Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021

Φρουτοπία: Μάντεψε ποιος

Τι γίνεται όταν σου αρέσει το παιχνίδι «Μάντεψε ποιος», διαβάζεις την αγαπημένη σου Φρουτοπία  και έχεις φαντασία; 

Δημιουργείς τη δική σου έκδοση του παιχνιδιού: «Μάντεψε ποιος: Φρουτοπία». 

Έτσι, μία ιδέα που ξεκίνησε από τα διαλείμματα της τηλεκπαίδευσης, έχει εξελιχθεί σε αγαπημένη συνήθεια. Ταμπλό μας, τα οπισθόφυλλα των περιοδικών της Φρουτοπίας. Μικρά αντικείμενα (πομ πομ, υλικό κατασκευών κλπ) για να καλύπτουμε τις επιλογές που αποκλείονται και ατελείωτες ώρες διασκέδασης. Ερωτήσεις που ξεκινούν από το απλό «είναι φρούτο ή λαχανικό;» και επεκτείνονται ακόμη και στο ρόλο των ηρώων στην ιστορία. 

Σοβαρές οι συνέπειες της πανδημίας και του lockdown στην ανάπτυξη των παιδιών

Σοβαρές συνέπειες στη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών έχει η πανδημία και το lockdown και, μάλιστα, αυτές οι συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρότερες από αυτές των ενηλίκων. Σε αυτό συντελούν τα μέγιστα η διακοπή της κανονικότητας της εκπαίδευσης, των σωματικών δραστηριοτήτων και των ευκαιριών κοινωνικοποίησης, παράγοντες που είναι σημαντικοί για τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών. Τα παραπάνω επισημαίνει, επικαλούμενος διεθνή βιβλιογραφικά δεδομένα, ο καθηγητής Ψυχιατρικής, διευθυντής της Β' Ψυχιατρικής Κλινικής του ΑΠΘ, Βασίλειος-Παντελεήμων Μποζίκας.

Προβολή: Πρώιμη Παρέμβαση, Αναδοχή και Υιοθεσία ΑμεΑ

 

Την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου διοργανώθηκε από το  meallamatia.gr. και τον Βαγγέλη Αυγουλά διαδικτυακή συζήτηση με θέμα "Πρώιμη παρέμβαση, αναδοχή και υιοθεσία ΑμεΑ".

Το Moodle Plugin – StudentQuiz

Το Moodle plugin StudentQuiz επιτρέπει στους μαθητές να δημιουργήσουν οι ίδιοι μία τράπεζα ερωτήσεων συνεργατικά, με γνώμονα την δική τους άποψη για την αξιολόγηση!

Ένα εξαιρετικό plugin το οποίο μάλιστα κέρδισε το βραβείο ALT Learning Technologist of the Year Awards της ένωσης τεχνολογίας για την μάθηση του Ηνωμένου Βασιλείου (United Kingdom’s Association for Learning Technology’s).

Οδηγοί γονέων από το Α21 για την ψηφιακή ασφάλεια των εφήβων και την εμπορία των ανθρώπων

Η δραστηριότητα μας στο Διαδίκτυο έχει αυξηθεί δραματικά. Είναι σημαντικό να παραμένουμε ασφαλής και να γνωρίζουμε πώς να προστατέψουμε και τους ανθρώπους που αγαπάμε. 
Κατέβασε σήμερα τους «Οδηγούς Γονέων» στα ελληνικά και δωρεάν στο A21.org/Education.
Οι οδηγοί αυτοί έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν γονείς/κηδεμόνες/ενήλικες να συζητήσουν με τα παιδιά τους σχετικά με την εμπορία ανθρώπων, τις μεθόδους στρατολόγησης παιδιών και εφήβων μέσα από το Διαδίκτυο και την ψηφιακή ασφάλεια.
Πηγή: Facebook

Γερμανία: Η πανδημία καταστροφική για την εκπαίδευση

Να επαναλάβουν εθελοντικά την ίδια τάξη χωρίς να καταγραφεί όμως ότι έμειναν μετεξεταστέοι προτείνει ο Γερμανικός Σύνδεσμος Εκπαιδευτικών για τους «αδύναμους» μαθητές. «Υπάρχει μια ομάδα μαθητών που χρειάζεται επιπρόσθετο χρόνο», επισημαίνει ο πρόεδρος του συνδέσμου Χάιντς-Πέτερ Μάιντινγκερ προς την Tagesspiegel. Το αργότερο στις απολυτήριες εξετάσεις οι μαθητές αυτοί θα αποτύχουν, όπως εκτιμά. «Έτσι τα παιδιά αυτά θα φύγουν με λιγότερα εφόδια από το σχολείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μετέπειτα ζωή τους». Σύμφωνα με τον ίδιο, με ενδεχόμενη επανάληψη της τάξης, οι μαθητές αυτοί θα μπορούσαν να υποστηριχθούν πολύ στοχευμένα. Αντιθέτως, η αυτόματη προαγωγή στην επόμενη τάξη χωρίς μετεξεταστέους εν γένει για την τρέχουσα χρονιά συνιστά απλώς «αντιμετώπιση των συμπτωμάτων», λέει ο πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Εκπαιδευτικών. 

