Ακολουθεί το άρθρο της Καθημερινής "Από τα θρανία στο κοινωνικό περιθώριο" (13/12/2009). Για να δείτε το άρθρο και το γράφημα που το συνοδεύει, πατήστε εδώ
Οι ανισότητες που παρατηρούνται στην ελληνική εκπαίδευση πλήττουν ιδιαίτερα τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αφού τα περισσότερα παιδιά μένουν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος, χάνοντας ευκαιρίες για ένταξη στην κοινωνία. Από την άλλη, από όσα παιδιά ξεκινούν το δημοτικό σχολείο, η πλειονότητα εγκαταλείπει σε μικρό χρονικό διάστημα τα θρανία. Στο περιθώριο μένουν κυρίως τα παιδιά από περιοχές με χαμηλή οικονομική ανάπτυξη, υψηλό κίνδυνο φτώχειας και χαμηλό δείκτη μορφωτικού επιπέδου. Μπροστά στην κατάσταση αυτή, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Κ», θα επανεξετάσει το καθεστώς λειτουργίας των σχολείων ειδικής αγωγής με στόχο τη βελτίωση των υποδομών και την ενίσχυση του προσωπικού τους, ενώ ειδικό βάρος θα δοθεί και στα ολοήμερα σχολεία ειδικής αγωγής.