Το παιχνίδι αποτελεί ίσως το πιο βασικό και πολύτιμο κομμάτι της παιδικής ηλικίας κάθε ατόμου, με και χωρίς αναπηρία. Συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, καλλιεργώντας δεξιότητες, προσφέροντάς του συναισθηματική ισορροπία, χαρά και γνωρίζοντάς του τον κόσμο. Όπως και τα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά, έτσι και τα παιδιά με αυτισμό, παίζουν ώρες ατελείωτες. Ωστόσο, το παιχνίδι τους είναι λίγο διαφορετικό: πιο μοναχικό, πιο επαναλαμβανόμενο, με λιγότερα στοιχεία φαντασίας.
Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022
Δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) και δεδομένων στη διδασκαλία και τη μάθηση για εκπαιδευτικούς
Οι παρούσες δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) και δεδομένων στη διδασκαλία και τη μάθηση έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν τις δυνατότητες που μπορούν να έχουν οι εφαρμογές χρήσης ΤΝ και δεδομένων στην εκπαίδευση και να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους. Έτσι θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα συστήματα ΤΝ με θετικό, κριτικό και δεοντολογικό τρόπο και να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες των συστημάτων αυτών.
«Girlhood»: 30 λεπτά στον πολύπλοκο κόσμο τριών έφηβων κοριτσιών στην Ελλάδα του 2021
30 λεπτά στον πολύπλοκο κόσμο τριών έφηβων κοριτσιών στην Ελλάδα του 2021. Ένα σπαρακτικά τρυφερό ντοκιμαντέρ με συμμετοχές και βραβεύσεις ανά τον κόσμο μας ανοίγει την πόρτα της πιο σημαντικής μετάβασης στη ζωή μας.
Πώς είναι να είσαι κορίτσι σήμερα; Πώς γίνεσαι αποδεκτή από τους αμείλικτους/-ες συνομήλικους/-ες; Πώς αντιμετωπίζεις τον σεξισμό; Υπάρχει κάτι πιο σπουδαίο από τη φιλία; Πώς βιώνουν οι έφηβες την καραντίνα; Μαθήματα μέσω webex, zoom calls, τηλεοπτικές σειρές, χορευτικά στο TikTok, αϋπνία, δίαιτες, άγχη, προβληματισμοί, όνειρα και συνειδητοποιήσεις.
Δικηγόροι με αναπηρία: Ανοίγει ο δρόμος για κατά προτεραιότητα πρόσληψη στο Δημόσιο
«Πράσινο φως» για να προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα οι δικηγόροι με αναπηρία σε φορείς του δημοσίου τομέα δίνει ρύθμιση που περιελήφθη σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών.
Παιδιά: Συζητήσεις που δεν πρέπει να κάνουμε μπροστά τους
Όταν ως ενήλικες ανοίγουμε «συζητήσεις ενηλίκων» μπροστά στα παιδιά, συχνά ζητάμε από εκείνα να μην κάνουν ερωτήσεις και να μην εμπλέκονται σε ό,τι δεν τα αφορά. Όταν όμως άλλοι ενήλικες συζητούν μπροστά μας για ένα θέμα, ενδιαφερόμαστε να συμμετέχουμε. Το ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με εκείνα. Εάν πραγματικά δεν θέλουμε να ακούσουν κάτι τα παιδιά, είναι προτιμότερο να μην μπαίνουμε σε διαδικασία συζητήσεων, ειδικά για θέματα που θεωρούνται «απαγορευτικά».
Ευκαιρία επιμόρφωσης για 33.000 δασκάλους και καθηγητές - Ποιους αφορά και πότε θα γίνουν οι αιτήσεις
Στο νέα προγράμματα σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να επιμορφωθούν 33.000 εκπαιδευτικοί. Η επιμόρφωση στοχεύει κατά κύριο λόγο στην εξοικείωση με τις αρχές, τη φιλοσοφία, τη μεθοδολογία και τις παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές των νέων προγραμμάτων σπουδών.
