Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014

Σημάδια ότι πρέπει να μιλήσετε με τον/την εκπαιδευτικό του παιδιού σας στο σχολείο.

Πολλές φορές οι γονείς θέλουν να επικοινωνήσουν με τον/την εκπαιδευτικό του παιδιού τους στο σχολείο, αλλά διστάζουν γιατί δεν θέλουν να φανούν πιεστικοί και υπερβολικοί. Έτσι, αν και υπάρχουν κάποια πράγματα που θα ήθελαν να συζητήσουν μαζί του/της, προτιμούν να περιμένουν μέχρι να οριστεί συνάντηση με όλους τους γονείς. Με αυτό τον τρόπο, ωστόσο, ενδέχεται να χαθεί πολύτιμος χρόνος αν όντως υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάτι που τελικά θα αποβεί σε βάρος του παιδιού. 

1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής

Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής (ΜΦΡ) αποτελεί μία πρωτοβουλία του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη συνεργασία της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης, της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, της ΔΕΠΠΣ, του Δήμου Νεάπολης-Συκεών και πολλών πανεπιστημιακών φορέων και διεξάγεται για πρώτη φορά. Κύριοι παιδαγωγικοί στόχοι της διοργάνωσης είναι η ενθάρρυνση των μαθητών στην ενασχόληση με την κατασκευή και τον προγραμματισμό αυτοσχέδιων ρομποτικών κατασκευών, στην ομαδική εργασία, στην ανάληψη πρωτοβουλιών, την καινοτομία και την ευρεσιτεχνία.

Αφαιρείται εικόνα βιβλίου του Δημοτικού

Στην αντικατάσταση εικόνας στο βιβλίο Φυσικής της Ε' Δημοτικού θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας στην οποία όπως διαπιστώθηκε, εκ των υστέρων, απεικονίζονται γυμνές κοπέλες να... αλέθονται σε μπλέντερ(!) 

Πρόκειται για έργο του εκκεντρικού ιάπωνα καλλιτέχνη Mακότο Άιντα, ο οποίος θεωρείται σήμερα ένας από τους κορυφαίους -αλλά και πλέον αμφιλεγόμενους- εκφραστές της σύγχρονης ιαπωνικής τέχνης. Ο Άιντα αρέσκεται να προκαλεί σε πολλά έργα του, παίζοντας με τα όρια του αποδεκτού, ή και ξεπερνώντας τα κατά πολύ, εικονίζοντας σαδομαζοχιστικές φαντασιώσεις στις οποίες "ηρωίδες" είναι συνήθως νεαρά κορίτσια. Ενδεικτικό παράδειγμα, πίνακάς του όπου παρουσιάζεται μια χαμογελαστή κοπέλα να περπατάει "στα τέσσερα" στο χιόνι με τα ακρωτηριασμένα άκρα της, έχοντας υιοθετήσει το ρόλο σκύλου!

DW:25 χρόνια η UNICEF προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών

Το 2014 είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για τα δικαιώματα των παιδιών. 25 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την υπογραφή της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού και φέτος δυο ακτιβιστές, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πεδίο, τιμώνται με το Νομπέλ Ειρήνης: η 17χρονη Μαλάλα Γιουσαφζάι από το Πακιστάν, η οποία αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην μόρφωση και ο 60χρονος Καϊλάς Σατιάρτι από την Ινδία, ο οποίος έχει αφιερώσει την ζωή του κατά της παιδικής εργασίας. 

Ψυχικές ασθένειες με κοινούς γενετικούς παράγοντες

Πέντε ψυχικές και νοητικές παθήσεις, ο αυτισμός, η σοβαρή κατάθλιψη, η διπολική διαταραχή (πρώην μανιοκατάθλιψη), η σχιζοφρένεια και η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), παρά τις μεταξύ τους διαφορές, μπορεί να έχουν ορισμένους κοινούς γενετικούς παράγοντες. 

Τρία ελληνικά σχολεία διακρίθηκαν στη χρήση της τεχνολογίας

Τρία ελληνικά ιδιωτικά σχολεία αναγνωρίστηκαν ως παγκόσμιοι ηγέτες στην επιτυχή ένταξη λύσεων τεχνολογίας στο κομμάτι της διδασκαλίας και της μάθησης.

