Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Το δέντρο του σχολείου μου.

Μια εύκολη και πολύ ευχάριστη κατασκευή που μπορεί να γίνει από τα ίδια τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας είναι το «δέντρο του σχολείου μου». Πρόκειται για μια κατασκευή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί α) για να εξηγήσουμε την έννοια της ομάδας, της διαφορετικότητας και της ισότητας, β) σαν διακοσμητικό στοιχείο της τάξης μας, γ) σαν δώρο όλης της τάξης του νηπιαγωγείου/ δημοτικού στο παιδί που έχει τα γενέθλιά του ή δ) σαν αναμνηστικό δώρο στα παιδιά στο τέλος της σχολικής χρονιάς. 

Μια πλαστική καρέκλα, μια ευκαιρία στην εκπαίδευση

Ο πόλεμος στη Συρία έχει ως αποτέλεσμα 4,8 εκατομμύρια πρόσφυγες σε όλον τον κόσμο. Στη χώρα μας είναι ίσως νωρίς να μιλάμε για το πού θα πάνε σχολείο τα προσφυγόπουλα όταν δεν έχουμε καν αντιμετωπίσει το πού αυτά κοιμούνται, πού τρώνε και πού ζουν

Άποψη: Λ. Παπαδημητρίου"Μεγαλώνοντας τα παιδιά της Υφεσης"

Aθήνα, 2016. Βρίσκομαι σε πάρτι μασκέ με οκτάχρονο οικοδεσπότη. «Μαζεμένο», σε ένα μικρό διαμέρισμα του κέντρου, με λίγους καλεσμένους και σπιτικό φαγητό, χωρίς paintball ή animatrice προς 170 ευρώ το τρίωρο. Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν, σκηνοθετώντας μίνι σκετς. Η σημειολογία της κρίσης δίνει εδώ «τα ρέστα της», κρίμα που «έφυγε» και o professore (σ.σ.: Ουμπέρτο Εκο). Σε ένα σκετς, δύο άστεγοι καβγαδίζουν ποιος θα πάρει την «είσπραξη» της ημέρας. Σε ένα άλλο, μια μικρή ντυμένη μπάτλερ - με σφιχτό κότσο, λευκό πουκάμισο και πλαστικό δίσκο με κολλημένα πάνω ποτήρια σαμπάνιας - κάνει ότι περιποιείται τους πελάτες ενός café. Της πέφτει όμως ο δίσκος, και οι πελάτες ουρλιάζουν: «Απολύεσαι... τώρα!». Η μικρή μπάτλερ τρέχει να φύγει ξεσπώντας δήθεν σε λυγμούς. Οι γονείς χειροκροτάμε. Είναι καθαρτήρια αυτή η δραματοθεραπεία.

Οι επτά φράσεις που θα κάνουν τα παιδιά σας ικανά να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αποκτήσουν γνώση αλλά και δύναμη ώστε να αντιμετωπίσουν την κάθε δυσκολία και να γίνουν δυνατά; Καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά είναι απαραίτητο καθημερινά να μαθαίνουν πως θα τα βγάλουν πέρα σε μια δύσκολη στιγμή. Άλλωστε, κανένας γονιός δεν μπορεί να αποτρέψει τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που θα συναντήσουν τα παιδιά τους αλλά όλοι οι γονείς μπορούν να τα βοηθήσουν και να τα μάθουν να τις αντιμετωπίσει. Δείτε πιο κάτω το πώς;

Συρία: Η πείνα θερίζει χιλιάδες παιδιά στις υπό πολιορκία πόλεις

Βρέφη πεθαίνουν από την πείνα, παιδιά ζουν τρώγοντας γρασίδι και τροφές ζώων. Σύμφωνα με συγκλονιστική έκθεση της οργάνωσης «Save the Children» η πείνα θερίζει τη Συρία και εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά, που ζουν στις υπό πολιορκία πόλεις, βιώνουν τον απόλυτο εφιάλτη.

Δίκαιες αποφάσεις για παιδιά που διαπράττουν αδικήματα διασφαλίζει νέα οδηγία του Ευρωκοινοβουλίου

Οδηγία με την οποία διασφαλίζεται η ορθότητα της δικαστικής διαδικασίας για παιδιά που είναι ύποπτα ή κατηγορούνται για κάποιο έγκλημα. υπερψήφισαν την Τετάρτη οι ευρωβουλευτές.

"Το νομοθετικό κείμενο παραθέτει έναν πλήρη κατάλογο δικαιωμάτων και εγγυήσεων και λειτουργεί ως ένα κοινό ευρωπαϊκό πρότυπο για την παροχή δίκαιων δικαστικών διαδικασιών στους ανηλίκους. Έχουμε επιτύχει μια ισορροπία μεταξύ της ανάγκης ανάληψης της ευθύνης για το έγκλημα και της ανάγκης να ληφθεί δεόντως υπόψη η ευάλωτη θέση των ανηλίκων και οι ιδιαίτερες ανάγκες τους", δήλωσε η εισηγήτρια Caterina Chinnici (Σοσιαλιστές, Ιταλία).

ΝΟΗΣΙΣ: Peiramatistas και 3D

Νόησις
Peiramatistas 
Κύκλος 6 συναντήσεων, όπου τα παιδιά παίζουν, πειραματίζονται με απλές διατάξεις, δημιουργούν τις δικές τους κατασκευές και χειροτεχνίες, αποκτούν βιώματα και εμπειρίες που τους φέρνουν στο μαγικό κόσμο της επιστήμης, στο ΝΟΗΣΙΣ!

Ηλικία: Νηπιαγωγείο – Β’ Δημοτικού

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Δράσεις για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες



Ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, με δράσεις για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (άτομα τρίτης ηλικίας, ανθρώπους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εργαστήρια για γονείς και παιδιά με αναπηρία καθώς και αστέγους και διαπολιτισμικά σχολεία), σχεδίασε και παρουσιάζει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Παρέα στο Μουσείο» που αποτελείται από τα υποπρογράμματα «Σοφή Παρέα στο Μουσείο» και «Μαζί, Παρέα στο Μουσείο».

Θέμα εγκεφαλικής «καλωδίωσης» η επιτυχία του Facebook;

Στην «καλωδίωση» του εγκεφάλου μας ενδεχομένως να οφείλεται η επιτυχία του Facebook, σύμφωνα με τον καθηγητή Εξελικτικής Ψυχολογίας Μπρους Χουντ, από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ. Ο βραβευμένος βρετανός ειδικός υποστηρίζει ότι ενώ ο εγκέφαλος του ανθρώπινου είδους μεγάλωνε σε μέγεθος σταδιακά, πριν από περίπου 20.000 χρόνια η όλη διαδικασία σταμάτησε, με αποτέλεσμα ο όγκος του ανθρώπινου εγκεφάλου να αρχίσει να συρρικνώνεται.