Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Ενδείξεις ότι το παιδί σας έχει περισσότερες ασκήσεις/ καθήκοντα για το σπίτι από όσες μπορεί να διαχειριστεί επιτυχώς.

Οι καλές συνήθειες, όσον αφορά στο διάβασμα και τις ασκήσεις στο σπίτι, μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης και προσοχής. Ωστόσο, μερικές φορές, τα παιδιά έχουν περισσότερη δουλειά για το σπίτι από όση μπορούν να κάνουν. 

Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει συμπεριφορές οι οποίες βοηθούν να κατανοήσουμε αν οι ασκήσεις για το σπίτι είναι πολύ δύσκολες ή πολλές για ένα παιδί Δημοτικού ή Γυμνασίου. Μολονότι κάποια από τα σημεία μπορεί να τα εμφανίζουν πολλά παιδιά, η ταυτόχρονη παρουσία αρκετών από αυτά υποδεικνύει την ύπαρξη σοβαρής δυσκολίας, η οποία πρέπει να συζητηθεί και με τον/ την εκπαιδευτικό. 

Selfish: Μια ταινία κινούμενων σχεδίων για τη ρύπανση με πλαστικό

Σαρώνει βραβεία φέτος η μικρού μήκους ταινία κινούμενων σχεδίων «Selfish» του PoChien Chen.

Η ταινία, που εξερευνά τις τραγικές επιπτώσεις της ρύπανσης με πλαστικό, έχει ήδη πάρει το βραβείο «Best Animation» στο φετινό Borrego Springs Film Festival, το βραβείο «Best Animation» στο 2020 Ocean City Film Festival, το βραβείο «Best Animated Micro Film» στο φετινό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Όρεγκον και άλλα.

Μέριμνα για τους καρδιοπαθείς εκπαιδευτικούς

Η ΕΣΑμεΑ στηρίζει το αίτημα του Παν. Συλλόγου Πασχόντων από Συγγενείς Καρδιοπάθειες αναφορικά με το τρέχον εργασιακό και υπηρεσιακό καθεστώς των καρδιοπαθών εκπαιδευτικών, των μελών του ΕΕΠ και του ΕΒΠ, μονίμων και αναπληρωτών, όλων των βαθμίδων και κατηγοριών.

Κοροναϊός : Οι έφηβοι μπορούν να γίνουν υπερμεταδότες στην οικογένειά τους

Οι έφηβοι μπορούν να λειτουργήσουν ως φορείς υπερμετάδοσης της νόσου Covid-19, σύμφωνα με επιστήμονες του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων (CDC) των ΗΠΑ, οι οποίοι μελέτησαν την περίπτωση μίας 13χρονης με κοροναϊό. Το κορίτσι μετέδωσε τον ιό στον παππού και τη γιαγιά της, καθώς και σε άλλους εννέα συγγενείς, οι οποίοι προσωρινά έμεναν, για οκτώ έως 25 ημέρες, στο ίδιο σπίτι λόγω οικογενειακής συγκέντρωσης.

Μια 16χρονη έγινε πρωθυπουργός της Φινλανδίας για μία ημέρα

Η πρωθυπουργός της Φινλανδίας, Σάνα Μάριν, άφησε ένα 16χρονο κορίτσι να πάρει τη θέση της για μία ημέρα, σε ένα ακόμη βήμα υπέρ της ισότητας των φύλων. 

Η Aava Murto μπορεί να μην εισηγηθεί νέους νόμους, αλλά θα συναντηθεί με αρκετούς πολιτικούς στη διάρκεια της μέρας για να υπογραμμίσει τα δικαιώματα των γυναικών στην τεχνολογία. 

Η «ανταλλαγή» έρχεται λίγο πριν την Διεθνής Ημέρα του Κοριτσιού των Ηνωμένων Εθνών και είναι μέρος μιας παγκόσμιας καμπάνιας φιλανθρωπικής οργάνωσης για τα παιδιά. 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού CodeWeek 2020, 10-25 Οκτωβρίου

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μία γιορτή δημιουργίας με κώδικα, που στοχεύει να φέρει βασικές δεξιότητες προγραμματισμού, καλλιέργεια υπολογιστικής σκέψης και ψηφιακό γραμματισμό σε όλους με έναν διασκεδαστικό και ευφάνταστο τρόπο. H Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού πραγματοποιείται για 8η χρονιά φέτος, από τις 10 έως τις 25 Οκτωβρίου 2020, και υποστηρίζεται στην Ελλάδα από την Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Γνωρίστε την Pepper, ένα συμπαθέστατο κοινωνικό ρομπότ

