Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Σεμινάριο για σπουδαστές τμημάτων διερμηνέων ΕΝΓ



Την Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2009, ώρες 18:00-21:00, το Σωματείο Διερμηνέων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας διοργανώνει επιμορφωτικό σενιμάριο με θέμα:

"Η επάρκεια του διερμηνέα Νοηματικής Γλώσσας,
Επαγελματισμός και Κώδικας Ηθικής"

Ομιλητής θα είναι ο Christopher Stone (θα υπάρχει μετάφραση στα ελληνικά).

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου, οι σπουδαστές πρέπει να έχουν λάβει την επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στο συμβολικό ποσό των 20 ευρώ το άτομο.
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι και την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009, ώρα 20:00.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί σε αίθουσα του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, Ζαχάρωφ 1, Αμπελόκηποι (Αθήνα).

Πληροφορίες από το σωματείο μέσω email (sdeng.gr@gmail.com), sms και τηλεφώνου (6978592716)

Χριστουγεννιάτικο Bazaar των παιδιών με γενετικά σύνδρομα


Ο Σύλλογος Ατόμων με Γενετικά Προβλήματα "Το Μέλλον" καλεί τους Αθηναίους να τιμήσουν με την παρουσία τους στο Χριστουγεννιάτικο Bazaar τα παιδιά με γενετικά σύνδρομα, τις γλυκές φατσούλες με σύνδρομο Angelman, Williams, Rett, Noonan...
Το Χριστουγενιάτικο Bazaar θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2009 (11:00 - 16:00) στο Ξενοδοχείο Semiramis (Χαριλάου Τρικούπη 48) στο Κεφαλάρι Κηφισιάς. 
Ενημερωθείτε για τον σύλλογο και την δράση του από την ιστοσελίδα του εδώ 

Αυτοκίνητο για άτομα με ακρωτηριασμούς στα άνω άκρα


Ένα αυτοκίνητο που επιτρέπει σε άτομα με σοβαρούς ακρωτηριασμούς και στα δύο χέρια να οδηγούν, παρουσιάστηκε σε επιστημονικό κέντρο του Βερολίνου από τον Christian Kandlbauer.
 
Ο πρώην μηχανικός έχασε πριν από 4 χρόνια και τα δύο του χέρια σε σοβαρό ατύχημα με ηλεκτρικό ρεύμα. Πριν από 2 χρόνια, μετά από πολύπλοκες χειρουργικές επεμβάσεις, έγινε ο πρώτος άνθρωπος που έλαβε τα "έξυπνα" προσθετικά μέλη που κατασκευάστηκαν από την εταιρεία Otto Bock και ιατρικούς επιστήμονες της Βιέννης. 

Τα "έξυπνα" τεχνητά μέλη είναι καινοτόμα καθώς έχουν την ικανότητα καταγραφής και εκτέλεσης εντολών από τον εγκέφαλο του ανθρώπου. Χρησιμοποιώντας τα νεύρα που πριν έλεγχαν το υγιές χέρι του, ο 22 χρονος Christian αρκεί να σκεφτεί τι θέλει να κάνει το χέρι του. Η σκέψη του πραγματοποιείται αμέσως. Πώς ; Η σκέψη από τον εγκέφαλο δημιουργεί ένα συγκεκριμένο ηλεκτρικό σήμα στο νεύρο που καταλήγει στο ακρωτηριασμένο άκρο. Αυτό το σήμα μεταφέρεται, μέσω ηλεκτρονικών συνδέσεων στο τεχνητό άκρο, που ανταποκρίνεται και κινείται με βάση τις εντολές. 

Χάρη στα νέα του χέρια, ο Christian μπορεί και πάλι να οδηγεί, ένα προσαρμοσμένο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε μόνο για αυτόν. Το αριστερό τεχνητό μέλος καταγράφει τις εντολές του εγκεφάλου και ενεργοποιεί ένα μπουτόν για τα φλας και την κόρνα. Το δεξί τεχνητό χέρι ελέγχει το μυϊκό σύστημα και προορίζεται για τους χειρισμούς του τιμονιού. 

