Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Υποστηρίζοντας μαθητές με Σύνδρομο Prader – Willi (PWS): Πληροφορίες και συμβουλές για εκπαιδευτικούς.

Τι πρέπει να γνωρίζει το σχολείο:
- Τα προγράμματα Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής είναι πολύ σημαντικά για τους μαθητές με Σύνδρομο Prader Willi (PWS). Τους βοηθούν να ελέγχουν το σωματικό τους βάρος και βελτιώνει το χαμηλό μυϊκό τους τόνο. 
- Τι μπορείτε να κάνετε όταν λαμβάνουν χώρα συμπεριφορικά ξεσπάσματα: α) Δώστε στο μαθητή χρόνο για να ηρεμήσει, β) Περιορίστε τη γλωσσική αλληλεπίδραση σε απλές οδηγίες, γ) Δώστε το χώρο, δ) Αποφύγετε τον περιορισμό και την απομόνωση, δ) Ποτέ μην κοροϊδεύετε ή μιλάτε με υποτιμητικό τρόπο για τον μαθητή που είναι σε κατάσταση έντονης ανησυχίας/θυμού/δυσφορίας. 

«Μην ξεχνάτε τα παιδιά μας»

Ενα μαύρο γατί πετιέται από τους θάμνους, έρχεται προς το μέρος μου και αρχίζει να τρίβεται στα πόδια μου. «Είναι ο Κίρα. Στα κελτικά σημαίνει “σκουρομάλλης”. Είναι μέλος της γατο-οικογένειάς μας», μου εξηγεί η Σοφία Ευριπιώτη. Η 21χρονη, φοιτήτρια στο τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έχει αναλάβει αυτόν τον καιρό τη φροντίδα του χαδιάρη Κίρα και περίπου δέκα ακόμα στειρωμένων ημιδεσποζόμενων γάτων. Είναι ένα από τα νέα της «καθήκοντα» από τις αρχές Μαρτίου, όταν αναγκάστηκε λόγω lockdown να φύγει από τη Λέσβο, όπου σπουδάζει, και να επιστρέψει στο σπίτι της: στο Χατζηκυριάκειο Ιδρυμα Παιδικής Προστασίας στον Πειραιά.

E-Book: "Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις"

"Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις" - Βόλος 2016
Συγγραφική Ομάδα: Βλάχου Αναστασία, Σταυρούση Παναγιώτα, Διδασκάλου Ελένη, Γρηγορίου Φωτεινή, Πατρίκα Πηνελόπη

Το Πρόγραμμα Μετάβασης σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε, αξιολογήθηκε και επανασχεδιάστηκε στα πλαίσια ερευνητικού προγράμματος που εκπονήθηκε από τη συγγραφική ομάδα. Επιχειρεί να καλύψει το κενό που υπάρχει στα ελληνικά δεδομένα στο συγκεκριμένο τομέα, ενώ το περιεχόμενο και η δομή του προέκυψαν από ενδελεχή μελέτη της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας και προσαρμόστηκαν στην ελληνική πραγματικότητα. Ενώ ο σχεδιασμός του Προγράμματος Μετάβασης εστιάζει στους μαθητές με αναπηρία, το υλικό του προγράμματος μπορεί να εμπλουτιστεί και να τροποποιηθεί, ώστε να εφαρμοστεί και σε εκπαιδευτικά προγράμματα μετάβασης για μαθητές με τυπική ανάπτυξη.

E-Book: Μαγειρεύοντας στην Αρχαία Ελλάδα – Μια δωρεάν προσφορά του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Από που προέρχονται οι πληροφορίες για την διατροφή στα αρχαία ελληνικά και ρωμαϊκά χρόνια;

Οι πιο παλιές γραπτές πηγές είναι τα αρχεία πάνω στις πήλινες πινακίδες της Γραμμικής Γραφής Β΄ από τα μυκηναϊκά χρόνια. Πρόκειται για καταλόγους, όπου αναφέρονται μόνο τα τρόφιμα εκείνα που αποτελούσαν προϊόντα ανταλλαγής ή και φορολόγησης, όπως το σιτάρι, το λάδι και άλλα. Το γεγονός ότι δεν αναφέρονται καθόλου τα λαχανικά, δεν σημαίνει ότι δεν έτρωγαν λαχανικά, αλλά ότι απλά δεν τα θεωρούσαν ανταλλάξιμο προϊόν. 

