Βλέπω τα σημεία που είναι διαφορετικός. Αγωνίζομαι να του διδάξω όσα τα άλλα παιδιά φαίνεται απλά να γνωρίζουν. Όταν δεν καταλαβαίνει πώς φιλάμε, του διδάσκω πώς πρέπει να ακούγεται ένα φιλί. Όταν ακουμπά με φόρα τα χείλη στο μάγουλό μου χωρίς να πετυχαίνει όμως αυτή την απαλή και υγρή αίσθηση και τον ήχο μαζί με την πίεση των χειλιών, του διδάσκω πώς να κάνει τα χείλη του για να παράγει αυτό τον ήχο. Για μένα, αυτό είναι που κάνει μια μητέρα για τον γιο της. Δεν αναρωτιέμαι ποτέ γιατί χρειάζεται εμένα για να του διδάξω αυτά που τα άλλα παιδιά κατακτούν ενστικτωδώς. Κάνουμε εξάσκηση στο να ρουφά χυμό μήλου με καλαμάκι για να δυναμώσει ο μυικός τους τόνος. Το κάνουμε οικογενειακή υπόθεση και για εβδομάδες πίνουμε όλοι στο δείπνο χυμό μήλου με καλαμάκι.
Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020
Γιατί ο μπαμπάς πρέπει να επαινεί το παιδί;
Ο έπαινος μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την ευγενική, καλή και επιθυμητή συμπεριφορά του παιδιού. Λειτουργεί σαν κινητήριος δύναμη για τα παιδιά, καθώς κάθε φορά που τα επαινείτε, τα ενθαρρύνετε να δοκιμάσουν κάτι ξανά και ξανά, ακόμα και αν απέτυχαν την πρώτη φορά. Πολλοί γονείς τείνουν να βλέπουν εντονότερα τα στοιχεία που δεν τους αρέσουν στην συμπεριφορά του παιδιού και διαρκώς να κάνουν σχόλια για την αλλαγή αυτών. Ωστόσο, η προσέγγιση του επαίνου είναι διαφορετική, καθώς θα σας επιτρέψει να εστιάσετε στα θετικά χαρακτηριστικά, τα οποία καθώς τα επαινεί ο μπαμπάς τείνουν να αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου.
Μόδα και θετική σκέψη χωρίς περιορισμούς
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, στο πλατό του ΣΚΑΪ ξεχύνονται οι κοπέλες του «My Style Rocks». Σε λίγο θα περπατήσουν στην πασαρέλα επιδεικνύοντας το outfit της ημέρας. Η Δήμητρα Κοντοβά πάντα αναρωτιόταν: θα μπορούσε η ίδια να συμμετάσχει σε μια εκπομπή μόδας; Και αν όχι, γιατί; Το γεγονός ότι εξαιτίας ενός ατυχήματος που είχε σε νεαρή ηλικία κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο, ποτέ δεν την απέτρεψε από το να εκφράζει τη δημιουργικότητά της μέσα από τα ρούχα και τα αξεσουάρ. Αντίθετα, πάντα πίστευε ότι η τέχνη και η μόδα τονώνουν την αυτοπεποίθηση και την ψυχολογία όλων των ανθρώπων, πόσο μάλλον των ατόμων με αναπηρία. «Σε βοηθούν να ξεφύγεις από τα προβλήματα της καθημερινότητας», λέει στην «Κ».
Ο σχεδιασμός του ΑΠΘ για την υβριδική διά ζώσης- εξ αποστάσεως λειτουργία του Πανεπιστημίου
Τι γίνεται αν ένας φοιτητής, καθηγητής ή εργαζόμενος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης διαγνωστεί θετικός στον κορονοϊό; Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Πανεπιστήμιο και σε ποιες ο φορέας του ιού; Τι θα συμβεί αν δεν είναι σε θέση να αποχωρήσει από το πανεπιστήμιο; Πότε θα μπορεί να επιστρέψει; Πώς θα λαμβάνονται οι αποφάσεις και ποιος είναι υπεύθυνος σε κάθε τμήμα και σχολή για τον ορισμό των κατάλληλων χώρων διδασκαλίας και για την επάρκεια των ατομικών μέτρων προστασίας; Έναν λεπτομερή «οδικό χάρτη» για την -εν μέρει- δια ζώσης λειτουργία του Πανεπιστημίου και τη διαχείριση ύποπτου ή επιβεβαιωμένου περιστατικού με COVID-19 σε φοιτητές, διδακτικό και λοιπό προσωπικό έχουν στη διάθεσή τους τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του Αριστοτελείου.
Σιωπηρό άλλοθι στον χουλιγκανισμό
Τη ρίμα με το επώνυμο της υπουργού Παιδείας την ακούσαμε στο μαθητικό συλλαλητήριο της Πέμπτης. Μετά την είδαμε και γραμμένη στο πανό των καταληψιών που κάνει από χθες τον γύρο του διαδικτύου.
