Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Νομοθεσία



Ευρωπαϊκή Ένωση

Η επίτροπος της Κοινωνίας της Πληροφορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Viviane Reding, σε ομιλία της την 1η Οκτωβρίου 2009 στα πλαίσια της εκδήλωσης για την ενιαία ψηφιακή αγορά, αναφέρθηκε για πρώτη φορά στην ύπαρξη ενιαίας νομοθεσίας για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα, ώστε όλα τα κράτη- μέλη να υιοθετήσουν κανόνες που θα διευκολύνουν την πρόσβαση με αναπηρία στο διαδίκτυο. Τόνισε επίσης, ότι δεν είναι δυνατή η επίτευξη της Ενιαίας Αγοράς σε περίπτωση αποκλεισμού πληθυσμιακών ομάδων και ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες της αγοράς από οποιοδήποτε μέρος και σε οποιοδήποτε χρόνο.

σχετικές σελίδες για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα και τις ενέργειες της Ε.Ε. μπορείτε να βρείτε εδώ


Αγγλία

Η πρώτη νομοθεσία αποκλειστικά για τον αυτισμό σχεδιάστηκε και ψηφίστηκε στην Αγγλία και αποτελεί τον πρώτο νόμο (στην Αγγλία) που αφορά μία συγκεκριμένη αναπηρία. Σύμφωνα με το δημοσίευμα στο ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ, "η νομοθεσία δίνει υποχρεωτικό χαρακτήρα στην υλοποίηση της κυβερνητικής στρατηγικής για τους ανθρώπους με αυτισμό που έχει στόχο τη βελτίωση της υποστήριξης και των ευκαιριών απασχόλησης της συγκεκριμένης ομάδας, καθώς και την βελτίωση των ικανοτήτων του προσωπικού υγείας και κοινωνικής φροντίδας που υποστηρίζει ανθρώπους με αυτισμό."


Γαλλία

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Τα Νέα, λίγο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2008-2009, ο Γάλλος Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα παιδιά ηλικίας 3 έως 10 (νηπιαγωγείου και δημοτικού) δεν θα είχαν πια σχολείο τα πρωινά του Σαββάτου και οι ώρες των μαθημάτων θα μειώνονταν από 26 σε 24 (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή- στη Γαλλία οι ημέρες ανάπαυσης των μαθητών είναι Κυριακή και Τετάρτη). Σήμερα, το 5% μόνο των δημόσιων δημοτικών σχολέιων αντιστέκεται στο μέτρο (με μια διαδικασία που απαιτεί σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του σχολικού συμβουλίου, άδεια από το δήμο και ειδική άδεια από το γενικό επιθεωρητική Παιδείας), τα οποία έχουν συμπεριλάβει στις σχολικές ημέρες και το πρωινό της Τετάρτης.


και στα δικά μας

η κυβέρνηση ανακαλεί την εγκύκλιο που εστάλη δύο ημέρες πριν τις εκλογές στα σχολεία, βάσει της οποίας καταργούνταν ουσιαστικά ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της προσχολικής αγωγής που θεσπίστηκε το 2006 (δεν κρίνεται αναγκαία για την πρώτη δημοτικού η απαιτούμενη βεβαίωση νηπιαγωγείου) και χαλαρώνουν τα κριτήρια καταλληλότητας των υποδομών στους παιδικούς σταθμούς που μετεξελίχθηκαν σε νηπιαγωγεία. περισσότερα στο άρθρο της εφημερίδας το Βήμα

Μαζί για το κλίμα...



Φτιάξτε και στείλτε τη δική σας κάρτα στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας για τη Συνδιάσκεψη Κορυφής για την Κλιματική Αλλαγή που θα γίνει στην Κοπεγχάγη από τις 7 μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 2009. Η πρωτοβουλία ανήκει στις οργανώσεις WWF και Greenpeace.

περισσότερα εδώ

Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο



Το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας προσφέρει για το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 επιπλέον θέσεις σε ποσοστό 5% για τα Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών σε άτομα που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις και εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009. Τα προγράμματα και οι προσφερόμενες θέσεις ανά πρόγραμμα έχουν αναλυτικά ως εξής:



  • Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό: 40


  • Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό: 40


  • Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός: 5


  • Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες: 25


  • Πληροφορική: 50


  • Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών: 50

Η προσφορά των σπουδών γίνεται με τη μεθοδολογία της εξ' αποστάσεως διδασκαλίας.


Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ


6ο Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση



Στις 30, 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2009 θα πραγματοποιηθεί το 6ο Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας "Λίλιαν Βουδούρη") στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το συνέδριο με τίτλο "Μουσική: παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει" έχει σκοπό να φέρει σε επαφή όλους όσους ασχολούνται με τη μουσική αγωγή και τη διδασκαλία της μουσικής σε όλες της τις μορφές και σε όλες τις βαθμίδες και επίπεδα.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ

Για να συμπληρώσετε τη φόρμα συμμετοχής του συνεδρίου πατήστε εδώ


Διασυλλογικοί αγώνες στη Θεσσαλονίκη



Αύριο, Κυριακή 25 Οκτωβρίου, ο ΟΦΘ διοργανώνει τα "ΙΘ' Αλεξάνρεια Δήμου Θεσσαλονίκης" σε μνήμη "Αντωνίου Δανιόλου". Οι αγώνες θα διεξαχθούν από το Μακεδονία PALACE μέχρι τις εγκαταστάσεις του ΟΦΘ και θα ξεκινήσουν στις 09:00. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αγωνίσματα Ανδρών, Γυναικών, Εφήβων, Νεανίδων, Παίδων, Κορασίδων, αρχαρίων και επίδειξη ΑΜΕΑ.

Παρουσίαση βιβλίου- βιβλιοκριτική...



Σε προηγούμενη ανάρτηση προτείναμε το βιβλίου της Ρεϊσογλου Κατερίνας, "Το Κου-κουνελάκι... τα όνειρα δίνουν λύσεις".Περί τίνος πρόκειται, όμως και γιατί το επιλέξαμε;


Λίγα λόγια για την ιστορία: Μέσα από ένα ψεύτικο όνειρο, τα ζωάκια του δάσους πιστεύουν ότι ο Διαμαντούλης, το τραυλό κουνελάκι που όλοι κορόιδευαν, έφυγε από το σπίτι του για πάντα, επειδή δεν άντεχε άλλο αυτή τη συμπεριφορά απέναντί του. Και τότε όλοι καταλαβαίνουν το λάθος τους... Είναι αργά όμως;
Η συγγραφέας, με ήρωα ένα μικρό, ροζ και άσπρο χνουδωτό, κουνελάκι, παρουσιάζει το συναισθηματικό κόσμο ενός παιδιού με τραυλισμό που γίνεται αντικείμενο κοροϊδίας από τους φίλους και τους συμμαθητές του και δείχνει στα παιδιά ότι ακόμα και τα αθώα πειρακτικά/ κοροϊδευτικά σχόλια που γίνονται επιπόλαια, πληγώνουν.
"Το Κου-κουνελάκι... τα όνειρα δίνουν λύσεις" είναι ένα από τα λίγα βιβλία όπου το άτομο με ειδικές ανάγκες δεν κάνει κάποια ηρωική πράξη για να γίνει "αποδεκτό" και να ξεχάσουν οι άλλοι τη διαφορετικότητά του και αφετέρου, το "πρόβλημα" δεν εξαφανίζεται διά μαγείας, αλλά εξακολουθεί να υφίσταται στον ίδιο βαθμό.
Ένα ευχάριστο βιβλίο, με όμορφες εικόνες, που δείχνει σε όλους μας ότι "ένοχοι" δεν είναι μόνο όσο κοροϊδεύουν το διαφορετικό, αλλά και όσοι στέκονται απλοί θεατές σε τέτοιες εκδηλώσεις υποβιβασμού και προσβολής της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Τραυλισμός (2)



Συνεχίζοντας την αναφορά στο θέμα του τραυλισμού (ανάρτηση 22 Οκτωβρίου 2009), παραθέτουμε συμβουλές για τον τρόπο συμπεριφοράς απέναντι σε άτομα που τραυλίζουν:


