Τρίτη 10 Ιουνίου 2025

Φροντίζοντας τον εαυτό σας ως αυτιστική εκπαιδευτικός

Όταν πρωτομπήκα στην τάξη, ήμουν σίγουρη για δύο πράγματα: Αγαπούσα τη διδασκαλία και δεν είχα ιδέα πώς να κάνω τη δουλειά μου.

Ως εκπαιδευτικός με αυτισμό, διαπίστωσα ότι το πάθος μου για τη δομημένη μάθηση, η ικανότητά μου να εστιάζω υπερβολικά σε θέματα και η αγάπη μου να δημιουργώ δεσμούς με τους μαθητές ήταν τα δυνατά μου σημεία, αλλά και ο πιο γρήγορος δρόμος προς την επαγγελματική εξουθένωση.

Εθνικό Ίδρυμα Κωφών: Δωρεάν Μαθήματα Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη

Το Παράρτημα Θεσσαλονίκης του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών και η Σχολή Ε.Ν.Γ. «Θεοδώρα Τσαποΐτη» ξεκινά τον Οκτώβριο του 2025, νέο κύκλο δωρεάν μαθημάτων Α’ επιπέδου στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, για αρχάριους.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται δια ζώσης, πρωινές ώρες, στις εγκαταστάσεις του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης (Κομνηνών 86, Πανόραμα).

Εξήντα εκ. ευρώ για την Ενίσχυση και τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλιοθηκών

Κονδύλι 60.000.000,00.€ προβλέπει σχετική Πρόσκληση για την ενίσχυση και τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλιοθηκών για την υποστήριξη δεξιοτήτων εγγραμματισμού και εργαστηριακών δεξιοτήτων, ως αναπόσπαστο τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Παιδιά: Τα φτωχότερα πιθανόν να γερνούν γρηγορότερα από τα εύπορα

Τα παιδιά από φτωχότερα περιβάλλοντα είναι πιο πιθανό να βιώσουν βιολογικά μειονεκτήματα, όπως η ταχύτερη γήρανση, σε σχέση με τα πιο εύπορα παιδιά, σύμφωνα με μια μελέτη.

Ακαδημαϊκοί στο Imperial College London εξέτασαν δεδομένα από 1.160 παιδιά ηλικίας μεταξύ έξι και 11 ετών από όλη την Ευρώπη, για τους σκοπούς της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Lancet.

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί Σταθμοί ΕΣΠΑ: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις- Αυξάνονται οι δικαιούχοι

Στο τέλος Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα της ΕΕΤΑΑ «Προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση καθώς και για τη πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης»
περιόδου 2025-2026 σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews.

Δημοτικό σχολείο στην Κρήτη έχει μουσικό κουδούνι: Οι μαθητές μπαίνουν με Μπετόβεν και βγαίνουν με Βιβάλντι

Αποτέλεσε πρωτοβουλία της υποδιευθύντριας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο, ωστόσο το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι τα αποτελέσματα που έχει επιφέρει, οδηγούν κι άλλα σχολεία στην εφαρμογή του. Πρόκειται για το αποκαλούμενο «μουσικό σχολικό κουδούνι», μια ιδέα της Μαίρης Σταυρακάκη που υλοποιήθηκε αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα στο σχολείο και ήδη, έχει με κάποιο τρόπο αλλάξει την καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλά και των κατοίκων της γειτονιάς που βρίσκεται το σχολείο, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σταυρακάκη.

Ποιοι θα χάσουν το επίδομα παιδιού με τα νέα κριτήρια που έρχονται

Με τις πληρωμές Ιουλίου αναμένεται να πληρωθούν και οι αυξήσεις στα επιδόματα ΟΠΕΚΑ. Αυξήσεις που θα εφαρμοστούν σχεδόν ένα χρόνο μετά τις κυβερνητικές εξαγγελίες.

Με καθυστέρηση αρκετών μηνών θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στα επιδόματα ΟΠΕΚΑ, που εξαγγέλθηκαν πέρσι στη ΔΕΘ για αρχές του 2025 αλλά θα εφαρμοστούν με την πληρωμή του Ιουλίου.

Ένα απόγευμα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με τα παιδιά Ρομά

Η Ραφαέλα, ένα κορίτσι Ρομά, που ζει μέσα στα χαλάσματα μιας από τις θλιβερές φαβέλες της χώρας, λίγα χιλιόμετρα μόνο έξω από τον αστικό ιστό της Μυτιλήνης, διάβασε το δικό της γράμμα σε μια αλλιώτικη αποφοίτηση της σχολικής χρονιάς. Το γράμμα ήταν μια διστακτική εξιστόρηση για τα όνειρα που βλέπει όταν κοιμάται πάνω στα χώματα, τις πρόκες, τις καυτές λαμαρίνες, και τα τρωκτικά.

ΕΕ: 13 χώρες στηρίζουν την ελληνική πρωτοβουλία για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο

Δεκατρείς χώρες στηρίζουν την ελληνική πρωτοβουλία για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο, σύμφωνα με ανάρτηση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου στην πλατφόρμα X, με την ολοκλήρωση του Συμβουλίου Υπουργών Τηλεπικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συνεδρίασε σήμερα στο Λουξεμβούργο.

Ξεκινούν Έλεγχοι για το Πρόγραμμα Υποστήριξης Μαθητών με Αναπηρία στη Δυτική Μακεδονία

Με απόφαση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Δυτική Μακεδονία», συγκροτήθηκε Όργανο Επιτόπιας Επαλήθευσης για την παρακολούθηση της πράξης με τίτλο:

«Πρόγραμμα ανάπτυξης και ενδυνάμωσης διεπιστημονικών συμβουλευτικών και υποστηρικτικών δομών και μαθησιακής υποστήριξης/συνεκπαίδευσης μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη στην εκπαίδευση», με κωδικό ΟΠΣ 6001698.