Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Οι φθίνουσες μνήμες των νεαρών εγκεφάλων - Το μυστήριο της «βρεφικής αμνησίας»

Το μυστήριο της «βρεφικής αμνησίας» υποδηλώνει ότι η μνήμη λειτουργεί διαφορετικά στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο.

Μπορεί να νομίζετε ότι θυμάστε ότι κάνατε ένα ταξίδι στη Ντίσνεϋλαντ όταν ήσασταν 18 μηνών ή εκείνη τη φορά που είχατε ανεμοβλογιά όταν ήσασταν 2 - αλλά σχεδόν σίγουρα δεν ισχύει. Όσο αληθινές κι αν φαίνονται, οι πρώτες πολύτιμες αναμνήσεις σας πιθανότατα δημιουργήθηκαν βλέποντας φωτογραφίες ή ακούγοντας τις ιστορίες των γονιών σας να διηγούνται πώς περίμεναν στην ουρά για να ανεβείτε στα περιστρεφόμενα φλιτζάνια του τσαγιού και σε άλλα παιχνίδια. Η ανάκληση αυτών των κατασκευασμένων αναμνήσεων ξανά και ξανά τις εδραίωσε στον εγκέφαλό σας, κάνοντάς τις τόσο ζωντανές όσο οι τελευταίες καλοκαιρινές σας διακοπές.

«Είναι μηχανές εθισμού των παιδιών»

Το δεκατριάχρονο κορίτσι πήρε κινητό στην Α΄ Γυμνασίου. Ηταν από τις τελευταίες στην παρέα της. Είχε κατεβάσει μια εφαρμογή μέσω της οποίας επικοινωνούν πλέον όλοι οι συμμαθητές της. Μια ημέρα χάζευε σε αυτή την εφαρμογή βιντεάκια, όταν εμφανίστηκε στην οθόνη της, από το πουθενά, ένα που τη σόκαρε. Ηταν σεξουαλικoύ περιεχομένου, τελείως ακατάλληλο για την ηλικία της. Αμέσως έκανε αναφορά στην εφαρμογή, αλλά με έκπληξη είδε δύο ημέρες αργότερα ακριβώς το ίδιο να εμφανίζεται ξανά. Μίλησε στους γονείς της, εκείνοι τη βοήθησαν να μπλοκάρει τον συγκεκριμένο ανώνυμο χρήστη, αλλά το κορίτσι τούς είπε πως έκτοτε συχνά εμφανίζονται ανάλογα βίντεο.

Παιδιά: Πότε πρέπει να αρχίσουν να βοηθούν με τις δουλειές του σπιτιού

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να αναθέσουμε τις πρώτες υποχρεώσεις στα παιδιά;

Μη νιώθετε ενοχές που αναθέτετε στο παιδί δουλειές του σπιτιού… Το συστήνουν και οι επιστήμονες. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics έδειξε ότι τα παιδιά που αρχίζουν να βοηθούν με μικρές εργασίες από την ηλικία των 4 ή 5 ετών έχουν υψηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης.

Παιδιά: 1 στα 3 έχει αυτό το πρόβλημα στα μάτια

«Μη παγαίνεις κοντά στην τηλεόραση θα χαλάσεις τα μάτια σου», λέγανε παλιά οι μαμάδες μας και, τελικά, είχαν δίκιο! Η έρευνα δείχνει ότι, ως επί το πλείστον, τα παιδιά που περνούν πολύ χρόνο σε εσωτερικούς χώρους κοντά σε οθόνες κινδυνεύουν 5 φορές περισσότερο να αναπτύξουν μυωπία από εκείνα που παίρνουν την απαραίτητη «δόση» ηλιακού φωτός.