Μιλάτε με κανονικό ρυθμό, ήρεμα, χωρίς βιασύνη. Ωστόσο, μην μιλάτε αφύσικα αργά, με μεγάλες παύσεις. Με αυτό τον τρόπο ο συνομιλητής σας δεν θα νιώθει οτι πρέπει να μιλάει γρήγορα, κάτι που γενικά επιδεινύνει την δυσκολία προφορικής έκφρασης. Ειδικά για τα παιδιά, μια τετοια τεχνική είναι πολύ αποδοτική από τις παροτρύνσεις/συμβουλές του τύπου «μίλα πιο αργά», «μην βιάζεσαι», «πες το πάλι πιο αργά».
Διατηρήστε την οπτική επαφή με τον συνομιλητή σας και περιμένετε υπομονετικά να ολοκληρώσει. Προσέξτε ιδιαίτερα την γλώσσα του σώματός σας. Ένας μορφασμός, το κοίταγμα του ρολογιού ή το νευρικό κούνημα του ποδιού και η περιπλάνηση του βλέμματος στο χώρο προδίδουν την βιασύνη σας και φέρνουν τον συνομιλητή σας σε δύσκολη θέση. Δείξτε με την στάση σας οτι ακούτε όσα σας λέει και δίνετε έμφαση στο περιεχόμενό τους και όχι στον τρόπο και στον χρόνο έκφρασης.
Μην σχολιάσετε τον τρόπο έκφρασης του ατόμου. Ιδίως όσο αφορά τα παιδιά, πολλοί γονείς έχουν την τάση να ασκούν κριτική στο παιδί, θεωρώντας οτι με αυτό τον τρόπο θα το βοηθήσουν να εκφραστεί καλύτερα. Μην συγκρίνετε τον τρόπο ομιλίας του με τα αδέρφια του ή άλλα παιδιά, μην το βάζετε να επαναλαμβάνει όσα είπε με την εντολή να τα πει πιο γρήγορα, πιο καθαρά, πιο σωστά. Μην σχολιάζετε τον τρόπο που αναπνέει και μην του ζητάτε να ελέγξει την αναπνοή του. Πρόκειται για αντανακλαστική λειτουργία που δεν μπορεί το παιδί να παρακολουθήσει, να κατανοήσει και να ελέγξει. Η βελτίωση της εκφραστικής του ικανότητας είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που πρέπει να σχεδιάζεται και να εφαρμόζεται από ειδικούς επιστήμονες.
Μην αλλάζετε συμπεριφορά ανάλογα με το πόσο πολύ ή πόσο λίγο τραυλίζει εκείνη την στιγμή το παιδί σας, δείχνοντας χαρά και λέγοντας πολλά μπράβο στην πρώτη περίπτωση και δείχνοντας δυσφορία ή αποδοκιμασία τη δεύτερη. Δεν το βοηθάτε με αυτό τον τρόπο να ξεπεράσει τις δυσκολίες του.
Αν δεν καταλαβαίνετε τι λέει ο συνομιλητής σας, μην προσποιείστε οτι δεν ακούσατε ή καταλάβατε. Ζητείστε με ευγενικό τρόπο να σας το ξαναπεί ή να σας εξηγήσει τι εννοεί.
Μην ολοκληρώνετε τις λέξεις ή τις προτάσεις όταν κολλάει το άτομο, ακόμα και αν είστε σίγουροι για το τι θέλει να πει. Με αυτό τον τρόπο αφενός περνάτε το μήνυμα οτι η όλη κατάσταση σας ενοχλεί, οτι πρέπει να βιαστεί, και αφετέρου διακόπτετε τη ροή της ομιλίας και της σκέψης του δυσκολεύοντάς το να συνεχίσει. Σε κάποια άτομα, κυρίως μικρής ηλικίας ή με έλλειψη αυτοπεποίθησης, μια τέτοια συμπεριφορά μπορεί να οδηγήσει και στην παραίτησή του από να σας διορθώσει αν έχετε υποθέσει λάθος ή από το να ολοκληρώσει την σκέψη του.

