Κυριακή 5 Απριλίου 2020

Απλές μαθηματικές πράξεις: Στηριζόμαστε στις δυνάμεις μας

Πολλές φορές σε μαθητές με κινητική αναπηρία που δυσκολεύονται να ανοίξουν και να κλείσουν τα δάχτυλά τους για να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις (πρόσθεσης και αφαίρεσης) ακούμε γονείς και εκπαιδευτικούς (ακόμα και της παράλληλης στήριξης) να λένε ότι το παιδί μετράει με τα δάχτυλά τους. Ανοίγει η μαμά 3 δάχτυλα και άλλα 2 δάχτυλα και το παιδί μετράει και βρίσκει ότι 3+2= 5. 

Μια τέτοια πρακτική, όσο γρήγορη και αποτελεσματική και αν είναι για το σπίτι (ή και το σχολείο όταν υπάρχει κάποιο άτομο δίπλα στο παιδί) δεν δίνει στο μαθητή την αυτονομία που χρειάζεται για να μπορεί να λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητα μέσα και έξω από την τάξη, για θέματα τόσο του σχολείου όσο και της καθημερινής του ζωής. Και αν κάτι πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας – ειδικά στα παιδιά με αναπηρία- είναι να στηρίζονται στις δυνάμεις τους για όλα όσα μπορούν να κάνουν. 

Άποψη: Β. Δαγδιλέλης Των δασκάλων οι κοινότητες φτιάχνουν άλλον Γαλαξία

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχει πλέον 170 000 εγγραφές δασκάλων (εκπαιδευτικών όλων βαθμίδων), πρακτικά το σύνολο των Ελλήνων εκπαιδευτικών.

Γράφει ο Βασίλης Δαγδιλέλης
(αφυπηρετήσας Καθηγητής Πανεπιστημίου)

Ο Γιάννης έχει αυτισμό και θα μπορεί να κολυμπά: Η viral ανάρτηση μιας μητέρας που μίλησε στον Μητσοτάκη

Η αρχικά καθολική απαγόρευση της κολύμβησης στην Ελλάδα, λόγω κορωνοϊού, είχε προκαλέσει αναστάτωση στις οικογένειες παιδιών και ενηλίκων που κολυμπούν για θεραπευτικούς λόγους και στο πλαίσιο κάποιας αποκατάστασης. 

Μετά την αρχική ανακοίνωση του Λιμενικού, στην οποία δεν προβλεπόταν καμία εξαίρεση, μία μητέρα με παιδί στο φάσμα του αυτισμού, έστειλε, όπως είπε, μήνυμα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Facebook, ζητώντας του να αξιολογήσει την απαγόρευση κυκλοφορίας και λουτρού για τα ΑμεΑ, τα άτομα με αυτισμό και εκείνους τους ανθρώπους που «δεν μπορούν να γράψουν το 6 και να πάνε για τρέξιμο». 

Γαλλία: Ακυρώνονται οι εξετάσεις 'baccalaureat' για πρώτη φορά από την εποχή του Ναπολέοντα

Λόγω κορονοϊού, οι μαθητές του Λυκείου στη Γαλλία δεν θα γράψουν φέτος το καλοκαίρι τις πανεθνικές εξετάσεις 'baccalaureat' (bac, μπακαλορεά) για το τέλος του Λυκείου και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, σε μια πρωτοφανή απόφαση που αποτυπώνει το μέγεθος των προβλημάτων και της αναταραχής που έχει προκαλέσει η πανδημία.

Μένουμε σπίτι: Πρέπει να του περιορίσω την τηλεόραση;

Πόσες ενοχές νιώσατε σήμερα; Πάντα νιώθουμε ότι υπάρχει και κάτι ακόμη που θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει για τα παιδιά μας, όμως ο… κοροναϊός έχει εντείνει αυτό το συναίσθημα περισσότερο από ποτέ. Μπορεί να περνάμε πολύ περισσότερο χρόνο μαζί τους, αλλά η αλήθεια είναι ότι μικρό μέρος του είναι πραγματικά ποιοτικό. Και είναι απόλυτα φυσιολογικό αν σκεφτεί κανείς ότι πολλοί από εμάς δεν έχουμε πάψει να δουλεύουμε. Απλώς έχουμε μεταφέρει το γραφείο στο σπίτι. Αυτή η νέα συνθήκη, μας αναγκάζει να κάνουμε υποχωρήσεις για να κρατήσουμε τα μικρά μας απασχολημένα και ήσυχα. Μία από τις πρώτες, ήταν και η αύξηση του χρόνου που τους επιτρέπουμε να περνούν μπροστά στις οθόνες. Δεν μπορούμε παρά να αναρωτιόμαστε: Πόσο κακό τους κάνουμε με αυτή την επιλογή; Και τι είδους μέτρα θα πρέπει να πάρουμε;

Προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά με αναπηρίες

Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να εγκαινίασε πλατφόρμες τηλε-εκπαίδευσης, στις οποίες έχουν εγγραφεί αρκετές χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί, και η δημόσια τηλεόραση να καταγράφει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης τις ώρες που προβάλλονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα, όμως οι παραπάνω πρωτοβουλίες ξεχνούν τους μαθητές και τις μαθήτριες με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.

