Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

«Είμαστε διαφορετικοί, αλλά ίσοι»

Ο 15χρονος Σεργκέν είναι μουσουλμάνος που κατάγεται από το Αρσάκειο της Ροδόπης και φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου. Στο σχολικό περιβάλλον βρίσκεται ανάμεσα σε συμμαθητές χριστιανούς από την περιοχή του, σε πρόσφυγες παλιννοστούντες από την πρώην Σοβιετική Ένωση, σε μετανάστες από τη Βουλγαρία, σεχριστιανούς και μουσουλμάνους Αθίγγανους από γειτονικούς οικισμούς και ορεσίβιους μουσουλμάνους πομακικής καταγωγής από τον ορεινό όγκο του νομού. 

«Αισθάνομαι πολύ άνετα στο σχολείο μου. Δεν με απασχολεί η διαφορετική καταγωγή, η θρησκεία και η μητρική γλώσσα των συμμαθητών μου. Εξάλλου, όποιος δεν δημιουργεί προβλήματα στους γύρω του δεν υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπιστεί υποτιμητικά σε αυτό το σχολείο. Το χαρακτηριστικό μας είναι ότι ανάμεσά μας αναπτύσσεται μια κουλτούρα αλληλεγγύης, ώστε ο ένας να βοηθά και να υποστηρίζει τον διπλανό του που αντιμετωπίζει προβλήματα με τα μαθήματα. Εδώ είμαστε ο ένας για όλους και όλοι για τον έναν!». 

Ένα σχολείο πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα στη Θράκη είναι το διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Σαπών, που στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού αποτυπώνεται η πολιτισμική, κοινωνική και θρησκευτική πολυμορφία της συγκεκριμένης περιοχής. Στην πράξη αποτελεί σημείο συνάντησης και σύνθεσης μαθητών που είτε από επιλογή των γονέων τους είτε λόγω της καταγωγής τους είτε εξαιτίας των συγκυριών των τελευταίων είκοσι χρόνων βρέθηκαν να κατοικούν στις Σάπες και τους κοντινούς οικισμούς. Η κωμόπολη αυτή, ήδη από το 1990, υπήρξε ο τόπος ο οποίος επελέγη από την ελληνική πολιτεία ώστε να εγκατασταθούν σε πρόχειρους αρχικά καταυλισμούς τα πρώτα καραβάνια των ομογενών προσφύγων. Σήμερα, οι περισσότεροι από εκείνη την πρώτη γενιά που εγκαταστάθηκαν στις Σάπες λείπουν από την περιοχή, αφού έφυγαν προς αναζήτηση εργασίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και στο εξωτερικό. Στην ίδια περιοχή συνυπάρχουν αρμονικά μουσουλμάνοι τουρκογενείς που μιλούν τη μητρική τους γλώσσα την τουρκική, Πομάκοι στα ορεινά χωριά με τα δικά τους έθιμα, τη γλώσσα και τη μακραίωνη πολιτισμική τους διαδρομή αλλά και Αθίγγανοι χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Τα τελευταία χρόνια άρχισαν να εγκαθίστανται και μετανάστες, κυρίως Βούλγαροι.

Πηγή: Τα Νέα

Η νοηματική του προσηλυτισμού

Όπως πληροφορηθήκαμε από σχετικό δελτίο τύπου της ιεράς μητροπόλεως Δημητριάδας, 7.30 ως 10 το πρωί της προπερασμένης Κυριακής, ήταν προγραμματισμένη στην Ιερά Μονή Αγίου Ιγνατίου στην Ανακασιά Βόλου (πρώην σχολείο-οικοτροφείο κωφών) η τέλεση της Θείας Λειτουργίας του Αγ. Ιωάννη του Χρυσοστόμου, με ταυτόχρονη απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. “Μετά το πέρας της λειτουργίας” ενημέρωναν οι της μητροπόλεως “θα υπάρχει κέρασμα για τους συμμετέχοντες.”

Το σχετικό με την λειτουργία στην ΕΝΓ ανακοινωθέν, μας κομίζει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα πως και τα γιατί της πρωτοβουλίας. Μας ενημερώνει ότι “πρόκειται για μια προσπάθεια από πλευράς της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και του Συλλόγου Κωφών και Βαρήκοων Ν. Μαγνησίας «Η Αργώ», καταρχήν σε πιλοτικό επίπεδο”. Ευθύς παρακάτω συμπληρώνει : “Aπώτερος σκοπός είναι να τελούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα τόσο η Θεία Λειτουργία όσο και διάφορες Ιερές Ακολουθίες της Εκκλησίας μας , με απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ως απόρροια της ποιμαντικής μέριμνας γι’ αυτή την ομάδα πληθυσμού της κοινωνίας μας. Την απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα θα αναλάβει ο κ. Στράτος Πατρινός,διερμηνέας και θεολόγος.”

