Το να ακούει κανείς είναι μια από τις βασικές δεξιότητες που σχετίζονται με τον εγγραμματισμό. Όταν δίδασκα στο Γυμνάσιο, η ικανότητα ακρόασης δεν ήταν μια από τις προτεραιότητές μου. Έδινα έμφαση στη γραφή, την ανάγνωση και την προφορική έκφραση. Ωστόσο, αν σκεφτεί κανείς την επαγγελματική πορεία του ατόμου, καθώς και την ακαδημαϊκή του πορεία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι δεξιότητες ακρόασης είναι ιδιαίτερα σημαντικές.
Πώς μπορούμε να διδάξουμε στα παιδιά να ακούνε προσεκτικά;