Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

5 τρόποι για να βοηθήσουμε στο σπίτι τα παιδιά με αργή ταχύτητα επεξεργασίας (slow processing speed).

Δεν λειτουργούν όλα τα παιδιά με τον ίδιο ρυθμό. Ως εκπαιδευτικός έχω δει πολλά παιδιά με αργή ταχύτητα επεξεργασίας, τα οποία μολονότι είναι έξυπνα δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τον ρυθμό της τάξης. Για τα παιδιά αυτά στο σχολείο γίνονται , ή πρέπει να γίνονται, κάποιες προσαρμογές, όπως ο επιπλέον χρόνος ή οι έτοιμες σημειώσεις, προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν πραγματικά στη διαδικασία της μάθησης. Τα πράγματα, ωστόσο στο σπίτι είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς η πίεση που δέχονται οι γονείς είναι μεγάλη. Συχνά οι γονείς θέλουν/ απαιτούν από τα παιδιά τους να βιαστούν και να τελειώσουν τις ασκήσεις για το σχολείο ή τις δουλειές του σπιτιού που έχουν αναλάβει, ώστε να περάσουν στην επόμενη δραστηριότητα της λίστας των υποχρεώσεών τους. Έτσι όμως τα παιδιά που δουλεύουν με αργό ρυθμό απογοητεύονται. 

Διευκολύνετε το παιδί να κάνει φίλους αν είναι ντροπαλό

Το παιδί σας έχει ξεκινήσει το σχολείο και είναι έτοιμο να εξερευνήσει τον κόσμο. Αλλά αν ντρέπεται και διστάζει να κάνει φίλους, αυτό μπορεί να σας προκαλέσει ανησυχία. Ειδικά αν το συγκρίνετε με συνομήλικα παιδιά που είναι αρκετά εξωστρεφή και κάνουν εύκολα και γρήγορα φίλους. Μπορείτε όμως να βοηθήσετε γιατί η φιλία και το παιχνίδι με άλλα παιδιά είναι τεράστιο κομμάτι της κοινωνικοποίησης και της ανάπτυξης του παιδιού. Το κλειδί είναι τα μικρά και απαλά βήματα με ενθάρρυνση και καμία πίεση. Αντί να προσπαθήσετε να αλλάξετε την προσωπικότητα του παιδιού, διευκολύνετέ το ώστε να ανακαλύψει τη χαρά της κοινωνικότητας. Μία καλή αρχή είναι να κανονίσετε ραντεβού για παιχνίδι στο σπίτι.

KinderDocs στη Θεσσαλονίκη: Πρεμιέρα με τεχνητή νοημοσύνη

Ποιές είναι οι προσδοκίες από την τεχνητή νοημοσύνη και οι συνέπειές της για τον σημερινό κόσμο; Σε ποιους τομείς χρησιμοποιείται ήδη και πως αυτό επηρεάζει τη ζωή μας, τις δουλειές και τις σχέσεις μας; Σε αυτή τη μεγάλου μήκους ταινία που ήταν στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ Hot Docs Film Fest 2018 στο Τορόντο, και που κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα οι σκηνοθέτες παρουσιάζουν όλες τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης σήμερα και επιχειρούν να κατασκευάσουν ένα ρομπότ που θα πάρει τον ρόλο του σκηνοθέτη στην τελευταία σκηνή της ταινίας. Υπάρχει άραγε κίνδυνος το δημιούργημα του ανθρώπου, πολύ ικανότερο από τον ίδιο, διασυνδεδεμένο, αποκτώντας ίσως και αυτοσυνείδηση, να ξεπεράσει το ανθρώπινο είδος; Η ταινία προβάλλεται στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους και είναι κατάλληλη για όλη την οικογένεια παιδιά και νέους ηλικίας 12+.

Και στα δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης το μάθημα της οδικής ασφάλειας

Συνεχίζεται και αυτή τη σχολική χρονιά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν το μάθημα της Κυκλοφοριακής Παιδείας και Οδικής Ασφάλειας σε δημοτικά σχολεία της χώρας.

Μετά την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής επιμόρφωσης του διδακτικού προσωπικού της Περιφέρειας Αττικής, το πρόγραμμα συνεχίζεται στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Εκδήλωση για τη Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης στις φυλακές

Τη Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης στη Φυλακή (13 Οκτωβρίου) τίμησε το 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας το οποίο λειτουργεί εδώ και 14 χρόνια στη φυλακή Λάρισας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές στο χώρο της εκπαίδευσης από σχολεία και προγράμματα εκπαίδευσης σε φυλακές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Επιμελήτρια Ανηλίκων: «Πίσω από κάθε σοβαρή υπόθεση παραβατικότητας υπάρχει μια οικογένεια σε κρίση»

«Το πρόβλημα με τις κλοπές των ανηλίκων είναι ότι αρχίζουμε να ασχολούμαστε μαζί τους μετά την κλοπή, δηλ. από το τέλος». Με αυτή την επισήμανση ξεκίνησε την κουβέντα μας η επιμελήτρια ανηλίκων Αγγελική Ρουμελιώτου – Πούπουζα, με αφορμή περιστατικά κλοπών από ανηλίκους που καταγράφηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αλλά και των αποκαλυπτικών στοιχείων της Αστυνομίας για τη Μεσσηνία, που δημοσιεύουμε σήμερα.