Oμολογουμένως στην πρωτοβουλία πρέπει θετικό πρόσημο , πόσο μάλλον όταν – όπως και το δελτίο τύπου της ιεράς μητροπόλεως Δημητριάδας ομολογεί - παρόμοιες ενέργειες λαμβάνουν χώρα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και σε ελάχιστες Ιερές Μητροπόλεις της ελληνικής επικράτειας. Πέραν μιας κρίσιμης λεπτομέρειας που αν μη τι άλλο χρήζει σχολιασμού.

Αναφέρει, λοιπόν, το δελτίο τύπου στον επίλογό του: “Σκοπός της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος και του Συλλόγου Κωφών και Βαρήκοων Ν. Μαγνησίας «Η Αργώ» είναι να δημιουργηθεί ένας ψηφιακός δίσκος, ο οποίος θα περιέχει την ορθόδοξη πίστη και ζωή με απόδοση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και ο οποίος θα προωθηθεί τόσο σε Ιερές Μητροπόλεις της Ελλάδος όσο και σε αντίστοιχους φορείς που ασχολούνται με το εν λόγω θέμα.”

Και επ’ αυτού το σχόλιό μας: Άλλο πράγμα η δυνατότητα παρακολούθησης λειτουργιών για τους πιστεύοντες κωφούς στην ΕΝΓ και άλλο πράγμα ο σκοπός του προσηλυτισμού και μάλιστα με την συνεργασία του τοπικού συλλόγου κωφών και βαρηκόων. Η σύνδεση του πρώτου με το δεύτερο και με τον τρόπο που επικοινωνείται μοιάζει εξάρτηση του πρώτου απ’ το δεύτερο. Παραπέμπει σε εποχές που θα έπρεπε να θεωρούνται ξεπερασμένες και αντιλήψεις που θα έπρεπε να θεωρούνται παρωχημένες.

Οι γονείς της ΑΜΥΜΩΝΗΣ κάνουν (και γίνονται) τα πάντα για τα παιδιά τους


Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες “AΜΥΜΩΝΗ” φιλοξενείται εδώ και λίγες μέρες σε ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο στον πρώτο όροφο του εμπορικού κέντρου The Mall Athens για την εορταστική περίοδο του Πάσχα.

Καλύτεροι μαθητές με μία ώρα ύπνο παραπάνω


ΛΟΝΔΙΝΟ Απολύτως επιτυχές θεωρείται πείραμα που εφαρμόστηκε εφέτος σε βρετανικό λύκειο με 800 μαθητές και μαθήτριες: τα μαθήματα αρχίζουν μία ώρα αργότερα. Οι απουσίες μειώθηκαν εντυπωσιακά, οι επιδόσεις των μαθητών (13 ως 18 ετών) βελτιώθηκαν, ενώ καθηγητές, γονείς και παιδιά συνεργάζονται καλύτερα. 

Από τον περασμένο Οκτώβριο το κουδούνι του λυκείου στο Μονκσίτον του Βορείου Τάινεσαϊντ χτυπάει στις 10 αντί για τις 9 το πρωί, προς μεγάλη χαρά των μαθητών και μαθητριών, ηλικίας 13-19 ετών που προσέρχονται με μεγαλύτερη προθυμία στο μάθημα. Στατιστικώς προέκυψε μείωση των απουσιών σε ποσοστό 8% ενώ οι κατά σύστημα «σκασιάρχες» λιγόστεψαν κατά 27%. Κατόπιν αυτών ο λυκειάρχης Πολ Κίλεϊ κρίνει απαραίτητη την προσαρμογή του σχολικού ωραρίου με σκοπό τη δημιουργία «πολύ ευχαριστημένων και καλύτερα εκπαιδευμένων νέων». Εχει μάλιστα και ιατρικώς διαπιστωθεί, όπως είπε ο λυκειάρχης στο ΒΒC, ότι είναι καλύτερα να αρχίζουν αργότερα οι έφηβοι την καθημερινή εργασία τους στο σχολείο γιατί έτσι προκύπτει όφελος, τόσο για την πνευματική όσο και για τη σωματική υγεία τους. Εχει άλλωστε διαπιστωθεί ότι το απόγευμα αφομοιώνονται ευκολότερα οι γνώσεις. 
Το πείραμα πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη ειδικών επιστημόνων, με επικεφαλής τον καθηγητή Νευρολογίας Ράσελ Φόστερ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Από τα τεστ μνήμης στα οποία υπέβαλε τους μαθητές προκύπτει ότι τα δύσκολα μαθήματα είναι καλύτερα να διδάσκονται το απόγευμα. 
Η επιστημονική εξήγηση είναι σχετικά απλή. Οταν το παιδί φτάνει στην εφηβεία, οι ρυθμοί του εσωτερικού βιολογικού ρολογιού αλλάζουν. Ο νέος θέλει εκ φύσεως να ξυπνάει πιο αργά το πρωί και δεν το κάνει από τεμπελιά αλλά επειδή έτσι είναι βιολογικά προγραμματισμένος. 