Γονείς και παιδιά με ποδήλατο στο σχολείο
Oι πόλεις αλλάζουν. Με το ποδήλατο. Εδώ και δύο τρία χρόνια είναι τάση σε αρκετές πόλεις – που δεν ανήκουν στις λεγόμενες ποδηλατουπόλεις – να γίνεται η μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο τους με το ποδήλατο.
Στο Πόρτλαντ, στη Γλασκώβη, στη Βαρκελώνη οι τοπικές κοινωνίες, σε κάποιες περιπτώσεις και με τη στήριξη των Δήμων, έχουν αντιληφθεί ότι το ποδήλατο είναι μεταφορικό μέσο αλλά και πόσο σημαντικό είναι να το μεταδώσουν αυτό και στα παιδιά.
Η νέα σοβαρή ψυχική νόσος που «χτυπάει» τα παιδιά: Ποια σημάδια πρέπει να ανησυχήσουν τους γονείς
Πρόκειται για την ασθένεια που ονομάζεται «διαταραχή ηλεκτρονικού παιχνιδιού», η οποία σύμφωνα με τις σύγχρονες μελέτες, σε παγκόσμιο επίπεδο, επηρεάζει ηλικίες από 12 έως 25 ετών.
Τα στοιχεία και οι αιτίες αυτής της πολύ σοβαρής ψυχικής νόσου, παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα από την Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.
Γιατί είναι τόσο άσχημα τα σχολεία μας;
Στη διάρκεια της καραντίνας έτυχε να επισκεφθώ αρκετά δημόσια σχολεία. Οι εντυπώσεις μου ήταν αρνητικές, κάτι που υποψιαζόμουν και επιβεβαίωσα εκ των υστέρων.
Με λίγες εξαιρέσεις, τα περισσότερα σχολεία προκαλούν θλίψη: κακός σχεδιασμός, πρόχειρη κατασκευή, απωθητική εμφάνιση, ελλιπής συντήρηση, συνολικά μια αίσθηση εγκατάλειψης και κακομοιριάς. Αισθάνθηκα ντροπή. Ο πρόσφατος θανάσιμος τραυματισμός ενός εντεκάχρονου μαθητή σε σχολείο των Σερρών εξαιτίας κακής συντήρησης είναι η ακραία εκδοχή ενός ευρύτερου προβλήματος.
Έκδοση συγκεντρώνει πληροφορίες για την εκπαίδευση και την επαγγελματική ένταξη ασυνόδευτων προσφυγόπουλων
Ποιες είναι οι δυνατότητες επαγγελματικής κατάρτισης των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων στην Ελλάδα; Πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει τα παιδιά να αποφασίσουν ποιο επάγγελμα θα ακολουθήσουν; Ποια είναι τα δικαιώματα, οι διαδικασίες και οι υποχρεώσεις των προσφύγων που μπαίνουν στην αγορά εργασίας; Απαντήσεις σε συχνά κατακερματισμένες πληροφορίες για την εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση και ένταξη στην αγορά εργασίας των ασυνόδευτων ανηλίκων επιχειρεί να δώσει ο οδηγός «Με οδηγό(ώ) (σ)το αύριο».
Ανησυχία για την αύξηση νοσηλειών στα νοσοκομεία Παίδων και για τις ελλείψεις φαρμάκων
Με ένα διπλό πρόβλημα βρίσκονται αντιμέτωποι αυτή τη στιγμή πολλοί πολίτες και γιατροί: την έξαρση των ιώσεων του αναπνευστικού – οι οποίες έχουν αρχίσει να «γεμίζουν» τις κλίνες στα νοσοκομεία παίδων– και την έλλειψη φαρμάκων όπως αντιβηχικά σιρόπια, αντιπυρετικά, αντιικά, εισπνεόμενα κ.τ.λ.
Το πρόβλημα, όπως τονίζουν οι φαρμακοποιοί, είναι χρόνιο και σχετίζεται με τις χαμηλές τιμές των φαρμάκων στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τις παράλληλες εξαγωγές τους. Φέτος, την κατάσταση δυσχεραίνει περαιτέρω ο πόλεμος στην Ουκρανία, καθώς έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)