2ος Διαγωνισμός Τεχνο-Ανακύκλωση - Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία

Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΙΙΙ" "Τεχνο-Ανακύκλωση: Ανάπτυξη διαδραστικής μεθοδολογίας καλλιέργειας της δημιουργικής σκέψης, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, διδασκαλίας και απομυθοποίησης της επιστήμης, κατασκευάζοντας πειραματικές συσκευές από ανακυκλώσιμα υλικά", έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου www.technorecycle.gr ο 2ος Διαγωνισμός Τεχνο-Ανακύκλωση - Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία με τίτλο: "Κατασκεύασε το αυτόματα κινούμενο όχημα του Ήρωνα του Αλεξανδρινού με ανακυκλώσιμα υλικά".

“Στηρίζουμε παίζοντας” από την Αρωγή Θεσσαλονίκης

Οι ολοήμερες εκδηλώσεις φιλανθρωπικού χαρακτήρα για παιδιά, που διοργανώνει η Αρωγή Θεσσαλονίκης, τείνουν να γίνουν θεσμός. Έτσι, μετά τις πετυχημένες εκδηλώσεις “Πακέτα Αγάπης” και “Στηρίζουμε παίζοντας” ήρθε η στιγμή για την 3η εναλλακτική ολοήμερη εκδήλωση με τίτλο “Στηρίζουμε Παίζοντας” που είναι επίσης αφιερωμένη στο παιδί και την οικογένεια και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης στις 29 Νοεμβρίου ημέρα Σάββατο.”

Η εκδήλωση έχει ως στόχο τη συγκέντρωση τροφίμων για τις 39 οικογένειες που συντηρεί η Αρωγή Θεσσαλονίκης , ένα νούμερο που αυξάνεται συνεχώς λόγω της υπάρχουσας οικονομικής κατάστασης, καθώς και την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα προσφοράς και εθελοντισμού.

Η είσοδος είναι δωρεάν. Αντί εισιτηρίου θα δεχόμαστε τρόφιμα μακράς διαρκείας.

«Christmas Factory» Η χριστουγεννιάτικη γιορτή επιστρέφει στο Γκάζι

Η Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι, μεταμορφώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στο μεγαλύτερο και πιο παραμυθένιο εργοστάσιο Χριστουγέννων, στο Christmas Factory.

Από τις 28 Νοεμβρίου μέχρι και τις 6 Ιανουαρίου 2015 ένα ευρωπαϊκών προδιαγραφών θεματικό πάρκο εγκαθίσταται στην Τεχνόπολη, μαζί με τους βοηθούς του Άγιου Βασίλη...αυτοπροσώπως, με παιχνιδιάρικα ξωτικά και πολλή φαντασία για να προσφέρει την μαγεία των Χριστουγέννων και να αγκαλιάσει τους χιλιάδες μικρούς και μεγάλους επισκέπτες.

Διανυκτέρευση στο Μουσείο (Sleepover) - Πρόγραμμα για παιδιά με ελεύθερη είσοδο!

Την επιτυχημένη δράση «Διανυκτέρευση στο Μουσείο-Sleepover» διοργανώνει, για τέταρτη συνεχή χρονιά, ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Ο νέος κύκλος θα πραγματοποιηθεί σε έντεκα μουσεία της πόλης, από τις 21 Νοεμβρίου έως τις 20 Δεκεμβρίου 2014, ως εξής.
Ολυμπιακό Μουσείο, στις 21 Νοεμβρίου 2014, για 30 παιδιά 6-12 ετών
Λαογραφικό Μουσείο, 21 Νοεμβρίου 2014, για 25 παιδιά 10-12 ετών 
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στις 28 Νοεμβρίου 2014, για 15 παιδιά 9-12 ετών
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στις 29 Νοεμβρίου 2014, για 10 παιδιά 8-12 ετών

Λονδίνο: Οι μετανάστες ανεβάζουν τις επιδόσεις των δημόσιων σχολείων

Οι μαθητές των δημόσιων σχολείων στο Λονδίνο έχουν καλύτερες επιδόσεις από ότι στην υπόλοιπο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά γιατί; Ο Σαμ Φρίντμαν, πρώην σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας και νυν πρόεδρος Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης για την στήριξη ατόμων που δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, έχει πει ότι αυτό είναι «το μεγαλύτερο ερώτημα στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής στη Βρετανία».