Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

Προβολή: Ο GDPR στην εκπαίδευση



Δεν πάσχω από αυτισμό. Είμαι αυτιστική

Η συγγραφέας Madeleine Ryan, που ζει στην Αυστραλία, γράφει για την προσωπική της ιστορία με το φάσμα του αυτισμού.

Είμαι αυτιστική. Με μόνο τρεις λέξεις έχω εξαγγείλει εκατομμύρια ιδέες και εντυπώσεις για το τι είδους άτομο είμαι και για το τι θα μπορούσα ή δεν θα μπορούσα να είμαι ικανή. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να ελέγξω αυτό που πρόκειται να σκεφτεί κανείς ή τον τρόπο που θα συμπεριφερθεί και θα σχετιστεί μαζί μου. Το μόνο πράγμα που μπορώ να έχω τον έλεγχο είναι το αν θα το πω ή όχι.

Η Ελληνική Επανάσταση των ΑμεΑ

Ένας κοινωνικός συνεταιρισμός που ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν μόλις δύο χρόνια, προσπαθεί να θέσει νέες βάσεις για την υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία και των ασθενών με χρόνιες παθήσεις στην Ελλάδα, σπάζοντας τη στρεβλή αντίληψη ότι η υποστήριξή τους πρέπει να μοιάζει με «ντάντεμα» και να συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με φιλανθρωπικού τύπου βοήθεια ή ελεημοσύνη. Στόχος της Humane είναι τα ΑμεΑ να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας, καθημερινή διεκδίκηση της αποτελούν οι ίσες ευκαιρίες και όραμα της να αποδείξει σε όλους ότι τα ΑμεΑ όχι μόνο μπορούν να εργαστούν αλλά να καινοτομήσουν και να διαπρέψουν στον επιχειρηματικό στίβο.

Τέλος στα κινητά τηλέφωνα, τις κάμερες ασφαλείας και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές εντός του σχολείου βάζει ο Γαβρόγλου

Τη χρήση κινητών τηλεφώνων, καμερών ασφαλείας και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών στα σχολεία απαγορεύει μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μέσα από εγκύκλιο που εξέδωσε. Στόχος, όπως σημειώνεται, είναι η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

ΚΥΑ για την εισαγωγή σε ΑΕΙ υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις

Υπεγράφη και προωθήθηκε για δημοσίευση σε ΦΕΚ Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Υγείας που αφορά στην τροποποίηση του Πίνακα Σοβαρών Παθήσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 108 του Ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102/τ.Α΄).

Η μάστιγα των fake news και η Παιδεία στα Μέσα

Fake News ή ψευδείς ειδήσεις, post truth ή μετα-αλήθεια, είναι μόνο δύο από τους νέους όρους που κατακλύζουν τον τελευταίο καιρό δημόσιες συζητήσεις, δημοσιεύματα έντυπα και ηλεκτρονικά, αναρτήσεις και σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα ή –επί το ελληνικότερον!– στα social media. «Πρέπει να διασταυρώνουμε τις ειδήσεις» είναι μια άλλη φράση που ακούγεται και γράφεται επίσης συχνά, χωρίς, όμως, να δίνει ουσιαστικές λύσεις, προσβάσιμες στο ευρύ κοινό. Ενας τεράστιος όγκος πληροφοριών, κάθε είδους, διακινείται μέσω Internet από και προς κάθε κατεύθυνση, δημιουργώντας ένα χαώδες τοπίο επιλογών ή, αλλιώς, μια υπερπληροφόρηση η οποία αφού δεν παρέχεται με τη σφραγίδα καμιάς αυθεντίας απαιτεί νέες δεξιότητες χειρισμού από τους πολίτες του 21ου αιώνα. Κάπου εδώ εμφανίζεται ο όρος Media Literacy για τον οποίο συζητήσαμε με την Κατερίνα Χρυσανθοπούλου, εκπρόσωπο του Media Literacy Institute (Ινστιτούτο για την Παιδεία στα Μέσα).

Ένα κοριτσάκι Ζόμπι μαθαίνει στο παιδί την απώλεια, με τον πιο όμορφο τρόπο

Ένα κοριτσάκι ζόμπι με το όνομα Μορτίνα έρχεται σε ένα εντελώς διαφορετικό βιβλίο και αλλάζει αυτή την οπτική. Το βιβλίο Μορτίνα από τις εκδόσεις Ελληνικά γράμματα, παρουσιάζει τον θάνατο ως κάτι αναπόφευκτο, ως μέρος της ζωής.

Δωδεκάχρονος σκακιστής από την Ινδία έγινε Διεθνής Γκραν Μετρ

Το παιδί-θαύμα στο σκάκι, ο Ινδός Ραμεσμπάμπου Πραγκνανάντα, έγινε το Σαββατοκύριακο -στα 12 του χρόνια- ο νεότερος Διεθνής Γκραν Μετρ στην ιστορία του αθλήματος, μη καταρρίπτοντας, ωστόσο, το ρεκόρ της ηλικίας, μόλις για λίγους μήνες.