Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

Δανειστικές βιβλιοθήκες και παιδιά με σύνδρομο Asperger

Οι βιβλιοθήκες είναι για πολλούς λόγους ένα ιδανικό μέρος για τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger, πολλά από τα οποία θέλουν να δραπετεύουν από τις απαιτήσεις του κοινωνικού μας κόσμου μέσα από τα βιβλία και τους υπολογιστές. Το παιδικό τμήμα των βιβλιοθηκών μπορεί να τους προσφέρει ακόμα την δυνατότητα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και παιχνίδια με τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά. Ένας βιβλιοθηκάριος που κατανοεί τα διλήμματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger και οι οικογένειές τους, μπορεί να μετατρέψει τη βιβλιοθήκη σε καταφύγιο για αυτές τις οικογένειες. 

Γιατί είναι σημαντικό οι βιβλιοθηκάριοι να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να καλύψουν τις ανάγκες παιδιών με Σύνδρομο Asperger;

Κινητικές δεξιότητες: Βοηθήστε το παιδί να τις εξελίξει

Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες περιλαμβάνουν δραστηριότητες που απαιτούν μικρότερους μυς στα χέρια του παιδιού που χρειάζονται συγκέντρωση και ακρίβεια. Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες αναφέρονται στον συντονισμό μεταξύ μικρών μυών, όπως εκείνων των χεριών και των δακτύλων, με τα μάτια. Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες περιλαμβάνουν τους μικρούς μυς του σώματος που επιτρέπουν λειτουργίες όπως το γράψιμο, η συγκέντρωση μικρών αντικειμένων. Περιλαμβάνουν αντοχή, λεπτό έλεγχο κίνησης και επιδεξιότητα. Η εξέλιξη των κινητικών δεξιοτήτων είναι κομβικής σημασίας, καθώς το παιδί μεγαλώνοντας θα είναι σε θέση να κάνει πράγματα με μεγαλύτερο έλεγχο, ταχύτητα και ακρίβεια.

Δημοτικά Σχολεία: Επτά υγειονομικές «βόμβες» καταγγέλλουν διευθυντές στη χώρα

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων κλήθηκαν να επινοήσουν διαδικασίες διασφάλισης της υγείας των μελών της σχολικής τους κοινότητας και εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων τους, σε ένα πλαίσιο εγκυκλίων-οδηγιών με ανεπαρκές, ασαφές και πολλές φορές αντιφατικό και τροποποιούμενο περιεχόμενο

Την ανεπάρκεια των μέτρων, του υπουργείου Παιδείας, για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, καταγγέλλουν οι διευθυντές των δημοτικών με αφορμή την επικείμενη συμπλήρωση ενός μήνα από την έναρξη των μαθημάτων της νέας σχολικής χρονιάς, σε συνθήκες πανδημίας. Οι διευθυντές μιλούν για 7 υγειονομικές «βόμβες» στα σχολεία, ρίχνοντας τις ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, λέγοντας ότι σε «σε συνθήκες πανδημίας, και με τη φυσική παρουσία όλων των μαθητών στις τάξεις, οι εκπαιδευτικοί αφέθηκαν χωρίς ουσιαστική υποστήριξη από την Πολιτεία, να φέρουν εις πέρας την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από υγειονομικά πρωτόκολλα, που αποδεικνύονται σε πολλές περιπτώσεις ανεφάρμοστα, μέσα σε ακατάλληλους χώρους μάθησης και αντίξοες συνθήκες εργασίας».

Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της καραντίνας σε παιδιά και εφήβους

Βαριές ήταν οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις σε παιδιά και εφήβους την περίοδο του lockdown, από τις 23 Μαρτίου έως τις αρχές Μαΐου, στη χώρα μας. Αγχος και εκνευρισμός, καταθλιπτικές τάσεις και συγκρούσεις μέσα στο σπίτι, έλλειψη ενδιαφερόντων και αδυναμία διαχείρισης της πρωτόγνωρης κατάστασης ήταν μερικά από τα φαινόμενα που καταγράφηκαν στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς. Αποκαλυπτικό είναι το γεγονός πως κατά τη διάρκεια του φετινού Απριλίου τετραπλασιάστηκαν οι κλήσεις στη Γραμμή «ΜΕΥποστηρίζω» 800 11 800 15 στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Εμβολιάζοντας τα παιδιά για τη μηνιγγίτιδα Β

Η ΦΕΤΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ξεκίνησε πολύ διαφορετικά από οποιαδήποτε άλλη και για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς τους. Η προσοχή όλων στρέφεται στην προστασία της οικογένειας από τον νέο κορωνοϊό Covid-19 και το μάθημα της ατομικής προστασίας διδάσκεται ανελλιπώς, μαζί με τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη φυσική και τη γεωγραφία. 

Τα μέτρα προστασίας περιλαμβάνουν μέτρα ατομικής υγιεινής, όπως καλό και τακτικό πλύσιμο των χεριών, χρήση αντισηπτικού, αποφυγή συγχρωτισμού και χρήση μάσκας. Τα σχολεία έχουν γεμίσει με μασκοφορεμένα παιδάκια που προαυλίζονται σε μικρές ομάδες και μαθαίνουν να κρατάνε τα χεράκια τους καθαρά και να μην αγγίζουν ούτε τους φίλους ούτε τη μάσκα τους. Τα παιδιά μαθαίνουν να μη μοιράζονται τα πράγματά τους και να κρατάνε αποστάσεις. 

Mathesis: ξεκινούν νέα διαδικτυακά μαθήματα

Με γενικό τίτλο «Από την Αρχαιότητα στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων με το Mathesis» ξεκινούν την επόμενη Δευτέρα (19.10.20) δύο νέοι πολύ ενδιαφέροντες κύκλοι των διαδικτυακών μαθημάτων του «Mathesis».Ας δούμε πώς παρουσιάζουν οι ίδιοι οι διδάσκοντες ποια θα είναι τα ευρύτερα θέματα και τα ειδικά αντικείμενα διερεύνησης των φετινών μαθημάτων.

Δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρονικά περιοδικά του De Gruyter (μέσω ΠαΜακ)

Ο εκδοτικός οργανισμός DeGruyter προσφέρει δωρεάν πρόσβαση σε πάνω από 400 ηλεκτρονικά περιοδικά, ομότιμης αξιολόγησης (peer reviewed), τα οποία καλύπτουν τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες, καθώς και τις επιστήμες τεχνολογίας και μηχανικής.

Κακοποιημένοι ανήλικοι, το μαρτύριο συνεχίζεται

Εχουν περάσει περίπου δέκα χρόνια από τότε που η υπόθεση είχε συνταράξει τη φιλήσυχη κοινωνία του Ρεθύμνου. Ποιος ξέρει ποιοι και από πότε γνώριζαν το σκοτεινό μυστικό, όμως κάποια στιγμή η σιωπή έσπασε και μια υπόθεση παιδεραστίας που δεν θα μπορούσε να συλλάβει ούτε η πιο αρρωστημένη φαντασία ήρθε στο φως. Επί χρόνια στο πλαίσιο της προπόνησης μπάσκετ, δεκάδες αγόρια είχαν κακοποιηθεί σεξουαλικά από τον προπονητή τους. Από την έρευνα προέκυψε ότι τα ανήλικα θύματα ξεπερνούσαν τα 50. 

Γουτού Γουπατού: ο ξεχωριστός ήρωας του Παπαδιαμάντη

Γράφει η Μαίρη Μπιρμπίλη στο elniplex

Πρόκειται για το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Γουτού Γουπατού» το οποίο μπορείτε να βρείτε σε δύο διαφορετικές εκδόσεις. Η πρώτη έκδοση αφορά στο πρωτότυπο κείμενο, με μεταφορά σε απλούστερη γλώσσα από την Καίτη Χιωτέλη, των εκδόσεων Άγκυρα (2002) όπου το συγκεκριμένο διήγημα συμπεριλαμβάνεται σε μια συλλογή διηγημάτων για παιδιά και νέους.

