Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

10 συμβουλές για να διδάξετε παιδιά με τύφλωση και σοβαρά προβλήματα όρασης.

Ως βλέποντα άτομα είναι δύσκολο να κατανοήσουμε πώς είναι μια σχολική ημέρα για έναν μαθητή με τύφλωση ή σοβαρά προβλήματα όρασης. Σύμφωνα με την American Foundation for the Blind οι ανάγκες κάθε μαθητή είναι διαφορετικές και κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού για την υποστήριξή του. Δείτε μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να διδάξετε μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης.

Ειδική Αγωγή: Οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης ύλης μαθημάτων επιλογής των ΕΝΕΕΓΥΛ

Αναλυτικές οδηγίες για όλα τα μαθήματα Επιλογής των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2021-2022

Τις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης μαθημάτων στο Λύκειο των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝΕΕΓΥ-Λ) για το 2021-2022 κοινοποίησε στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας.

Πόσα ποτήρια νερό χρειάζονται τα παιδιά;

Η ποσότητα των υγρών που απαιτείται ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία, αλλά ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι 6 έως 8 ποτήρια νερό την ημέρα για παιδιά και εφήβους.

Όπως οι ενήλικες, έτσι και τα παιδιά πρέπει να πίνουν άφθονο νερό για να διατηρήσουν το σώμα τους σε βέλτιστο επίπεδο.

Το σώμα χρησιμοποιεί το νερό για να ρυθμίσει την θερμοκρασία του, να αποβάλλει ό, τι δεν χρειάζεται και να προστατεύσει το νωτιαίο μυελό και τις αρθρώσεις.

ΟΟΣΑ – Πόσο πληρώνονται οι δάσκαλοι

Η 5η Οκτωβρίου, που γιορτάστηκε για πρώτη φορά το 1994, αναγνωρίζεται διεθνώς ως Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών για να τιμήσει το έργο των εκπαιδευτικών

«Η πανδημία έδωσε φως στην αναντικατάστατη αξία του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού στην κοινωνία, αλλά και στις δύσκολες συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν πολλοί εκπαιδευτικοί», αναφέρει η UNESCO και προσθέτει: «Την Παγκόσμια Ημέρα των Δασκάλων δεν γιορτάζουμε μόνο κάθε δάσκαλο. Καλούμε τις χώρες να επενδύσουν σε αυτούς και να τους δώσουν προτεραιότητα στις παγκόσμιες προσπάθειες ανάκαμψης της εκπαίδευσης, έτσι ώστε κάθε μαθητής να έχει πρόσβαση σε έναν καταρτισμένο και υποστηριζόμενο δάσκαλο ».

Διαδικτυακή ημερίδα: “Μαθηματικά γιατί;”

H ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε
το Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021, από τις 10:00 π.μ. – 1:30 μ.μ., τη διαδικτυακή ημερίδα
“Ελλάδα 2021: Μαθηματικά γιατί;
Προτάσεις, ιδέες και ερωτήματα για τη μαθηματική εκπαίδευση στην Ελλάδα”

Η διδασκαλία των μαθηματικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης συνοδεύεται συχνά από παρεξηγήσεις και προβλήματα που σχετίζονται κυρίως με τη δυσκολία μετάδοσης της μαθηματικής γνώσης. Υπάρχουν όμως εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας των μαθηματικών; Υπάρχουν τρόποι που μπορούν να διεγείρουν τη φαντασία και το ενδιαφέρον των μαθητών; Είναι εφικτό να μετατρέψει κάποιος τα μαθηματικά της σχολικής τάξης σε συναρπαστική περιπέτεια; Να ενεργοποιήσει τους κρυφούς και φανερούς δεσμούς τους με τη λογοτεχνία, την τέχνη, την καθημερινότητα και την ψηφιακή πραγματικότητα;

Instagram Kids: Στο Βωμό του Κέρδους

H είδηση μου φάνηκε βγαλμένη από το σύμπαν του Black Mirror. Το Facebook αναβάλλει το λανσάρισμα του Instagram Kids, της εφαρμογής που είχε σχεδιαστεί για παιδιά κάτω των 13 (!) ετών, εν μέσω κριτικής.