H εικονική πραγματικότητα βοηθά τα παιδιά να μειώσουν μετεγχειρητικά τον πόνο

Μόνο ένα στα πέντε παιδιά χρειάζεται επιπλέον φάρμακο για την ανακούφιση του μετεχειρουργικού άγχους και του πόνου, μετά την εφαρμογή θεραπείας με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας (VR), η οποία προκαλεί μία υπνωτική κατάσταση που κρατά τα παιδιά ήρεμα και χαλαρά, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες.

WWF Ελλάς: Εκστρατεία για τη βιώσιμη διατροφή «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»

Τη μεγαλύτερη απειλή για την προστασία του περιβάλλοντος σήμερα αποτελεί η παραγωγή τροφής παγκοσμίως αναφέρει το WWF Ελλάς για τη σημερινή Παγκόσμια ημέρα διατροφής, υπενθυμίζοντας ότι τον τελευταίο χρόνο υλοποιεί μία μεγάλη εκστρατεία για τη βιώσιμη διατροφή με τίτλο «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης». 

Μαθηματικοί κατά υπουργείου Παιδείας για τις νέες αλλαγές

Έντονη αντίδραση από τη Μαθηματική Εταιρεία για το νέο Προεδρικό Διάταγμα και την αξιολόγηση των μαθητών Λυκείου.
«Με λειψή άλγεβρα και χωρίς γεωμετρία, το Υπουργείο Παιδείας καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό και την γνωστική ερήμωση των σχολείων», αναφέρει η εταιρεία. 

Λιγότερο επώδυνη η μετεγχειρητική περίοδος για τα παχύσαρκα παιδιά

Τα παχύσαρκα παιδιά μπορεί να μην χρειάζεται να πάρουν μεγαλύτερες δόσεις παυσίπονων έπειτα από μια εγχείρηση σε σχέση με τους παχύσαρκους ενήλικες, σύμφωνα με πενταετή έρευνα που διεξήγαγε επιστημονική ομάδα σε κλινική του Κλίβελαντ, στην πολιτεία Οχάιο, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Αναισθησιολογίας (ASA) που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο.

Νέο γενετικό εργαλείο προβλέπει το ύψος

Ενα νέο γενετικό εργαλείο το οποίο αναπτύχθηκε από ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν (MSU) μπορεί να προβλέψει το ύψος ενός ανθρώπου και, ακόμη σημαντικότερο, να εκτιμήσει τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει να εμφανίσει σοβαρές νόσους όπως οι καρδιοπάθειες και ο καρκίνος.

Άποψη: Χρήστος Μπαξεβάνης "Τι εκπαίδευση, για ποια κοινωνία;"

Το μάθημα των Θρησκευτικών, η διδασκαλία της Ιστορίας και η αντικατάσταση των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας προφανώς και δεν είναι το «μεγάλο» πρόβλημα της χώρας. Θέτουν, ωστόσο, ένα κρίσιμο ερώτημα: τι είδους εκπαίδευση επιθυμούμε ως κοινωνία και ως Πολιτεία για τους μαθητές και αυριανούς πολίτες (του κόσμου). Σε μια κοινωνία και ένα σχολείο που όλο και περισσότερο αποκτούν διαπολιτισμικό χαρακτήρα και πολυθρησκευτική σύνθεση θα επιλέξουμε τη διδασκαλία ενός μαθήματος πίστης ή γνώσης;

Βρετανία: Με σκανάρισμα προσώπου η αγορά τσιγάρων και αλκοόλ

Τα καταστήματα Tesco και Asda αποφάσισαν να υιοθετήσουν το πρόγραμμα ταυτοποίησης προσώπου στα αυτόματα ταμεία προκειμένου να διασφαλίσουν πως προϊόντα όπως τσιγάρα και αλκοόλ δεν θα αγοράζονται από ανήλικους. 

Τριπλασιάστηκε το ποσοστό των φτωχών παιδιών στην Ελλάδα της κρίσης

Την εικόνα της παιδικής φτώχειας στα μέλη του σκιαγραφεί ο ΟΟΣΑ στην τελευταία έκθεσή του, με τον τίτλο «Φτωχά παιδιά σε πλούσιες οικονομίες». Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, από το 2007 τα ποσοστά φτώχειας μεταξύ των παιδιών έχουν αυξηθεί στα 2/3 των μελών του και η επιδείνωση είναι δραματική σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

We Go STEM στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αιτωλοακαρνανίας.

Με μεγάλη επιτυχία διεξάγεται από 15 - 26 Οκτωβρίου, στο Αγρίνιο και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το We Go STEM. Διοργανωτής της συγκεκριμένης δράσης, το Πρότυπο Κέντρο Ρομποτικής και Τεχνολογίας Makerlab, υπό την αιγίδα του Τ.Ε.Ε Αιτωλοακαρνανίας, σε συνεργασία με το Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος & Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού.

Μερόπη Πούπα: Μητέρα με 16 παιδιά πρωτοετής στα έδρανα του ΑΠΘ

Tην υπερπολύτεκνη μητέρα 16 παιδιών, πρωτοετή φοιτήτρια του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ Μερόπη Πούπα υποδέχθηκε ο πρύτανης Περικλής Μήτκας, προκειμένου να τη συγχαρεί για την εισαγωγή της.

Η κ. Πούπα, μητέρα δεκαέξι παιδιών (ηλικίας από 9 έως 32 χρόνων), γιαγιά εννέα εγγονών και εργαζόμενη, ξεπερνώντας τις δυσκολίες που αναπόφευκτα προκύπτουν λόγω των πολλαπλών της ρόλων, πραγματοποίησε το όνειρό της να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να σπουδάσει το αντικείμενο που την ενδιέφερε από τα μαθητικά της χρόνια.