Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Παιδικά βιβλία online


Για τα βιβλία των εκδόσεων "Παπαδόπουλος" που μπορείτε να διαβάσετε online σας έχουμε ξαναπεί; Χμμμ... Αν επισκεφθείτε την ιστοσελίδα των εκδόσεων μπορείτε να μεταβείτε στην κατηγορία Διαβάστε τα βιβλία μας Online (στην αριστερή μπάρα) και να απολαυσετε διαλεγμένους τίτλους παιδικών βιβλίων. Ένα από αυτά σας το έχουμε παρουσιάσει στο παρελθόν. Αξίζει το κλικ!

Ευρωπαϊκό Κάμπινγκ Νεολαίας Κωφών (Ε.U.D.Y.)


Η Επιτροπή Νεολαίας της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος ενημερώνει ότι στις 7-18 Ιουλίου 2010 διοργνώνεται στη Λωζάνη της Ελβετίας το διετές Ευρωπαϊκό Κάμπινγκ της Ευρωπαϊκής  Ένωσης Νεολαίας Κωφών (E.U.D.Y), εν όψει του οποίου θα επιλεγούν οι συμμετέχοντες. Για να ενημερωθείτε για τα κριτήρια επιλογής και τη διαδικασία, παρακαλώ διαβάστε το ενημερωτικό δελτίο.

Πασχαλινή γιορτή για τα παιδιά: "Το ξύπνημα της Άνοιξης"


Το «Ξύπνημα της Άνοιξης» ετοιμάζει το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ για την πασχαλινή γιορτή που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Μαρτίου 2010 στις 11.00. 
Οι εκπαιδευτές και τα παιδιά των εργαστηρίων δημιουργικής έκφρασης του Ιδρύματος προσκαλούν όλα τα παιδιά της πόλης στην πασχαλινή τους γιορτή με τα κάλαντα των Βαΐων να δίνουν το ρυθμό στη φαντασία και τη δημιουργικότητα. 
Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μουσικοθεατρικά εργαστήρια, να κατασκευάσουν λαμπάδες και κάρτες για το Πάσχα, να επιλέξουν ανάμεσα σε διαφορετικά υλικά, χρώματα και τρόπους δημιουργίας για να συνθέσουν ένα μεγάλο κολάζ για το «Ξύπνημα της Άνοιξης».
Ευπρόσδεκτα είναι όλα τα παιδιά ηλικίας 4-12 ετών και όχι μόνο εκείνα που συμμετέχουν στα εργαστήρια του Τελλογλείου. 
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Τα ρούχα λένε την ιστορία τους


Ο ιστορικός ιστός του ενδύματος, με όλες τις προεκτάσεις του, ξετυλίγεται από χθες στην έκθεση του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς με τίτλο «Ενδύεσθαι». Είναι μια «επίδειξη δυνάμεως, μια πρόκληση για τη δημιουργία ενός Μουσείου Πολιτισμού του Ενδύματος» κατά την κ. Ιωάννα Παπαντωνίου, την ψυχή της έκθεσης του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος και της ιστορίας του ενδύματος γενικότερα.

Πρόταση: Βόλτα στο μουσείο


Μήπως βαρεθήκατε να ακούτε το περίφημο «βαριέμαι» των παιδιών κάθε Σαββατοκύριακο; Μπορείτε να αποφύγετε τη ρουτίνα συμμετέχοντας στα οικογενειακά προγράμματα που διοργανώνουν μουσεία και φορείς στο τέλος κάθε εβδομάδας. Αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν διπλό σκοπό. Από τη μία, γεμίζουν τα παιδιά με γνώσεις, εμπειρίες και εικόνες που φαινομενικά ανήκουν στον χώρο των μεγάλων. Από την άλλη, προσκαλούν τους γονείς να ασχοληθούν με τα παιδιά τους δημιουργικά. Το κέρδος; Οπως μας είπε και η μουσειοπαιδαγωγός Μαρία Γρηγοροπούλου, η υπεύθυνη του παιδαγωγικού τμήματος του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, οι κοινές δραστηριότητες βελτιώνουν τις οικογενειακές σχέσεις.

