Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοούν και να θυμούνται όσα διαβάζουν (ιδέες για εκπαιδευτικούς και γονείς).

Οι μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ΔΕΠΥ/ΔΕΠ) συχνά παραπονιούνται στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους ότι μολονότι διάβασαν όλη την σελίδα, δεν θυμούνται απολύτως τίποτα. Η δυσκολία να ανακαλεί κανείς όσα διάβασε οφείλεται σε δυσκολίες/διαταραχή στις εκτελεστικές λειτουργίες.

Οι ακόλουθες στρατηγικές μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοούν και να θυμούνται περισσότερα από όσα διαβάζουν.

Η γυναίκα και η παιδική λογοτεχνία

Η αγαπημένη μας συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς μάς καταθέτει τις σκέψεις και τις γνώσεις της για τη γυναίκα και την παιδική λογοτεχνία σε ένα κείμενο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο σε εννέα συνέχειες, το οποίο περιλαμβάνεται στο (εξαντλημένο από τον εκδοτικό οίκο) βιβλίο της "Μιλώντας για τα παιδικά βιβλία" (Καστανιώτης 1983, 1987).

Υποβολή της Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή αποφοίτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2021, στην προθεσμία από Δευτέρα 8 Μαρτίου έως και Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ) υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Άντρια Ζαφειράκου: Η καλύτερη δασκάλα του κόσμου μιλά στη LiFO

Η ζωή της δασκάλας Άντριας Ζαφειράκου είναι συνυφασμένη με αίθουσες, θρανία, μαθητές, εφηβικές φωνές, χαριτωμένα πρόσωπα, δύσκολα προβλήματα, διαχείριση κρίσεων, ζωγραφιές στους τοίχους, οικογενειακά ζητήματα και αμέτρητα χαμόγελα. Δεν πρόκειται για μια τυχαία εκπαιδευτικό, αφού κατάφερε να ξεχωρίσει ανάμεσα σε χιλιάδες συναδέλφους της από 170 χώρες και 30.000 συμμετοχές, λαμβάνοντας το πρώτο βραβείο ως η καλύτερη δασκάλα στον κόσμο. Η ίδια τιμήθηκε με την πιο σημαντική διάκριση για το σπουδαίο έργο της στο κοινοτικό σχολείο Άλπερτον, το οποίο βρίσκεται στο Μπρεντ του βόρειου Λονδίνου, μια φτωχή και υποβαθμισμένη γειτονιά, όπου ζουν πολλοί μετανάστες διαφορετικών εθνικοτήτων και στην οποία κυριαρχούν πολλά κοινωνικά προβλήματα, όπως η παιδική φτώχεια, η εγκληματικότητα και η δράση βίαιων συμμοριών.

Θεσσαλονίκη: Μαθητές έγιναν επιχειρηματίες και δημιούργησαν βιοδιασπώμενα σουβενίρ

Οι αναμνήσεις των διακοπών και των ταξιδιών θέλουμε συνήθως να διαρκούν για πάντα. Γιατί όμως πρέπει να ισχύει το ίδιο και με τα πλαστικά και μη ανακυκλώσιμα σουβενίρ, που αγοράζουμε για τον σκοπό αυτό; Αυτός ο προβληματισμός ώθησε τους μαθητές του ΕΠΑΛ Νικήτης στη Χαλκιδική, να δημιουργήσουν καινοτόμα αναμνηστικά δώρα, ανθεκτικά, αλλά οικολογικά και βιοδιασπώμενα.

E-KEDITH EXPERIENCE: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τα παιδιά

Μια νέα ψηφιακή υπηρεσία, η οποία απευθύνεται σε παιδιά δημοτών ή κατοίκων του Δήμου Θεσσαλονίκης ηλικίας από 5 έως 12 ετών, σχεδίασε η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Θεσσαλονίκης (Κ.Ε.ΔΗ.Θ.).

Στις 9 Μαρτίου στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΗΘ (https://www.kedith.gr/e-kedith-experience/) θα αναρτηθεί η δήλωση συμμετοχής, ώστε να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση στη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα e-kedith experience: «Ταξίδι στη γνώση και την ψυχαγωγία». Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ανοικτή μέχρι να συμπληρωθούν οι 300 διαθέσιμες θέσεις.

ΟΠΑΝΔΑ: Αποκριάτικα διαδικτυακά προγράμματα για παιδιά

Ξέρεις τις Μπούλες και τους Γιαννίτσαρους ή τι σημαίνει «Αμόλα καλούμπα»; Γνωρίζεις την commedia dell’arte και ποιος ο ρόλος του Αρλεκίνου σ’ αυτή;

Η Αποκριά είναι η γιορτή των παιδιών και παρ’ όλο που η πανδημία συνεχίζει να βάζει περιορισμούς, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων προσκαλεί τα παιδιά από 4 ετών να ζήσουν τη δική τους αποκριάτικη ιστορία και να γίνουν πρωταγωνιστές μέσα από αποκριάτικα διαδικτυακά προγράμματα, με έμπνευση από την παγκόσμια και την ελληνική ιστορία και παράδοση.

