Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Αργή ταχύτητα επεξεργασίας: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Με μια ματιά:
- Η ταχύτητα επεξεργασίας είναι ο ρυθμός με τον οποίο προσλαμβάνουμε πληροφορίες, τις κατανοούμε και αρχίζουμε να αντιδρούμε.
- Κάποια άτομα έχουν γρηγορότερη ταχύτητα επεξεργασίας από κάποια άλλα.
- Η ταχύτητα επεξεργασίας δεν συνδέεται/ σχετίζεται με το πόσο έξυπνος είναι κάποιος.

Παιδιά κάτω από τον ήλιο: Συμβουλές για ξέγνοιαστο καλοκαίρι με ασφάλεια

Γνωρίζουμε όλοι ότι ο ήλιος, αν και ζωογόνος και απαραίτητος για την καλή μας υγεία αλλά και διάθεση, μπορεί να γίνει επικίνδυνος και γι’ αυτό χρειάζεται να παίρνουμε τις προφυλάξεις μας και να τον απολαμβάνουμε ή να εκτιθέμεθα σε αυτόν με προσοχή και σύνεση.

Ξέρουμε σίγουρα επίσης ότι όσο πιο ανοιχτόχρωμοι είμαστε (άνθρωποι με λευκό δέρμα, ανοιχτόχρωμα μάτια, ξανθά μαλλιά), τόσο πιο προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε και να μην παραλείπουμε ποτέ και για κανέναν λόγο να παίρνουμε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας απέναντί του (π.χ. αντηλιακό).

Yulissa Arescurenaga: Γυναίκα με σύνδρομο Down έγινε δασκάλα Zumba.

Η Yulissa Arescurenaga παραδίδει μάθημα Zumba μπροστά σε δεκάδες μαθητές, που ακολουθούν τις κινήσεις της με ενθουσιασμό και προσήλωση. Θα μπορούσε να είναι μια ακόμα τυπική σκηνή από γυμναστήριο, αν η Yulissa δεν ήταν η πρώτη δασκάλα Zumba στις ΗΠΑ με σύνδρομο Down.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα βίντεο στο Facebook που τη δείχνει να καθοδηγεί ένα πλήθος με αυτοπεποίθηση. Έχει άλλωστε μεγάλη εμπειρία: Έκανε το πρώτο της μάθημα Zumba το 2008 και κόλλησε αμέσως με τη συγκεκριμένη μορφή άσκησης. «Η Zumba είναι για όλους, όλοι μπορούν να το κάνουν. Δεν νιώθεις ότι γυμνάζεσαι. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε πάρτι» είπε σε παλαιότερη συνέντευξή της στο Today.

ΕΚΠΑ: Χρήση μάσκας, καλός εξαερισμός για ασφαλέστερη λειτουργία των σχολείων

Μέχρι να μπορέσουν όλα τα παιδιά άνω των 12 ετών ή και τα μικρότερα να εμβολιαστούν, η χρήση μάσκας είναι καθοριστικής σημασίας μέτρο πρόληψης, όπως αναφέρουν οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Πάνος Μαλανδράκης, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (πρύτανης ΕΚΠΑ), που συνοψίζουν τις συστάσεις για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Υποβολή μηχανογραφικού δελτίου (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα ΔΙΕΚ, έτους 2021

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ. και Π.Μ.Δ) έτους 2021 ξεκινούν από τη Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021 και λήγουν την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021.

Οι υποψήφιοι θα μπορούν από σήμερα Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021 να επισκέπτονται, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password), την ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr/ και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/ και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ) για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ.

Voucher 180 ευρώ για παιδικούς σταθμούς: Άνοιξε η εφαρμογή - Ποιοι είναι δικαιούχοι

Στην εφαρμογή υποβάλλονται αιτήσεις για τη δράση της «Εναρμόνισης Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής» όσο και για το πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας

Άνοιξε τη Δευτέρα 19 Ιουλίου η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή αιτήσεων χορήγησης voucher ύψους 180 ευρώ στους δικαιούχους για πρόσβαση σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.

