Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

Βρίσκοντας σταθερότητα μετά από μια διάγνωση Αυτισμού.

Μια διάγνωση Αυτισμού μπορεί να φέρει άρνηση, σύγχυση ή – σε κάποιες περιπτώσεις- ανακούφιση. Αλλά προκειμένου να προχωρήσει κανείς από τα δύσκολα συναισθήματα και να παρέχει στο παιδί του την σωστή υποστήριξη, θα πρέπει να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα σταθερό περιβάλλον στο σπίτι. 

Όταν οι μαθητές γίνονται διαμεσολαβητές και επιλύουν συγκρούσεις στο σχολείο

Στον αντίποδα ενός συστήματος που «θέλει» διευθυντή και καθηγητές να επιβάλουν πειθαρχία, τιμωρίες και επιπλήξεις, η εκπαίδευση μαθητών ως διαμεσολαβητών έρχεται να δείξει έναν άλλο δρόμο επίλυσης διαφορών μέσα στο σχολείο και πρόληψης βίαιων συμπεριφορών

Διάλειμμα στο δημοτικό σχολείο. Ορισμένοι μικροί μαθητές τριγυρνούν στο προαύλιο φορώντας ειδικά γιλέκα, που τους ξεχωρίζουν από τους άλλους. Δύο από αυτούς πηγαίνουν προς τη βιβλιοθήκη. Μόλις ξεκινήσει η επόμενη ώρα, έχουν ραντεβού με δύο συμμαθητές τους που τους άφησαν στο "Κουτί Διαμεσολάβησης" ένα χαρτί με το οποίο ζήτησαν τη διαμεσολάβησή τους για την επίλυση ενός ζητήματος. Θα πάνε στη "Γωνιά Διαμεσολάβησης" να το συζητήσουν μόνοι τους, οι 4 τους. Εμπιστευτικά.

The Pad Project: “Η περίοδος πρέπει να σταματά μια πρόταση, όχι την εκπαίδευση ενός κοριτσιού”

Με τη φράση αυτή υποδέχεται τον επισκέπτη το site του Pad (σερβιέτα) Project, που, ως σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των γυναικών -και ανδρών- στην Ινδία γύρω από την περίοδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του site, μεγάλο μέρος των νέων κοριτσιών στην Ινδία μένει εκτός της βασικής εκπαίδευσης λόγω της περιόδου. Τα πολλά ταμπού γύρω από το θέμα και η ελλιπής ενημέρωση, έχουν ως αποτέλεσμα λιγότερο από το 10% των γυναικών της Ινδίας να χρησιμοποιούν σερβιέτα και να τηρούν κατάλληλους κανόνες υγιεινής.

Γονείς, μήπως ήρθε η ώρα να θέσετε όρια στα παιδιά σας;

Από τις πρώτες κιόλας κουβέντες με έναν γονιό αντιλαμβάνεται κανείς πως αυτό που ταλαιπωρεί την ελληνική οικογένεια είναι η έλλειψη ορίων. Φαίνεται σαν να μην είναι καθόλου σαφές πότε και ποιος χρειάζεται να κάνει κάτι, πόσο μπορεί να διαρκέσει, πότε θα επαναληφθεί και άλλες ποσοτικές και ποιοτικές αποφάσεις, αναφέρει η Ερατώ Χατζημιχαλάκη – Οικογενειακή Σύμβουλος. Έτσι, πολύ νωρίς οι γονείς αναλαμβάνουν όλες τις υποχρεώσεις και καταλήγουν είτε να εκλιπαρούν, είτε να απαιτούν την συνεργασία των παιδιών, τις περισσότερες φορές χωρίς αποτέλεσμα. Αμέτρητοι καυγάδες θα είχαν αποφευχθεί αν ο καθένας ήξερε τις υποχρεώσεις του και είχε αναλάβει την ευθύνη να τις ολοκληρώσει έγκαιρα και με τον καλύτερο τρόπο που μπορεί.

ΑΠΘ: Προσφέρει χαρτζιλίκι σε φοιτητές έναντι κοινωνικής εργασίας

Ξεκινά μέσα στον Απρίλιο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ένα πρόγραμμα για την ενίσχυση φοιτητών και φοιτητριών του ιδρύματος που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο 1,1 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας και εκτείνεται σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών. Στόχος αυτού του προγράμματος είναι να παράσχει κάθε δυνατή στήριξη και διευκόλυνση σε φοιτητές και φοιτήτριες που αντιμετωπίζουν προβλήματα, είτε επειδή ανήκουν σε ομάδα ατόμων με αναπηρία είτε ακόμη και οικονομικά.

Άσκηση και σκλήρυνση κατά πλάκας

Η σκλήρυνση κατά πλάκας (MS) είναι μια χρόνια εκφυλιστική νόσος του νευρικού συστήματος, άγνωστης ακόμα αιτιολογίας. Εμφανίζεται σε 2,3 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως , κυρίως σε γυναίκες ξεκινώντας στις ηλικίες των 20 με 40 ετών.

