Δευτέρα 29 Μαρτίου 2021

Διαβάζοντας στο γιο μου: 5 κόλπα που χρησιμοποιώ ως μπαμπάς με δυσλεξία.

Σε μια φάση της ζωής μου δεν ήθελα να αποκτήσω παιδιά εξαιτίας της δυσλεξίας μου. Δεν ήθελα να πρέπει να διαβάζω στο παιδί μου. Έφταιγε η ανασφάλεια που ένιωθα. Χρόνια μετά, θυμάμαι μια φορά που διάβαζα στον γιο μου και δυσκολευόμουν στις λέξεις. Ένιωσα τόσο άβολα που άρχισα να λέω τις δικές μου λέξεις αντί να διαβάζω. Άρχισα να βάζω δικές μου λέξεις που ταίριαζαν με τα συμφραζόμενα γιατί δεν μπορούσα να καταλάβω ποια ήταν η γραμμένη λέξη. Ένιωθα τελείως χαζός όταν το έκανα.

Τότε ήταν που ανέπτυξα ένα σύστημα έτσι ώστε να μην κολλάω και να μην δυσκολεύομαι με τις λέξεις. Το να είσαι γονιός είναι μια πράξη που δεν χωράει εγωισμούς. Το να διαβάζω στο γιο μου ήταν πιο σημαντικό από τις ανασφάλειές μου. Ήθελα να διαβάζω στο γιο μου, να δημιουργώ όμορφες αναμνήσεις και να συνδέομαι μαζί του.

Αύξηση των επιπέδων στρες, μοναξιάς και θυμού σε παιδιά-εφήβους, στη διάρκεια της πανδημίας

Αύξηση των επιπέδων στρες, μοναξιάς και του θυμού στα παιδιά και τους εφήβους στη χώρα μας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έδειξαν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα έρευνας, που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της «Παγκόσμιας Μελέτης Υγείας και Λειτουργικότητας σε Περιόδους Μεταδοτικών Λοιμώξεων» (Μελέτη COH-FIT). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα 10/11/2020 έως 25/11/2020 σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 689 παιδιών και εφήβων, εκ των οποίων 332 ηλικίας 7-13 ετών (52% αγόρια, 48% κορίτσια) και 357 ηλικίας 14-17 ετών (51,5 αγόρια, 48,5 κορίτσια).

Πρόγραμμα: Εικονικές Δίκες “Πρωταγόρας”

Οι Εικονικές Δίκες “Πρωταγόρας” αποτελούν προσομοίωση του συστήματος απονομής Δικαιοσύνης προσαρμοσμένου σε επίπεδο Γυμνασίου και Λυκείου· οι μαθητές-συμμετέχοντες καλούνται να επιχειρηματολογήσουν σε ρόλο δικηγόρων και μαρτύρων προσπαθώντας να πείσουν ένα άκρως απαιτητικό Προεδρείο αποτελούμενο από τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου, δύο Παρέδρους και τον Εισαγγελέα, καθώς και μια εξαμελή ομάδα ενόρκων που αντιπροσωπεύουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Ποια είναι τα θέματα που συζητούν; Βασισμένοι σε πραγματικές υποθέσεις που απασχόλησαν τη Δικαιοσύνη ανά τον κόσμο, αποφαίνονται για ζητήματα που διχάζουν την κοινή γνώμη – όπως η θανατική ποινή, ο περιορισμός του διαδικτύου, η ευθανασία.

Έγκριση στο εκπαιδευτικό υλικό του Πολύχρωμου Σχολείου απ’το υπουργείο Παιδείας

Έγκριση από το υπουργείο Παιδείας έλαβε το εκπαιδευτικό υλικό του Πολύχρωμου Σχολείου για το σχολικό έτος 2020-2021.

Το υλικό με τίτλο “Προχωρώντας Μπροστά- Ευαισθητοποίηση μαθητριών/μαθητών σε ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, έκφρασης φύλου και χαρακτηριστικών φύλου” απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο, Ειδικό Γυμνάσιο – Γενικό, Επαγγελματικό και Ειδικό Λύκειο) όλης της χώρας.

Πρόσωπο: Χρήστος Σανδαλάκης

 

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να καλλιεργήσουν την εκφραστικότητά τους

Τα παιδιά μας θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και θα γίνουν δημιουργικά άτομα, αρκεί να τους δώσουμε το κατάλληλο περιβάλλον.