“Ενώ επιμένουμε στην ανάγκη να αναπτύξουμε αυτήν την εμπειρία, αποφασίσαμε να διακόψουμε αυτό το έργο”, έγραψε ο Adam Mosseri, επικεφαλής του Instagram, σε σχετικό blogpost. “Αναβάλλεται” σημαίνει, όμως, ότι η εταιρεία δεν το βάζει κάτω. Όσο για το τι επίδραση θα είχε η “εμπειρία” στην οποία αναφέρεται, μια γεύση την παίρνουν ήδη οι χρήστες της πλατφόρμας καθημερινά, παγκοσμίως.

Άτομα με αναπηρία καλλιεργούν τον δικό τους κήπο

Την Κυριακή 10 Οκτωβρίου από τις 11:00 έως 15:00, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του «BIOHABILITY-Αστικού Κήπου», πρόγραμμα του Δήμου Παπάγου Χολαργού για την προώθηση της κοινωνικής/επαγγελματικής ένταξης ατόμων με αναπηρίες, στον εξωτερικό χώρο στον οποίο που στεγάζεται το Κοινωνικό Παντοπωλείο, επί της οδού Βουτσινά 51 στον Χολαργό

Παίζω & μαθαίνω (γιατί δεν γίνεται αλλιώς)

Με ποιον τρόπο μαθαίνουμε, τι συγκρατούμε στη μνήμη μας και άλλα συμπεράσματα από την ανάγνωση του βιβλίου του νευροεπιστήμονα Φρανθίσκο Μόρα.

«Η μάθηση είναι σήμερα μια διαδικασία που από πολύ νωρίς, ή μάλλον από υπερβολικά νωρίς, οδηγείται σε επίπεδα τόσο αφηρημένα και τόσο ιδιαζόντως διανοητικά και κοινωνικά που, κατά κάποιον τρόπο, έρχονται σε ρήξη με τις αδιάρρηκτες γενετικές και εξελικτικές ρίζες μας, με το απώτερο παρελθόν μας, κατά το οποίο η μάθηση και η απομνημόνευση γεννιόταν καθώς το παιδί έβλεπε το πολύχρωμο και άναρχο πέταγμα των πεταλούδων» – αυτά τα γράφει ο Ισπανός νευροεπιστήμονας Φρανθίσκο Μόρα στο βιβλίο του Νευροεκπαίδευση, που κυκλοφόρησε στα ελληνικά πρόσφατα από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Ο 1ος παιδικός διαγωνισμός εξωφύλλου της «σχεδίας»

Η «σχεδία» καλεί τους μικρούς φίλους, παιδιά ηλικίας 5-12 χρόνων, που φοιτούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία κάθε γωνιάς της πατρίδας μας να ντύσουν με χρώματα τη λέξη «σπίτι», να αποτυπώσουν με το πινέλο τους τι σημαίνει για εκείνους η συγκεκριμένη τόσο ζεστή για όλους μας έννοια. 

Βομβαρδίζουν παιδιά με ζάχαρη, αλάτι και πολλά λιπαρά

Στην Ελλάδα, 37,5% των παιδιών μεταξύ 2-14 ετών είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Μάλιστα, στις ηλικίες 5-10 ετών το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 40%, φτάνοντας έως το 43% στα παιδιά 5-7 ετών. Οι ανεπιθύμητες συνέπειες της παχυσαρκίας στην παιδική ηλικία, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα, είναι πολλές και έχουν επισημανθεί επανειλημμένως. Παρ’ όλα αυτά το πρόβλημα με τις διαφημίσεις ανθυγιεινών προϊόντων, οι οποίες στοχεύουν ειδικά τις παιδικές ηλικίες με πολυποίκιλους πλέον τρόπους, παραμένει και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. «Η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Απευθύνονται στα παιδιά διαφημίσεις με τρόφιμα που περιέχουν υψηλότατες ποσότητες ζάχαρης, αλατιού και λιπαρών. Τα παιδιά βομβαρδίζονται καθημερινά με διαφημίσεις για σοκολάτες, γαριδάκια, πατατάκια και κάθε είδους σνακ, αλλά και ποτά, που είναι ανθυγιεινά», λέει στην «Κ» η Ευαγγελία Κεκελάκη, γ.γ. του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ).

6 Οκτωβρίου -Παγκόσμια Ημέρα Εγκεφαλικής Παράλυσης