Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

Μαθαίνοντας ανάγνωση στα 5: γιατί;

Τα τελευταία χρόνια ένα «επικίνδυνος ιός» άρχισε να χτυπάει τα ελληνικά νηπιαγωγεία: η διδασκαλία της ανάγνωσης. Μέσα στην προσπάθειά τους οι γονείς να προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους για το μέλλον, ζητούν από τους νηπιαγωγούς να αφήσουν στην άκρη το παιχνίδι και να μάθουν στα παιδιά να γράφουν και να διαβάζουν. Η απαξίωση του ελεύθερου παιχνιδιού, της εξερεύνησης και  όλων γενικά των δραστηριοτήτων που αποτελούσαν εδώ και πολλές δεκαετίες το σήμα κατατεθέν του χαρούμενου και δημιουργικού χώρου του νηπιαγωγείου, δεν γνωρίζουν την απαξίωση μόνο στη χώρα μας. Πρωτοπόρος θεωρείται η Αμερική, όπου η τρέλα αυτή έχει περάσει στα επίσημα προγράμματα, επιβάλλεται δηλαδή και ενθαρρύνεται από το κράτος και φτάνει πολλούς λιλιπούτειους μαθητές στα άκρα. Διαβάστε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που περιγράφει την νέα κατάσταση και τα προβλήματα που προκαλεί.

Παιδικά κουκλάκια απο μανταλάκια και νήμα

από  την Έλλη Σοφιανόπουλου στο ftiaxto.gr

Είναι φορές που κάθομαι στο σπίτι με τον γιό μου και ψάχνω απελπισμένα κάτι για να απασχοληθούμε. Φαντάζομαι ότι το ίδιο ισχύει και για άλλες μαμάδες. Να λοιπόν μια ωραία ιδέα απο το www.blitsycrafts.com για έμπνευση. Αυτά τα κουκλάκια που βρήκαμε είναι πολύ εύκολα στην κατασκευή (άρα μπορείς να τα φτιάξεις μαζί με το παιδί) και με πολύ απλά υλικά. Για ρίξε μια ματιά!

Υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης στο Ε.Ι.Κ. με ταυτόχρονη δωρεάν διερμηνεία.

Το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών κατανοώντας τις ανάγκες της εποχής μας και την αύξηση των οικονομικών, κοινωνικών και προσωπικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι γύρω μας και γνωρίζοντας ότι οι κωφοί και οι βαρήκοοι δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες πρόσβασης όπως οι ακούοντες, σε δομές που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν από τα προβλήματα αυτά, αποφάσισε να προσφέρει στην κοινότητα των κωφών, καθώς και στα ακούοντα μέλη των οικογενειών τους, δωρεάν συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη μέσω προσωπικών συναντήσεων με τον μόνιμο ψυχολόγο που διαθέτει.

8ος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά» Μικρός Ευκλείδης

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, στο πλαίσιο του περιοδικού « Ο Μικρός Ευκλείδης» που εκδίδει, διοργανώνει τον 8ο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά, «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για μαθητές Δημοτικού.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 7 Απριλίου 2014, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων, κατά τις ώρες 08:15 έως 10:15, με σχετική τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος.

"Γράμμα σε ένα παιδί" με διερμηνεία στη νοηματική (ΕΝΓ)

Την Πέμπτη 16/1/2014, στις 21.00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα στο θεατρικό μονόλογο "Γράμμα σε ένα παιδί" από την Κ. Παπαγεωργίου. Η παράσταση με διερμηνεία θα είναι μόνο μία.

Για να μην ξεχνάτε τα παιδιά σας στο αυτοκίνητο, Γαβριήλ

Βέλγος οικογενειάρχης, εφευρέτης, ευαισθητοποιημένος από τους θανάτους παιδιών που οι γονείς τους τα είχαν "ξεχάσει" μέσα στα αυτοκίνητά τους για ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο, επινόησε ένα σύστημα προειδοποίησης που θα επιτρέπει να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιες τραγωδίες.

Μαθήματα αστρονομίας σε μαθητές από Στ’ Δημοτικού μέχρι Λυκείου

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Εταιρεία Αστρονομίας Βόλου ξεκινά τα μαθήματα αστρονομίας -τριετούς φοίτησης- σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για μαθητές από την Στ' τάξη του Δημοτικού ως και το Λύκειο.

1ος πανελλήνιος διαγωνισμός ποίησης από το Αρχείο Ιστορίας κα Τέχνης «Γεώργιος Παπαθανασίου»

Το ΑΡΧΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ και ΤΕΧΝΗΣ, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του, προκηρύσσει τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης. Το θέμα του διαγωνισμού «ΤΟ ΡΟΔΙ" ως καρπός αιωνιό-τητας». Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε δύο κατηγορίες: α. Μαθητών (Γυμνασίου - Λυκείου) β. Ενηλίκων Τα έργα θα σταλούν με απλό ταχυδρομείο στη διεύθυνση: Αρχείο Ιστορίας & Τέχνης "Γεώργιος Παπαθανασίου" Τ.Κ. 500 10, Καισάρεια Κοζάνης. Πληροφορίες :decoart_koz@yahoo.gr
Το ΑΡΧΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΤΕΧΝΗΣ, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του, προκηρύσσει τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης, ο οποίος διέπεται από τους παρακάτω όρους.