Βοηθώντας τα να εκφράζουν τον εαυτό τους, τα βοηθάμε να εξελιχθούν στις καλύτερες εκδοχές του εαυτού τους καθώς μεγαλώνουν.

Συνέδριο: Ελληνική Επανάσταση, Εκπαίδευση και Συλλογική Μνήμη - Μεταμορφώσεις της σχολικής και της δημόσιας ιστορίας

Το Ίδρυμα Λαμπράκη διοργάνωσε σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο και τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα, ένα διεθνές διαδικτυακό συνέδριο με θέμα "Ελληνική Επανάσταση, Εκπαίδευση και Συλλογική Μνήμη. Μεταμορφώσεις της σχολικής και της δημόσιας ιστορίας". Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 18-19 Φεβρουαρίου του 2021 και ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας 1821-2021.

Διεθνής καλλιτεχνικός διαγωνισμός: “Art Against Teen Dating Violence”

Η Σύμπλεξις με χαρά ανακοινώνει την έναρξη του διαδικτυακού καλλιτεχνικού διαγωνισμού “Art Against Teen Dating Violence” για την ευαισθητοποίηση και αντιμετώπιση του φαινομένου της βίας στις σχέσεις μεταξύ εφήβων, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου Children First!

Νέοι ηλικίας 12-18 ετών, απ’ όπου κι αν βρίσκονται, καλούνται να συμμετάσχουν σε αυτόν τον πρωτότυπο διεθνή διαγωνισμό και να στείλουν το δικό τους κοινωνικό μήνυμα αξιοποιώντας τη δύναμη της τέχνης.

Οι αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας στα σχολεία

Σημαντικές αλλαγές εισάγουν τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας από το δημοτικό έως και το λύκειο. Όπως παρουσιάζει η «Κ», εισάγεται νέα κουλτούρα προσέγγισης του μαθήματος στις δύο βαθμίδες, ενώ για πρώτη φορά σε όλο το λύκειο η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται θεματική και θα διδαχθεί ένα πρωτοποριακό αντικείμενο με τίτλο «Το εργαστήρι της Ιστορίας».

Κορωνοϊός: Αυξημένος κίνδυνος για παιδιά με επινεφριδιακή ανεπάρκεια και με μη ρυθμισμένο διαβήτη

Τουλάχιστον δεκαπλάσιο κίνδυνο για σοβαρές επιπλοκές και θάνατο από Covid-19, διατρέχουν παιδιά με επινεφριδιακή και παιδιά με μη ρυθμισμένο διαβήτη τύπου 1, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μάνις Ραϊζινγκάνι του Πανεπιστημίου Ιατρικών Επιστημών του Αρκάνσας, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο διαδικτυακό ετήσιο συνέδριο της αμερικανικής Εταιρείας Ενδοκρινολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερα από 250.000 παιδιά και εφήβους έως 18 ετών, που είχαν νοσήσει από Covid-19, εκ των οποίων τα 846 είχαν τη συγκεκριμένη πάθηση.

Βασίλης Οικονόμου: Το παρόν κείμενο αποτελεί μία καταγγελία ψυχολογικής κακοποίησης

Το να πιστέψεις ότι όλα θα αλλάξουν πρέπει πρώτα να δεις εσύ πόσο βοηθάς σε αυτήν την αλλαγή ή όχι. Όλοι υπερασπιζόμαστε το δίκαιο, το σωστό, τον αδικημένο, το θύμα… τελικά θύτη μπορεί να σε κάνει μόνο η πράξη ή και η στάση σου; Θα ενοχοποιηθούμε όλοι ή θα βρούμε τους «φταίχτες» κι έτσι θα επιβιώσουμε οι «αθώοι»; Δεν ξέρω…Κάπου εδώ αναπνέω με δυσκολία και η μνήμη είναι μόνο εμπόδιο για τη γραφή κάθε λέξης. Ας το δούμε λίγο από την αρχή. Γεννήθηκα ανάπηρος. «Μαιευτική παράλυση στο δεξιό άνω άκρον». Στα τέσσερά μου έτη απέκτησα νέα βλάβη ύστερα από ατύχημα: «απώλεια όρασης αριστερού οφθαλμού». Τι είναι λοιπόν η αναπηρία; Ό,τι διαφοροποιείται από αυτό που η πλειοψηφία – δυστυχώς- καθορίζει ως κοινωνικό παραδεκτό ή «κανονικό». Ένα από τα στερεότυπα που κληρονομήσαμε. Ο φυσιολογικός θέτει τα όρια του διαφορετικού και δεν αναγνωρίζει τη μοναδικότητα.