Τα επόμενα χρόνια αναμένεται η νέα αυτή καινοτομία να τοποθετηθεί σε οχήματα που προορίζονται για άτομα με σοβαρές αναπηρίες στα άνω άκρα. 


Η δωρεάν παιδεία μας κοστίζει πολύ ακριβά !


Το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ πραγματοποίησε έρευνα την τριετία 2004-2007 για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα και δυστυχώς κατέληξε στα εξής αποθαρρυντικά συμπεράσματα : 
  • Η δωρεάν παιδεία μας κοστίζει πολύ ακριβά. 804 εκατομμύρια ευρώ ξοδεύουν οι ελληνικές οικογένειες κάθε χρόνο για την προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1,3 δισεκατομμύρια για την δευτεροβάθμια και 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ για την τριτοβάθμια. 
  • Οι συνολικές επιδόσεις στον μαθητικό πληθυσμό δείχνουν επικράτηση αριστούχων ή μαθητών με πολύ καλή βαθμολογία στα ιδιωτικά σχολεία. Συγκεκριμένα, το 14,5 % των μαθητών δημοσίων σχολείων και το 47,3 % των μαθητών ιδιωτικών σχολείων (σε όλες τις βαθμίδες) σημειώνουν άριστη ή πολύ καλή βαθμολογία/ επίδοση. 
  • Το ποσοστό των διαρροών του μαθητικού πληθυσμού στην Ελλάδα αγγίζει το 14, 7 % (με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό να είναι 15 % κατά μέσο όρο), οριακά αυξημένο κατά 0,4 % σε σχέση με την τριετία 2001-2004. Τα μεγαλύτερα ποσοστά πρόωρης διακοπής της σχολικής φοίτησης (κυρίως στο Γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου) εμφανίζονται στους νομούς Δυτικής Αττικής, Ρεθύμνου, Ξάνθης, Ροδόπης, Ηλείας, Δωδεκανήσου, Ηρακλείου και Λευκάδας. 
  • Στην 23η θέση ανάμεσα στα κράτη -μέλη της ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα τόσο στην αναλογία υπολογιστών ανά εκατοντάδα μαθητών (5,7) όσο και στις τεχνολογικές προδιαγραφές υποστήριξης των ηλεκτρονικών εφαρμογών. Ταυτόχρονα, αναλογεί μόλις το 1/50 ενός πλήρους, εξοπλισμένου εργαστηρίου (και υπολογιστών) ανά σχολείο, ενώ το ίδιο χαμηλά κινούνται τα ποσοστά γυμναστηρίων, βιβλιοθήκων και εργαστηρίων Φυσικής και Χημείας (τα στοιχεία αφορούν δημόσια σχολεία). 
  • Επιμέρους βελτιώσεις παρατηρούνται στην στελέχωση των σχολικών μονάδων, καθώς έχει μειωθεί συγκριτικά με την τριετία 2001- 2004 το ποσοστό των κενών θέσεων στα δημοτικά και λύκεια, αλλα παραμένει υψηλό το αντίστοιχο ποσοστό υποστελέχωσης στα νηπιαγωγεία και στα γυμνάσια. 
  • Η κρατική δαπάνη για την παιδεία μειώθηκε από 3,19 % του ΑΕΠ το 2005 σε 3,07 % το 2007.

Ένας αγώνας μπάσκετ με ξεχωριστό ενδιαφέρον


Ο αγώνας μπάσκετ του Παναθηναϊκού με την γερμανική Όλντενμπουργκ (που πραγματοποιείται σήμερα, Τετάρτη 25/11/2009 στον ΟΑΚΑ, στα πλαίσια της Α' φάσης της Euroleague) παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς είναι αφιερωμένος στο κίνημα υπέρ των ανθρώπων με διανοητική αναπηρία. Έχει σαν στόχο την ενημέρωση του κόσμου και την κινητοποίησή του προκειμένου να υποστηρίξει το μεγάλο αθλητικό γεγονός που θα φιλοξενήσει η Αθήνα το 2011 : τους Παγκόσμιους Αγώνες Special Olympics.
 
Για να μάθετε περισσότερα για τα Special Olympics (και να γίνετε εθελοντές) μπείτε στην ιστοσελίδα των SPECIAL OLYMPICS ΑΘΗΝΑ 2011