Ξεκινά η Δράση Αναδιανομής Υπολογιστών για τις ανάγκες της εκπαίδευσης στην Κρήτη

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών(ΕΕΛΛΑΚ), σε συνέχεια του καλέσματος για εθελοντές στο πλαίσιο της δράσης «Αναδιανομή Υπολογιστών για τις ανάγκες της εκπαίδευσης» ανακοινώνει την έναρξη της δράσης στην Περιφέρεια Κρήτης με την πολύτιμη συμβολή της Χαλκιαδάκης Α.Ε.

Σχετικά με τη δράση

Η δράση βασίζεται αποκλειστικά στη συνεισφορά εθελοντών και αφορά όλη την ελληνική επικράτεια. Στόχος της δράσης είναι η συλλογή υπολογιστών που επιθυμούν να παραχωρήσουν ιδιώτες, εταιρείες και δημόσιοι φορείς, η διαμόρφωσή τους με το κατάλληλο λογισμικό ανοιχτού κώδικα και η διανομή τους σε μαθητές που τους έχουν ανάγκη.

Βραβείο για την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας

Η FlowOn από το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναδείχθηκε στις 12 Ιουνίου, στον πανελλαδικό τελικό, η «Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2021» του Junior Achievement Greece με την «έξυπνη» βρύση εξωτερικών χώρων που κατασκεύασε. 

Στην αποκαλούμενη και «Eurovision» της Νεανικής Επιχειρηματικότητας, το Φεστιβάλ Νεανικής Επιχειρηματικότητας GEN-E του JA Europe, δύο ελληνικές ομάδες κατάφεραν ν’ ανεβάσουν την Ελλάδα ψηλά, πετυχαίνοντας για πρώτη φορά σημαντικές διακρίσεις. 

Ουγγαρία: Πρόστιμο σε αλυσίδα βιβλιοπωλείων για παιδικό βιβλίο με ομοφυλόφιλους γονείς

Πρόστιμο ύψους 700 ευρώ επέβαλαν οι τοπικές αρχές στην αλυσίδα βιβλιοπωλείων της Ουγγαρίας Líra Könyv, λόγω ενός παιδικού βιβλίου που υπήρχε στα ράφια της, με θέμα τη ζωή παιδιών που μεγαλώνουν με γονείς του ίδιου φύλου.

Συγκεκριμένα, το βιβλίο Micsoda család! περιλαμβάνει δύο εικονογραφημένες ιστορίες του Αμερικανού συγγραφέα Λόρενς Σίμελ: στη μία παρουσιάζεται ένα τυπικό πρωί στη ζωή ενός αγοριού με δύο μαμάδες, ενώ στην άλλη πρωταγωνιστεί ένα κορίτσι με δύο μπαμπάδες, το οποίο δεν θέλει να πάει για ύπνο.

Μύθοι που μαθαίνουμε ακόμη στο σχολείο

Ο Μαρκ Τουέιν, ο «πατέρας τη αμερικανικής λογοτεχνίας», είχε πει κάποτε πως οι άνθρωποι «δεν πρέπει να επιτρέπουν στο σχολείο να παρεμβαίνει στην εκπαίδευσή τους». 

Χωρίς αμφιβολία, η σχολική και πανεπιστημιακή εκπαίδευση αποτελεί πηγή γνώσης και ένας σημαντικός παράγοντα διαμόρφωσης της προσωπικότητας. 

Υπάρχουν ορισμένα μικρά γεγονότα, που διδάσκονται ως αληθινά και αξιόπιστα, τα οποία όμως δεν είναι ιστορικά ακριβή. 

Πώς είναι να ζεις με τύφλωση και κώφωση ταυτόχρονα; Η περίπτωση του Ηλιοτροπίου

Τι είναι η τυφλοκώφωση; Η Ομοσπονδία Τυφλών Ελλάδος έχει δώσει τον ορισμό της πάθησης:

«Ένα πρόσωπο είναι τυφλοκωφό όταν έχει μια συνδυασμένη οπτική και ακουστική αναπηρία. Μερικοί τυφλοκωφοί είναι εντελώς κωφοί και τυφλοί, ενώ άλλοι πάλι, διαθέτουν περιορισμένη ακοή ή όραση. Η σοβαρότητα της ακουστικής και της οπτικής αναπηρίας συνεπάγεται ότι οι τυφλοκωφοί δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες που δημιουργήθηκαν για πρόσωπα με ακουστική ή οπτική αναπηρία.

