Όταν ήμουν παιδί «γράψιμο» σήμαινε ένα ή δύο πράγματα: Είτε έγραφες με το χέρι χρησιμοποιώντας μολύβι ή στυλό, είτε χτυπούσες τα πλήκτρα μιας γραφομηχανής. Αυτό ήταν. Τα λάθη δύσκολα διορθώνονταν και το ίδιο δύσκολα γίνονταν αλλαγές. Αν έπρεπε να αλλάξεις κάτι έπρεπε πολύ προσεκτικά να σβήσεις (χωρίς να μουτζουρώσεις ή να σκίσεις το χαρτί) ή να χρησιμοποιήσεις διορθωτικό. Αλλά πάντα φαινόταν ότι είχε γίνει κάποιο λάθος. Για τους μαθητές με δυσκολίες μάθησης που είχαν τη βάση τους στη γλώσσα, όπως π.χ. η δυσλεξία, αυτό τους προκαλούσε μεγάλο εκνευρισμό. Ο μηχανισμός της γραφής παρεμπόδιζε την έκφραση και γινόταν πηγή μεγάλου άγχους για τα παιδιά.
Δευτέρα 4 Μαΐου 2020
"44 χρόνια από την εξέγερση των τυφλών".
Στις 2 Μαΐου 1976 ξεκίνησε η πεντάμηνη κατάληψη στον «Οίκο Τυφλών», όταν ομάδα ανθρώπων με πρόβλημα όρασης μαζί με μαθητές του Οίκου, κατέλαβαν τις εγκαταστάσεις του.
Την πρώτη ημέρα της κατάληψης, περισσότερα από 300 άτομα κατέκλυσαν τον χώρο, με την αστυνομία να δρα άμεσα.
Άποψη: Λ. Σταμπούλογλου "Τα παιδία βράζει"
«Χύτρα που βράζει». Ετσι αποκάλεσαν οι ψυχολόγοι που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ενέργεια των παιδιών που βιώνουν την καραντίνα. Για εμάς τους γονείς, ειδικά των μικρότερων παιδιών, ήταν μια επιβεβαίωση όσων ζούμε. Παιχνίδια που εκτοξεύονται από τον ένα τοίχο στον άλλο, μπάλες που περνάνε ξυστά δίπλα απ’ την τηλεόραση, καναπέδες που γίνονται πίστες αναρρίχησης και νερομπογιές που ξαφνικά τις βλέπεις χυμένες στην πολυθρόνα. Και μεταξύ αυτών, ατελείωτη γκρίνια και τσακωμοί. Προσπαθείς να βάλεις τάξη, να θέσεις κανόνες, αλλά είναι απίθανο να το καταφέρεις σε μια συνθήκη από την οποία λείπουν η κανονικότητα, ο χώρος, η ελευθερία.
Εξεταστική μακριά από τα αμφιθέατρα
Εξ αποστάσεως εξετάσεις με κουίζ αλλά και γραπτές εργασίες περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό των πανεπιστημίων για την ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής χρονιάς που σε πολλές περιπτώσεις θα πάρει παράταση. Οι πρυτάνεις του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Στυλιανός Κατρανίδης, μιλάνε στη «ΜτΚ» για το ακαδημαϊκό εξάμηνο και την εξεταστική μακριά από τα αμφιθέατρα.
Άποψη: Κ. Γεωργοσόπουλος "Μονοσάνδαλη εκπαίδευση"
Είχα πατέρα φιλόλογο που πήρε τον βαθμό του Λυκειάρχη δέκα χρόνια πριν συνταξιοδοτηθεί. Δίδαξε στη Μακεδονία, στη Φθιώτιδα, στη Θεσσαλία και τελείωσε ως Λυκειάρχης στην Πλατεία Κουμουνδούρου. Στην πλούσια βιβλιοθήκη του βρήκα και δεκάδες σχολικά εγχειρίδια κι εγώ ήμουν μαθητής, όπως και οι σημερινοί μαθητές, παιδί του ενός βιβλίου, κληρονομιά της δικτατορίας Μεταξά που ίδρυσε και τον «Οργανισμό Εκδόσεως Σχολικών Βιβλίων», για να ελέγχει και να κατευθύνει την «επίσημη» ύλη της κρατικής εκπαίδευσης (αλλά και της ιδιωτικής, αφού κι εκεί το επίσημο εγχειρίδιο κάθε μαθήματος επιβαλλόταν).