«Εχεις φωνή, είμαστε δίπλα σου»: Το μήνυμα της ΕΛΑΣ προς τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης

«Έχεις φωνή, είμαστε δίπλα σου». Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει η Ελληνική Αστυνομία προς τα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης και παρενόχλησης, ενώ τούς δίνει σχετικές συμβουλές και οδηγίες.

Όπως τονίζει η ΕΛΑΣ, «οι συμπεριφορές σεξουαλικής κακοποίησης - παρενόχλησης είναι επιβαρυντικές ψυχολογικά για τα άτομα που τις υφίστανται. Αν έχετε βιώσει μία αντίστοιχη συμπεριφορά είναι πιθανό να αισθάνεστε φόβο, ενοχή, θλίψη, απόγνωση, απογοήτευση, ντροπή, άγχος και θυμό ή να νιώθετε αβοήθητοι, εγκλωβισμένοι και "μπλοκαρισμένοι"».

#ΜeToo κίνημα & παιδιά: Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά για να τα θωρακίσουμε και χρήσιμες συμβουλές

Όταν μου πρότειναν να γράψω αυτό το άρθρο προβληματίστηκα επειδή είναι ένα θέμα πολύ ευαίσθητο και ταυτόχρονα σημαντικό. Σκεφτόμουν από πού να το πιάσω και πώς θα μπορούσαν μερικά λόγια να καθησυχάσουν γονείς με αγωνία για την ασφάλεια των παιδιών τους. Καθώς ήμουν με τα παιδιά μου εκείνη την ώρα, τα κοιτούσα και συγκινήθηκα με τη σκέψη ότι μπορεί να πονέσουν, να τραυματιστούν στη ζωή τους και εγώ να μην μπορώ να τους προστατέψω από αυτόν τον πόνο. Ταυτόχρονα σκέφτηκα ότι δεν μπορώ να είμαι πάντα εκεί για να τους προστατεύω. Το ότι δεν μπορούμε να είμαστε πάντα εκεί να προστατέψουμε τα παιδιά μας είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε σε οποιαδήποτε ομάδα γονέων και αν δεν το μάθουμε εκεί μας το μαθαίνει η ζωή. Ωστόσο, μπορούμε να τους δώσουμε τα εργαλεία για να μάθουν οι ίδιοι να προστατευτούν, καθώς και να προστατεύουν τους άλλους γύρω τους με το να συζητάμε και να μαθαίνουμε εμείς και τα παιδιά μας για το τι είναι η κακοποίηση, πώς συντηρείται και πώς μπορούμε να την καταπολεμήσουμε.

ΕΚΠΑ: Διαφορές στην ανοσολογική απόκριση στην Covid-19 στα παιδιά

Οι γιατροί δεν μπορούν να προβλέψουν με ακρίβεια εάν ένας ενήλικας ασθενής που διαγνώστηκε με COVID-19 θα αναρρώσει γρήγορα ή θα αναπτύξει επιπλοκές απειλητικές για τη ζωή του. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά αν και ευτυχώς, η συντριπτική πλειονότητα των παιδιών με COVID-19 είναι ασυμπτωματικά ή εμφανίζουν μόνο ήπια συμπτώματα που μοιάζουν με μια κοινή ίωση.

Μουσικά Σχολεία: Σε ΦΕΚ ο κανονισμός λειτουργίας

Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρής, για τον κανονισμό λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων.

Συμβουλές για να ενθαρρύνετε το έφηβο παιδί σας να διαβάσει

Η εφηβεία είναι μια απαιτητική περίοδος για κάθε παιδί. Ενώ είναι φυσιολογικό το παιδί σας σε αυτή τη φάση της ζωής του να απομακρύνεται κάπως από εσάς, εσείς ως γονείς του οφείλετε να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή του και να το βοηθήσετε να αποκτήσει κίνητρα. Αν ψάχνετε, λοιπόν, μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους για να ενθαρρύνετε το έφηβο παιδί σας να διαβάσει, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές.

Μετανθρωπισμός: O τεχνολογικά και γενετικά αναβαθμισμένος άνθρωπος - Τα ηθικά διλήμματα

«Θα μπορείς να σερφάρεις στο Ίντερνετ με το μυαλό σου. Να χρησιμοποιείς βιονικούς βραχίονες, βιονικά πόδια και μάτια. Θα ενισχύσεις το οργανικό ανοσοποιητικό σου σύστημα με ένα βιονικό και θα αναθέτεις ολοένα περισσότερες αποφάσεις σε αλγόριθμους, που σε ξέρουν καλύτερα από ό,τι γνωρίζεις τον εαυτό σου».

