Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

"Η εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας" Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς (Αθήνα)



Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγίας Παρασκευής - Μουσείο Αλέκου Κοντόπουλου διοργανώνει την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009 και την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009, σεμινάριο με θέμα "Η Εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας". Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων και πραγματοποιείται από την κα Λίλα Πατρόκλου, συγγραφέα παιδικών βιβλίων ("Η Χρυσούλα", "Τα άτακτα πλοκάμια")


Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή για μια από τις 2 ημέρες, στα τηλέφωνα : 210 6395335, 210 6396311 , 210 6000943 ή μέσω fax 210 6006434 , 210 6000943 ή μέσω e-mail : viv-agp1@otenet.gr , viv-agp2@otenet.gr ή συμπληρώνοντας την αίτηση στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης (εδώ)


Η συνάντηση στις 23/11/2009 θα πραγματοποιηθεί στις 18:00 στο Παράρτημα Κοντόπευκου (Χίου & Σωτήρος, 2), ενώ στις 14/12/2009 θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Βιβλιοθήκη (Κοντοπούλου13)


Περισσότερα στοιχεία για την ομιλήτρια και το βιβλίο της "Τα άτακτα πλοκάμια" δίνονται στην ιστοσελίδα του Αναπηρία Τώρα ("Τα άτακτα πλοκάμια", Λίλα Πατρόκλου) Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρείτε και έναν κατάλογο για παιδικά βιβλία που θίγουν έμμεσα και άμεσα το θέμα της αναπηρίας, από μια λίστα που έχει συντάξει η κα Πατρόκλου σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς, βιβλιοθηκονόμους και υπαλλήλους βιβλιοπωλείων. Η λίστα σε μορφή pdf βρίσκεται εδώ.


Πηγή : Αναπηρία Τώρα (http://news.disabled.gr/?p=26176)

Πώς εξαρτάται από εσένα η αλλαγή του κλίματος


"Η αλλαγή του κλίματος είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, και όμως ο καθένας από μας έχει τη δύναμη να κάνει τη διαφορά. Ακόμα και μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου χωρίς να επηρεαστεί η ποιότητα της ζωής μας. Στην ουσία, μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση χρημάτων"

Επισκεφτείτε τη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Κλιματικές Αλλαγές και ενημερωθείτε για το τι είναι, τι μπορείτε να κάνετε εσείς και ποιες πρωτοβουλίες έχει πάρει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα βρείτε επίσης σχετικά βίντεο, ενημερωτικά σποτ, αλλα και κουίζ γνώσεων...

Ξεχωρίζουμε τα βίντεο "Energy, let's save it", "Everyone can save the planet" και τη σειρά "You control climate change", που αποτελείται από μια σειρά βίντεο με animated εφήβους 21 κρατών-μελών που δίνουν απλές συμβουλές σχετικά με το τι μπορεί να κάνει ο καθένας μας. Επίσης, υπάρχει διαθέσιμο υλικό για εκπαιδευτικούς (παρουσιάσεις και σημειώσεις)για τους δασκάλους), για να ενισχύσουν τις συζητήσεις στην τάξη με θέμα την αλλαγή του κλίματος.


Τέλος, για εσάς που σας αρέσει ο χορός, θα βρείτε πολύ ενδιαφέρουσα την πρωτοβουλία "Dances for the Climate". "Τον περασμένο Αύγουστο (2009), περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι χόρεψαν για το κλίμα σε μια παραλία στο Βέλγιο..." (δείτε το σχετικό βίντεο). Αν θέλετε, μπορείτε κι εσείς να στείλετε βίντεο με το δικό σας χορό για τις κλιματικές αλλαγές!

Διεθνής διαγωνισμός φωτογραφίας με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών


(Εικόνα : Ο μικρός Αγιούμπου και ο θείος του Άμπελ, δύο ορφανά θετικά στουν ιό HIV, ποζάρουν στον φακό της Αμερικανίδας Κάρολ Άλεν Στόρεϊ το 2007 στην Τανζανία)

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα" στις 21 Νοεμβρίου 2009 ("Κλικ" για τα δικαιώματα των παιδιών) , η Unicef και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Φωτογραφίας διοργανώνουν διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών.

Κάθε άτομο, ανεξαρτήτου ηλικίας και επαγγελματικής απασχόλησης, μπορεί να λάβει μέρος στο διαγωνισμό στέλνοντας μια ψηφιακή φωτογραφία με θέμα το δικαίωμα των παιδιών στην επιβίωση, την εκπαίδευση, την υγεία, την προστασία από την κακοποίηση, την κακομεταχείριση και την εκμετάλλευση ή το δικαίωμα των παιδιών να ακούγεται η φωνή τους.

Οι καλύτερες φωτογραφίες θα δημοσιευτούν στην ετήσια έκδοση του Παγκόσμιου Οργανισμού Φωτογραφίας (που θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2010), πολλές θα εκτεθούν στην ιστοσελίδα του οργανισμού, ενώ κάποιες θα παρουσιαστούν και στο Φεστιβάλ Φωτογραφίας των Καννών.