- Πρωί πρωί στην τάξη; 
- Παράλογο!
Ο εξειδικευμένοςστη μελέτη των διαταραχών του ύπνου καθηγητής Τιλ Ρένεμπεργκ δήλωσε στο ΒΒC ότι θεωρεί «παραλογισμό» την εμμονή να αρχίζουν τα μαθήματα νωρίς το πρωί. Διότι, όπως εξήγησε, το βιολογικό ρολόι κάθε ανθρώπου λειτουργεί σε κύκλους φωτός και σκότους οι οποίοι διαδέχονται ο ένας τον άλλο. Στην περίοδο της εφηβείας αυτή η εναλλαγή γίνεται αργότερα. Και, εκτός αυτού, οι μαθητές που ξυπνούν πολύ πρωί χάνουν το ουσιαστικότερο μέρος του ύπνου τους- και ο ύπνος είναι απαραίτητος για την αφομοίωση όσων μαθαίνει ο άνθρωπος. 

Πηγή: Το Βήμα

Εξαιρετικά επικίνδυνο για τα παιδιά το κάπνισμα στο αυτοκίνητο

Βρετανική ιατρική οργάνωση προτείνει την απαγόρευση του καπνίσματος στο αυτοκίνητο, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τον κίνδυνο που συνεπάγεται το παθητικό κάπνισμα για τα παιδιά, σε έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Μορφή σύγχρονης νόσου η σχολική αποτυχία


Μορφή «σύγχρονης νόσου» τείνει να πάρει η σχολική αποτυχία καθώς οι κίνδυνοι που πηγάζουν από αυτήν, ιδίως κατά την περίοδο της εφηβείας , έχουν δυσάρεστα αποτελέσματα, τα οποία ενίοτε είναι απειλητικά για την ζωή του παιδιού. Αν μάλιστα οι μαθησιακές δυσκολίες, που είναι από τις κυριότερες αιτίες της σχολικής αποτυχίας, είναι η «νόσος», η σχολική απελπισία θεωρείται η «κακοήθεια της νόσου». Ο έφηβος βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση ανάμεσα στην παιδική ηλικία και την ενηλικίωση και η ύπαρξη προβλημάτων που τον φέρνει, σε αυτή τη φάση της ζωής του, αντιμέτωπο με ειδικές καταστάσεις του δημιουργεί αμηχανία και αναστάτωση.

Σπιτικό φαγητό, τέλος!


Το καλό υγιεινό και σπιτικό φαγητό μαγειρεμένο από τα χεράκια της μανούλας, πεθαίνει μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που έγινε για λογαριασμό της Nestle και αποκαλύπτει ότι το 50% των γυναικών που έχουν παιδιά με μεγάλη δυσκολία καταφέρνουν να μαγειρέψουν ένα υγιεινό πιάτο γι' αυτά, σε καθημερινή βάση.

Προκήρυξη επαναληπτικών εξετάσεων επάρκειας ΕΝΓ, Απρίλιος 2010

Έχουν δημοσιευτεί οι προκηρύξεις για τη συμμετοχή στις επαναληπτικές εξετάσεις επάρκειας ΕΝΓ, που θα διεξαχθούν τον Απρίλιο 2010 σε Αττική- Πάτρα-Κρήτη και Βόρεια Ελλάδα. 
Κατεβάστε την προκήρυξη για Αττική- Πάτρα-Κρήτη ή την αντίστοιχη για τη Βόρεια Ελλάδα. Ημερομηνία λήξης συμμετοχών η 7η Απριλίου 2010. 

Τι γιορτάζαμε χθες???