Εκείνο που δεν είδαμε μέχρι στιγμής είναι τις αντιδράσεις. Δεν είδαμε τον αποτροπιασμό για τον ωμό σεξισμό που εισβάλει από τις εξέδρες των γηπέδων στην αρένα της -υποτίθεται- «πολιτικής» διεκδίκησης. Δεν ακούσαμε τον αποτροπιασμό για το πώς, επιτέλους, διαπαιδαγωγούμε τα αγόρια μας· πώς εξακολουθούμε να τα δηλητηριάζουμε με τα στερεότυπα της πιο βάναυσης πατριαρχικής επιβολής;
«Ημιτελείς κύκλοι» στο μικρότερο σχολείο του Αιγαίου…
Από τη Μάχη Χριστοφορίδου για το Human Stories
Tον Νοέμβριο του 2017, το humanstories.gr ήρθε για πρώτη φορά σε επικοινωνία με το σχολείο των Αρκιών. Η δασκάλα Μαρία Τσιαλέρα από το 2017 μέχρι και σήμερα διδάσκει από επιλογή της, στο μικρότερο σχολείο του Αιγαίου με τον ένα μαθητή. Τον Χρηστάκη μας. Και λέω «μας» γιατί μετά από τέσσερα χρόνια συμπόρευσης μεγαλώνουμε μαζί με το Χρήστο. Έχουμε μοιραστεί στιγμές δύσκολες, όπως το κτιριακό πρόβλημα που αντιμετώπισε το σχολείο και εργασίες που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Αλλά ζήσαμε και όμορφες στιγμές και εικόνες. Παρελάσαμε νοερά μαζί και ταξιδέψαμε στις ομορφιές των Αρκιών. Κι όλα αυτά, μέσα από αυτό το μικρό σχολείο. Το δημοτικό σχολείο των Αρκιών. Αν το νησί των Αρκιών είχε ένα brand σίγουρα θα ήταν το Δημοτικό Σχολείο του. Χάρη σε αυτό, το μικρό νησί έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο. Φίλοι του humanstories.gr μας λένε συχνά σε μηνύματα τους ότι έχουν πάει στους Αρκιούς κι έχουν συναντήσει τη δασκάλα.
Η Κόκκινη Αλεπού προτείνει "Τι θα διαβάσουμε ως τα Χριστούγεννα"
Το φθινόπωρο είναι εδώ, η δεύτερη καλύτερη εποχή του χρόνου - η πρώτη είναι τα Χριστούγεννα προφανώς! - και στην Κόκκινη Αλεπού συγκεντρώσαμε σε δύο άρθρα τα βιβλία εκείνα που ξεχωρίσαμε από όλα αυτά που περιμένουμε να βγουν ως τον Δεκέμβριο. Διαβάστε εδώ και εδώ.
2ο Συνέδριο eSafety Label
Ο Εθνικός Συντονιστής και οι πρεσβευτές eSafety Label στην Ελλάδα διοργανώνουν το 2ο online eSafety Label συνέδριο για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας, καθώς και στελέχη της Εκπαίδευσης.
Το συνέδριο θα διεξαχθεί online, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας.
Ένα.. σχολείο για τη συμμετοχή των Ρομά στην πολιτική
Στόχος του προγράμματος είναι να ενισχύσει τη συμμετοχή των Ρομά και κυρίως των γυναικών στη δημόσια σφαίρα με την αναζήτηση αιρετών αξιωμάτων
Προσομοιώσεις συνεντεύξεων τύπου και δημοτικών συμβουλίων, εργασία σε ομάδες, παρουσιάσεις και συζητήσεις ήταν μόνο κάποιες από τις δράσεις στις οποίες συμμετείχαν Ρομά από όλη την Ελλάδα που παρακολούθησαν το τριήμερο σεμινάριο «Roma Political Schools», που πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, στο ΑΠΘ από τις 25 έως και τις 27 Σεπτεμβρίου.
Υπ. Παιδείας: Πώς θα γίνει η εισαγωγή αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η έκδοση της με αρ.πρωτ. Φ.152/130807/ Α5/29-9-2020 εγκυκλίου με θέμα «Εισαγωγή διακριθέντων αθλητών/τριών στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021», στην οποία αναφέρονται οι προϋποθέσεις εισαγωγής αθλητών/τριών στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, τα απαιτούμενα προς υποβολή δικαιολογητικά, ο τρόπος και χρόνος υποβολής τους, καθώς και οι σχετικές λεπτομέρειες της διαδικασίας.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
Η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης με Τίτλο «ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ» και Επιστημονικώς Υπεύθυνο τον Καθηγητή Μηνά Πασχόπουλο, η οποία συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο - ΕΚΤ) και από Εθνικούς Πόρους, προσκαλεί τους/τις ενδιαφερομένους/ες να υποβάλλουν αίτηση για τη σύναψη σύμβασης ανάθεσης έργου, για το παρακάτω έργο:
«Παιδιά που είδα»: συνέντευξη του Μάριου Λώλου με αφορμή την έκθεση φωτογραφίας
Γράφει ο Μάριος Λώλος: Στα μικρά παιδιά η ζωή ταυτίζεται με το συναίσθημα. Μέσα από το συναίσθημα αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν τον κόσμο, πάνω στο συναίσθημα βασίζεται η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. Η χαρά, η λύπη, το παράπονο, η ξεγνοιασιά, η αγωνία το άγχος, όλα βιώνονται και εκδηλώνονται άμεσα, χωρίς να παρεμβαίνει η ασχημάτιστη ακόμα λογική.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)