Τρίτη 6 Απριλίου 2021

Προβολή: Έμφυλα στερεότυπα και αδιόρατες αναπαραγωγές ανισοτήτων: η απάντηση της κοινωνίας των πολιτών

Η G-All, Gender Alliance Initiative - Η Συμμαχία των Φύλων, συμμετείχε στη διαδικτυακή εκδήλωση «Έμφυλες Ανισότητες και Εργασία στην Ελλάδα» που διοργάνωσε το Ίδρυμα Heinrich Böll Stiftung Greece.
Με τίτλο παρέμβασης «Έμφυλα στερεότυπα και αδιόρατες αναπαραγωγές ανισοτήτων: η απάντηση της κοινωνίας των πολιτών», πραγματοποιήθηκε μια πολύ σύντομη διαδραστική παρουσίαση εμπνευσμένη από το υλικό και τη μεθοδολογία δουλειάς με ανήλικα και ενήλικα άτομα, στα βιωματικά εργαστήρια της G-All. Στόχος ήταν να αναδειχθούν οιαδιόρατες και εν πολλοίς ασύνειδες (στο συλλογικό ασυνείδητο – κοινωνικό σώμα) στερεοτυπικές έμφυλες κατασκευές και η καθοριστική συμβολή τους στην οικοδόμηση ενός περιβάλλοντος έμφυλων ανισοτήτων, εμποδίων και αποκλεισμών στον κόσμο της εργασίας.

5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τα παιδιά που μασουλάνε τα πάντα.

Συχνά πιάνω τον εαυτό μου να επαναλαμβάνει την φράση «Μην το μασουλάς αυτό. Πάρε ένα μασητικό». Και αυτό γιατί ο J, ακόμα και τώρα, στην ηλικία των 8 ετών, μασουλάει τα πάντα. Πραγματικά τα πάντα.

Τα παλτό του, τα πουλόβερ και τα φερμουάρ του είναι αυτά που ταλαιπωρούνται περισσότερο. Και θα ήταν υπέροχο αν μπορούσε να έχει αυτά τα μπουφάν και τις μπλούζες και τα επόμενα χρόνια. Μια μαμά μπορεί να ονειρεύεται, σωστά;

Τηλεκπαίδευση: Κάποια παιδιά δοκιμάζονται διπλα

Στην εποχή της συνεχιζόμενης τηλεκπαίδευσης και των αλλεπάλληλων τηλεμαθημάτων στις ηλεκτρονικές τάξεις, εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές επιχειρούν να ανακαλύψουν τρόπους έτσι ώστε να καλύψουν το χάντικαπ που αναμφισβήτητα υπάρχει μεταξύ της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας και της ηλεκτρονικής εκδοχή της. Δεν τα καταφέρνουν πάντα καθώς αυτό εξαρτάται από πολλούς και ποικίλους παράγοντες.

Το Μουσείο Τεριάντ πιο κοντά στα παιδιά με αυτισμό

Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, στο μουσείο «Στρατής Ελευθεριάδης-Teriade» φιλοξενήθηκε, με πολλή χαρά και επιμέλεια, η προσπάθεια μας να ερευνήσουμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εμπειρία της επίσκεψης παιδιών με αυτισμό και των οικογενειών τους στο χώρο του μουσείου. Με σκοπό να δημιουργηθούν εστίες μέσα στην κοινότητα του νησιού μας, όπου όλοι μαζί θα μπορούμε να εμπλακούμε και να βιώσουμε την ευεργετική αξία της τέχνης και της κοινωνικοποίησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Εφαρμοσμένη Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και συντόνισε η Καθηγήτρια κ. Ζήση Αναστασία.

Ανοιγμα σχολείων: Τρομάζει η αύξηση κρουσμάτων - Ανησυχία σε καθηγητές, γονείς μεγάλης ηλικίας

Το υπουργείο Παιδείας αναζητά τρόπους ώστε η διαδικασία για τη βεβαίωση αρνητικού τεστ να είναι εύκολη για τους γονείς, τους καθηγητές και τα παιδιά

H αύξηση των κρουσμάτων και νεκρών από covid-19 τρομάζει, καθηγητές και μαθητές λυκείου καθώς κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη Δευτέρα 12 του μήνα θα πρέπει να επανέλθουν στα σχολεία για να συνεχίσουν μετά από πολύμηνη αποχή τη δια ζώσης εκπαίδευση.

ACS: Συμμετοχή στο πρόγραμμα Amber Alert Hellas για εξαφανισμένα παιδιά

Στο πλαίσιο της στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ACS για τη στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, η εταιρεία, σε συνεργασία με "Το Χαμόγελο του Παιδιού", προχωρά σε μια νέα δράση συμμετοχής στο πρόγραμμα Amber Alert Hellas για εξαφανισμένα παιδιά.

