Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Πρωτότυπες βιβλιοπαρουσιάσεις

Θέλετε να δώσετε κίνητρα στα παιδιά σας ή τους μαθητές σας να διαβάσουν βιβλία; Διοργανώστε περιοδικές βιβλιοπαρουσιάσεις, στις οποίες τα παιδιά θα διαλέγουν τα βιβλία που επιθυμούν να παρουσιάσουν, αλλά και τον τρόπο. Παρακινείστε τα να δημιουργήσουν βίντεο, να συνθέσουν μουσική, να γράψουν σε έμμετρη ή μη μορφή, να εκφραστούν μέσα από χορογραφίες και ό,τι επιθυμούν εκείνα, ώστε να παρουσιάσουν πιστά το βιβλίο που τους κέντρισε το ενδιαφέρον, τα συναισθήματα και τις σκέψεις που προκάλεσε η ανάγνωσή του και ταυτόχρονα να βρουν ένα δημιουργικό τρόπο να μεταδώσουν τα παραπάνω στους θεατές τους. Στο τέλος κάθε περιόδου, μπορείτε να συγκεντρώνετε το υλικό και να το παρουσιάζετε σε ευρυτερο κοινό, ακόμη και με μορφή διαγωνισμού. Θέστε προϋποθέσεις συμμετοχής, για παράδειγμα πρέπει να παρουσιαστεί η υπόθεση του βιβλίου, λίγα λόγια για το συγγραφέα, σκιαγραφήσεις ηρώων, στοιχεία για λογοτεχνικό είδος κλπ, αλλά εμπλουτίστε τις "απαιτήσεις" σας από τα παιδιά με μορφές πιο διασκεδαστικές σε αυτά: podcasting, slideshows, γραφιστική, σκετσάκια, ταινίες, τραγούδια και ό,τι άλλο βάλει ο νους τους γίνονται αποδεκτά ως μορφές παρουσίασης των δεδομένων τους.
Νομίζουμε ότι θα εκπλαγείτε τόσο από την ανταπόκριση των παιδιών, όσο και από τα αποτελέσματα. Αν δοκιμάσετε τις βιβλιοπαρουσιάσεις, στείλτε μας να δούμε κι εμείς τις δημιουργίες των παιδιών! Καλή δουλειά!!

Συμβουλές για υπεύθυνες αγορές σχολικών ειδών

Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος δίνει συμβουλές για την ορθή επιλογή των σχολικών ειδών καθώς πως πολλές φορές, οι γονείς ανάλογα πάντα με τις δυνατότητες τους, προσπαθούν κατά κύριο λόγο να καλύψουν, παράλληλα με τις σχολικές ανάγκες των παιδιών τους, την όποια επιθυμία αυτά μπορεί να έχουν. Η περίοδος έναρξης της σχολικής χρονιάς είναι ένα κομβικό σημείο, όπου γονείς και παιδιά διαπραγματεύονται τις αγορές αυτές. Για παράδειγμα, η ανάγκη των παιδιών μπορεί να περιορίζεται σε ένα τετράδιο αλλά η επιθυμία τους για ένα τετράδιο με χρώμα ή οσμή είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Η υπερπροστασία όμως που διέπει τους γονείς, δεν πρέπει να τους ωθεί σε απερίσκεπτη υλοποίηση όλων των επιθυμιών τους. Μία μέση λύση είναι, μέσω της πληροφόρησης, να οδηγήσουμε τα παιδιά στην κατανόηση και αποδοχή ενός υπεύθυνου καταναλωτικού προτύπου συμπεριφοράς και μίας ορθής στάσης ζωής.

Μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα / εκπαιδευτικά εργαστήρια τέχνης από το Μ.Μ.Σ.Τ.

Για ακόμα μια χρονιά το Μακεδονικό Μουσείο Συγχρονης Τέχνης, σχεδιάζει και υλοποιεί μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Παράλληλα, στους ειδικά εξοπολισμένους χώρους του μουσείου κάθε παρασκευοσαββατοκύριακο διεξάγονται εκπαιδευτικά εργαστήρια τέχνης για παιδιά ηλικίας 3.5-13.

Υλικό από το Workshop του EUROCALL

Δείτε τις εργασίες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του EUROCALL Teacher Education SIG, που πραγματοποιήθηκε στη Λυόν, στο Ινστιτούτο Εθνικής Έρευνας στην Παιδαγωγική, από τις 26 μέχρι τις 28 Μαΐου 2010. Τα αρχεία είναι σε μορφή PowerPoint και διατίθενται μέσω της ιστοσελίδας slideshare, εδώ

Δημοτική Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας: Δωρεάν Εισαγωγικά Μαθήματα στις Νέες Τεχνολογίες

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010

Οικογενειακή απόδραση στην Αττική

Επισκεφτείτε με τα παιδιά σας το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης" στο Ίλιον Αττικής. Είναι ένα από τα τελευταία καταφύγια άγριας ζωής στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας. Αφήστε τα παιδιά σας να παίξουν ελεύθερα ανάμεσα σε φυλλοβόλα δέντρα, πεύκα και άλλα κωνοφόρα και σε καλαμιώνες που σφύζουν από ζωή. Χαρίστε τους την ευκαιρία να γνωρίσουν τα σπάνια πουλιά που ζουν γύρω από πολλές τεχνητές λίμνες του πάρκου.

Ζαν Πορσερό: «Να σας πω μια ιστορία;»

Το παραμύθι που μας έχει κληροδοτηθεί από πάππου προς πάππο μπορέι να ξεχάστηκε, αλλά ευτυχώς δεν χάθηκε...
Συνέντευξη στην Όλγα Τσαντήλα

Πολλοί από τους σημερινούς τριαντάρηδες ίσως να θυμούνται τη γιαγιά τους να κάθεται δίπλα στο τζάκι ή την ξυλόσομπα και, πλέκοντας σεμεδάκια με το τσιγκελάκι, να τους λέει παραμύθια για το κουκί και το ρυβύθι, τον Κοντορεβυθούλη, τη Γενοβέφα... Συχνά, στη μέση της ιστορίας ερχόταν ο ύπνος, ο βαθύς και γλυκός. Και την επόμενη νύχτα η γιαγιά ξαναέπιανε το σεμεδάκι και την ιστορία, την ίδια ή μια καινούρια. Κι αυτή η ιστορία, που ξεκινούσε πάντα με το «Μια φορά κι έναν καιρό», συνεχιζόταν...