Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Νέος διαγωνισμός αφίσας για τα δικαιώματα του παιδιού

Πριν από είκοσι χρόνια, τα Ηνωμένα Έθνη υιοθέτησαν τη Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού.
Αυτό σημαίνει ότι για πρώτη φορά τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών συμφώνησαν σε ορισμένα δικαιώματα που πρέπει να γίνονται απολύτως σεβαστά σε οποιαδήποτε περίπτωση για όλα τα παιδιά ηλικίας κάτω των 18 ετών. Σήμερα, 195 χώρες στον κόσμο έχουν υπογράψει τη Σύμβαση.
Η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης, Ελευθερίας και Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφιερώνει την 4η έκδοση του διαγωνισμού αφίσας στον εορτασμό της επετείου αυτής της σημαντικής συμφωνίας.
Επομένως, δήλωσε συμμετοχή – μάθε περισσότερα για τα δικαιώματά σου και πες τις απόψεις σου για το θέμα!
Πώς;
Δημιούργησε μια ομάδα 4 ατόμων (10-14 ή 15-18 ετών) με έναν ενήλικο επιβλέποντα. Επίλεξε ένα συγκεκριμένο δικαίωμα από τη Σύμβαση, το οποίο θα απεικονιστεί στην αφίσα. Παρουσίασε τις ιδέες σου σε μια αφίσα μεγέθους Α2. Πώς και τι θα ζωγραφίσεις εξαρτάται αποκλειστικά από εσένα!
Χρειάζεσαι έμπνευση;
Ρίξε μια ματιά στα κουίζ και ανάτρεξε στη Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού.
Μην ξεχάσεις να στείλεις την αφίσα σου έως τις 19 Μαρτίου 2010!

Το πρώτο διαδικτυακό πανεπιστήμιο χωρίς δίδακτρα


Με πέντε μήνες ζωής, 300 ενεργούς φοιτητές, υποστήριξη από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα του κόσμου και προσωπικό υψηλού επιστημονικού επιπέδου, το πρώτο παγκόσμιο διαδικτυακό πανεπιστήμιο χωρίς δίδακτρα ήρθε για να φέρει τη μεγάλη επανάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα ελπιδοφόρο πείραμα σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο ξεκίνησε στις 10 του περασμένου Σεπτέμβρη από τον ισραηλινό επιχειρηματία κ. Σάι Ρισέφ.

Ο Συνήγορος του Παιδιού σε σχολεία της Θεσσαλονίκης για την αντιμετώπιση της βίας μεταξύ μαθητών


Ο Συνήγορος του Παιδιού, Γιώργος Μόσχος, επισκέφτηκε στη Θεσσαλονίκη τάξεις σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που είχαν ήδη ασχοληθεί με θέματα σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού και συζήτησε με τους μαθητές, ενώ συμμετείχε και σε σεμινάριο εκπαιδευτικών με θέμα την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας μεταξύ μαθητών.

Τα εναλλακτικά παιχνίδια


Τα παιχνίδια έχουν πάψει εδώ και χρόνια να αναπτύσσονται με μόνο σκοπό την ψυχαγωγία. Πολιτική προπαγάνδα, προώθηση πωλήσεων, εκπαίδευση (σε σχολεία και επιχειρήσεις), ενημέρωση και ακτιβισμός, είναι τα νέα πεδία δημιουργίας παιχνιδιών.

Εκατομμύρια ευρώ για διοργανώσεις


Περισσότερα από 430 εκατομμύρια ευρώ θα κοστίσουν στην Ελλάδα οι τρεις διοργανώσεις που αναλάβαμε για την επόμενη τριετία. Το 2011, η Αθήνα θα διοργανώσει τα Special Olympics, δύο χρόνια μετά στην πρωτεύουσα θα φιλοξενηθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες Κωφών και παράλληλα την ίδια περίοδο στον Βόλο και τη Λάρισα θα διεξαχθούν οι Μεσογειακοί Αγώνες.

Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου 5χ5 τυφλών - 4η στη Μόσχα

Η πρώτη γνωριμία του φίλαθλου ελληνικού κοινού με το ποδόσφαιρο 5χ5 τυφλών και την σπουδαία εθνική μας ομάδα έγινε κατά την διάρκεια των παραολυμπιακών αγώνων της Αθήνας. Οι Έλληνες ποδοσφαιριστές, τότε, τίμησαν την κατάμεστη κερκίδα του γηπέδου Ελληνικού και ενάντια σε όλα τα προγνωστικά κατέκτησαν την 4η θέση μπροστά από ομάδες με πολύχρονη παράδοση στο άθλημα. Αν έλειπαν και κάποια διαιτητικά “φάλτσα” στον αγώνα του ημιτελικού η ελληνική ομάδα θα μπορούσε να φτάσει ως και το πρώτο σκαλί του βάθρου.
Περισσότερα εδώ

"Βγάλε το τζίνι από μέσα σου"

Το νέο αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που φιλοξενείται στον «Ελληνικό Κόσμο» έχει στόχο να ενθαρρύνει τα παιδιά να ανακαλύψουν το «τζίνι» που κρύβουν μέσα τους. Μέσα από την αφήγηση, τη μουσική, τα παιχνίδια και τα θεατρικά δρώμενα, απελευθερώνουν τη μαγική δύναμη που διαθέτουν και γνωρίζουν την αξία της αγάπης, την αποδοχή του άλλου και τη χαρά. Το πρόγραμμα διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα: για παιδιά 4-7 ετών και 8-11 ετών. Διοργανώνεται σε συνεργασία με την παιδαγωγό και συγγραφέα Μάρω Σφακιανοπούλου και το μουσικοπαιδαγωγό Γιάννη Ψαριώτη.

Παιδική παχυσαρκία

Διαστάσεις επιδημίας τείνει να προσλάβει το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας, καθώς ένα στα τέσσερα παιδιά στην Ελλάδα είναι είτε υπέρβαρο είτε παχύσαρκο. Σε αντίστοιχους προληπτικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν στους παιδικούς σταθμούς του δήμου Θεσσαλονίκης διαπιστώθηκε ότι σε ποσοστό υψηλότερο του 30% τα παιδιά εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα με το σωματικό τους βάρος ήδη από την ευαίσθητη ηλικία των δυόμισι έως έξι ετών.

Τραγουδώντας την προπαίδεια...


Από αυτή την απλούστατη αλλά και τόσο σημαντική παιδαγωγική αρχή ξεκίνησε ο συνθέτης Τάσος Ιωαννίδης για να δημιουργήσει το CD «Λάχανα και Χάχανα - 24 τραγούδια Από Το Βιβλίο Της Γλώσσας Α' Δημοτικού». Η αποδοχή από τα παιδιά, την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και τους γονείς ήταν τόσο θετική ώστε λίγο καιρό πριν και με τη συνεργασία αυτή τη φορά της Παυλίνας Παμπούδη στους στίχους προχώρησε σε ένα δεύτερο ανάλογο εγχείρημα και δίσκο, το «Χάχανα x Λάχανα - Η Προπαίδεια Σε Τραγούδια», που επίσης άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις.

Βραδινό Ξύπνημα...



Τι θέλουν να μας πουν τα παιδιά μας όταν ξυπνούν τρομαγμένα τη νύχτα και πώς θα εξασφαλίσουμε ότι θα κοιμηθούμε εμείς καλά κι εκείνα καλύτερα
Από την Ανθή Δοξιάδη






Ξεχειλίζει ο φάκελος του υπουργείου Παιδείας από τις καταγγελίες για περιστατικά ανάρμοστης- ή και βίαιης- συμπεριφοράς εκπαιδευτικών στα σχολεία


«Αν ξέρατε πόσες περιπτώσεις καταγγελιών έχουμε κάθε μήνα για ακατάλληλους εκπαιδευτικούς που πρέπει να βγουν από τις τάξειςθα ξαφνιαζόσασταν » λέει στέλεχος του υπουργείου Παιδείας που μίλησε στο «Βήμα». « Καθώς κανένα μέτρο αξιολόγησής τους δεν εφαρμόζεται, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους αποσπάμε σε διοικητικές υπηρεσίες και αυτό μόνο αν το δεχτούν και οι ίδιοι. Τα χέρια μας είναι δεμένα » συνεχίζει. Οι υποθέσεις που φθάνουν καθημερινά στο υπουργείο Παιδείας είναι δεκάδες. Για τις πιο σοβαρές από αυτές διατάσσεται έρευνα. Κάποιοι εκπαιδευτικοί απομακρύνονται τελικά από τις τάξεις. Ελάχιστοι απομακρύνονται συνολικά από τον χώρο της εκπαίδευσης και αποσπώνται σε άλλες θέσεις του δημόσιου τομέα. Αρκετοί από τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς είναι πρωταγωνιστές σε «μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας» στα σχολεία ολόκληρης της χώρας. Διακόσια πενήντα άτομα έχουν αποσπαστεί πανελλαδικά χωρίς υπουργική απόφαση και πενήντα από αυτά επικαλούνται «σοβαρούς λόγους υγείας». Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, μελετάται μέθοδος επαναφοράς της δόκιμης θητείας των εκπαιδευτικών στα σχολεία, η οποία πιθανότατα θα νομοθετηθεί μαζί με το νέο σύστημα προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών.

Αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις


Πέντε αλλαγές και αναθεώρηση της βάσης του δέκα πρέπει να περιμένουν οι φετινοί υποψήφιοι που από την 1η μέχρι και 22 Φεβρουαρίου καταθέτουν αιτήσεις για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι αλλαγές που θα ισχύσουν έχουν ως εξής: Στις πανελλαδικές του 2010 πρώτη φορά στην κατηγορία του 10% μπορούν να συμμετάσχουν μόνο υποψήφιοι προηγουμένων ετών που απέκτησαν βεβαίωση πρόσβασης του 2008 ή του 2009. Ετσι, εκτιμάται ότι οι εξωφρενικές βάσεις εισαγωγής που παρατηρούσαμε στην κατηγορία αυτή, θα παρουσιάσουν σημαντική μείωση.
2. Το ποσοστό των εισακτέων μαθητών που παρουσιάζουν σοβαρές παθήσεις αυξάνεται από το 3% στο 5%, αφού ο νόμος έχει προσθέσει κι άλλες κατηγορίες ασθενών που εισάγονται χωρίς εξετάσεις.
3. Το γεγονός ότι πολλά τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ιδίως των ΤΕΙ, αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα, θεωρείται βέβαιον πως θα συμβάλει στην ανάπτυξη του ενδιαφέροντος των υποψηφίων.
4. Αλλάζει ο τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων (ξένες γλώσσες).
Ετσι, για τις εξετάσεις εισαγωγής του ακαδημαϊκού έτους 2010-2011 και εφεξής η εξέταση κάθε Ειδικού Μαθήματος Ξένης Γλώσσας θα γίνεται ως εξής:
*Οσον αφορά την κατανόηση του γραπτού λόγου δίνεται στους υποψήφιους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 370 λέξεων. Δίνονται 10 ερωτήσεις επί του κειμένου. Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με 30 μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.
*Οσον αφορά τη γλωσσική επίγνωση, δίνονται τρεις δραστηριότητες-ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για κάθε περίσταση. Οι ασκήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο εξέτασης. Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα σε κάθε ερώτηση, δηλαδή δύο μονάδες σε καθεμία.
5. Σημαντικές αναδιατάξεις αναμένονται στο ζήτημα των μετεγγραφών. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου αύξησε κατά 10.000 το όριο του οικογενειακού εισοδήματος για τους φοιτητές και τους σπουδαστές που δικαιούνται μετεγγραφή. Η παρούσα ηγεσία όμως σκέπτεται δραστικούς τρόπους περιορισμού τους.
Η βάση του «Δέκα»
Η σημαντικότερη αλλαγή όμως θα είναι η κατάργηση ή τροποποίηση της βάσης του 10, που είναι πιθανό να ισχύσει από φέτος και θα φέρει μεγάλες αλλαγές στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κυρίως στα ΤΕΙ της περιφέρειας.
Οπως είπε στην «Κ.Ε.» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, «από τη στιγμή που έχουν δαπανηθεί υπέρογκα κονδύλια για τα νέα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, με ποια λογική αυτά παραμένουν άδεια, αφού δεν καλύπτονται οι θέσεις;». Τώρα, η υπουργός δέχεται εισηγήσεις, οι κυριότερες των οποίων είναι :
-Να καθορίζουν τα ίδια τα ιδρύματα τη βάση εισαγωγής σύμφωνα με τη βαθμολογία του πρώτου εισακτέου, ή ορισμένα τμήματα ΤΕΙ τα οποία υπολειτουργούν να μπορούν να παρέχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία σε κάποιους υποψήφιους να φοιτήσουν έστω και με βαθμό κάτω του δέκα.
-Να καταργηθεί πλήρως η βάση του δέκα, όπως ήταν στο παρελθόν. Ομως, έτσι θα έχουμε και πάλι περιπτώσεις υποψηφίων που θα εισάγονται με βαθμούς εξευτελιστικούς.
-Ορισμένοι εισηγούνται να «χαμηλώσει» η βάση στο οκτώ.
-Τέλος, υπάρχουν προτάσεις πριν προχωρήσει οποιαδήποτε αλλαγή να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ολόκληρη την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τη μετονομασία, συγχώνευση ή ακόμη και την κατάργηση ορισμένων τμημάτων.