"Τα τελευταία χρόνια η ιστορική παιδεία της νέας γενιάς, βρίσκεται στο «στόχαστρο» της δημοσιότητας με διάφορες αφορμές. Άλλοτε εξαιτίας της τεράστιας αποτυχίας στις πανελλήνιες εξετάσεις όπου στην Ιστορία βαθμολογούνται κάτω από τη βάση το 50 έως και 70% των μαθητών.Άλλοτε εξαιτίας των…μαργαριταριών που αλιεύονται κάθε χρόνο από τα γραπτά των μαθητών στο μάθημα της ιστορίας από διάφορους ερανιστές και παρουσιάζονται προς τέρψιν -ή, κατ' ελπίδα, προς προβληματισμό- του αναγνωστικού κοινού.
Άλλοτε τέτοιες ημέρες που γιορτάζουμε κάποια εθνική επέτειο. Ιδιαίτερα με αφορμή τις …απίθανες απαντήσεις των μαθητών για την επέτειο της 25ηςΜαρτίου και τον ηρωικό αγώνα του Ελληνικού λαού.
Tην 25η Μαρτίου «γιορτάζουμε το “Oχι” που είπαμε στους Γερμανούς και μαζί τον Eυαγγελισμό της Θεοτόκου» ή μήπως «γιορτάζουμε την Eλληνική Eπανάσταση του 1821 και μαζί τον Eυαγγελισμό της Θεοτόκου»; Aυτές αποτελούν ορισμένες από τις απαντήσεις που έδωσανμαθητές του Γυμνασίου και της A΄ Λυκείου στο πλαίσιο της έρευνας που έγινε από το τμήμα Iστορίας του Iόνιου Πανεπιστημίου (Kωνσταντίνος Aγγελάκος - Eλένη Σάρρου). Ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών μας δεν ήταν σε θέση να διηγηθεί σε γενικές γραμμές το «τι», το «πώς» και το «γιατί» ενός από τους σημαντικότερους σταθμούς της νεοελληνικής ιστορίας. Στις απαντήσεις των μαθητών ξεπρόβαλε μια πραγματική "σαλάτα" και μάλιστα με τα χειρότερα και πιο μπαγιάτικα υλικά που αναδεικνύει τόσο την απουσία της ιστορίας από το ελληνικό σχολείο όσο και τη γενικότερη σύγχυση και ασυνέχεια στις ιστορικές αποσκευές των μαθητών μας."
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ

Ποδόσφαιρο Κωφών


Αρχικά να σας ενημερώσουμε για την ανασύσταση  της γυναικείας ποδοσφαιρικής ομάδας για τη συμμετοχή στο 1ο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Κωφών Γυναικών 2010. 
Σχετικά με τους αγώνες κυπέλλου που διεξήχθησαν τη βδομάδα που μας πέρασε, νικήτρια ομάδα αναδείχθηκε αυτή του Αθλητικού Συλλόγου Κωφών- Βαρηκόων Ν/Δ Ελλάδας. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.

Η μουσική από διαφορετική σκοπιά...


Στην ιστορία, από την εποχή του Ομήρου τουλάχιστον, υπάρχουν αναφορές για τυφλούς μουσικούς και τραγουδοποιούς. Ray Charles, Stevie WonderAndrea Bocelli είναι τρία από τα πολλά ονόματα του 20ου και 21ου αιώνα που επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερη σχεση των τυφλών με τη μουσική. Ο Λούις Μπράιγ, ο άνθρωπος που δημιούργησε το ομώνυμο αλφάβητο, κατασκεύασε αντίστοιχα και μουσικό σύστημα, με το οποίο οι τυφλοί μπορούν να "διαβάσουν" τις νότες. Όσο για τη συμμετοχή τους σε μουσικά σχήματα, η Marlene Fenger, σε δημοσίευμα του 1964  δηλωσε ότι  ούσα τυφλή σε χορωδία αντιμετώπισε μόνο πρόβλημα μετρήματος: "αν ξέρεις να μετράς, γνωρίζεις πότε ξεκινά και ποτε σταματά το τραγούδι". Διαβάστε επίσης σχετικά "Τυφλοί μπλουζίστες, τροφοδότες του ροκ" και το μουσικό κώδικα Braille.

Τέλος, σας προτεινουμε να δείτε τον Χρήστο Καρναβα και να απολαύσετε την ερμηνεία του στο τραγούδι "Γι'αυτό κρύψου", αλλά και τη μικρή Ευγενία στο τραγούδι "Καραϊσκάκης", που αποτέλεσε την αφρομή για την παρούσα ανάρτηση.