Οι Υγειονομικές Επιτροπές των ΚΕΠΑ βρήκαν τον …ρυθμό τους κι εξυπηρετούν καλύτερα και γρηγορότερα

Είναι από τις περιπτώσεις που το lockdown που επέβαλε η πανδημία, μας βγαίνει σε καλό. Οι Υπηρεσίες του ΕΦΚΑ αναδιοργανώθηκαν και με την επίβλεψη του αρμόδιου Υποδιοικητή Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, για πρώτη φορά οι ασφαλισμένοι που πρέπει να περάσουν τις εξετάσεις από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας ΚΕΠΑ, έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις διαδικασίες χωρίς αναμονή χωρίς συνωστισμό, με προκαθορισμένη ακριβή ώρα εξέτασης και από τηλεφώνου ενημέρωση ή με SMS

«Πάρε ένα – δώσε ένα βιβλίο»: η πρωτότυπη ιδέα του metabook

Θα μπορούσε να είναι η αρχή για μια παράξενη ιστορία: Τι κάνουν δύο μαθηματικοί με πολλά διαβασμένα βιβλία και ένα παλιό ψυγείο; Γεννούν μια ιδέα! Όπως το metabook, που φέρνει σε επαφή πωλητές και αγοραστές διαβασμένων βιβλίων. Και αυτή είναι η ιστορία του 

Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης στο Protagon

Μεγαλώνοντας παιδιά που αγαπούν την ειλικρίνεια

Ξέρατε ότι τα ψέματα αποτελούν σημαντικό στάδιο στην ανάπτυξη των παιδιών; Ξεκινούν περίπου στην ηλικία των τριών ετών και σηματοδοτούν πως έχουν φτάσει σε ένα νέο στάδιο γνωστικής και κοινωνικής ωριμότητας. Πλέον είναι σε θέση να αντιληφθούν ότι οι άλλοι ενδέχεται να έχουν απόψεις διαφορετικές από τη δική τους, να ελίσσονται για να αποφύγουν μια σύγκρουση, αλλά και να αναγνωρίζουν ότι η ειλικρίνεια δεν είναι πάντα κοινωνικά αποδεκτή.

Κορονοϊός και μάθηση. Συνέντευξη στον επικεφαλής εκπαίδευσης για την Ευρώπη και την Κεντρική Ασία της Παγκόσμιας Τράπεζας

Ο Χαράλαμπος Πατρινός από τους πλέον έγκριτους διεθνώς Οικονομολόγους σε θέματα παιδείας, επικεφαλής εκπαίδευσης για την Ευρώπη και την Κεντρική Ασία της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Washington, DC των ΗΠΑ (Practice Manager for the Europe and Central Asia region of the World Bank’seducation) εξετάζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητἑς -τώρα που είναι αναγκασμένοι να μελετούν από τα σπίτια τους χρησιμοποιώντας την σὑγχρονη τεχνολογἱα των socialmedia.

Παιδαγωγικό Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Δεν βγαίνει εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή

Διαμαρτυρία διδασκόντων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εκφράζει την εντονότατη δυσφορία του για το δημοσίευμα «Εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή» (12.05.2020) τοπικής εφημερίδας του Βόλου, το οποίο εμπεριέχει ψευδείς πληροφορίες, συνέχισε δε να αναδημοσιεύεται χωρίς κανείς να επικοινωνήσει με την Πρόεδρο του Τμήματος για να τεκμηριώσει τη εγκυρότητα ή μη των πληροφοριών του. Δυστυχώς, στο εν λόγω δημοσίευμα κατασκευάζεται με τρόπο συκοφαντικό και διαχέεται η εικόνα ενός Παιδαγωγικού Τμήματος με ελλιπή ευαισθησία ως προς την προετοιμασία των φοιτητών και των φοιτητριών του σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες. Το γεγονός αυτό μας λυπεί ιδιαίτερα κυρίως από τη στιγμή που το υιοθέτησαν άκριτα φορείς και/ή φυσικά πρόσωπα που εμπλέκονται με την ειδική αγωγή, με αποτέλεσμα να ενστερνισθούν ένα αφήγημα σχετικά με το Τμήμα, το οποίο όχι απλά πόρρω απέχει, αλλά βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα της πραγματικότητας εντός της οποίας το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σχεδιάζει και υλοποιεί το σύγχρονο Πρόγραμμα Σπουδών του.

