Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2009

Καταναλωτική αγωγή




Η αγωγή των καταναλωτών είναι ο τρόπος να πληροφορηθεί ο καταναλωτής, ο οποίος θεωρείται το αδύναμο μέρος της αγοράς, για τη λειτουργία της οικονομίας της αγοράς, για τα προϊόντα, για τις υπηρεσίες, για τα αίτια της καταναλωτικής μας συμπεριφοράς, για τις πηγές, από όπου μπορεί να αντλήσει πληροφόρηση, για συμπεριφορές, που συνάδουν με τα συμφέροντά του και να εκπαιδευτεί, ώστε να συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις ατομικές και/η τις συλλογικές καταναλωτικές ανάγκες. Η αγωγή των καταναλωτών ασχολείται με τις δεξιότητες, τη συμπεριφορά και τη γνώση, που αποκτούνται, για να επιβιώσουμε, στην καταναλωτική κοινωνία. Στην εκπαίδευση των καταναλωτών, συμπεριλαμβάνονται όλες οι πληροφορίες, για θέματα καταναλωτή και όλες οι μέθοδοι εκπαίδευσης, για να γίνουμε συνειδητοποιημένοι καταναλωτές.

Οι Καταναλωτές μπορούμε να επηρεάσουμε την οικονομία και την κοινωνία, αλλά δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τη δύναμή μας και συχνά, αισθανόμαστε μόνοι. Ένας μεμονωμένος Καταναλωτής που θα έρθει, σε αντίθεση, με έναν παντοδύναμο προμηθευτή ή μια πολυεθνική εταιρία, μπορεί να μη γνωρίζει που να απευθυνθεί, για να καταθέσει το παράπονο ή την καταγγελία του. Αλλά, εάν οι Καταναλωτές αποφασίσουμε να ενεργοποιηθούμε, σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, μπορούμε να επιτύχουμε πολλά. Μερικές φορές είναι απαραίτητο να αλλάξουμε διάφορες καταστάσεις, μέσα από συλλογικές εκστρατείες. Για το λόγο αυτό αναπτύσσονται οι ανεξάρτητες Ενώσεις και Οργανώσεις Καταναλωτών. Εάν αισθανθούμε την ανάγκη να ενωθούμε, για να προστατέψουμε τα δικαιώματά μας, μπορούμε να κάνουμε πολλά βήματα μπροστά. Όλοι είμαστε Καταναλωτές.


Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρεστε να εντάξετε στη διδασκαλία σας  την καταναλωτική αγωγή, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα DOLCETA (από όπου πάρθηκαν και τα παραπάνω αποσπάσματα) για περαιτέρω πληροφόρηση και αξιοποίηση των προτεινόμενων εκπαιδευτικών εργαλείων (ομαδοποίηση ανα ηλικία: 7-11 ετών, 12-16 ετών και 16+ ετών).

Ιστορία: "δύσκολο μάθημα που θέλει... παπαγαλία"



Αυτό, εν ολίγοις, παραδέχεται η πλειονότητα των εκπαιδευτικών σε έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, για το μάθημα της Ιστορίας, υποστηρίζοντας ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από την αποστήθιση της διδακτέας ύλης... Όσο για τις περιόδους στις οποίες δίνουν βάρος οι καθηγητές και ενδιαφέρουν περισσότερο τους μαθητές είναι εκείνες που σχετίζονται "αμιγώς" με την ελληνική ιστορία και όχι με τη συγκριτική παρουσίαση των ιστορικών περιόδων.
Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες άρθρο που αναφέρεται στα αποτελέσματα της έρευνας εδώ.

Οι εκδότες εμπαίζουν τους τυφλούς φοιτητές



Με βάση την ισχύουσα διεθνώς νομοθεσία, οι φοιτητές με απώλεια όρασης δικαιούνται να λαμβάνουν τα πανεπιστημιακά βιβλία σε ψηφιακή μορφή ώστε να (τι άλλο;) μπορούν να τα μελετήσουν. Το παραπάνω αυτονόητο δικαίωμα στη χώρα μας βίαια καταστρατηγείται υπό την ανοχή- δυστυχώς- του αρμόδιου υπουργείου παιδείας, παρά τις επίμονες επί χρόνια καταγγελίες των φορέων εκπροσώπησης των τυφλών.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ.

Διαγωνισμός με θέμα τα προσωπικά δεδομένα




Ένας πρωτότυπος διαγωνισμός, που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των νέων πάνω στο κρίσιμο ζήτημα της προστασίας προσωπικών δεδομένων, βρίσκεται ήδη στον αέρα. Μαθητές από χώρες της Ευρώπης, ηλικίας από 15 έως 19 ετών, καλούνται να δημιουργήσουν βίντεο με θέμα "Η προστασία των προσωπικών δεδομένων αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα- Ας το σεβαστούμε" (Privacy is a Human Right- treat it with care).
Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το ευρωπαϊκό σχολικό δίκτυο European Schoolnet EUN με την υποστήριξη της Microsoft, εν όψει του εορτασμού της 4ης Πανευρωπαϊκής Ημέρας Προστασίας Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου 2010.
Οιι διαγωνιζόμενοι μπορούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους μέχρι τις 5 Ιανουαρίου. περισσότερες πληροφορίες καθώς και οι μέχρι τώρα συμμετοχές είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα http://www.dataprotectionday.eu/

Τεστ/ διαγωνίσματα και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ) - για εκπαιδευτικούς


Πριν το τεστ/ Προετοιμασία για το τεστ