Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Η ρύπανση συνδέεται με την αργή νοητική ανάπτυξη των μαθητών στις πόλεις

Τα υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης του αέρα των πόλεων, κυρίως εξαιτίας της κυκλοφορίας των οχημάτων, συνδέoνται με πιο αργή νοητική ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας επτά έως δέκα ετών, σύμφωνα με μια νέα ισπανική επιστημονική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη.

Θέσεις της UNICEF για τα LGBT παιδιά και τους γονείς

Συνόψιση των θέσεων της UNICEF, από την Ειρήνη Πετροπούλου

Τον Νοέμβριο του 2014 η UNICEF δημοσιοποίησε σε μια ιδιαίτερα περιεκτική έκθεση τις θέσεις της όσον αφορά την εξάλειψη των διακρίσεων που υφίστανται τα παιδιά και οι γονείς τους για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου. Όλα τα παιδιά, ξεκινά η έκθεση, έχουν δικαίωμα να ζουν σε ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον άσχετα από τον πραγματικό ή τον αντιληπτό σεξουαλικό προσανατολισμό και ταυτότητα φύλου που μπορεί να έχουν. Αντιτίθεται, μάλιστα, σθεναρά κατά κάθε διάκρισης με αποδέκτες τα παιδιά λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού η την ταυτότητα φύλου των γονιών τους. Οι πρόσφατες θέσεις του παγκόσμιου οργανισμού βασίζονται στο γεγονός ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα, έτσι όπως ορίζονται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και από την Διεθνή Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, έχουν παγκόσμιο χαρακτήρα και αναφέρουν ρητά ότι κανένας άνθρωπος – παιδί ή ενήλικας – δεν μπορεί να γίνεται υποκείμενο κακοποίησης, διακρίσεων, εκμετάλλευσης, περιθωριοποίησης ή βίας για κανένα λόγο και για καμία αιτία.

Γιατί τα παιδιά δεν χρειάζεται να κάνουν καθημερινά μπάνιο

Λοιπόν, ένας από τους καθημερινούς -σχεδόν- διαπληκτισμούς που έχω με τον Παύλο, αφορούν το μπάνιο. «Γιατί μαμά να κάνω πάλι σημέρα μπάνιο αφού δεν ίδρωσα!» Κι αυτό είναι αστείο, καθώς ο 4χρονος γιος μου ακόμα και το πιο απλό πράγμα το λέει χοροπηδώντας, άρα είναι σχεδόν συνέχεια ιδρωμένος! Οκ, δεν μυρίζει... Μάλιστα χθες μία φίλη μού έλεγε ότι διάβασε μία τελευταία μελέτη που εξηγούσε γιατί δεν είναι απαραίτητο να τα κάνουμε κάθε βράδυ μπάνιο, και σήμερα «έπεσα» πάνω στο άρθρο της Βιβής Μπασινά που αναφερόταν στο ίδιο θέμα...

Πιστοποίηση μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στις ΤΠΕ

Εργαστήρια δημόσιων σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπαίδευσης, εφόσον πληρούν μια σειρά προϋποθέσεων και καταθέσουν σχετική αίτηση θα λειτουργήσουν ως Κέντρα Πιστοποίησης των μαθητών της Β/θμιας Εκπαίδευσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών. 

Τα παιδιά μαθαίνουν να σώζουν τον πλανήτη μας μέσα από το παιχνίδι!

Η οικολογική συνείδηση και ο σεβασμός στο περιβάλλον δεν είναι αρετές με τις οποίες γεννιόμαστε, αλλά αρετές τις οποίες αποκτούμε, και μόνο σταδιακά βρίσκουν έκφραση στις συνήθειες της καθημερινότητάς μας.

Νέα Υόρκη: Επίσημες αργίες στα σχολεία οι μεγαλύτερες μουσουλμανικές εορτές

Τα δημόσια σχολεία στην πόλη της Νέας Υόρκης θα παραμένουν κλειστά δύο επιπλέον ημέρες κάθε χρόνο για τις μεγαλύτερες μουσουλμανικές εορτές, ανακοίνωσε την Τετάρτη ο δήμαρχος Μπιλ ντε Μπλάζιο.

Μώραλης: Εχω ένα απωθημένο γιατί στο σχολείο με φώναζαν «γυαλάκια»

«Η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη σε δύο παιδιά από τον Πειραιά που έχασαν τη ζωή τους επειδή ήταν θύματα bullying. Το bullying δεν είναι παιχνίδι, είναι θέμα υγείας. Είναι ένα ειδικό φαινόμενο και απαιτεί εξειδικευμένη αντιμετώπιση» δήλωσε ο πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού κ. Κώστας Γιαννόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή την εθνική ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. «Ένα παιδάκι 10 χρόνων που έχει εξαφανισθεί για τρεις ημέρες επειδή το κυνηγούσαν οι συμμαθητές του μπορεί να κινδυνεύει, δεν είναι παιχνίδι» συμπλήρωσε.

