Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

"Για τις σχολικές εκδρομές, Μένουμε Ελλάδα"


Eίναι η χώρα που ζούμε...μια όμορφη χώρα, ατελείωτη, με ιστορία, με μυστήρια. Ένας τόπος για δράση. Μέρος να βρίσκεσαι, να είσαι με φίλους, προορισμός που δεν ξεχνάς. ΕΛΛΑΔΑ. Να έχεις να θυμάσαι. Μια χώρα να ζεις, να μοιράζεσαι το φώς της. Εδώ έχεις να δεις, εδώ έχεις να μάθεις! Και στη σχολική εκδρομή, Μένουμε Ελλάδα!

Bίντεο που δημιούργησε εθελοντικά η ομάδα διαδικτύου του Υπουργείου Παιδείας, υλοποιώντας μια ιδέα της Υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου.

Διάλεξη: Το εφηβικό αστυνομικό μυθιστόρημα σήμερα

Την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2010 στις 8:30 διοργανώνεται ομιλία με θέμα "Το εφηβικό αστυνομικό μυθιστόρημα σήμερα". Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί  στον ΙΑΝΟ (Σταδίου 24, Αθήνα).
Θα μιλήσουν: 
Γιώργος  Περαντωνάκης, «Το εφηβικό αστυνομικό μυθιστόρημα: από το σασπένς της πλοκής στον προβληματισμό του νέου»
Έρικα Αθανασίου, «Η θεματολογία της εφηβικής αστυνομικής λογοτεχνίας και πώς αναπτύσσεται». 
Αριάδνη Μοσχονά, «Από την ψυχαγωγία στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των εφήβων»
Συντονίζει η Χρύσα Σπυροπούλου

Ψυχολογική βία στα παιδιά..

Είμαστε εξοικειωμένοι με τους όρους «σωματική βία» και «σεξουαλική βία» και οι περισσότεροι από εμάς ανατριχιάζουμε στην ιδέα ότι κάποιος γνωστός ή άγνωστος θα χρησιμοποιήσει τη δύναμη του για να επιβληθεί σε ένα παιδί.

Ελάχιστα γνωρίζουμε για την ψυχολογική βία και τις μορφές που αυτή έχει. Συχνά λόγω έλλειψης ενημέρωσης και εμείς οι ίδιοι τη χρησιμοποιούμε με σκοπό να «νουθετήσουμε» το παιδί. Η ψυχολογική βία, όμως, έχει περισσότερα αρνητικά μακροπρόθεσμα αποτελέσματα από ότι η φυσική βία ή η σεξουαλική κακοποίηση. Ακούγεται χιλιοειπωμένο αυτό το κλισέ: « Καλύτερα η πρόληψη παρά η θεραπεία». Παραμένει όμως αδιαμφισβήτητα η μόνη επιλογή μας αν θέλουμε να μεγαλώσουμε υγιή παιδιά και κατ΄έπεκταση υγιείς ενήλικες.

Σκληρός πόλεμος στα προαύλια

«Μικρά παιδιά φέρονται επιθετικά χωρίς λόγο. Με το παραμικρό χτυπούν τους φίλους τους σκληρά και επικίνδυνα». «Στο διάλειμμα, τρεις μαθητές, δύο αγόρια κι ένα κορίτσι, έσπρωξαν επίτηδες ένα μαθητή ο οποίος πέφτει συχνά θύμα λεκτικής βίας. Τον ακινητοποίησαν, του πέταξαν τα γυαλιά και το κορίτσι-αρχηγός τα πάτησε. Ο πατέρας του θύματος ήρθε στο σχολείο να φέρει άλλο ένα ζευγάρι γυαλιά. Εχει συνηθίσει να συμβαίνουν τέτοια στο παιδί».

Τι θα γίνει το παιδί μου; Στους πέντε δρόμους νέοι με νοητική καθυστέρηση

Απελπισμένοι είναι χιλιάδες γονείς με παιδιά με νοητική καθυστέρηση, καθώς μετά τα 21 δεν έχουν πού να ασχοληθούν.