Πάνω από 1 εκατ. συμμετοχές μαθητών στα "ψηφιακά θρανία" λόγω κορωνοϊού

Πολύ ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα γυμνάσια και τα λύκεια της Ελλάδας, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να κρατήσουν επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, για όσο χρόνο διαρκέσει η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων λόγω κορωνοϊού. 

Προστασία από τον κορωνοϊό για βρέφη, παιδιά

Πρωτόκολλο διαχείρισης βρεφών, παιδιών και εφήβων που είτε εμφανίζουν συμπτώματα COVID-19 είτε είναι επιβεβαιωμένα περιστατικά της νόσου, το οποίο περιγράφει όλα τα βήματα που οφείλουν να κάνουν οι θεράποντες γιατροί για την καλύτερη αντιμετώπιση των μικρών ασθενών, ενέκρινε η επιτροπή εμπειρογνωμόνων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Οι οδηγίες αυτές έρχονται τη στιγμή κατά την οποία έγινε γνωστός ο θάνατος λόγω κορωνοϊού ενός βρέφους έξι μηνών στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, την τελευταία εβδομάδα έχουν καταγραφεί τουλάχιστον τρεις θάνατοι παιδιών και εφήβων σε Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία και Γαλλία, και οι οποίοι επιβεβαιώνουν τις επισημάνσεις των ειδικών ότι, σε αυτή την πανδημία, ουδείς είναι απρόσβλητος, και ότι, αν και σπάνια, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, είναι πιθανή η σοβαρή νόσηση ακόμα και σε νεαρά άτομα χωρίς προβλήματα υγείας. Στη χώρα μας μόνο, τον πρώτο μήνα της επιδημίας (έως τις 29 Μαρτίου 2020) είχαν καταγραφεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας 32 κρούσματα COVID-19 σε παιδιά ηλικίας από 0 έως 17 ετών, τα οποία εκείνη τη χρονική στιγμή αποτελούσαν το 2,9% των καταγεγραμμένων περιστατικών.

Σχολείο στη Ρόδο δημιουργεί προστατευτικές μάσκες μέσω 3D εκτυπωτή

Στην υπηρεσία του ΕΣΥ τέθηκε το 1ο Γυμνάσιο Ρόδου χάρη στην πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού-αρχιτέκτονα του σχολείου Αγγελικής Νικολάου να αξιοποιήσει τον τρισδιάστατο εκτυπωτή του σχολείου. 

Η δράση αποφασίστηκε με συμφωνία και στήριξη της διευθύντριας του σχολείου, κ. Βογιατζή και του διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Παπαδομαρκάκη. Με τον τρισδιάστατο εκτυπωτή θα γίνει η κατασκευή προστατευτικών ασπίδων προσώπου που θα φοριούνται πάνω από τη μάσκα ώστε να γίνουν δωρεά στο Νοσοκομείο Ρόδου. 

Τι θα γίνει με την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων;

Τι θα γίνει με την ύλη; Μαθητές, καθηγητές και γονείς αγωνιούν. Πρωτίστως οι μαθητές που διαβάζουν και σκέφτονται: Καλά κάνω και το διαβάζω αυτό; Θα είναι μέσα στην ύλη; Κι αν δεν είναι και το διαβάζω τσάμπα; Μήπως χάνω το χρόνο μου και μελετώ πράγματα που θα είναι εκτός ύλης, και τελικά δεν δώσω τον απαραίτητο χρόνο σ’ αυτά που θα είναι εντός ύλης; Γιατί το Υπουργείο δεν ανακοινώνει τώρα την ύλη; Τι περιμένουν;

Πιθανή η έναρξη των σχολείων στα μέσα Μαΐου

Ανοιχτό το ενδεχόμενο η επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων να μη γίνει μετά την ολοκλήρωση των πασχαλινών διακοπών αλλά μέσα στον Μάιο, άφησε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Με τον τρόπο αυτό βέβαια τροφοδοτείται η ανησυχία των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων και των γονιών τους για τον χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων και το εύρος της περικοπής της διδακτέας ύλης, ερωτήματα που παραμένουν ανοιχτά και υπό εξέταση.

Κεραμέως: Έρχονται ανακοινώσεις για τα δίδακτρα στα (κλειστά) ιδιωτικά σχολεία

Ανακοινώσεις για τα δίδακτρα στα ιδιωτικά σχολεία προανήγγειλε ότι θα κάνει το αμέσως επόμενο διάστημα η υπουργός Παιδείας.

Η κ.Νίκη Κεραμέως μιλώντας πριν από λίγη ώρα στην τηλεόραση του Σκάι, ρωτήθηκε τι σκοπεύει να κάνει με τα πολλά παράπονα γονέων που διαμαρτύρονται ότι εξακολουθούν να πληρώνουν δίδακτρα στα ιδιωτικά σχολεία, ενώ δεν γίνονται μαθήματα.