Χαρτογραφώντας μέσω εφαρμογής τα μονοπάτια της Σικίνου

Περίπου 102 μίλια από τον Πειραιά, στη Σίκινο, μαθητές, καθηγητές και ερευνητές, κρατώντας τις φωτογραφικές τους μηχανές και τα κινητά τους ξεκίνησαν να διασχίζουν ένα μονοπάτι 3 χιλιομέτρων και να καταγράφουν σε μία ειδική εφαρμογή, ό,τι έβλεπαν στη διαδρομή. Την εφαρμογή αυτή ανέπτυξαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου του νησιού μαζί με μέλη του οργανισμού Scico (Science Communication) με σκοπό να χαρτογραφήσουν το μονοπάτι εκείνο που οδηγεί από τη Χώρα στον ναό της Επισκοπής και να αναδείξουν τα σημεία εκείνα που θα άξιζε κάθε περιπατητής να ανακαλύψει. Μέσω της δράσης «Επιστήμη των Πολιτών στις Κυκλάδες: Τοπικά μονοπάτια»(Citizen Science in the Remote Cyclades) που υλοποίησε ο εκπαιδευτικός οργανισμός SciCo τον Ιούνιο στη Σίκινο και χρηματοδοτήθηκε από το Cyclades Preservation Fund οι μαθητές/ριες κλήθηκαν να αναπτύξουν μια εφαρμογή με σκοπό να κάνουν έρευνα για τον ίδιο τους τον τόπο, να μάθουν να συνεργάζονται και να εξοικειώνονται με βασικά στοιχεία προγραμματισμού μέσω της πλατφόρμας AppInventor του MIT και εν τέλει να καλλιεργήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος ώστε να δημιουργήσουν την εφαρμογή.

Δωρεάν προγράμματα για 4.850 παιδιά στο δήμο Νεάπολης-Συκεών

Από σήμερα, 19 Ιουλίου, έως και τις 3 Αυγούστου, οι αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» για Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠμεΑ ♦ Δωρεάν παιδικοί σταθμοί και για δημοσίους υπαλλήλους ♦ Σε συνεχόμενο ωράριο, από τις 9 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των γονέων

Άποψη: Δ. Σωτηρόπουλος "Όλα κρίνονται στην τάξη"

Ενας δάσκαλος Δημοτικού, διδάσκοντας ιστορία, εξηγούσε στην τάξη του ότι οι Ρωμαίοι νίκησαν τους Ελληνες οριστικά το 146 π.Χ. και ακολούθησε η ρωμαϊκή κατοχή. Το μάθημα γινόταν το 2014, την εποχή των πρώτων μνημονίων. Ενας μαθητής ρώτησε πώς ήταν η ρωμαϊκή κατοχή. Και ο δάσκαλος απάντησε ότι ήταν περίπου όπως η κατοχή που τότε, το 2014, είχε επιβάλει η τρόικα στη χώρα μας (αληθινή ιστορία από δημοτικό σχολείο της Αθήνας). Ολοι, ανεξάρτητα από πολιτικές πεποιθήσεις, θα αποδοκιμάζαμε το παράδειγμα που έφερε ο δάσκαλος ως άστοχο και δηλητηριώδες. Το δίδαγμα του παραπάνω επεισοδίου δεν είναι ότι αυτό αντανακλούσε μια εποχή πολιτικής πόλωσης ούτε ότι ο εκπαιδευτικός δύσκολα διαχωρίζει τον επαγγελματικό του ρόλο από τον ρόλο του ως πολίτη. Οπως ξέρουν οι ειδικοί της εκπαίδευσης, το δίδαγμα είναι ότι μεταρρυθμίσεις, όπως, π.χ., νέα αναλυτικά προγράμματα ή εγχειρίδια, επιζούν ή πεθαίνουν μέσα στη σχολική τάξη, ακόμα και αν –όπως συμβαίνει στο ελληνικό σχολικό σύστημα– ο εκπαιδευτικός είναι ο «τελευταίος τροχός της αμάξης». Εργαζόμενος στο πιο συγκεντρωτικό σχολικό σύστημα στην Ευρώπη, ο Ελληνας εκπαιδευτικός σπάνια ερωτάται για το περιεχόμενο και τον τρόπο της δουλειάς του, αλλά η δύναμή του να προωθήσει ή να ματαιώσει αλλαγές δεν πρέπει να υποτιμηθεί.