Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Πώς γίνονται οι καλοί μαθητές;

Κάθε φθινόπωρο, οι ανησυχίες και οι προσδοκίες των γονιών με παιδιά σχολικής ηλικίας είναι στα ύψη. Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν έναν «καλό μαθητή»;

Tο σχολείο είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στη ζωή κάθε ανθρώπου, αλλά ακόμα σημαντικότερος φαίνεται και είναι όταν διανύει κάποιος τη σχολική ηλικία. Ακόμη και για τον πιο «αδιάφορο» μαθητή είναι επώδυνο να μην τα καταφέρνει, να έχει αποτυχίες, να μην μπορεί να προσαρμοστεί στο σχολικό περιβάλλον. Υπάρχει, όμως, η «συνταγή της επιτυχίας» που κάνει τον καλό μαθητή, είναι εύχρηστη και χωρίς παρενέργειες; 

Παιδί και τηλεόραση: Να δει κανείς ή να μη δει;

«Μία ώρα την ημέρα δεν έβλαψε κανέναν», «και εγώ έβλεπα όταν ήμουν παιδί, δεν έπαθα τίποτα», «μα πρέπει να κάνω δουλειές και δεν έχω τι να το κάνω». Αυτές και άλλες τέτοιες ρήσεις χτίζουν το άλλοθι των γονιών απέναντι στα προσηλωμένα στις οθόνες παιδικά προσωπάκια. Ποιος πρέπει να είναι τελικά ο βαθμός «εισβολής» της τηλεόρασης στην καθημερινότητα των μικρών παιδιών; Η κυρία Μαρία Ζαφρανά, ομότιμη καθηγήτρια Ψυχολογίας (Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ.), μας απαντά. 

Από το σχολείο στη «μάχη»: Πώς μία ανήλικη Γαλλίδα βρέθηκε στη Συρία

Η Νορά ελ Μπατί, από την Αβινιόν της Νότιας Γαλλίας, είναι μία από τις δεκάδες κοπέλες που έριξε μαύρη πέτρα πίσω της για να σηκώσει τη μαύρη σημαία του Ισλαμικού Κράτους. Είναι 15 ετών, αλλά φαίνεται πολύ μικρότερη: μία λεπτοκαμωμένη έφηβη, με λαμπερό χαμόγελο, αδυναμία στα τζιν και τα αθλητικά και το όνειρο να γίνει γιατρός. Αυτά, έως πέρσι. 

Άποψη: Παραμύθια χωρίς happy end (Λ. Παπαδημητρίου)

«Ενα μοναδικά εμετικό ανάγνωσμα». Ετσι απoκάλεσαν, μεταξύ άλλων, το μυθιστόρημα που κέρδισε εφέτος το καλοκαίρι το Carnegie Medal, το πλέον λαμπρό βραβείο παιδικού βιβλίου στη Βρετανία. Το «Bunker Diary» του Κέβιν Μπρουκς προκάλεσε την μήνιν των κριτικών γιατί, εκτός του ότι αφηγείται την ιστορία ενός απαχθέντος και φυλακισθέντος σε ένα μπούνκερ εφήβου, περιέχει κάτι που η παιδική (και εφηβική) ηλικία του 2014 αδυνατεί να «επεξεργαστεί». Το «Bunker Diary» δεν έχει αίσιο τέλος. Ή μάλλον έχει ένα κακό, κάκιστο, τέλος. Από αυτά που μπορείς να συναντήσεις μόνο στην αληθινή ζωή.

Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων στα Δημοτικά Σχολεία

Στα 4.950.000 ευρώ θα φτάσουν τα χρήματα που έχει προγραμματιστεί να διατεθούν για το πρόγραμμα "Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία".

Το ποσό αυτό αφορά όλες τις Περιφέρειες ενώ ανάμεσα στους στόχους του προγράμματος που παρουσιάζονται ακολούθως είναι και ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού των Δημοτικών Σχολείων. 

Στο «πόδι» το πρόγραμμα διδασκαλίας στα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας στήνει καβγά με την επιστημονική ένωση των βιολόγων για την ηλικία στην οποία οι μαθητές γυμνασίου πρέπει να μαθαίνουν για την αναπαραγωγή του ανθρώπου, την ίδια στιγμή που το μάθημα έχει γίνει μονόωρο στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου με αποτέλεσμα να αμφισβητείται τι πραγματικά μένει στους μαθητές. Από την άλλη, δύο ώρες την εβδομάδα και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου αφιερώνονται στη Γυμναστική (ενώ υπάρχει και η ενότητα της Φύσης και Ασκησης στο πλαίσιο των Βιωματικών Δράσεων που κάνουν οι μαθητές του γυμνασίου) ενώ θα αυξηθούν –από 1 στις 2– οι ώρες του μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου με βάση τη νέα δομή του λυκείου και πρώτη χρονιά εφαρμογής το 2015-2016.

Η ώρα του παραμυθιού (Οκτώβριος 2014)

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Στηρίζεται στην προφορική αφήγηση ή στην ανάγνωση παραμυθιών και έχει στόχο την ψυχαγωγία των μικρών μας φίλων, την καλλιέργεια της φαντασίας τους και την ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης. Η παρουσίαση του προγράμματος συνήθως πλαισιώνεται με ζωγραφική, χειροτεχνίες και θεατρικό παιχνίδι.