Σάββατο, 8 Μαρτίου 2014

Βιωματική τελετή για τη διαφορετικότητα στο μουσείο Βορρέ

Στο διαδραστικό πρόγραμμα «Αποτυπώματα» 2013 - 2014 θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν οι επισκέπτες στο Μουσείο Βορρέ την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014 στις 19.00.

Το πρόγραμμα είναι πρωτοβουλία της ομάδας του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π.) Πρόκειται για μία βιωματική – διαδραστική τελετή για την προσέγγιση της διαφορετικότητας, που περιλαμβάνει τα εργαστήρια: 1) Παίζοντας Bocce όλοι μαζί, σε Unified Teams, 2) Δες το Αλλιώς: Εκπαιδευτικό Εργαστήρι Προσομοίωσης Αισθητηριακής Αναπηρίας, 3) Σλάλομ στο Μουσείο: Πρόγραμμα Προσομοίωσης Κινητικής Αναπηρίας, 4) Εισαγωγή στη Νοηματική γλώσσα, 5) Κρυπτόλεξο, 6) Tape Art, 7) Wall of Wishes, 8) Μηνύματα και ζωγραφιές, 9) Κάνε το αόρατο, ορατό! Κολλάζ/ζωγραφική.

Ομάδες υποστήριξης για την γονεϊκή ισότητα μετά το διαζύγιο

Ο μη κυβερνητικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός ΓΟΝ.ΙΣ (Γονεϊκή ισότητα για τα Δικαιώματα του Παιδιού) ανακοινώνει την έναρξη υποστηρικτικών ομάδων σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων.

Μαθητικός διαγωνισμός: Ώρα να αλλάξετε τον κόσμο!

Τι θα λέγατε να διοχετεύσετε το πάθος σας σε κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο; Αυτό ακριβώς σας προσκαλεί να κάνετε η Google στο διαγωνισμό Google Science Fair. Μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές 13-18 χρόνων. Η τελική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι 12 Μαΐου και οι νικητές θα ανακοινωθούν στις 22 Σεπτεμβρίου. Μείνετε συντονισμένοι για όλες τις εξελίξεις στο Google+ και ζητήστε απαντήσεις από καταξιωμένους επιστήμονες στο Hangout on Air. Εάν χρειάζεστε βοήθεια για το έργο σας, δοκιμάστε το Idea Springboard.
• Δείτε το βίντεο του διαγωνισμού • Ο διαγωνισμός διοργανώνεται σε συνεργασία με τις εταιρείες Virgin Galactic, Scientific American, LEGO Education και το National Geographic.

Ολα για τα παιδιά: Λαδένια

Η πίτσα α λα ελληνικά. Πιο υγιεινή δεν γίνεται. Το μυστικό της κρύβεται στο καλό ψήσιμο της ζύμης.

Υλικά (για ένα ταψί 38 εκ.)
Για τη ζύμη
½ κιλό αλεύρι, για όλες τις χρήσεις
10 γρ. μαγιά, νωπή ή 1 φακελάκι ξερή
1 φλ. χλιαρό νερό
λίγο αλάτι

Μια κρίσιμη απόφαση

Η επιλογή του έκτου μαθήματος γενικής παιδείας είναι μια σημαντική απόφαση για όλους τους υποψήφιους και καθορίζει το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα «ανοίξει» γι' αυτούς, εκτός από εκείνο που αποτελεί πρωταρχικό στόχο καθενός.

Παράλληλα, οι μαθητές συμπληρώνουν με το μάθημα αυτό την εξάδα των εξεταζόμενων μαθημάτων με κριτήριο επιλογής την «ευκολία» του μαθήματος, ώστε να κερδίσουν χρόνο στο διάβασμά τους αλλά και να κατακτήσουν ευκολότερα έναν υψηλότερο βαθμό. Ο σχετικός πίνακας δεξιά, με τα στατιστικά δεδομένα κατά την περασμένη χρονιά (2013), είναι αποκαλυπτικός για τις προτιμήσεις τους.

Σλάλομ με αναπηρικά αμαξίδια στην αφιλόξενη πόλη

Ο Παναγιώτης έφτασε στην «Καθημερινή» με το αυτοκίνητό του. Πάρκαρε, προχώρησε ώς την είσοδο και ανέβηκε μέχρι τον τέταρτο όροφο με το ασανσέρ. Λίγο πριν φτάσει στο γραφείο μου, όμως, σταμάτησε. Ενας καλόγερος, ένα έπιπλο του οποίου την ύπαρξη σπάνια προσέχουμε, στένευε τόσο τον διάδρομο που εμπόδιζε τη διέλευσή του. Το αμαξίδιο «βρήκε» στο διαχωριστικό τζάμι.

Τρεις στους δέκα μαθητές έχουν ασκήσει βία στο σχολείο

Ο τόπος καταγωγής ενός μαθητή και το γεγονός ότι ανήκει σε μια μειονότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των «θυμάτων» ενδοσχολικής βίας στην Ελλάδα. Όλα αυτά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που φαίνεται ότι απέτυχε τα προηγούμενα χρόνια να διδάξει στους μαθητές τις έννοιες της αποδοχής και της ισότητας.

Στη Μελβούρνη σκέφτονται να επιδοτούν τους μαθητές για να τρώνε λαχανικά

Το επιτυχημένο μοντέλο της Γιούτα σκέφτονται να υιοθετήσουν στα σχολεία της Μελβούρνης, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να καταπολεμηθεί η παχυσαρκία. Τι προβλέπει το μοντέλο; Κατανάλωση λαχανικών έναντι συμβολικού ποσού.

Πυρηνικός φυσικός ετών 13

Ολα τα σχολικά πειράματα έχουν κάποια μορφή επικινδυνότητας. Οταν όμως ο 13 χρονών Τζέιμι Εντουαρντς πληροφόρησε τον διευθυντή του γυμνασίου του στο Λάνκασιρ της Βρετανίας ότι ούτε λίγο ούτε πολύ σκοπεύει να κατασκευάσει μέσα στην τάξη έναν πυρηνικό αντιδραστήρα, ο δάσκαλος αναφώνησε: «Μήπως θα τινάξουμε στον αέρα το σχολείο;». Ευτυχώς όμως η επιστήμη τελικά θριάμβευσε.