Hλέκτρα Ασιλιάν: Η αμαζόνα που αγκαλιάζει τον αυτισμό και τα άλογα

Μαζί με τα τρία άλογα της Γιουνίκ, Ήλιο και Πέρσα βοηθάει παιδιά με αυτισμό και τους γονείς τους στο χώρο που στεγάζονται στο Μαραθώνα

Εργάστηκε πολλά χρόνια σε ιππικούς ομίλους ως εκπαιδεύτρια ιππασίας και ανέπτυξε με τα άλογα έναν μυστικό κώδικα επικοινωνίας. Εκπαιδεύτηκε από τον Αμερικανό γητευτή αλόγων Φράνκλιν Λέβινσον και από τότε η οι σχέσεις της με τα άλογα πέρασαν σε άλλη διάσταση. Αρκεί ένα βλέμμα, ένα νεύμα ή η φωνή για να ανταλλάξουν... απόψεις, να μοιράσουν αγάπη και να νιώσουν ελεύθεροι. «Αλογα και άνθρωποι μαθαίνουν πως να είναι ελεύθεροι στην ψυχή τους. Δεν ακολουθώ τα "πρέπει" των μεθόδων εκπαίδευσης. Δεν καταπιέζω την ψυχή του αλόγου. Προσπαθώ να επικοινωνήσω μαζί του και όχι να το διορθώσω. Το ίδιο συμβαίνει και στα παιδιά με αυτισμό. Δεν τα εξαναγκάζεις να εφαρμόσουν κώδικες και καλούπια. Δε με ενδιαφέρει τι δε μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος ή ένα άλογο αλλά τι μπορεί να κάνει», λέει από την πρώτη στιγμή της επικοινωνίας μας η Ηλέκτρα Ασιλιάν.

Τα όρια για εισαγωγή στα ΑΕΙ – Η «Κ» παρουσιάζει τους συντελεστές των πανεπιστημιακών τμημάτων

Ο κύβος ερρίφθη για τις προσεχείς Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα ελληνικά πανεπιστήμια όρισαν τους συντελεστές βάσει των οποίων θα προκύψει η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) των υποψηφίων σε κάθε τμήμα από τα περίπου 459 των ΑΕΙ και των παραγωγικών σχολών. Οποιος υποψήφιος καταφέρει να την περάσει, θα πάρει το εισιτήριο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Την πρώτη θέση σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό τεχνολογίας κατέκτησαν πρόσφυγες μαθητές

Την πρώτη θέση στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό τεχνολογίας και προγραμματισμού «Meet & Code» κατέκτησαν δύο ομάδες προσφύγων μαθητών των κέντρων μη τυπικής εκπαίδευσης που λειτουργεί η οργάνωση Άρσις στην Κω (KEDU) και στη Λέρο (LEDU).

Το πρότζεκτ με τίτλο «My story» διακρίθηκε ανάμεσα σε 1.750 υποψηφιότητες από 35 χώρες. Για τη δημιουργία του συνεργάστηκαν 14 μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 9-17 ετών που φοιτούν στα δύο κέντρα, οι οποίοι χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Scratch παρουσίασαν ψηφιακές αφηγήσεις του ταξιδιού τους και όσων τους εντυπωσίασαν από τις χώρες καταγωγής τους και τις πόλεις διέλευσής τους μέχρι τον τελικό προορισμό τους στα δύο ελληνικά νησιά: από το κεμπάμ στο Ιράν, τα παζάρια στην Τουρκία και τις αντιλόπες της Ναμίμπια μέχρι το κάστρο στη Λέρο και τη φύση στην Κω.

Πότε ανοίγουν τα ραντεβού για ευπαθή άτομα 18-59 ετών

Το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των ραντεβού για τον εμβολιασμό των ατόμων ηλικίας 18-59 ετών, που ανήκουν στην ομάδα αυξημένου κινδύνου για σοβαρή νόσηση από COVID-19. Αυτό προκύπτει από τη συνεντευξη που παραχώρησε ο αρμόδιος γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υγειας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους στην εφημερίδα Καθημερινή.

Voucher 200 ευρώ για laptop, tablet: Άνοιξε 5 Απριλίου η πλατφόρμα για αιτήσεις- Δικαιούχοι-κριτήρια

Από χθες Δευτέρα 5 Απριλίου, ξεκίνησαν να υποβάλλουν αιτήσεις επιχορήγησης οι δικαιούχοι του Α’ Κύκλου του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα», μέσω ειδικά διαμορφωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Γιατί πρέπει να εμβολιαστούν τα παιδιά – Ο Μόσιαλος απαντά

Στον εμβολιασμό των παιδιών και στο γεγονός ότι δεν έχει ανοίξει καν η συζήτηση στις περισσότερες χώρες αναφέρεται ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του LSE Ηλίας Μόσιαλος.