Πού και πότε;
Οικογενειακά προγράμματα υπάρχουν σε αρκετά μουσεία, κέντρα και ιδρύματα.
- «Διαδρομές στο Μουσείο». Διαδραστικές ξεναγήσεις στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Προσεχείς συναντήσεις: 28/02, 14/03, 28/03. Η είσοδος για τα παιδιά μέχρι 18 ετών είναι ελεύθερη, για τους γονείς κοστίζει 7 ευρώ. Πληροφορίες στα τηλ. 210 7228.321-3 και στο www.cycladic.gr.
- Οικογενειακά προγράμματα στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος: «Μια βαλίτσα γεμάτη αναμνήσεις» (07/03), «Ο Ελληνικός Κόσμος γίνεται 12 χρόνων!» (21/03). Το κόστος συμμετοχής είναι 8,50 ευρώ ανά πρόγραμμα για κάθε παιδί. Πληροφορίες στο sundays.ime.gr.
«Ενα μουσείο για όλη την οικογένεια» στο Παιδικό Μουσείο. Κάθε Σαββατοκύριακο ξετυλίγεται εκεί άλλο πρόγραμμα. Στις 07/03 παρακολουθήστε το «Μουσική και Μουσεία», μια συνεργασία με το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων. Πληροφορίες στο τηλ. 210 3312.995 και στο www.hcm.gr.
- «Η επιστήμη στο Διάστημα» στη Διαδραστική Εκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου. Κάθε Σαββατοκύριακο, από τις 11 π.μ. ως τις 8 μ.μ., γίνονται στο ίδρυμα πειράματα και ξεδιπλώνονται θεματικές δραστηριότητες. Το εισιτήριο για τα παιδιά κοστίζει 4 ευρώ και για τους μεγάλους 6 ευρώ. Πληροφορίες στο τηλ. 210 9469.621 και στο www.eugenfound.edu.gr.
- «Το παραμύθι της Κυριακής». Προσφέρεται δωρεάν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο κάθε τρίτη Κυριακή του μήνα. Επόμενη συνάντηση στις 21/03. Πληροφορίες στο τηλ. 210 8217.724 και στο www.namuseum.gr.
- «Και Κόσμος ονομάζεται!». Αφήγηση ιστοριών με συνοδεία κρουστών οργάνων, κάθε Κυριακή στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας-Κέντρο Γαία. Τιμή εισιτηρίου 12 ευρώ. Πληροφορίες στο τηλ. 210 8019.875.
- «Κυριακές στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού» της Θεσσαλονίκης: «Το χαμένο χρυσόβουλο» (07/03), «Καστρομαχίες-Καστροτεχνίες» (21/03). Είσοδος ελεύθερη. Πληροφορίες στο τηλ. 2313 306400 (τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων) και στο www.mbp.gr.

Πηγή: Καθημερινή

«Γονείς-τέρατα» στην Ιαπωνία (Επιβάλλουν τους δικούς τους νόμους στους δασκάλους)

Ζητούν από τους δασκάλους να πλένουν τα ρούχα των μαθητών ή να τους κόβουν τα νύχια, επίσης να πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο ή να ετοιμάζουν το κολατσιό τους: οι «γονείς-τέρατα», όπως τους έχουν ονομάσει τα μέσα ενημέρωσης, υπαγορεύουν τους δικούς τους νόμους στους δασκάλους και καθηγητές στην Ιαπωνία.

Πρότυπο σχολείο εγκαινιάστηκε στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης


Στη ζοφερή εικόνα της δημόσιας υγείας ένα παράθυρο με μηνύματα ελπίδας άνοιξε χθες στο Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης. Τα έστειλαν τα χαμόγελα, οι πολύχρωμες εικόνες των παιδών και τα ποιήματα που απάγγειλαν για την 25η Μαρτίου από τη σχολική αίθουσα 327 του 3ου ορόφου όπου εγκαινιάστηκε το 9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το 5ο Ειδικό Νηπιαγωγείο της Παιδοχειρουργικής Κλινικής.

Τρισδιάστατα παραμύθια


 Τέλος στα παιδικά ανάγλυφα βιβλία παραμυθιών όπου όταν γυρίζεις σελίδα ξεδιπλώνεται και μέρος της ιστορίας. Τώρα Κορεάτες επιστήμονες κατάφεραν φτιάξουν βιβλία με τεχνολογία 3-D όπου οι ήρωες των παραμυθιών κυριολεκτικά ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των παιδιών. 

Μικρά κολπάκια για την προπαίδεια του 9!


Η απομνημόνευση της προπαίδειας είναι πραγματικά μια πρόκληση για τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες (και όχι μόνο). Αν θεωρείτε (εσείς και τα παιδιά σας ή οι μαθητές σας) ότι η προπαίδεια του 9 είναι η πιο δύσκολη από όλες, σας παρουσιάζουμε μια σειρά από απλούς τρόπους για να μπορείτε να βρίσκετε αμέσως τα γινόμενα με το 9 που ψάχνετε χωρίς να έχετε μάθει τίποτα απέξω! Διαλέξτε τον τρόπο που σας ταιριάζει περισσότερο και καλή επιτυχία ….

