Τρίτη 20 Μαΐου 2025

Γονείς ζητούν βοήθεια για να συζητήσουν τον αυτισμό με το παιδί τους (9 ετών) που διαγνώστηκε πρόσφατα.

Theresa Scovil
«Ο γιος μας, 9 ετών, διαγνώστηκε πρόσφατα με αυτισμό. Ξέρει ότι κάτι συμβαίνει, αλλά δεν ξέρουμε πώς να του το εξηγήσουμε. Τι μπορούμε να κάνουμε;»

Απαντάει η ψυχολόγος Lauren Elder

Την ίδια δυσκολία με εσάς έχουν πολλοί γονείς. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν τι συμβαίνει, αλλά η συζήτηση πρέπει να είναι κατάλληλη για την ηλικία και το επίπεδο ανάπτυξής τους. Αν είστε ανοιχτοί, το παιδί σας θα νιώθει άνετα για να σας κάνει ερωτήσεις

Μαθαίνουν τα παιδιά να συνεργάζονται μέσω των επιτραπέζιων παιχνιδιών;

Τα επιτραπέζια παιχνίδια θεωρούνται κατ’ εξοχήν παιχνίδια ανάπτυξης των γνωστικών δεξιοτήτων. Οι ιδιότητές τους, όμως, δεν περιορίζονται μόνο εκεί. Μέσω της αλληλεπίδρασης που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια των επιτραπέζιων τα παιδιά καλλιεργούν πλήθος κοινωνικών δεξιοτήτων και μαθαίνουν να συνεργάζονται.

Δήμος Νεάπολης Συκεών: Έως και την Παρασκευή 30 Μαΐου οι αιτήσεις εγγραφής στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την υποβολή αιτήσεων εγγραφής στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς του δήμου Νεάπολης-Συκεών για το σχολικό έτος 2025-2026, οι οποίες ολοκληρώνονται την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025.

Ποια τα κριτήρια για σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό

«Ο πιο σημαντικός κανόνας – ευρύτερα για την επιλογή της σταδιοδρομίας – είναι να επιλέξουμε τις σπουδές που μας ταιριάζουν, δηλαδή να ταυτίζονται πάνω στην προσωπικότητά μας, ανεξαρτήτως των μορίων» σημείωσε ο σύμβουλος εκπαίδευσης και επαγγελματικού προσανατολισμού, Κώστας Κατσανέβας, μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5».

Αλλεργίες: Γιατί τα παιδιά των πόλεων ταλαιπωρούνται περισσότερο

Ποιος είναι ο λόγος που τα παιδιά των πόλεων εμφανίζουν πιο συχνά αλλεργίες, σε σύγκριση με τα παιδιά της υπαίθρου; Μια νεότερη μελέτη δίνει μια νέα διάσταση σε αυτό το «μυστήριο», απαντώντας στο πώς διαμορφώνεται το ανοσοποιητικό σύστημα κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών, καθώς και τον ρόλο του μικροβιώματος του εντέρου.

Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής: Xρονοδιάγραμμα και διαδικασία αιτήσεων των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για ένταξη στους νέους Αξιολογικούς Πίνακες ΑΣΕΠ

Τα επόμενα 24ωρα αναμένουμε τα ΦΕΚ με τις Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής (1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025 και 3ΕΑ/2025).

Πρόκειται για τις Προκηρύξεις

1ΕΑ/2025: Προκήρυξη για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψηφίων μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Εσπερίδα: «Καινοτομία και Αυτισμός»

Επιστημονική και ενημερωτική εσπερίδα με θέμα «Καινοτομία και Αυτισμός» διοργανώνει, την Τετάρτη 21 Μαΐου, το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία (L.I.R.E.S.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το Σύλλογο Αρωγής Συλλόγου Γονέων & Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Βορείου Ελλάδος «ΑΧΤΙΔΑ», το Κέντρο Αυτισμού «ΕΛΠΙΔΑ» του Συλλόγου Φίλων του Αυτιστικού Ατόμου «Αυτισμός-ΕΛΠΙΔΑ» και το Κέντρο Εκμάθησης ξένων γλωσσών σε μαθητές με δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές διαφορετικότητες «Μy Way».

Σκύλος - «γιατρός» στο ΟΑΚΑ: Πρωτοποριακή δράση για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές

Μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία παίρνει σάρκα και οστά στο ΟΑΚΑ όπου θα πραγματοποιείται πρόγραμμα θεραπείας παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές.

Πρόκειται για τη νέα συνεργασία ΟΑΚΑ - ΕΚΑΕ με τον εξειδικευμένο οργανισμό dogtherapy και «πρωταγωνιστή» του προγράμματος σκύλο που θα συμπληρώνει το θεραπευτικό έργο.

Στη Συρία πριν από 4.500 χρόνια ήδη, οι γονείς αγόραζαν παιχνίδια για τα παιδιά τους στην αγορά

Το εμπόριο παιδικών παιχνιδιών δεν αποτελεί σύγχρονο φαινόμενο· υπήρχε ήδη πριν από 4.500 χρόνια στη Συρία, όπως επιβεβαιώνεται από την ανακάλυψη 19 πηλινών κουδουνιστρών, σύμφωνα με δήλωση ερευνήτριας του Εθνικού Μουσείου της Δανίας.

Inspiration Porn: Όταν η αναπηρία γίνεται καταναλωτικό θέαμα

Το άρθρο πραγματεύεται τον όρο «Inspiration Porn (Γιανγκ)», όπως διαμορφώθηκε από τη Stella Young, και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα με αναπηρία παρουσιάζονται συχνά στα μέσα ενημέρωσης και στη δημόσια σφαίρα ως παραδείγματα έμπνευσης. Θίγει τις κοινωνικές, πολιτισμικές και ηθικές επιπτώσεις αυτής της απεικόνισης και εντάσσεται στην ευρύτερη θεματική της αναπαράστασης της αναπηρίας, βάσει του κοινωνικού μοντέλου.