Σε μια μακροσκελή ανάρτηση στον προσωπική του σελίδα στο Facebook ο καθηγητής τονίζει ότι είναι γνωστό πως τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν και να κολλήσουν και να μεταδώσουν τη νόσο αλλά όπως επίσης γνωρίζουμε τα εμβόλια δίνονται τώρα σε όλους όσοι είναι 16 ετών και άνω.

Πρόσωπο: Νικόλας Παπαγγελής

Η Δάφνη Καραβοκύρη συνομιλεί με τον πρωταθλητή ποδηλασίας Νικόλα Παπαγγελή.
Περισσότερα για την ιστορία του μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Τι να προσέξουμε στο πρωινό του παιδιού

Παρά το γεγονός ότι έχουμε ακούσει χιλιάδες φορές ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, πολλοί άνθρωποι είτε δεν τρώνε ένα ισορροπημένο πρωινό είτε το παραλείπουν τελείως. Ωστόσο, το πρωινό είναι αυτό που προσφέρει στον οργανισμό μας όλη την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσει δυναμικά την ημέρα. Επιπλέον, όταν δεν τρώμε πρωινό είναι πιο πιθανό να οδηγηθούμε στην υπερφαγία στη συνέχεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να δούμε το βάρος μας να αυξάνεται.

Ιστοδιάλεξη: Στάσεις απέναντι στον εμβολιασμό κατά του COVID-19: Ψυχολογικές διαδικασίες, επικοινωνία και παραπληροφόρηση"

Ιστοδιάλεξη κλάδου ψυχολογίας των Μέσων και της Τεχνολογίας: "Στάσεις απέναντι στον εμβολιασμό κατά του COVID-19: Ψυχολογικές διαδικασίες, επικοινωνία και παραπληροφόρηση"
Ομιλητές: Ανθή Αργυρούδη & Αντώνης Γαρδικιώτης
Δευτέρα 12 Απριλίου 2021, ώρα 7μμ
Σύνδεσμος Zoom: https://authgr.zoom.us/j/93189456734
Πηγή: Facebook

«Το παιδί μου δεν ασχολείται με παιδικά βιβλία,προτιμά το tablet»

Τα παιδιά διαβάζουν;

Κάποια, ελάχιστα παιδιά, έχουν κλίση στα γράμματα από βρέφη σχεδόν και ζητούν να πιάσουν χαρτί στα χέρια τους, τους τραβούν τα βιβλία χωρίς καν να ξέρουν τι είναι. Η συντριπτική πλειοψηφία όμως καθοδηγείται και εμπνέεται από τους γονείς. Κι αν οι γονείς βλέπουν τηλεόραση όλη μέρα κι όλη νύχτα, είναι πολύ πιθανό το παιδί να κάνει ακριβώς το ίδιο.

Ρομπότ σε δημοτικά σχολεία με τη βοήθεια Ευρωπαϊκού Πιλοτικού Προγράμματος

Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται πως είναι η εκπαιδευτική ρομποτική για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής των εκπαιδευτικών εργαλείων που προτείνει το ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ KA201 CODESKILROBOTICS το οποίο υλοποιήθηκε με τη σύμπραξη του Net Media Lab Mind-Brain R&D, IPT του ΕΚΕΘΕ «Δημόκριτος», του Διατμηματικού Εργαστηρίου Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής (ΕΣΕΡ) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, του Κέντρου Εκπαίδευσης και Έρευνας Emphasys Center από την Κύπρο, του εκπαιδευτικού οργανισμού Hansigland από τη Σουηδία και της ΜΚΟ Lifelong Learning Platform από το Βέλγιο. Το έργο έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε πέντε σχολεία της Κρήτης, δύο της Αθήνας καθώς και σε σχολεία των άλλων χωρών της σύμπραξης με πολύ θετικές εντυπώσεις.

“Στενός κορσές”: Μιλήστε στις έφηβες κόρες σας για τη νέα επικίνδυνη μόδα του TikTok!

Η νέα μόδα του κορσέ έχει παρασύρει τις έφηβες χρήστριες του TikTok τις τελευταίες ημέρες, η οποία όμως προβληματίζει γονείς και ειδικούς, αφού δεν κρίνεται ιδιαίτερα ασφαλής. Αυτή, άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που οι προκλήσεις που «κυκλοφορούν» στην εν λόγω πλατφόρμα μπορεί να βάλουν τη ζωή κάποιου παιδιού σε κίνδυνο –πρόσφατα ένας 12χρονος έμεινε εγκεφαλικά νεκρός λόγω ασφυξίας.

Διαδικτυακές Κοινότητες για τις Σπάνιες Παθήσεις

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σπανίων Παθήσεων (EURORDIS) και ο Αμερικανικός Εθνικός Οργανισμός Σπανίων Παθήσεων (NORD) συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη του RareConnect, μιας πλατφόρμας που φιλοξενεί Διαδικτυακές Κοινότητες για τις Σπάνιες Παθήσεις.