Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

Κατασκευή: Ανοιξιάτικες φωλιές (εκτυπώσιμο)

 

Βρείτε τα εκτυπώσιμα αρχεία εδώ.

Ξεκινάει η «ελληνική PISA» την Τετάρτη, 18 Μαΐου 2022

Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 θα διεξαχθούν, σε εθνικό επίπεδο, οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, και στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Θα καταστεί, έτσι, δυνατή, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η διαμόρφωση βελτιωτικών παρεμβάσεων στη βάση μετρήσιμων, αξιόπιστων και αντιπροσωπευτικών δεδομένων.

Ηράκλειο: Επιστήμονες σχεδίασαν το πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι για την εξέλιξη του Αιγαίου

Ένα διασκεδαστικό και επιμορφωτικό ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο, που φτάνει μέχρι και 22 εκατομμύρια χρόνια πίσω, θα μπορούν σύντομα να κάνουν, και μάλιστα δωρεάν, οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ένα ταξίδι με προορισμό την περιοχή του Αιγαίου και με μέσο το πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι για την γεωλογική και βιολογική εξέλιξή του, το οποίο σχεδιάστηκε από τους επιστήμονες του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και πλέον είναι πραγματικότητα.

'Εκδοση Προκηρύξεων ΑΣΕΠ για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι εκδόθηκαν οι 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 Προκηρύξεις του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 20/18-4-2022, 18/18-4-2022 και 19/18-4-2022/τ. ΑΣΕΠ, αντίστοιχα), που αφορούν στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, αντίστοιχα.

Έλενα Αναγνωστοπούλου: Το πιο σημαντικό είναι να μάθουμε να θέτουμε ερωτήματα

Στον ακαδημαϊκό χώρο και όχι μόνο, δεν αποτελεί αυτονόητη συνθήκη ότι ο καλός επιστήμονας-ερευνητής είναι ταυτόχρονα και καλός δάσκαλος, δηλαδή αυτός που θα μεταδώσει τη γνώση τεκμηριωμένα, θα διδάξει τις σύγχρονες τάσεις στην επιστήμη του και με τη διδακτική του επάρκεια και μέθοδο θα εμπνεύσει τους φοιτητές του ανοιγοντας νέους δρόμους σκέψης. Με αφορμή τη βράβευσή της με το βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας στου Πανεπιστημίου Κρήτης «Στέλιος Πηχωρίδης» στην Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, κα Έλενα Αναγνωστοπούλου, βρεθήκαμε στην πανεπιστημιούπολη στο Γάλλο Ρεθύμνου και συζητήσαμε για τη διδασκαλία, τη γλώσσα, τις ανθρωπιστικές σπουδές και τον Τσόμσκι…

Για το Χιούστον αναχώρησε η ομάδα μαθητών «SCRAPS by FutureLab»

Για το Χιούστον, όπου θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, αναχώρησε νωρίς το πρωί από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης η ομάδα «SCRAPS by FutureLab», αποτελούμενη από παιδιά ηλικίας 11-16 ετών. Με όχημα ένα πρότζεκτ που υπόσχεται να βάλει τέλος στο ...μποτιλιάρισμα των πλοίων, η ομάδα αναδείχτηκε πριν από λίγες εβδομάδες πρωταθλήτρια Ελλάδας, εξασφαλίζοντας το πολυπόθητο εισιτήριο για τις ΗΠΑ, όπου θα διεκδικήσει το τρόπαιο ανταγωνιζόμενη με γκρουπ συνομηλίκων από 110 χώρες ανά τον πλανήτη. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 20 έως 23 Απριλίου, ενώ πλατινένιος χορηγός της ελληνικής ομάδας, με προπονητή και επιστημονικά υπεύθυνο τον υποψήφιο διδάκτορα Κοινωνικής Ρομποτικής Πέτρο Περλαντίδη Παπαδόπουλο, είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο: Μικρά Ασία 1922 - Το ανθολόγιο του ξεριζωμού


Μία ταινία μικρού μήκους από τους μαθητές της ΣΤ' Δημοτικού του Αριστοτέλειου Κορινθιακού Εκπαιδευτηρίου για τον ξεριζωμό, την ταπείνωση, τη νοσταλγία της πατρίδας. 

Κι ο χρόνος σταματάει στο Σεπτέμβρη του '22...