Δωρεάν δραστηριότητες για παιδιά με παράθυρο στην ιστορία και τον κόσμο

Διαδικτυακές περιηγήσεις στην Αθήνα για παιδιά, αλλά και όλη την οικογένεια, διοργανώνει έως και τις 28 Απριλίου ο ΟΠΑΝΔΑ σε συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.

Οι ψηφιακές βόλτες στην Αθηνά κινούνται σε δέκα θεματικές ενότητες και στόχος τους είναι να δείξουν την ιστορία «με έναν διαφορετικό τρόπο, να δώσουν φωνή σε κτίρια, δρόμους, μνημεία, εκκλησίες, περιοχές που συχνά προσπερνάμε αδιάφορα».

«Ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων», 28 χρόνια μετά

Η Ευρωπαϊκή Κάρτα Αναπηρίας: Το τελευταίο από τα μικρά, βασανιστικά βήματα απελευθέρωσης των συμπολιτών μας με αναπηρία από τον αποκλεισμό. Το μεγάλο άλμα από την προσβασιμότητα στην ανεξάρτητη διαβίωση και οι ωδίνες της ελληνικής προσαρμογής.

Διεπιστημονικό Συνέδριο: “Η Αναπτυξιακή Παιδιατρική Σήμερα – Σύγχρονες Τάσεις & Απόψεις"

Η Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Β’ ΠΠΚ του ΕΚΠΑ  πραγματοποιεί Διεπιστημονικό Συνέδριο, με Διεθνή Συμμετοχή, με τίτλο “Η Αναπτυξιακή Παιδιατρική Σήμερα – Σύγχρονες Τάσεις & Απόψεις”, το οποίο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στις 3-4 Απριλίου 2021.

Το 4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης τιμά τη Δόμνα Βισβίζη

Μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης δημιούργησαν βίντεο και ψηφιακή αφήγηση με γεωεντοπισμό για τη Θρακιώτισσα αγωνίστρια Δόμνα Βισβίζη.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, μαθητές και μαθήτριες της περσινής και της τρέχουσας σχολικής χρονιάς του 4ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης δημιούργησαν βίντεο - αφιέρωμα στη Θρακιώτισσα αγωνίστρια Δόμνα Βισβίζη, τιμώντας τη μνήμη της και την προσφορά της στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα.

Ιαπωνία 2021: Καταργείται ο έλεγχος για λευκά εσώρουχα στους μαθητές

Τέλος σε έναν σχολικό κανόνα που παραβίαζε την ιδιωτικότητα των μαθητών αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα, μπαίνει, εν έτει 2021, στην Ιαπωνία. Σχολικό συμβούλιο της επαρχίας Σάγκα αποφάσισε να καταργήσει τον περίεργο κανονισμό που ισχύει, σύμφωνα με τον οποίο οι μαθητές ελέγχονται για το χρώμα των εσωρούχων που φοράνε.

Τα παιδιά των Νοσοκομειακών Σχολείων ΑΧΕΠΑ έφτιαξαν σε αργαλειό μια ελληνική σημαία για το 1821

Μια υφαντή ελληνική σημαία έφτιαξαν με έναν αυτοσχέδιο αργαλειό τα δεκαπέντε παιδιά των Ειδικών Νοσοκομειακών Σχολείων ΑΧΕΠΑ (12ο Δημοτικό Σχολείο και το 11ο Νηπιαγωγείο Ειδικής Αγωγής) στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου τους στην εκδήλωση «από την πλάκα και το κοντύλι στην οθόνη και το πληκτρολόγιο», που διοργάνωσαν, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τα 1ο, 2ο, 3ο και 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (Νόησις), στο πλαίσιο του εθνικού εορτασμού της επετείου των 200 ετών από την έναρξη της Επανάστασης του 1821.

Διαδικτυακή εκδήλωση: «Εκφοβισμός και έκφραση βίας ανηλίκων στις ημέρες Covid-19»,

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, σε συνεργασία με την Μονάδα Εφηβικής Υγείας, Β΄ Παιδιατρική Κλινική ΕΚΠΑ και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ «Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας» σας προσκαλούν στην ενημερωτική διαδικτυακή συνάντηση, με γενικό θέμα: «Εκφοβισμός και έκφραση βίας ανηλίκων στις ημέρες Covid-19», που θα πραγματοποιηθεί σε συνθήκες ζωντανής μετάδοσης στο Youtube την Τετάρτη 31 Μαρτίου και ώρες 17:30-20:00