Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Οι πόλεις δεν καλύπτουν ζωτικές ανάγκες των παιδιών

Η αστικοποίηση αφήνει εκατοντάδες εκατομμύρια παιδιά σε πόλεις και κωμοπόλεις χωρίς ζωτικές υπηρεσίες, προειδοποιεί η UNICEF στην έκθεσή της «Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2012: Παιδιά σε έναν Αστικό Κόσμο». 

Οικονομική υποστήριξη μεταπτυχιακών φοιτητών και ερευνητών

Το Ίδρυμα παιδείας και ευρωπαϊκού πολιτισμού Νίκου και Λύντια ΤΡΙΧΑ ανακοίνωσε ότι προτίθεται να υποστηρίξει οικονομικά κατά το Ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 μεταπτυχιακούς φοιτητές και ερευνητές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.

Πόσο στοιχίζει ο κάθε φοιτητής σε κάθε Πανεπιστήμιο

Το esos δημοσιεύει κατ αποκλειστικότητα την μελέτη για το πόστο στοιχίζει ο φοιτητής σε κάθε Πανεπιστήμιο που πραγματοποίησε η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση , από την οποία προκύπτουν τα εξής στοιχεία:

"Ο Φαντασμένος άρχοντας και τα χρυσά καρυδότσουφλα"

Ο Φαντασμένος άρχοντας και τα χρυσά καρυδότσουφλα από την ομάδα κουκλοθέατρου Κοκου-Μουκλό.

Κυριακή 4 Μαρτίου στις 11.30 π.μ.
Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος – Αθήνα

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “F1 στα Σχολεία”

Όλοι ξέρουμε – και καλύτερα από όλους εσείς, οι εκπαιδευτικοί – πόσο δύσκολο είναι, μέσα σε τόσα διαφορετικά ερεθίσματα, να διατηρούμε ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών για τη γνώση και, το πιο σημαντικό, να τους ενθαρρύνουμε να αναπτύσσουν δεξιότητες και ικανότητες πολύτιμες για το επαγγελματικό – και όχι μόνο – μέλλον τους.

Πρόγραμμα «Διδακτικές επισκέψεις στο παναθηναϊκό στάδιο- Kid’s Athletics»

Ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μιχάλης Κοντογιάννης υπέγραψε εγκύκλιο για τη συνέχιση της υλοποίησης του προγράμματος «Διδακτικές Επισκέψεις στο Παναθηναϊκό Στάδιο- Kid’s Athletics» στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Επιτροπής στην Αρχαία Ολυμπία. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, τον ΣΕΓΑΣ και το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας. 

Δωρεάν eBook – 32 συμβουλές για τον τεχνοφοβικό δάσκαλο

Η ομάδα SimpleK12 πρόσφατα διέθεσε δωρεάν το τελευταίο ψηφιακό της βιβλίο (eBook) με τίτλο: 32 Tips for the Techphobic Teacher – 32 Συμβουλές για τον Τεχνοφοβικό Δάσκαλο.

Η γλώσσα των ΜΜΕ στα σχολεία

Η αναγκαιότητα κριτικής ανάγνωσης των ΜΜΕ στα σχολεία τονίστηκε στην παρουσίαση του βιβλίου της Νικολέττας Τσιτσανούδη «Η γλώσσα των ΜΜΕ στο σχολείο – Μια γλωσσολογική προσέγγιση για την προσχολική εκπαίδευση».

Διαδικτυακή Εκδήλωση με θέμα: «ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ - ΣΥΜΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Διαδικτυακή συζήτηση με θέμα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές από κρούσματα βίας στα σχολεία, διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς σε συνεργασία με το «Δίκτυο για τη Βία στο Σχολείο» την Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012, «Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο». Πρόκειται για την εκδήλωση «Ενδοσχολική βία- Συμβιώνοντας στο Σχολείο», που θα πραγματοποιηθεί live- streaming (11:00 -13:00 π.μ) στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, (οδός Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι).

Μήπως είστε ψυχικά ασθενής;

Έχετε μήπως παιδί ανυπάκουο που περνά πολλές ώρες στο Internet; Ε, τότε το τέκνο σας πάσχει όχι από μία αλλά από δύο ψυχικές διαταραχές. Μήπως κοκκινίζετε από ντροπαλοσύνη μπροστά στους άλλους; Ε, τότε πάσχετε και εσείς από ψυχική διαταραχή. Προσοχή επίσης σε περίπτωση που πενθείτε κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο, να το πενθήσετε επί δύο εβδομάδες, διότι μεγαλύτερο από αυτό το διάστημα παραπέμπει σε ψυχική νόσο!

Νέα ωάρια από βλαστικά κύτταρα

Ήλθε μάλλον η ώρα να ξαναγραφτούν τα βιβλία της βιολογίας και της αναπαραγωγής, μετά από μια επαναστατική ανακάλυψη-ορόσημο από Αμερικανούς επιστήμονες, η οποία ανοίγει τον δρόμο στις γυναίκες που δυσκολεύονται να αποκτήσουν παιδί, ώστε να αξιοποιήσουν νέες πλέον μεθόδους γονιμότητας και να έχουν μια μακρύτερη αναπαραγωγική ζωή. Οι ερευνητές ανακάλυψαν και ήδη πήραν από τις ωοθήκες έξι γυναικών, ηλικίας 22 έως 33 ετών, βλαστικά κύτταρα που μπόρεσαν στη συνέχεια να παράγουν στο εργαστήριο νέα ωάρια.