Η δεύτερη έκδοση του διηγήματος, σε απόδοση του Κώστα Πούλου και εικονογράφηση του Νικόλα Ανδρικόπουλου, είναι μια έκδοση του οίκου Παπαδόπουλος το οποίο εκδόθηκε το 1999 κι ανατυπώθηκε το 2001.

Μαθητικός ηλεκτρονικός διαγωνισμός «Πάμε σχολείο; Φιλικές για το περιβάλλον μετακινήσεις προς το σχολείο!»

«Με τα πόδια, το ποδήλατο ή το πατίνι; Με ποιόν τρόπο πηγαίνεις στο σχολείο; Είναι αυτός ο τρόπος φιλικός προς το περιβάλλον ή, όπως θα έλεγε και ένας συγκοινωνιολόγος, μετακινείσαι με “βιώσιμα μέσα”»; Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με την υποστήριξη του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας, διοργανώνει μαθητικό διαγωνισμό που αφορά στη «βιώσιμη» μετακίνηση από και προς το σχολείο.

Έφηβος προγραμματιστής ένα βήμα πριν γίνει ο πρώτος άγιος της γενιάς της χιλιετίας

Ένας Ιταλός έφηβος που αφιέρωσε τη σύντομη ζωή του για να μεταδώσει τη χριστιανική πίστη μέσω του διαδικτύου, βρίσκεται ένα βήμα πριν να γίνει ο πρώτος άγιος της γενιάς της χιλιετίας. Ο Κάρλο Ακούτις πέθανε από λευχαιμία σε ηλικία μόλις 15 ετών το 2006, έχοντας προλάβει ήδη όμως να καθιερωθεί ως «ο προστάτης άγιος του διαδικτύου».

Νέος κύκλος για το πρόγραμμα-θεσμός World of Difference

Το World of Difference, ένα πρόγραμμα – θεσμός του Ιδρύματος Vodafone, επιστρέφει για 11η συνεχή χρονιά, με στόχο να προσφέρει το κίνητρο και τα εφόδια σε 10 νέους που θέλουν να αλλάξουν την κοινωνία αξιοποιώντας την τεχνολογία. 

Ειδικότερα, το πρόγραμμα World of Difference, δίνει σε νέους ηλικίας 18-35 ετών την ευκαιρία να εργαστούν για έξι μήνες στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό της επιλογής τους. Με αυτό τον τρόπο, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη διαφορά αναφορικά με καίρια ζητήματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία, αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας και της συλλογικής δράσης. Το Ίδρυμα Vodafone αναλαμβάνει την κάλυψη της μισθοδοσίας και των εργοδοτικών εισφορών για τους 10 νέους που θα επιλεγούν να συμμετέχουν. 

Εγκύκλιος για την υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων

Οδηγίες σχετικά με τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφορία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και το περιβάλλον κατά το σχολικό έτος 2020-2021

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφορία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και το περιβάλλον, κατά το σχολικό έτος 2020-2021, σχεδιάζονται, οργανώνονται και υλοποιούνται από εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες των σχολικών μονάδων της χώρας Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων για τα οποία ισχύουν τα ακόλουθα:

Επιμένει η Κεραμέως στον αποκλεισμό των καταληψιών από την τηλεκπαίδευση

Αμετακίνητη στην απόφαση αποκλεισμού των καταληψιών από την τηλεκπαίδευση για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών, εμφανίστηκε η Υπουργός Παιδείας από τη Βουλή, χαρακτηρίζοντας αδιανόητη και άδικη τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία όσων την παρεμποδίζουν και σχολιάζοντας πως μόνοι τους αποκλείουν εαυτούς.

Έξι ελληνικά πανεπιστήμια στα 900 καλύτερα του κόσμου

Έξι ελληνικά πανεπιστήμια συμπεριλαμβάνονται στην κατάταξη με τα 900 καλύτερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στον κόσμο, όπως προκύπτει από τον διεθνώς αναγνωρισμένο πίνακα κατάταξης «Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities» του National Taiwan University.