Παιδί και βιβλίο: Γίνεται να το αγαπήσει περισσότερο από τις οθόνες;
Ισως φταίει εκείνη η μέρα που αναγκαστήκατε να δουλέψετε από το σπίτι ή κάποια βροχερή εβδομάδα που δεν σας επέτρεψε τις βόλτες στην παιδική χαρά, πάντως το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο: Εχετε παραβεί προ πολλού την υπόσχεσή σας να μη φέρετε το παιδί σε επαφή με οθόνες. Και, αν κατά τη διάρκεια των διακοπών τα καλοκαιρινά βιβλία του κατάφεραν να παραγκωνίσουν για λίγο το tablet – ή έστω να μειώσουν τον χρόνο χρήσης του – τώρα που το μικρό σας θα μπει στο βαρύ πρόγραμμα του χειμώνα, έχετε βάσιμους λόγους να πιστεύετε πως μαζί με το χρώμα που του χάρισε ο ήλιος θα φύγει και το ενδιαφέρον του για τη χάρτινη συντροφιά του. Υπάρχει τρόπος να το κάνετε να αγαπήσει τα βιβλία όσο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια του;
Κεραμέως για σχολεία: Δεν μετρούν οι απουσίες, τα μαθήματα θα μεταδίδονται και online
Για το άνοιγμα των σχολείων και τη χρήση της μάσκας μίλησε στον ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
"Από την αρχή αυτής της κρίσης ακούμε τους ειδικούς", τόνισε η υπουργός. "Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να επισημανθεί ότι το σχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για τη σταδιακή επαναλειτουργία κάποιων δομών έχει την ομόφωνη σύμφωνη γνώμη της ειδικής επιτροπής των εμπειρογνωμόνων", είπε.
Επιφυλακτικοί οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων
Επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων με το άνοιγμα των τάξεων. Στις 11 Μαίου επιστρέφουν οι μαθητές της τρίτης Λυκείου και στις 18 των υπολοίπων τάξεων . όπως δηλώνουν οι περισσότεροι ΔΕΝ θα δεχτούν μαθητές στις αίθουσες και θα συνεχίσουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.
Ευρωπαϊκό Βραβείο Νεανικού Κοινού 2020: Έσπασε τα γεωγραφικά σύνορα, μπήκε στα σπίτια των παιδιών
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Γιώργος Τσεμπερόπουλος και η Ελίνα Ψύκου, αντιπρόεδρος της ΕΑΚ, μιλούν για την διαδικασία ανάδειξης που φέτος, λόγω της πανδημίας, έγινε διαδικτυακά. Νικητής το ιταλικό φιλµ «Ο αδελφός µου κυνηγάει δεινόσαυρους»
Hιταλική ταινία µε τον παιχνιδιάρικο τίτλο «Ο αδελφός µου κυνηγάει δεινόσαυρους», του Στέφανο Τσιπάνι, αναδείχθηκε στις 26 Απριλίου, έπειτα από ταυτόχρονη online ψηφοφορία πανευρωπαϊκής κριτικής επιτροπής, νικήτρια του Ευρωπαϊκού Βραβείου Νεανικού Κοινού 2020. Πρόκειται για κινηµατογραφική µεταφορά του αυτοβιογραφικού µυθιστορήµατος του Giacomo Mazzariol, που προασπίζει την ιδιαιτερότητα και τη µοναδικότητα του ατόµου, καθώς αφηγείται την ιστορία δύο αδελφών και τη διαδικασία ενηλικίωσής τους: ο ένας από αυτούς πάσχει από σύνδροµο Down.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)