Στην πάθηση αυτή το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται προς τα νεύρα καταστρέφοντας την μυελίνη, μια ουσία που εξασφαλίζει την ομαλή μετάδοση του νευρικού σήματος. Τα αποτελέσματα αυτής της δυσλειτουργίας επηρεάζουν το κεντρικό αλλά και το περιφερικό νευρικό σύστημα δημιουργώντας την χαρακτηριστική σπαστικότατα των μυών οδηγώντας σταδιακά σε μειωμένη κινητικότητα και επιδείνωση της ισορροπίας και του συντονισμού των κινήσεων. Δυστυχώς, αυτά είναι μόνο λίγα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι νοσούν από MS καθώς η διαταραχή του νευρικού συστήματος επηρεάζει και πολλές άλλες λειτουργίες εκτός από τον έλεγχο της κίνησης, καθοδηγούμενες από το αυτόνομο νευρικό σύστημα και αφορούν πχ. τη ρύθμιση της πίεσης, των καρδιακών παλμών, τον έλεγχο της αναπνοής, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, μέχρι και συναισθηματικές διαταραχές που αλλάζουν τη συμπεριφορά και την ψυχική διάθεση του ασθενή με MS.

Τα σχολεία που προσφέρουν δεύτερη ευκαιρία στη ζωή

Μία δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση, την κοινωνία, την εργασία, τον ίδιο τους τον εαυτό. Μία καινούρια αρχή. Αυτό αναζητούν μέσω των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας όσοι αναγκάστηκαν να διακόψουν την υποχρεωτική τους εκπαίδευσή και να μην καταφέρουν τελικά να αποκτήσουν απολυτήριο γυμνασίου και λυκείου. Πρόκειται για ένα δωρεάν, καινοτόμο δημόσιο σχολείο εκπαίδευσης ενηλίκων, με συνολική διάρκεια φοίτησης δύο εκπαιδευτικά έτη, στο οποίο μπορούν να φοιτήσουν άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω. Παράλληλα αποτελούν ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Με δύο μετάλλια στο κύβο του Ρούμπικ επέστρεψε στη Σκιάθο ο Κωνσταντίνος Παρίσσης

Nικητής επιστρέφει από την Κύπρο στο νησί του Παπαδιαμάντη, ο Κωνσταντίνος Παρίσσης, έχοντας κατακτήσει δύο μετάλλια.

Ο Κωνσταντίνος Παρίσσης πήρε μέρος στον παγκόσμιο διαγωνισμό λύσεις κύβων του Ρούμπικ , “Nicosia Cubers 2020”, που διοργανώθηκε στην Λευκωσία της Κύπρου στις 22 Φεβρουαρίου. Στο διαγωνισμό πήραν μέρος λύτες από 13 χώρες με παγκόσμιες διακρίσεις. Ο Κωνσταντίνος κέρδισε αργυρό μετάλλιο στη λύση του πύραμινξ και χάλκινο μετάλλιο στη λύση του μεγαμινξ.

Άποψη: Β. Κανέλλης - Το bullying είναι έγκλημα. Γι’ αυτό μάθετε τα παιδιά σας να είναι άνθρωποι

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα παιδί του Δημοτικού σε σχολείο της επαρχίας που το λέγανε Μιχάλη. Φυσιολογικότατο, με φίλους, κοινωνική αποδοχή, άριστος μαθητής. Κάποια στιγμή στην έκτη δημοτικού φόρεσε γυαλιά μυωπίας.

Κι αίφνης έγινε ο… «γυαλάκιας», το «σπασικλάκι», ο «πατομπούκαλος». Οι «φίλοι» του τον κορόιδευαν στο σχολείο, στα παιχνίδια είχε επίσης πρόβλημα. Αυτό είναι μια μορφή παιδικού εκφοβισμού.

Πακέτο αλλαγών στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Νέο πακέτο αλλαγών φέρνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με ένα νομοσχέδιο που θα αποτελεί υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων της Ν.Δ.

Το νομοσχέδιο έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί τη Δευτέρα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη από την υπουργό Νίκη Κεραμέως και τους υφυπουργούς Βασίλη Διγαλάκη και Σοφία Ζαχαράκη. Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει διάφορα θέματα στα οποία έχει αναφερθεί κατά την επτάμηνη θητεία της η ηγεσία του υπουργείου. Μεταξύ αυτών:

Σάλος με ρατσιστικό παιδικό βιβλίο ακροδεξιού κόμματος στη Γερμανία

Παιδικά βιβλία με ρατσιστικό περιεχόμενο μοίρασε περιφερειακή οργάνωση του ακροδεξιού γερμανικού κόμματος «Εναλλακτική για τη Γερμανία» (AfD) στη διάρκεια εκδήλωσης στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.