Tα αλογάκια της ευτυχίας: Όταν μια αγκαλιά θεραπεύει τα παιδιά

H ιστορία των θεραπευτικών αλόγων-μινιατούρα καθώς και το πώς βρέθηκαν στην Ελλάδα θυμίζει ευφάνταστο σενάριο. Οι ευεργετικές ικανότητες των ζώων σε ηλικιωμένους, ασθενείς, άτομα με ειδικές νοητικές και ψυχικές ανάγκες είναι γνωστές εδώ και χρόνια. Τα αλογάκια-μινιατούρες όμως, είναι εκπαιδευμένα από ειδικούς ψυχοθεραπευτές και εκπαιδευτές μόνο για ένα σκοπό: να ανακουφίζουν τον ανθρώπινο πόνο.

Μετέωρη η ελληνική συμμετοχή στον διαγωνισμό PISA

Με απoβολή από τον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ κινδυνεύει η Ελλάδα, αφού ο νυν υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και ο αναπληρωτής του Τάσος Κουράκης -πανεπιστημιακοί και οι δύο- δείχνουν να ακολουθούν ουσιαστικά την πρακτική του συναδέλφου τους και πρώην υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, που είχε αδιαφορήσει. Παρότι ο (επίσης πανεπιστημιακός) υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης ζητεί την αξιοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι ο διαγωνισμός δεν έχει αξιολογηθεί εάν έχει αποδώσει, δίνοντας έτσι τροφή στους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ και των τοπικών ΕΛΜΕ να κηρύξουν πόλεμο στον διαγωνισμό για ιδεολογικούς λόγους και να στηρίζουν το μποϊκοτάζ του.

Το σχολείο του μέλλοντος από τα παιδιά

Πενήντα ομάδες παιδιών, ηλικίας 9 έως 16 ετών, από διάφορα μέρη της Ελλάδας, θα λάβουν μέρος το Σαββατοκύριακο, 7 και 8 Μαρτίου, στον μεγάλο τελικό του Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής First Lego League (FLL), που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας "Noesis", στη Θεσσαλονίκη.

Ανεξάρτητη Διαβίωση: Μια ευχή για τους Έλληνες με Αναπηρία

Γράφει ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος, Ειδικευόμενος Ψυχίατρος Πρόεδρος i-living – Οργανισμός Ανεξάρτητης Διαβίωσης Ελλάδος

Κοιμάμαι... Το πρωινό ξυπνητήρι χτυπάει στις 7 το πρωί ακριβώς! "Ώρα για δουλειά" σκέφτομαι. Ανοίγω τα μάτια. Είναι η στιγμή που συνειδητοποιώ για άλλη μια ημέρα πως δε μπορώ να κουνήσω ούτε τα χέρια μου ούτε τα πόδια μου αλλά ούτε και το υπόλοιπο κορμί μου μπορεί να κάνει κάποια άλλη κίνηση. 

Τι Λέμε σε ένα Παιδί για τον Θάνατο;

Γράφει η Βάνια Τέρνερ στο vice

Το να μιλήσεις σε ένα μικρό παιδί για το θάνατο, είναι σαν να προσπαθεί ένας γονιός να μιλήσει για πρώτη φορά, σε κάποιο έφηβο, για το σεξ και τα ναρκωτικά. Εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι ταμπού, «και οι περισσότεροι αν δεν μπορέσουν να το αποφύγουν ή να μεταθέσουν την ενημέρωση/συζήτηση στο απώτερο μέλλον, καταφεύγουν σε μισόλογα ή σε πρακτικές του παρελθόντος, που δεν έχουν καμμία σχέση με την πραγματικότητα», μου εξηγεί νηπιαγωγός η οποία θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της. «Όταν το παιδί μάς υποβάλλει ερωτήσεις σχετικά με το θάνατο», σημειώνει η Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος, παιδοψυχολόγος και συγγραφέας του βιβλίου Οι γονείς κάνουν τη διαφορά, «οι πρώτες μας αντιδράσεις είναι συνήθως αμήχανες και αναρωτιόμαστε τι πρέπει να του πούμε [...] Tο θέμα αυτό, άλλωστε, και σ' εμάς τους μεγάλους προκαλεί φόβο, καθώς νιώθουμε αδύναμοι να περιγράψουμε στο παιδί πού πηγαίνει αυτός που πέθανε».