ΕΦΟΑ: Επιστρέφουν στα courts τα παιδιά άνω των 13 ετών

Σε νέα σημαντική ενημέρωση προχώρησε με ανακοίνωσή της η Ελληνική Φίλαθλη Ομοσπονδία Αντισφαίρισης…

Μεταξύ άλλων, έγινε γνωστό πως επιστρέφουν στα courts όσα παιδιά έχουν γεννηθεί πριν τις 31 Δεκεμβρίου του 2007, ενώ από εδώ και στο εξής επιτρέπεται και η άθληση σε διπλά και μικτά.

Ζαχαράκη : Μετά τις 20 Μαΐου οι αποφάσεις για τα δημοτικά

Στη δεύτερη φάση επιστροφής των μαθητών στα σχολεία, που ξεκίνησε σήμερα, αλλά και στα επόμενα βήματα του υπουργείου, αναφέρθηκε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1 χαρακτήρισε ιερό αυτό που συμβαίνει στο σχολείο και για το κοινωνικό κομμάτι, αλλά και για το ουσιαστικό κομμάτι. «Δεν θα μπορούσα να αμφισβητήσω την αξία του και το αποτύπωμά του. Έχει και ψυχολογική αξία η επιστροφή για τα παιδιά που έχουν μείνει για καιρό στο σπίτι», τόνισε.

Άποψη: Κώστας Λογαράς "Στάχτη στα μάτια"

Σε όλες τις παραστάσεις ζυγιάζεις θετικά κι αρνητικά. Και λες «αξιοπρεπής παράσταση», παρόλες τις αδυναμίες της. Ας βγούνε λοιπόν κι οι δάσκαλοι στην σκηνή να δείξουν την δουλειά τους. Είναι αδιανόητο να γίνονται αξιολογητές των μαθητών τους χωρίς να κρίνονται οι ίδιοι – ασυλία δεν υπάρχει πουθενά, κυρίως στα δημοκρατικά καθεστώτα

Γαλλία: 70 κρούσματα σε σχολεία μία βδομάδα μετά το άνοιγμα

Μόλις μία εβδομάδα μετά την επιστροφή του ενός τρίτου των Γάλλων μαθητών στα θρανία, στο πλαίσιο σταδιακής χαλάρωσης των μέτρων για την πανδημία, υπήρξε μια ανησυχητική έξαρση περίπου 70 περιπτώσεων Covid-19 που συνδέονται με τα σχολεία. 

Έκκληση της Υ.Α. να δοθεί προτεραιότητα στη στήριξη της ψυχικής υγείας στο πλαίσιο της ανταπόκρισης στον κορωνοϊό

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) προειδοποιεί ότι οι συνέπειες του κορωνοϊού έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην ψυχική υγεία των προσφύγων, των εκτοπισμένων και των ανιθαγενών ανθρώπων.

«Ο COVID-19 δεν είναι μόνο μια κρίση στον τομέα της σωματικής υγείας, αλλά πλέον προκαλεί κρίση και στην ψυχική υγεία. Ενώ πολλοί πρόσφυγες και εσωτερικά εκτοπισμένοι έχουν αξιοσημείωτo σθένος και μπορούν να συνεχίσουν τη ζωή τους παρόλο που έχουν βιώσει από πρώτο χέρι τη βία ή διώξεις, η ικανότητά τους να ανταπεξέλθουν έχει φτάσει πλέον στα όριά της», δήλωσε ο Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Philippo Grandi.