Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2023

Τρόποι για να αυξήσουμε τη βλεμματική επαφή σε παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού (σε παιδιά μικρής ηλικίας με πολύ περιορισμένο ή ανύπαρκτο προφορικό λόγο και περιορισμένη κατανόηση).

Steve Asbell
Με τον όρο βλεμματική επαφή εννοούμε το άμεσο κοίταγμα στα μάτια του ατόμου με το οποίο αλληλεπιδρούμε. 

Η βλεμματική επαφή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την γνωστική, γλωσσική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, καθώς επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον τρόπο που αλληλεπιδρά με τα άλλα άτομα. Τα νευροτυπικά παιδιά αναπτύσσουν ενστικτωδώς βλεμματική επαφή με τους ανθρώπους που τα φροντίζουν από πολύ νωρίς. Τα παιδιά όμως που βρίσκονται στο Φάσμα του Αυτισμού, συνήθως δεν κάνουν βλεμματική επαφή. 

Πρώιμη Αδρεναρχή: Τι είναι και γιατί συμβαίνει στα παιδιά- Πώς να το χειριστείτε

«Ως μητέρα τεσσάρων κοριτσιών, δεν είχα ιδέα τι συνέβαινε όταν η δεύτερη κόρη μου έγινε 7 ετών και ξαφνικά μεταμορφώθηκε από ένα χαρούμενο, χαλαρό κοριτσάκι σε ένα θυμωμένο παιδί που ξεσπούσε για ασήμαντα πράγματα.

Στοιχεία σοκ για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία: εκτός εργατικού δυναμικού η συντριπτική πλειονότητα!

Πλήρης επιβεβαίωση της διεκδίκησης του αναπηρικού κινήματος της χώρας για την αδήριτη ανάγκη ύπαρξης εθνικής στρατηγικής για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία
  • Το ποσοστό των ατόμων με αναπηρία 20-64 ετών που μετέχουν στον ενεργό πληθυσμό (εργατικό δυναμικό) είναι 23,7%, και των απασχολούμενων ατόμων με σοβαρή αναπηρία 20-64 ετών μόλις 18,4%!
  • Στο σύνολο των ανέργων με αναπηρία (20-64 ετών), το 65% αντιμετωπίζουν μακροχρόνια ανεργία

Στέφανος Βούρος: Δεν επέτρεψα να με απορρίψουν λόγω της αναπηρίας- Δεν έκρυψα ποτέ τα χέρια μου

Η αναπηρία είναι ένα από τα χαρακτηριστικά μου, δεν είναι αυτό που με χαρακτηρίζει ως άνθρωπο, τονίζει ο γιος του Γιάννη Βούρου, Στέφανος.

«Ας το πούμε αναπηρία, δεν είναι κακό να δαιμονοποιούμε τις λέξεις. Είναι μια αναπηρία, άσχετο πόσο με δυσκολεύει στην καθημερινότητα ή όχι, είναι μια μορφή αναπηρίας», δήλωσε ο Στέφανος Βούρος, οποίος γεννήθηκε χωρίς δάχτυλα στα άνω και κάτω άκρα.

«Αφήστε μας να καινοτομήσουμε» – Οι 18χρονοι Ολυμπιονίκες στα Οικονομικά στέλνουν το μήνυμά τους

«Οσο μεγάλωνα, τα οικονομικά ήταν πρώτα στις ειδήσεις. Το 2015, που ήμουν 10 ετών, έβλεπα ότι κάτι έχει συμβεί – ρωτούσα για να καταλάβω. Τελικά, κατάλαβα ότι είναι τεράστιο κομμάτι της ζωής μας και επηρεάζει τους πάντες». Η Σόνια Βουδούρη είναι μία νεαρή γυναίκα που μεγάλωσε στην Ελλάδα της κρίσης – και στα 18 της χρόνια διακρίθηκε στη Διεθνή Οικονομική Ολυμπιάδα, που διεξήχθη στην Μπρατισλάβα, καταλαμβάνοντας την 8η θέση.

Πού μαθαίνουν τα παιδιά να υποτιμούν τις γυναίκες;

Στο τελευταίο επεισόδιο του «And Just Like That» ο Χάρι κάνει σκηνή στη Σάρλοτ επειδή από τότε που εκείνη ξανάρχισε τη δουλειά αναγκάζεται να ασχολείται ο ίδιος με τα παιδιά. Η σύζυγός του τού εξηγεί το αυτονόητο, ότι τα καθήκοντα για τα οποία παραπονιέται είναι ένα κλάσμα μόνο από όσα έκανε και κάνει η ίδια κάθε μέρα. Το περιστατικό μάς φαίνεται τόσο οικείο ώστε χειροκροτούμε τη Σάρλοτ που επιτέλους μίλησε και υπερασπίστηκε το δίκιο της.

Μελέτη: Αποτελεσματική η έγκαιρη αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας

Η έγκαιρη αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας έχει αποτελέσματα τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και σε βάθος χρόνου, σύμφωνα με μελέτη του σουηδικού πανεπιστημίου «Karolinska Institutet», που δημοσιεύεται στο περιοδικό «The International Journal of Obesity».

6η Πανελλήνια Συνάντηση Θεολόγων: «Δημοκρατικό Σχολείο και Θρησκευτική Εκπαίδευση»

Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης» διοργανώνει την 6η Πανελλήνια Συνάντηση Θεολόγων με σκοπό την ανάπτυξη του θεολογικού και διεπιστημονικού διαλόγου και της παιδαγωγικής προσέγγισης της θεολογικής γνώσης.

Έκθεση: Πώς μάθαιναν οι Έλληνες γράμματα από την Άλωση μέχρι την Επανάσταση (1453-1821)

Περιοδική έκθεση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης
στο Παράρτημα του ΜΙΕΤ στη Θεσσαλονίκη
Βίλα Καπαντζή, 
Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 108
18 Σεπτεμβρίου 2023 – 31 Ιανουαρίου 2024

Πώς μάθαιναν οι Έλληνες γράμματα μετά την πτώση της βυζαντινής αυτοκρατορίας; Πώς διατηρήθηκε, όχι μόνον η γλώσσα, αλλά και η ελληνική παιδεία, μέσα στους τέσσερις αιώνες οθωμανικής κυριαρχίας;

Άποψη: Ηλίας Μαγκλίνης - Κι όμως, αυτός ο άνθρωπος υπήρξε

Κανένας δεν μπορεί να μπει στο μυαλό των ανθρώπων του πληρώματος που βρίσκονταν εκείνη τη νύχτα στον καταπέλτη του πλοίου για να πει μετά βεβαιότητος τι ακριβώς σκέφτονταν τη στιγμή που έσπρωχναν έναν άνθρωπο στον χαμό του.