Υποτυπώδεις είναι οι υποδομές που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση ενηλίκων ατόμων με νοητική υστέρηση, με αποτέλεσμα όταν εξέρχονται από τα ειδικά σχολεία στην ηλικία του 21ους έτους να μην έχουν πουθενά να στραφούν, όπως διαφάνηκε από την αρχική συζήτηση που έγινε για το θέμα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων χθες. «Τα άτομα με νοητική στέρηση μικρή, μέτρια ή μεγάλη, έχουν μεγάλο πρόβλημα ως προς το τι θα κάνουν μετά την αποφοίτησή τους και ως αποτέλεσμα των επισκέψεων της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και επιστολών, εισηγήσεων παραπόνων η Επιτροπή ενέγραψε ομαδικά το θέμα αυτό που αρχίσαμε να συζητούμε», δήλωσε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Σοφοκλής Φυττής, ενώ πρόσθεσε ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τρίτη.

Καρναβάλι στο δάσος του λύκου

Φέτος τις Απόκριες ελάτε να δραπετεύσουμε στο δάσος των παραμυθιών και της φαντασίας χορεύοντας στους ρυθμούς του καρναβαλιού παρέα με το λύκο και την ξένοιαστη συντροφιά του.

Μάσκες, μπαλόνια, σερπαντίνες θα μοιράσει ο λύκος στους μικρούς επισκέπτες του βιβλιοπωλείου «Πρωτοπορία» στη Θεσσαλονίκη μαζί με την συγγραφέα κ. Μάγκου Νατάσα. Η κυρία Μάγκου θα βρίσκεται στο χώρο του βιβλιοπωλείου το Σάββατο 19-02-2011 και ώρα 11.00 π.μ. για να παίξει με τα παιδιά παιχνίδια από το βιβλίο της «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Όλο χτυπάει; Αντιμετωπίστε τα τραύματα χωρίς σημάδια

Το ξέρουμε πολύ καλά... παιχνίδι, «δράση» και εξόρμηση σημαίνουν για τα μικρά μας γρατζουνιές, γδαρσίματα και... σημαδεμένα γόνατα! Πως πρέπει να αντιμετωπίσουμε το κάθε τραύμα, αναλόγως τύπου, για να μην του μείνουν σημάδια;

Δύο γλώσσες γίνονται μία...


"Όταν υπάρχει ένας κωφός ηθοποιός που χρησιμοποιεί νοηματική γλώσσα, πώς θα ακούσετε τι λέει;

Δύο γλώσσες γίνονται μία...


"Όταν υπάρχει ένας κωφός ηθοποιός που χρησιμοποιεί νοηματική γλώσσα, πώς θα ακούσετε τι λέει;

Άρθρο - παρέμβαση του Ιωάννη Βαρδακαστάνη, προέδρου του Ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ατόμων με Αναπηρία και της Ε.Σ.Α.μεΑ.

Το τελευταίο διάστημα το ευρωπαϊκό αναπηρικό κίνημα μετρά πραγματικά μεγάλες επιτυχίες. Η πραγματικά δυνατή Στρατηγική για την Αναπηρία, καθώς και η επικύρωση της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δίνουν επιτέλους την δυνατότητα να υπάρξει ένα νομικό και πολιτικό πλαίσιο που θα βελτιώσει την ζωή των ανθρώπων με αναπηρία στην Ευρώπη. 

Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας...