Βοτανόκηποι στα σχολεία του Δήμου Αλίμου

Μια ξεχωριστή πρωτοβουλία υλοποιείται στον Δήμο Αλίμου, με την οποία τα σχολεία της πόλης θα γεμίσουν με μυρωδικά φυτά.

Κάθε σχολείο θα αποκτήσει τον δικό του βοτανόκηπο και μάλιστα με την υποστήριξη της Υπηρεσίας Πρασίνου, τα φυτά θα τα φυτεύσουν οι ίδιοι οι μαθητές.

Ιστοσελίδα με συνταγές της γιαγιάς δημιούργησαν μαθητές, στο πλαίσιο του JA Greece, με inspirational mentor τον Α. Σκέρτσο

Τα χρωματιστά φασόλια και το κολοκύθι από αναρριχώμενη κολοκυθιά «συναντιούνται» στην κατσαρόλα για να τσιγαριστούν με κρεμμύδι και σκόρδο. Φύλλα δάφνης, κανέλα και ντομάτα, δίνουν την ιδιαίτερη γεύση στην «ταμπάκαλη», ένα παραδοσιακό φαγητό από τη Λαμπεία, το ορεινό χωριό των 250 κατοίκων του νομού Ηλείας.

Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία: Αλλαγές στις επιτροπές κλήρωσης και εξετάσεων

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε νέα απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή που τροποποιεί την απόφαση για την «Εισαγωγή μαθητών/τριών και σχετικές ρυθμίσεις στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ) για το σχολικό έτος 2022-2023» (Β’ 1144).

Πρόληψη ατυχημάτων από βεγγαλικά και κροτίδες κατά τη διάρκεια του Πάσχα

«Το Χαμόγελο του Παιδιού», εν όψει Πάσχα, τονίζει, για ακόμη μια φορά, ότι κροτίδες και βεγγαλικά δεν είναι παιχνίδια, αλλά υλικά άκρως επικίνδυνα, που στα χέρια των παιδιών γίνονται «φονικά όπλα» απειλώντας τη σωματική τους ακεραιότητα, αλλά και την ίδια τους τη ζωή.

Τα στοιχεία, που κάθε χρόνο δημοσιοποιούνται αντιπροσωπεύουν περιστατικά παιδιών, οικογενειών, ανθρώπων που ζουν γύρω μας και αναπάντεχα βρέθηκαν αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα.

ΕΣΑμεΑ: Ηχηρή παρέμβαση στο νομοσχέδιο του υπ. Υγείας για την απουσία εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία!

Τις προτάσεις της επί του σχεδίου νόμου «Γιατρός για όλους κλπ.» κατέθεσε με επιστολή της η Ε.Σ.Α.μεΑ. στο υπουργείο Υγείας, οι οποίες έχουν αναρτηθεί και στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή της Ε.Σ.Α.μεΑ., παλαιότερη επιστολή για τον ΕΟΠΥΥ καθώς και επιστολές των οργανώσεων μελών της Ε.Σ.Α.μεΑ. επί του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.

Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Βήμα-Βήμα» του SolidarityNow για τα ασυνόδευτα παιδιά

Από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι και τον Μάρτιο του 2022, το SolidarityNow παρείχε φροντίδα και υποστήριξη σε 86 ασυνόδευτα παιδιά, στο πλαίσιο του προγράμματος «Βήμα-Βήμα: Λειτουργία Εποπτευόμενων Διαμερισμάτων για Ασυνόδευτους Ανήλικους 16 ετών και άνω», σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το πρόγραμμα (MIS:5063334) χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, με τη συγχρηματοδότηση Ε.Ε. και Ελλάδας και υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων.

Αίθουσα Νοσηλευτικής Φροντίδας στο 36ο Δημοτικό Σχολείο

Μπορεί χθες να χτύπησε το τελευταίο κουδούνι στα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα, στο 36ο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας όμως τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είχαν έναν επιπλέον λόγο να χαίρονται. Χθες άνοιξε και επίσημα τις πόρτες του ο πρώτος Χώρος Παροχής Νοσηλευτικής Φροντίδας Παιδιού σε σχολείο. Ένας χώρος που εμπνεύστηκε η σχολική νοσηλεύτρια Δήμητρα Σιαχπαζίδου και βρήκε την πολύτιμη στήριξη της διευθύντριας του Σχολείου κ. Μαρίας Ζηρδέλη, των εκπαιδευτικών, αλλά και της Πνευμολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ανέλαβε το κόστος για τη διαμόρφωση του χώρου.