Μάρτιος: Μήνας συναισθημάτων και μουσικής στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας

Το μήνα Μάρτιο καθώς ο καιρός θ’ ανοίγει θα προσπαθήσουμε κι εμείς να ανοίξουμε τις καρδιές μας και ν’ αφήσουμε τα συναισθήματά μας να βγουν προς τα έξω και να γίνουν δημιουργία και έκφραση. Με τη μουσική και τους ήχους θα ανακαλύψουμε πλήθος συναισθημάτων. Πολύ συχνά με τη μουσική επιλέγουμε να εκφραστούμε και να συνοδεύσουμε καταστάσεις που ζούμε. Ελάτε στην παρέα μας, μικροί και μεγάλοι, να διαβάσουμε βιβλία, να κάνουμε κατασκευές, να δούμε πως η μουσική και το συναίσθημα συνδέονται, μέσα από συναντήσεις που μας εισάγουν στην περιπέτεια του ήχου και της μουσικής. Με τη Μουσειοπαιδαγωγό Ανθή Χρυσοπούλου.

Πανελλαδική καμπάνια για τα σχολεία: Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι για την προβολή και προώθηση της Ελλάδας ως τόπο προορισμού σχολικών εκδρομών τόσο για τα σχολεία της χώρας, όσο και για σχολεία του εξωτερικού, δημιουργείται ψηφιακή διαδραστική πλατφόρμα με το ενδεικτικό σύνθημα Πάμε Ελλάδα-Schools, let’s go to Greece, και ξεκινά μια πανελλαδική καμπάνια, με τίτλο: «Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου», η οποία κορυφώνεται την Κυριακή 1 Απριλίου 2012 με κεντρικές εκδηλώσεις σε πόλεις όλων των Περιφερειών.

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισσας γέμισε παραμύθια!

Αχ..! Αυτή η ξεχασιάρα παραμυθού φταίει για όλα! Ξέχασε ανοιχτό το μαγικό της κουτί και βγήκαν από μέσα νεράιδες, ξωτικά, γοργόνες, μάγοι, θηρία τρομερά και κρυμμένα μυστικά! Τώρα στον παιδότοπο του Γαλλικού Ινστιτούτου η αλεπού μαθαίνει γαλλικά και παριστάνει τη δασκάλα και ο κόρακας τραγουδά γαλλικά τραγούδια με την αγριοφωνάρα του!

Φτιάξε το δικό σου λαχανόκηπο με τη στήριξη του ΑΠΘ



Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: "Kamishibai: Θέατρο από χαρτί"

Κάθε Κυριακή από 4 έως 18 Μαρτίου 2012, ώρα 11:00 - 12:30, η Βασιλεία Βαξεβάνη χρησιμοποιώντας την τεχνική του kamishibai*, πρόδρομου των γιαπωνέζικων comics, ξεδιπλώνει ιστορίες από όλο τον κόσμο και καλεί τα παιδιά να δημιουργήσουν μαζί της το δικό τους “θέατρο από χαρτί”.

Σεμινάριο "Οργανώνοντας έναν Παιδότοπο διαφορετικό..."

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά, βρεφο-νηπιαγωγούς, δασκάλους, ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές.
Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να διδάξει τεχνικές οργάνωσης παιδότοπων ή δραστηριοτήτων παιχνιδιού, ομαδικά ή ατομικά, για παιδιά με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ένα ασυνήθιστο σχολείο, μια συγκινητική εικόνα

H Βικτωρία Μαζέμενου ανακάλυψε στα βουνά του Κασμίρ, στη Βορειοδυτική άκρη της Ινδίας κοντά στα σύνορα με το Πακιστάν, ένα ασυνήθιστο υπαίθριο σχολείο. Μια δυνατή, συγκινητική εικόνα. Μια δασκάλα με τέσσερεις μαθητές που προσεκτικά μελετούν τα μαθήματα τους. Στη θέση του και ο απαραίτητος πίνακας. Σε όλο τον κόσμο, ανεπτυγμένο ή υπανάπτυκτο, η μάθηση και η γνώση δεν αποτελούν μόνο τα όπλα απέναντι στη ανέχεια. Δίνουν μορφή στη φαντασία και τελικά απελευθερώνουν τον άνθρωπο.
Φωτογραφία: Βικτωρία Μαζεμένου
Πηγή: theinsider

Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Studite για τα βυζαντινά χειρόγραφα

Ο διαπολιτισμικός διάλογος και η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης για τα βυζαντινά χειρόγραφα, μέσω των οποίων διασώθηκαν τα περισσότερα κείμενα της αρχαιότητας και ένας μεγάλος πνευματικός και καλλιτεχνικός πλούτος, βρέθηκαν στο επίκεντρο σειράς δράσεων που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Βυζαντινών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ), υπό την επιστημονική επίβλεψη της ερευνήτριας δρ. Νίκης Τσιρώνη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Studite.

Μαγικά κόλπα για την εξοικονόμηση ενέργειας

Στο δικτυακό τόπο του learn-energy.net υπάρχει μια ενδιαφέρουσα γωνιά για την εκπαίδευση και τους μαθητές με παιχνίδια, μαγικά κόλπα, φωτογραφίες και ιστοσυνδέσεις.
Περισσότερα εδώ