Τα περισσότερα παιδιά έχουν άλλα πράγματα που θα προτιμούσαν να κάνουν αντί για τις σχολικές εργασίες τους και τις δουλειές του σπιτιού. Αλλά έχουν επίσης την ικανότητα να αφήνουν αυτά τα πράγματα στην άκρη και να ασχολούνται με τις υποχρεώσεις τους όταν πρέπει.
Αυτό δεν ισχύει για πολλά παιδιά με δυσκολίες στις εκτελεστικές λειτουργίες, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα παιδιά με ΔΕΠΥ. Για αυτά, η έναρξη μιας εργασίας που δεν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι δύσκολη. Και σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και αδύνατη χωρίς υπερβολική προσπάθεια και ισχυρό κίνητρο.