1) Ο πιο απλός τρόπος (κατά τη γνώμη μου) είναι η χρήση των δυό χεριών. Τεντώνουμε τα δάκτυλα και των δύο χεριών (έτσι ώστε οι παλάμες μας να είναι παράλληλες προς το έδαφος και τα δάχτυλά μας να δείχνουν προς τον πίνακα). Αριθμούμε τα δάχτυλα, με 1 να είναι το δάχτυλο που βρίσκεται πιο αριστερά (δηλαδή το μικρό δάχτυλο του αριστερού χεριού) και 10 να είναι το δάχτυλο που είναι πιο δεξιά (δηλαδή το μικρό δάχτυλο του δεξιού χεριού). Έστω ότι θέλουμε να βρούμε πόσο κάνει 7Χ9 = ; . Έτσι τεντωμένα όπως είναι τα δάχτυλα, κλείνουμε το δάχτυλο 7 (τον δεικτη δηλαδή του δεξιού χεριού). Θεωρούμε “σύνορο” το κενό που μένει στη θέση του 7ου δαχτύλου. Από την μια μεριά έχουν μείνει τεντωμένα 6 δάχτυλα και από την άλλη 3. Άρα σχηματίζεται ο αριθμός 63. Με αυτό τον τρόπο το παιδί μπορεί να βρει αμέσως κάθε γινόμενο του 9. Η μέθοδος αυτη δεν ενδύκνεται μόνο για παιδιά με έντονα κινητικά προβλήματα στα άνω άκρα, που δεν μπορούν να τοποθετήσουν σωστά (να κλείσουν) τα δάχτυλά τους. Ωστόσο, με μια μικρή μετατροπή, πχ να λυγίζει λίγο το δάχτυλο ή να ακουμπά στην πλάγια άκρη του θρανίου, μπορεί να εφαρμοστεί. (Δείτε σχετικά αυτό και αυτό)

2) Ένας από τους τρόπους που διδασκουν οι δάσκαλοι στο σχολείο είναι η γραφή όλων των γινομένων και η συμπλήρωση των αποτελεσμάτων τους από πάνω προς τα κάτω των αριθμών από το 0 ως το 9 και μετά, από κάτω προς τα πάνω από το 0 μέχρι το 9. Με αυτό τον τρόπο , ωστόσο, ο μαθητής χάνει πολύτιμο χρόνο, γιατί για να βρει ένα τυχαίο γινόμενο του 9 (έστω πχ ότι θέλει να βρει μόνο το 8Χ9 = ; ) πρέπει να γράψει όλη την προπαίδεια του 9. (Δείτε σχετικά)

3) Ένας άλλος γρήγορος τρόπος, για μαθητές που μπορούν να κάνουν αφαίρεση –με ή χωρίς τη βοήθεια δακτύλων- είναι η χρήση της προπαίδειας του 10 και η αφαίρεση του κατάλληλου αριθμού. Πχ 8Χ9 = ; Βρίσκουμε πόσο κάνει το 10Χ8 = 80 και αφαιρούμε το 8 , δηλαδή 80-8 = 72. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει ο κίνδυνος να “ξεχνιέται” ο μαθητής και να αφαιρεί το 9 αντί για τον άλλο αριθμό.

4) Ένας τρόπος, λίγο πιο δύσκολος, που στηρίζεται στο γεγονός ότι το αποτέλεσμα των γινομένων του 9 έχει άθροιμα ψηφίων 9 , ειναι ο εξής : παίρνουμε τον αριθμό που πρέπει να πολλαπλασιάσουμε με το 9 και αφαιρούμε από αυτό 1. Στη συνέχεια, βλέπουμε πόσο ακόμα χρειαζόμαστε από τον αριθμό που προέκυψε, μέχρι το 9 . Πχ 6Χ9 = ; Λέμε : 6-1 = 5. Στο 5 πόσα πρέπει να βάλω για να βγάλω 9 ; 4 . Άρα 6Χ9 = 54.

Μολονότι θα μπορούσαμε θεωρητικά να μιλήσουμε για το πώς μπορούμε να βγάλουμε την προπαίδεια του 9 χρησιμοποιώντας την προπαίδεια του 7 με την προπαίδεια του 2, είτε την προπαίδεια του 4 με την προπαίδεια του 5, είτε την προπαίδεια του 3 με την προπαίδεια του 6, δεν έχει κανένα νόημα, καθώς όλοι αυτοί οι τρόποι προϋποθέτουν ότι ο μαθητές γνωρίζει ήδη πολύ καλά πολύ πιο δύσκολες προπαίδειες.

Και μην ξεχνάτε! Μάθετε στα παιδιά ότι στην προπαίδεια του 9, το άθροισμα των ψηφίων του αποτελέσματος πρέπει να είναι 9. Θα μπορούν έτσι να κάνουν έναν πολύ απλό και εύκολο έλεγχο του αποτελέσματος που βρήκαν.