Η αγωγή των καταναλωτών είναι ο τρόπος να πληροφορηθεί ο καταναλωτής, ο οποίος θεωρείται το αδύναμο μέρος της αγοράς, για τη λειτουργία της οικονομίας της αγοράς, για τα προϊόντα, για τις υπηρεσίες, για τα αίτια της καταναλωτικής μας συμπεριφοράς, για τις πηγές, από όπου μπορεί να αντλήσει πληροφόρηση, για συμπεριφορές, που συνάδουν με τα συμφέροντά του και να εκπαιδευτεί, ώστε να συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις ατομικές και/η τις συλλογικές καταναλωτικές ανάγκες. Η αγωγή των καταναλωτών ασχολείται με τις δεξιότητες, τη συμπεριφορά και τη γνώση, που αποκτούνται, για να επιβιώσουμε, στην καταναλωτική κοινωνία. Στην εκπαίδευση των καταναλωτών, συμπεριλαμβάνονται όλες οι πληροφορίες, για θέματα καταναλωτή και όλες οι μέθοδοι εκπαίδευσης, για να γίνουμε συνειδητοποιημένοι καταναλωτές.
Οι Καταναλωτές μπορούμε να επηρεάσουμε την οικονομία και την κοινωνία, αλλά δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τη δύναμή μας και συχνά, αισθανόμαστε μόνοι. Ένας μεμονωμένος Καταναλωτής που θα έρθει, σε αντίθεση, με έναν παντοδύναμο προμηθευτή ή μια πολυεθνική εταιρία, μπορεί να μη γνωρίζει που να απευθυνθεί, για να καταθέσει το παράπονο ή την καταγγελία του. Αλλά, εάν οι Καταναλωτές αποφασίσουμε να ενεργοποιηθούμε, σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, μπορούμε να επιτύχουμε πολλά. Μερικές φορές είναι απαραίτητο να αλλάξουμε διάφορες καταστάσεις, μέσα από συλλογικές εκστρατείες. Για το λόγο αυτό αναπτύσσονται οι ανεξάρτητες Ενώσεις και Οργανώσεις Καταναλωτών. Εάν αισθανθούμε την ανάγκη να ενωθούμε, για να προστατέψουμε τα δικαιώματά μας, μπορούμε να κάνουμε πολλά βήματα μπροστά. Όλοι είμαστε Καταναλωτές.
Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρεστε να εντάξετε στη διδασκαλία σας την καταναλωτική αγωγή, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα DOLCETA (από όπου πάρθηκαν και τα παραπάνω αποσπάσματα) για περαιτέρω πληροφόρηση και αξιοποίηση των προτεινόμενων εκπαιδευτικών εργαλείων (ομαδοποίηση ανα ηλικία: 7-11 ετών, 12-16 ετών και 16+ ετών).