Αν είστε γονιός ...
Μειώστε τον αριθμό των ερωτήσεων που υποβάλλεται στο παιδί σας και μην το αναγκάζετε να σας δίνει λεπτομερή αναφορά για το τι έκανε και το πώς πέρασε. Τα παιδιά μιλούν με μεγαλύτερη ελευθερία και άνεση όταν εκφράζουν πράγματα που τα ενδιαφέρουν και τα θεωρούν σημαντικά παρά όταν είναι υποχρεωμένα να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Καθιερώστε μια ρουτίνα, όπου ο καθένας σας θα λέει ό,τι θέλει να πει από την ημέρα του. Αν ξεκινάτε εσείς να περιγράφετε την ημέρα σας, δινετε χρόνο στο παιδί να σκεφτεί τι θέλει να πει και του δείχνετε και τον τρόπο (του παρέχετε ασυναίσθητα ένα γλωσσικό πρότυπο).
Αν θέλετε να δίνετε στο παιδί σας τη δυνατότητα να εξασκείται στην προφορική έκφραση, συζητάτε για πράγματα που είναι μπροστά του ή συμβαίνουν εκείνη τη στιγμή. Αποφύγετε αφηρημένες ή σύνθετες έννοιες και γεγονότα του παρελθόντος ή υποθετικές καταστάσεις. Αυτά όλα αποτελούν από μόνα τους δύσκολα γνωστικά έργα που απαιτούν πολλή προσπάθεια από το παιδί και είναι πολύ δύσκολο να προσέχει ταυτόχρονα και την έκφρασή του.
Αν το παιδί σας τραυλίζει, μην μετατρέψετε όλη την καθημερινή σας επαφή με αυτό σε ένα ατελείωτο φροντιστήριο σωστής προφορικής έκφρασης. Μην επιλέγετε μόνο καταστάσεις που απαιτούν συνεχή λόγο και μην το διορθώνετε συνέχεια. Αφιερώστε του λίγη ώρα, χωρίς μαθήματα και υποχρεώσεις και αφήστε το να επιλέξει εκείνο τι θα κάνετε. Δεν χρειάζεται να αλληλεπιδράτε συνέχεια λεκτικά. Διασκεδάστε μαζί και δείξτε του οτι το αγαπάτε και οτι απολαμβάνετε την παρέα του. Έτσι θα εδραιώσετε καλύτερη σχέση μεταξύ σας και το παιδί θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση.
Σε καμία περίπτωση μην δείξετε στο παιδί οτι ντρέπεστε για τον τρόπο που μιλάει. Μην αποφεύγετε να του μιλάτε και να ζητάτε την γνώμη του μπροστά σε τρίτους και μην απαντάτε εσείς αντί για αυτό, αλλά δείξτε κατανόηση αν σε τέτοιες καταστάσεις είναι αρχικά το παιδί σας λιγομίλητο και αποτραβηγμένο. Μην το πιέζετε να μιλήσει και να γίνει το επίκεντρο μιας κουβέντας. Δείξτε του εμπιστοσύνη και αποδείξτε με την στάση σας οτι ο τραυλισμός δεν θα πρέπει να το εμποδίζει να συμμετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής.
Μην του πείτε ψέμματα για τις εκφραστικές του δυσκολίες, αλλά και μην το αγχώσετε και το φορτίσετε με τη δική σας αγωνία. Είναι ανώφελο να προσποιείστε οτι δεν έχει καμία δυσκολία. Τα παιδιά στο σχολείο ή άλλα ενήλικα άτομα σίγουρα θα αναφερθούν άμεσα ή έμμεσα στο θέμα, φέρνοτας το παιδί σε δύσκολη θέση. Μην του πείτε οτι δεν το έχει προσέξει κανείς ή οτι δεν ισχύει. Απλά εξηγείστε του τι συμβαίνει με ψυχραιμία. Πολύτιμη μπορεί να είναι η συνεισφορά του λογοθεραπευτή ή ενός ψυχολόγου.


Αν είστε δάσκαλος ή καθηγητής...
αφήστε τον μαθητή να εκφραστεί χωρίς να τον διακόπτετε. Απαιτήστε την ίδια ποσότητα και ποιότητα εργασίας με τους άλλους μαθητές, την ίδια σωστή συμπεριφορά και μην του συγχωρείτε καταστάσεις από οίκτο. Συζητείστε κατ ιδίαν μαζί του σχετικά με τις δυσκολίες του και τις ανάγκες του μέσα στην τάξη και προσπαθείστε να εντοπίσετε τις καταστάσεις στις οποίες επιδεινώνεται ο τραυλισμός. Μην ξεχνάτε οτι κάθε μαθητής έχει την ανάγκη να εκφράζεται μέσα στην τάξη. Δεν έχει νόημα να μην του δίνετε τον λόγο στην προσπάθεια σας να τον προστατέψετε από τα κοροϊδευτικά σχόλια των άλλων παιδιών. Είναι προτιμότερο να βάλετε κανόνες μεσα στην τάξη και να μάθετε σε όλα τα παιδιά όχι μόνο να σέβεται το ένα το άλλο, αλλά και να μιλάνε ήρεμα και να ακούνε με προσοχή και υπομονή.


Να θυμάστε οτι υπάρχουν συγκεκριμένες καταστάσεις στις οποίες ο τραυλισμός εκδηλώνεται πολύ πιο έντονα. Δημόσιες εμφανίσεις, άγνωστο πλήθος, εξετάσεις, τηλεφωνικές συνομιλίες, επαφή με αγνώστους είναι ιδιαίτερα στρεσογόνες καταστάσεις για κάποιον με δυσκολίες προφορικής έκφρασης.