«Πανελλήνιες» για 11χρονους

Για την Αμαλία, μαθήτρια της ΣΤ΄ Δημοτικού οι δεκαπενθήμερες διακοπές του Πάσχα μάλλον θα είναι παιχνίδι και μελέτη σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Εχει πάνω από ένα μήνα ακόμη μέχρι τις εξετάσεις, στις οποίες θα κριθεί η εισαγωγή της σε Πρότυπο γυμνάσιο της Αθήνας – στους Αμπελοκήπους ή τους Αγίους Αναργύρους. Τώρα αφιερώνει συνολικά έξι ώρες την εβδομάδα, χώρια οι δύο ξένες γλώσσες και το διάβασμα για το σχολείο.

«Κι αν δεν αντέξω; Ποιος αποφασίζει για τη ζωή μου;»

Η Δέσποινα λίγο μετά την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο άρχισε να εμφανίζει τα πρώτα συμπτώματα σκλήρυνσης κατά πλάκας. Σήμερα δεν μπορεί να κουνήσει ούτε τα άνω άκρα της. Κι αναρωτιέται αν θα έπρεπε να έχει το δικαίωμα να αποφασίσει για το σώμα στο οποίο αισθάνεται εγκλωβισμένη

Σχολικός εκφοβισμός – Γονείς: Πώς να βοηθήσετε το παιδί που βιώνει bullying – 7 συμβουλές από μια ειδικό

Ο εκφοβισμός στα σχολεία είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο πλήττει το δικαίωμα των μαθητών να μαθαίνουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον και επιδρά αρνητικά στο γενικό σχολικό κλίμα. Οι προεκτάσεις του εκφοβισμού εντοπίζονται ακόμα και στην ενήλικη ζωή τόσο των παιδιών που βιώνουν εκφοβισμό, καθώς και εκείνων που τον ασκούν.

«Αυτή η σχολική τάξη ήταν κελί των ναζί»

Γιατί τελικά, όλα έχουν να κάνουν με τη μνήμη, τις πηγές και τη σπουδαιότητά της και, φυσικά, τις συνέπειές της», έγραφε ο Ελί Βιζέλ στη «Νύχτα», έργο βασισμένο στις εμπειρίες του ως κρατουμένου στα στρατόπεδα του θανάτου, Αουσβιτς και Μπούχενβαλντ. Οπως μάλιστα είχε πει στην ομιλία του κατά την απονομή του βραβείου Νόμπελ, σε όλη του τη ζωή «πάλευε εναντίον όσων ήθελαν να ξεχάσουν».

Κατερίνα Λορέντζου: Συνέντευξη για τα άτομα με αναπηρία όρασης


Ο Δημοσιογράφος Λάζαρος Γλουφτσης Συζητά με την Κα Κατερίνα Λορέντζου Γεν. Γραμμ της Περιφ. Ένωσης Τυφλών Κεντρικής Μακεδονίας για τα Άτομα με Αναπηρία Ορασης

Θεσσαλονίκη - 6ο ΓΕΛ Καλαμαριάς: Γκράφιτι στη μνήμη της Κέλλυς και των υπολοίπων θυμάτων των Τεμπών

Ένα συγκλονιστικό γκράφιτι στη μνήμη της Κέλλυς Πορφυρίδου, θύματος των Τεμπών από την Καλαμαριά και των υπολοίπων ψυχών που χάθηκαν άδοξα στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, βρίσκεται πλέον από την Τρίτη αποτυπωμένο στο κτίριο του 6ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς. Η δημιουργία του ήταν απόφαση των μαθητών, την οποία οι καθηγητές και ο Δήμος Καλαμαριάς αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή.

Ημερίδα: «Ασυνόδευτα Παιδιά σε Κίνηση και η Ανταπόκριση της Πολιτείας»

Η ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων διοργανώνει ημερίδα με θέμα: «Ασυνόδευτα Παιδιά σε Κίνηση και η Ανταπόκριση της Πολιτείας».

Η ημερίδα θα γίνει την Παρασκευή 19 Απριλίου, στο «ΟΝΟΜΑ Ηotel» (Μοναστηρίου 24), από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3.30 το μεσημέρι.