Σε μια περίοδο που η Covid-19 αλλάζει άρδην τα δεδομένα, με τεράστια τη συμβολή της τεχνολογίας, η παλαιότερη αυτή εκτίμηση του καθηγητή και συγγραφέα Γιουβάλ Νόα Χαράρι εντάσσεται στη μεγάλη συζήτηση για την εξέλιξη του ανθρώπου και τον λεγόμενο «μετανθρωπισμό»: το κίνημα που υποστηρίζει ότι ο Homo Sapiens ήδη μετασχηματίζεται, ενισχύοντας τη διάνοια και τη φυσιολογία του με τεχνολογικά ενθέματα και μέσω της γενετικής, κάτι που δεν αποκλείεται να γίνει πολύ μαζικότερο στις επόμενες δεκαετίες.

«Ηθελα να θέλω να φύγω τρέχοντας από το σχολείο»: Κραυγή απόγνωσης των εκπαιδευτικών

Εκπαιδευτικοί δηλώνουν εξοντωμένοι λόγω τηλεκπαίδευσης και τονίζουν ότι τρέχουν και δεν φτάνουν να εφαρμόσουν όλες τις συνεχείς νέες εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας

Τρέχουν και δεν προλαβαίνουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων καθώς οι ανάγκες, που δημιούργησε η τηλεκπαίδευση αλλά και οι απανωτές οδηγίες, αλλαγές, εγκύκλιοι και υπουργικές αποφάσεις, που στέλνει σχεδόν καθημερινά το υπουργείο Παιδείας στα σχολεία έχουν οδηγήσει σε πραγματική νευρική κρίση δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές. Κάθε μέρα εκτός από τα διδακτικά τους καθήκοντα πρέπει ν΄ ανταποκριθούν σε δεκάδες γραφειοκρατικές διαδικασίες και ταυτόχρονα στις αυξημένες ανάγκες των μαθητών αλλά και των γονιών τους.

Ο 6χρονος Μάριος και η μητέρα του παραδίδουν μαθήματα περιβαλλοντικής συνείδησης

Μάριος: «Μάμα μα είδες πόσα σκουπίδια έχει πετάμενα δαμέ?»
Μαριάννα: «Ναι αγάπη μου, εν πάρα πολλά.»
Μάριος: «Μάμα έχω μια ιδέα. Γιατί εν τα καθαρίζουμε εμείς, αφού μένουμε στην Κύπρο και αγαπούμε την Κύπρο μας;»
Μαριάννα: «Έχεις δίκαιο, πάμε να πιάσουμε σακούλες και να έρτουμε να καθαρίσουμε.»

Και κάπως έτσι έγινε η αρχή. Μέσω αυτού του διαλόγου, ένας 6χρονος παραδίδει μαθήματα περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλους εμάς ή τουλάχιστον σε κάποιους, που ξεχνάμε πως ένα αποτσίγγαρο, ένα τενεκεδάκι ή μια σακούλα γεμάτη σκουπίδια μπορεί να μολύνει το περιβάλλον μας και κατ’ επέκταση ολόκληρο τον πλανήτη.

Υεμένη : Η συγκλονιστική ιστορία ενός 9χρονου, τυφλού εκ γενετής, που παραδίδει μαθήματα σε μικρότερα παιδιά

Στην πόλη Ταΐζ, στην εμπόλεμη ζώνη της Υεμένης, εκατοντάδες παιδιά κάνουν μάθημα καθημερινά μέσα σε ό,τι έχει απομείνει από τα βομβαρδισμένα τους σχολεία.Παρά τους κινδύνους που ελλοχεύουν για δασκάλους και παιδιά, η προσπάθεια για να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση οι μαθητές συνεχίζεται, ακόμη και σε αυτές τις δυσχερείς συνθήκες, με 4 στα 5 σχολεία της Υεμένης να προσπαθούν να διατηρηθούν ακόμη ανοιχτά και τους δασκάλους να μην πληρώνονται για τη δουλειά τους.

Λάρισα – σεισμός : Δεν θα λειτουργήσουν ούτε με εξ αποστάσεως εκπαίδευση τα σχολεία που είναι κλειστά

Εικόνα της κατάστασης που αφορά τις αρμοδιότητες του υπουργείου Παιδείας, θέλησε να έχει η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή, η οποία βρέθηκε σήμερα στις πληγείσες περιοχές της ΠΕ Λάρισας.

Σε δηλώσεις της, η κ. Μακρή τόνισε ότι θέλησε να έχει η ίδια πρωτογενή ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί αναφορικά με τα θέμα της εκπαίδευσης και των σχολείων της περιοχής.