Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014

Ποια αντικείμενα καθημερινής χρήσης είναι επικίνδυνα για τα μωρά;

Κάποιες φορές στην προσπάθειά μας να κρατήσουμε απασχολημένο το παιδί, του αποσπάμε την προσοχή με κάποια αντικείμενα που έχουμε στην τσάντα μας, όπως τα κλειδιά ή το κινητό. Πόσο ασφαλή είναι, όμως, αυτά τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης για το μωρό μας;

Οταν η εφηβεία έρχεται νωρίς...

Άρθρο της Αρτέμιδος Κ. Τσιτσικα *

Η ήβη αφορά τις σωματικές αλλαγές της εφηβείας και ξεκινά μετά τα 8 χρόνια για τα κορίτσια και μετά τα 9 χρόνια για τα αγόρια. Το πρώτο σημάδι ήβης στα κορίτσια είναι συνήθως η ανάπτυξη των μαστών (80%), ωστόσο σε 20% των κοριτσιών η ήβη ξεκινά με την ανάπτυξη τρίχωσης στο εφήβαιο. Η έμμηνος ρύση (περίοδος) παρουσιάζεται 1-3 χρόνια μετά την ανάπτυξη των μαστών (συνηθέστερα μεταξύ 12 και 13 ετών), ενώ η σημαντική αύξηση του ύψους -έως και 25% του τελικού ύψους- προηγείται και παρατηρείται σε συνήθη ηλικία περί τα 11,5 έτη.

Διαγωνισμός Φωτογραφίας Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Σερρών

Πόλη-Περιβάλλον-Βιοποικιλότητα, είναι το θέμα Πανελλήνιου διαγωνισμού φωτογραφίας, που διοργανώνει το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών.

Στο διαγωνισμό καλούνται να συμμετέχουν μαθητές της Β/βάθμιας εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες καλούνται να αποθανατίσουν θέματα από την καθημερινή ζωή στην πόλη που συνδέονται με το περιβάλλον-βιοποικιλότητα.

Οδηγίες για τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία

Με έγγραφο που φέρει την υπογραφή του Προέδρου του ΙΕΠ κ. Γκλαβά δίνονται οδηγίες για το πληροφοριακό σύστημα.

Πιο αναλυτικά με βάση την 4703/ 7-5-2014 Υπουργική Απόφαση, τα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, Ημερήσια και Εσπερινά, τα Εκκλησιαστικά, τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Λύκεια στα οποία για τις εξετάσεις μαθημάτων της Α’ Τάξης Λυκείου (και της Β’ Τάξης Εσπερινού ΓΕΛ) το 50% των θεμάτων αντλείται από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) θα πρέπει να καταχωρίσουν το πρόγραμμα εξετάσεων σχολικού έτους 2013-2014 της Α’ Τάξης, καθώς και της Β’ Τάξης Εσπερινού ΓΕΛ για τα σχετικά μαθήματα, στο Πληροφοριακό Σύστημα που έχει αναπτυχθεί για τον σκοπό αυτό.

Ειδικά σχολεία γενικής... υποβάθμισης

Τα πολλά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή δεν βρίσκουν λύσεις στο νέο προς ψήφιση νομοσχέδιο. Αντ' αυτού, μεθοδεύεται η κατάργηση των ειδικών σχολείων

Ακατάλληλα κτήρια, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, ειδικά σχολεία χωρίς βοηθητικό προσωπικό, γονείς που πληρώνουν από την τσέπη τους φυσικοθεραπευτές και λογοθεραπευτές -μέχρι και βοηθούς για να καθαρίζουν και να ταΐζουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Άποψη: Μια χώρα, φυλακή της πλούσιας Ευρώπη

Του Γιώργου Τσιάκαλου, ομότιμου καθηγητή Παιδαγωγικής ΑΠΘ

Οταν η δυστυχία εκατομμυρίων ανθρώπων αποκτά πρόσωπο, και μάλιστα το πρόσωπο ενός μικρού παιδιού, τότε είναι πολλοί εκείνοι που συγκινούνται και ψάχνουν να βρουν τρόπους για να βοηθήσουν. «Πώς», με ρώτησαν κάποιοι που διάβασαν το κείμενό μου της προηγούμενης Κυριακής, «είναι δυνατόν ένα δωδεκάχρονο παιδί να φεύγει από την Αθήνα κρυφά και να καταλήγει στα κρατητήρια της πρωτεύουσας μιας γειτονικής χώρας» και «τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι' αυτό το παιδί;». Ν' απαντήσω.

1.200 κλασικοί βρετανοί συγγραφείς στο διαδίκτυο

Σε έρευνα που έγινε στη Βρετανία, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 500 εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προέκυψε ότι το 82% των καθηγητών θεωρούν ότι οι μαθητές τους δυσκολεύονται να βρουν σημεία συνάφειας με τους κλασικούς άγγλους συγγραφείς και το έργο τους.