Όσο αφορά τους νεαρούς ερασιτέχνες φωτογράφους ηλικίας 12- 18 ετών, που συμμετέχουν ακριβώς με τους ίδιους όρους στον διαγωνισμό, οι 6 καλύτεροι θα ταξιδέψουν στις Κάννες, στην Αιθιοπία για να παρακολουθήσουν το Παγκόσμιο Φεστιβάλ Φωτογραφίας και να συμμετέχουν σε εργαστήριο φωτογραφίας του γνωστού Ιρανού φωτογράφου Ρεζά.

Οι φωτογραφίες, μαζί με τα στοιχεία του αποστολέα και ένα μικρό σχολιαστικό κείμενο, μπορούν να υποβάλλονται στην ιστοσελίδα http://www.worldphotographawards.ogr/unicef μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010.

Σχολείο με ρόδες : μια νέα εκπαιδευτική προσέγγιση για τα παιδιά που ζουν και εργάζονται στους δρόμους






Ένα μεγάλο κουτί με ρόδες, που όταν ανοίγει γίνεται ένας τεράστιος μαυροπίνακας, με πολλές καρτέλες ...Ένα μικρό και διαφορετικό σχολείο...

Αυτό είναι το Κινητό Σχολείο που έκανε την εμφάνισή του και στην Ελλάδα, στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και τις καρδιές των παιδιών.

Το "Κινητό Σχολείο" ξεκίνησε σαν ιδέα στο Βέλγιο το 1996, από τον Arnoud Raskin, στα πλαίσια μιας εργασίας του για ένα μάθημα του Πανεπιστημίου. Μετά άπό αρκετά χρόνια εφαρμογής αυτών των ιδεών και από πολλά στάδια (με συνεχείς τροποποιήσεις και αναθεωρήσεις) πήρε την σημερινή του μορφή το 2002, με την ίδρυση της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Mobile School.


Η φιλοσοφία της οργάνωσης και το όραμά της, μας δείχνουν έναν άλλο τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης της πραγματικότητας. Ακόμα και αν πάρουμε τα παιδιά που ζουν και εργάζονται στο δρόμο και τα τοποθετήσουμε σε ιδρύματα, καταφύγια και άλλες παρόμοιες δομές, το πρόβλημα δεν λύνεται. Γιατί αυτά τα παιδιά δεν μπορούν σε λίγα δευτερόλεπτα να ξεχάσουν τον μέχρι τότε τρόπο ζωής τους. Αν η μετάβαση είναι απότομη, τα παιδιά θα το σκάσουν και θα ξαναβρεθούν στον δρόμο, σε αυτό που ξέρουν. Η μετάβαση θέλει χρόνο και τρόπο. Όπως ακριβώς και ένα μωρό που περνάει πολλά στάδια εκπαίδευσης πριν φτάσει στο Πανεπιστήμιο. Κάθε βήμα πρέπει να γίνεται προσεκτικά και αργά. Το ίδιο το παιδί πρέπει να κατανοήσει,να εντοπίσει και να καλλιεργήσει τα ταλέντα και τις δυνατότητές του, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση για να μπορέσει τελικά να καθορίσει το ίδιο την ζωή του.


Όλο το πρόγραμμα στηρίζεται στην ύπαρξη ενός πίνακα με ρόδες. Πρόκειται για ένα μεγάλο κουτί πάνω σε ρόδες που μεταφέρεται εύκολα από έναν άνθρωπο. Και στις δύο μεριές του μεγάλου κουτιού υπάρχουν κρυμμένα 2 μικρότερα κουτιά, τα οποία τραβιούνται και διαθέτουν 2 πίνακες. Κλειστό το κουτί έχει μήκος 1,5 μέτρα, ενώ όταν ανοίξουν όλοι οι πίνακες φτάνει τα 6 μέτρα. Υπάρχουν δηλαδή 12 μέτρα πίνακα! Ένας από τους πίνακες είναι και σκηνή για κουκλοθέατρο. Πάνω σε αυτούς τους πίνακες τα παιδιά μπορούν να γράφουν, αλλα και να βλέπουν καρτέλες (εκπαιδευτικό υλικό) με θέματα γλώσσας και μαθηματικών, θέματα υγείας και απλά παιχνίδια.

Το πρόγραμμα υλοποιείται πλέον και στην Ελλάδα, από την Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων ΑΡΣΙΣ και της ανεξάρτητης, Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης PRAKSIS που έχει σαν βασικό στόχο την δημιουργία και εφαρμογή προγραμμάτων ανθρωπιστικής και ιατρικής δράσης.

Αναφορά στο Κινητό Σχολείο έγινε στον Αγγελιοφόρο, στις 20/11/2009. Για να διαβάσετε το άρθρο, πατήστε εδώ. Όλη η φιλοσοφία και ο τρόπος εφαρμογής του Κινητού Σχολείου είναι διαθέσιμα εδώ (και στην αγγλική γλώσσα).