Επαγγελματική εκπαίδευση και άτομα με αναπηρία

Η επαγγελματική εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία πολύ συχνά βρίσκεται στο επίκεντρο της συζήτησης για την ένταξη της εν λόγω κοινωνικής ομάδας στην εργασία και ευρύτερα στην κοινωνία, καθώς αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη της «ουσιαστικής ισότητας» (Lee, 2014: 309), της αυτονομίας και της αυτοδιάθεσης των μελών της. Σε αυτό το πνεύμα, η Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία του ΟΗΕ καθώς και η Ευρωπαϊκή Στρατηγική 2010- 2020 αναφέρονται στην ανάγκη για πρόσβαση της κοινωνικής ομάδας σε όλα τα είδη και επίπεδα επαγγελματικού προσανατολισμού, επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης. Ταυτόχρονα, στο εθνικό πλαίσιο, ο νόμος περί ίσης μεταχείρισης (Ν. 4443/9.12.2016), όπως και ο Νόμος 4488/2017, που αφορά τις κατευθυντήριες -οργανωτικές διατάξεις υλοποίησης της Σύμβασης του ΟΗΕ, υπογραμμίζουν την ανάγκη για την ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και την ισότιμη πρόσβαση σε μια συμπεριληπτική/ενταξιακή εκπαίδευση. 

Κορωνοϊός: Τι σημαίνουν οι νέες μεταλλάξεις για τα παιδιά, σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ.

Τι γνωρίζουν οι επιστήμονες έως τώρα για τις επιπτώσεις των μεταλλάξεων του νέου κορωνοϊού στα παιδιά. Τι λέει εμπειρογνώμονας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Ο κορωνοϊός Covid-19 έχει μεταλλαχθεί και τρεις μεταλλάξεις που ανησυχούν τους επιστήμονες (αυτές της Βρετανίας, της Νότιας Αφρικής και της Βραζιλίας) εξαπλώνονται ταχύτατα στον πλανήτη. Τι σημαίνουν όμως για την νόσο Covid-19 στα παιδιά; Και πόσο πρέπει να ανησυχούν οι γονείς τους;

Σχολεία : Πότε οι καθηγητές μπορούν να μην βάλουν βαθμό στο Α’ τετράμηνο – Τι ισχύει για τις απουσίες

Διευκρινίσεις σχετικά με την απουσία και τους βαθμούς Α’ Τετραμήνου σε Γυμνάσια και Λύκεια δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα, μετά από πληροφορίες ότι αρκετοί διδάσκοντες σκέφτονταν να μην βάλουν βαθμό στο α’ τετράμηνο και σχετικών ερωτημάτων, από το υπουργείο τονίστηκε ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε μάθημα ή κλάδο μαθημάτων που δεν κατέστη δυνατό να διδαχθεί πάνω από δέκα ώρες.

Δωρεάν Διαδικτυακές Ομάδες Γονέων από το «Μαζί για το Παιδί»

Tο Συμβουλευτικό Κέντρο για γονείς, παιδιά και εφήβους της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» διοργανώνει νέες ομάδες γονέων:

• Ομάδα στήριξης γονέων με παιδιά στην ΕΦΗΒΕΙΑ (12-18 ετών): Κάθε Τρίτη, 11:30- 13:00. Έναρξη: Τρίτη 2 Φεβρουαρίου.
• Ομάδα στήριξης γονέων με παιδιά ΣΧΟΛΙΚΗΣ ηλικίας (6-12 ετών): Κάθε Δευτέρα, 10:30-12:00. Έναρξη: Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου.
• Ομάδα στήριξης γονέων με παιδιά ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ηλικίας (2-6 ετών): Κάθε Πέμπτη, 10:30-12:00. Έναρξη: Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου.
• Ομάδα στήριξης για ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΕΣ Οικογένειες (έως 18ετών): Κάθε Τετάρτη 11:00- 12:30. Έναρξη: Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου

Αδέλφια: Γιατί η μεγάλη ηλικιακή διαφορά είναι καλή

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), οι μητέρες πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον 24 μήνες μετά τον τοκετό και την γέννηση του παιδιού για να ξεκινήσουν εκ νέου τις προσπάθειες για να φέρουν στον κόσμο ένα ακόμα, ώστε να είναι αδέλφια.

Ζιμπάμπουε: Tae kwon do εναντίον παιδικών γάμων και ναρκωτικών

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών στη Ζιμπάμπουε το 30% των κοριτσιών παντρεύεται πριν φτάσει τα 18

Η Νατσιραίσε Μαρίτσα αγαπάει τις πολεμικές τέχνες και μαθαίνει tae kwon do από την ηλικία των 5 ετών. Η 17χρόνη που ζει στην πρωτεύουσα της Ζιμπάμπουε έχει δημιουργήσει μια ομάδα για νεαρά κορίτσια και μητέρες με στόχο να τις κρατήσει μακριά από τον γάμο. «Κάνω tae kwon do γιατί θέλω να σταματήσουν οι παιδικοί γάμοι Θέλω να σταματήσω την χρήση ναρκωτικών, επειδή οι περισσότεροι έφηβοι έχουνε μπλέξει με ναρκωτικά. Πιστεύω πως ο αθλητισμός μπορεί να βοηθήσει» πιστεύει η Νατσιραίσε Μαρίτσα.