννα, Φιλόλογος
•Φράγκου-Κικίλια Ρίτσα, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών
•Ορνέλα Μπουζή, Α΄ Βραβείο Λογοτεχνικού Διαγωνισμού «ΚΑΙΤΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ» περ. 2008 - 2009

ΒΡΑΒΕΙΑ:
ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
•Α΄Βραβείο 1.000€
•Β΄Βραβείο 600€
•Γ΄Βραβείο 400€
ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
•Α΄Βραβείο 1.500€
•Β΄Βραβείο 1.000€
•Γ΄Βραβείο 600€

Τα κείμενα δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 10 δακτυλογραφημένες σελίδες. Όσοι θα συμμετάσχουν θα υποβάλουν το έργο τους μέχρι και την 20η Μαΐου 2010 :

1.στη Διεύθυνση του σχολείου τους ή
2.ταχυδρομικώς, με σφραγίδα των ΕΛΤΑ που θα αναγράφει την ημερομηνία αποστολής (έως και 20 Μαΐου 2010) ή
3.στη Γραμματεία του «Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη» (έως και 20 Μαΐου 2010).

Σε ξεχωριστή σελίδα που θα προηγείται του κειμένου θα αναγράφονται:
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ, ΤΑΞΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ, ΣΧΟΛΕΙΟ, Δ/ΝΣΗ και ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ,ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΤΗ, δηλαδή Δ/ΝΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΟ.

Τα κείμενα πρέπει να αποσταλούν ταχυδρομικά στη διεύθυνση
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ «ΚΑΙΤΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ»
Πραξιτέλους 169 & Μπουμπουλίνας
185 35 Πειραιάς
Υπ ‘ όψιν κ. Μαριλένας Λασκαρίδου

Η απονομή θα γίνει σε ειδική τελετή, στην οποία θα προσκληθούν οι συμμετέχοντες, καθώς και οι εκπρόσωποι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Νομαρχιών Πειραιά, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Ιωαννίνων, Αχαΐας, Ηλείας και Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Πληροφορίες κ. Καλή Κυπαρίσση
Τηλ. 210 4297540-1-2 Φαξ 210 4296024 Email: info@laskaridou.gr

Η Εικονογραφήγηση ως μέσο προσέγγισης του Αρχαίου Δράματος

Το Δ.Σ. του Σ.ΜΕ.ΚΑ.Δ.Ε., σε συνεργασία με τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Πιερίας, το Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Ν. Πιερίας και το 1ο ΓΕ.Λ. Κατερίνης, σας προσκαλεί σε εκδήλωση με θέμα
« Η Εικονογραφήγηση ως μέσο προσέγγισης του Αρχαίου Δράματος»,
με ομιλητή τον εκπαιδευτικό – συγγραφέα κ. Τάσο Αποστολίδη, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010 και ώρα 7μμ, στην αίθουσα του 1ου ορόφου του πολιτιστικού κέντρου «Εκάβη».
Παράλληλα, ομάδα μαθητών του 1ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης θα παρουσιάσει σύγκριση του κλασικού έργου της Αντιγόνης του Σοφοκλή με το αντίστοιχο σύγχρονο εικονογραφημένο έργο.