Το στοίχημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα κερδηθεί τούτη τη φορά; Καίριο το ερώτημα, καθώς εδώ και τέσσερις δεκαετίες η ελληνική κοινωνία έχει ακούσει ουκ ολίγες διακηρύξεις περί αξιολόγησης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αυτή ποτέ δεν έγινε. Ωστόσο, δεν είναι το μόνο ζήτημα, για το οποίο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θέτει ψηλά τον πήχυ της μεταρρυθμιστικής ατζέντας για το 2021. Η υπουργός Νίκη Κεραμέως, συνεπικουρούμενη από δύο υφυπουργούς, τη Σοφία Ζαχαράκη (για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) και τον Βασίλη Διγαλάκη (για την τριτοβάθμια) σχεδιάζει τομές μέσα στη νέα χρονιά, η επιτυχία των οποίων θα αλλάξει την εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ορισμένες, όπως π.χ. η αξιολόγηση, αποτελούν στοιχήματα που έχουν καθυστερήσει. Άλλες συνιστούν βήματα που θα εναρμονίσουν την ελληνική εκπαίδευση με το διεθνές τοπίο (π.χ. αξιοποίηση ψηφιακών μέσων και τηλεκπαίδευσης, αυτονομία σχολείων, ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει αντικειμενικών και ποιοτικών κριτηρίων-αποτελεσμάτων αξιολόγησης, ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων). Ενδεικτικό είναι ότι θα δημιουργηθεί ηλεκτρονικό φοιτητολόγιο για την καταγραφή και παρακολούθηση της συνολικής πορείας των περίπου 200.000 ενεργών φοιτητών της χώρας. Η «Κ» παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα το σύνολο των μεταρρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, μέσα στο 2021.