Ένα συμπαθέστατο κοινωνικό ρομπότ, η Pepper, έχει αναλάβει να βοηθήσει τους ειδικούς επιστήμονες του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου να εξοικειώσουν τα παιδιά που ζουν στο φάσμα του αυτισμού με τις χρηματικές συναλλαγές. 
Το ανθρωπόμορφο ρομπότ συνεργάζεται με παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών και με τον δικό του, ξεχωριστό τρόπο, και υπό την επίβλεψη κλινικού ψυχολόγου και παιδοψυχολόγου, προσπαθεί να τα εξασκήσει στην αναγνώριση κερμάτων και χαρτονομισμάτων και στην κατανόηση εννοιών, όπως τα ρέστα και η αποταμίευση.
Στόχος της ειδικά μελετημένης εκπαιδευτικής παρέμβασης με πρωταγωνίστρια την Pepper είναι, μέσω της προσομοίωσης χρηματικών συναλλαγών, τα παιδιά να «προικιστούν» με δεξιότητες απαραίτητες για την πρακτική τους λειτουργικότητα. Παράλληλα, να διευκολυνθούν στην καθημερινότητά τους και να ζήσουν με σχετική αυτονομία. 

1ο πανελλήνιο συνέδριο: Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση

Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Ερευνών στην Προσχολική Αγωγή, Laboratory for Research on Early Childhood Psychopedagogy του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το Greek Cultural Institute και το Μητροπολιτικό Κολλέγιο συνδιοργανώνουν στις 14-15 Νοεμβρίου 2020 στην Αθήνα το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση».
Ο ρόλος του παιχνιδιού στο σύγχρονο περιβάλλον μάθησης είναι αναμφισβήτητα σημαντικός. Στην τυπική εκπαίδευση, αν και αναγνωρίζεται η σπουδαιότητά του, καθώς προχωράμε από την προσχολική, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η αποδοχή του μειώνεται.

Ο χάρτης των 886 ερευνητικών έργων στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

«Πώς η έρευνά σας αλλάζει τη ζωή μας; Ποιος είναι ο αντίκτυπος της έρευνάς σας στην κοινωνία; Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει;». Τα μέλη της ερευνητικής κοινότητας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης απαντούν στις ερωτήσεις αυτές, μέσα από 33 μαγνητοσκοπημένες ταινίες μικρού μήκους, στοχεύοντας έτσι να έλθουν πιο κοντά στην κοινωνία, ώστε οι πολίτες να κατανοήσουν τη χρησιμότητα της ερευνητικής δουλειάς και πώς το έργο που παράγεται στα εργαστήρια βελτιώνει την καθημερινότητα όλων.

Webinar: Αρχεία σε αλλαγή 2: Τεχνητή Νοημοσύνη, Τέχνη και Περιβάλλον

Πώς σχετίζονται τα αρχεία με την τέχνη και το περιβάλλον; Με ποιον τρόπο αξιοποιούνται τα ψηφιακά αρχεία; Μπορούν οι μαθητές να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση και οικολογική ευαισθησία αξιοποιώντας ψηφιακά αρχεία; Τα αρχεία αλλάζουν, μαζί τους όμως αλλάζει και ο τρόπος διδασκαλίας.
Στην ψηφιακή εποχή, όλοι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μάθουν τον τρόπο ανάπτυξης της δημιουργικότητας και της καλλιέργειας αρχειακής συνείδησης στους μαθητές τους.

Οι θέσεις της ΕΣΑμεΑ επί του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

Επιστολή απέστειλε η ΕΣΑμεΑ, με τις προτάσεις της επί του «Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία», στον αρμόδιο για την εκπόνησή του υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη. Τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τις κατέθεσε επίσης και στη δημόσια διαβούλευση επί του Σχεδίου Δράσης.

Έλενα Παλάγκα: «Τα παιδιά αντλούν αυτοπεποίθηση από έναν σκύλο»

Η Έλενα Παλάγκα είναι επαγγελματίας εκπαιδεύτρια σκύλων, με εξειδίκευση στα σκυλιά βοηθούς για παιδιά με ορατές και μη ορατές αναπηρίες, και μας περιγράφει τη μοναδική σχέση που αναπτύσσουν τα παιδιά με τα ζώα.