Το πρώτο ολοκληρωμένο στερεοσκοπικό "πορτρέτο" του Ήλιου είναι πλέον γεγονός. Για πρώτη φορά οι αστρονόμοι έχουν στα χέρια τους πανοραμικές εικόνες 360 μοιρών του κέντρου του ηλιακού μας συστήματος, τραβηγμένες ταυτόχρονα από διαφορετικές γωνίες λήψης. Όπως δήλωσαν μερικοί επιστήμονες, πρόκειται για μια φωτογραφία-ορόσημο, ανάλογης ιστορικής και συμβολικής σημασίας με την φωτογραφία των ανθρώπων στη Σελήνη και με την πρώτη φωτογραφία της Γης από το διάστημα, που τράβηξαν οι αστροναύτες του "Απόλλων 8" το 1968. «Για πρώτη φορά, μπορούμε πραγματικά να φωτογραφήσουμε ολόκληρο τον ηλιακό δίσκο. Από αυτή τη στιγμή, θα είμαστε σε θέση να βλέπουμε οτιδήποτε συμβαίνει γύρω από τον ήλιο», δήλωσε ο βρετανός επιστήμων Κρις Ντέιβις (πηγή: typos.com.cy)

Επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα του ιστοτόπου της NASA απολαύστε βίντεο και φωτογραφίες από την αποστολή.

Φοιτητές και γονείς υπέρ αλλαγών

Η συντριπτική πλειοψηφία τις θεωρεί επιβεβλημένες και συμφωνεί με τις προτάσεις του υπουργείου

«Πράσινο φως» στις προτάσεις του υπ. Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάβουν φοιτητές και γονείς, την ίδια στιγμή που μεγάλη μερίδα των πρυτανικών αρχών και των φοιτητικών παρατάξεων αντιδρά στις αλλαγές. Η συντριπτική πλειονότητα (πάνω από 97%) γονέων και φοιτητών θεωρεί ότι οι αλλαγές είναι επιβεβλημένες και ζητεί καλύτερα συγγράμματα και υλικοτεχνική υποδομή, μεγαλύτερο ζήλο από τους καθηγητές, διεθνοποίηση των ΑΕΙ, αξιολόγηση. Μάλιστα, εμφανίζονται θετικοί και σε προτάσεις, που αποτελούν «κόκκινο πανί» για πρυτάνεις και παρατάξεις, όπως είναι η κατάργηση σχολών και η χρηματοδότηση με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Γονείς και φοιτητές θεωρούν έσχατη μορφή αντίδρασης τις καταλήψεις, χωρίς πάντως να την αποκλείουν. Τέλος, κόλαφος είναι η άποψή τους για τις φοιτητικές παρατάξεις, η απαξίωση των οποίων διευρύνεται.

Ξάνθη, πόλη αφιλόξενη για τα ΑμΕΑ

«Πώς να πας κάπου που νιώθεις ανεπιθύμητος;», αναρωτιέται ο πρόεδρος των ΑμΕΑ και η πρόεδρος των Τυφλών απαντά: «να γιατί οι τυφλοί νιώθουν περιθωριοποιημένοι»

Ούτε η κρίση, ούτε τα περιορισμένα οικονομικά, ούτε οποιαδήποτε άλλη δικαιολογία μπορεί να σταθεί αναφορικά με το αδιάφορο και ανεύθυνο πρόσωπο που δείχνει η Ξάνθη στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Οι διεκδικήσεις των τυφλών και των ατόμων με κινητικά προβλήματα επανέρχονται ανά τακτά διαστήματα στην επικαιρότητα, αλλά βυθίζονται πάλι στη λήθη και την αφάνεια της ταλαιπωρίας που μοιράζονται αυτοί οι συμπολίτες μας και επανέρχεται με διθυράμβους μόνο σε περιπτώσεις Παγκόσμιων Ημερών, αθλητικών ή καλλιτεχνικών διακρίσεων ή μέσα από τις κινητοποιήσεις που οι ίδιοι διοργανώνουν, όταν ο «κόμπος πια φτάνει στο χτένι». Κι όμως, το πρόσωπο της Ξάνθης δεν αλλάζει απέναντι στα ΑμΕΑ της πόλης, που όχι μόνο δεν ανοίγει την αγκαλιά της, αλλά τοποθετεί συνεχώς εμπόδια ανευθυνότητας, αδιαφορίας και εγκληματικής ασυνειδησίας.