Οι παιδοψυχολόγοι λένε ότι ο χαρακτήρας ενός παιδιού μοιάζει με τον πηλό. Διαμορφώνεται εντυπωσιακά ανάλογα μ’ αυτά που βλέπει και ακούει από το οικογενειακό του περιβάλλον, ειδικά όταν βρίσκεται σε μικρή ηλικία που δεν έχει άλλα ερεθίσματα (σχολείο, φίλους κτλ.). Οι φράσεις που λέμε στο παιδί μας, ακόμα και οι πιο αθώες φαινομενικά, μπορεί να το επηρεάσουν με τρόπο που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε… Το πανεπιστήμιο Σάουθερν Καλιφόρνια έκανε μια σχετική έρευνα και κατέληξε σε δέκα φράσεις-κλισέ, τις οποίες δεν πρέπει επ’ ουδενί να λέμε στα παιδιά μας.
Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011
Η Κλίμακα του Σύμπαντος
Αν θέλετε να μάθετε πόσο μεγάλο είναι το Σύμπαν μας, δεν έχετε παρά να δείτε την παρακάτω εφαρμογή.
Πρόσωπα: Mike Esparza
«Στα οκτώ μου χρόνια ήμουν ο Ραφαήλ. Χρειάστηκα μια ολόκληρη ζωή για να μάθω να ζωγραφίζω σαν παιδί» ή «Χρειάστηκα τέσσερα χρόνια για να μάθω να ζωγραφίζω σαν τον Ραφαήλ αλλά μια ζωή για να ζωγραφίσω σαν παιδί», φαίνεται ότι είχε πει ο Πικάσσο, εξαίροντας έτσι την πρωτοτυπία και τον αυθορμητισμό που έχουν τα εικαστικά έργα των παιδιών.
Το ηθικό παιδί
Αν υπήρχε μόνο μία ικανότητα που θα θέλαμε να έχει το παιδί μας, θα ήταν να μπορεί να διακρίνει το «καλό» από το «κακό». Αυτό, όμως , προϋποθέτει ότι εμείς θα του διδάξουμε τις ηθικές αξίες.
Άποψη: Μίμης Σουλιώτης "Οι αόρατοι κίνδυνοι για τη διδασκαλία και τη σκέψη"
Την καραμούζα της αξιολόγησης των ελληνικών πανεπιστημίων την παίζουν διάφοροι, προφορικάριοι στα ραδιόφωνα και αρθρογράφοι εφημερίδων, με τρόπο που συχνά μαρτυρεί πως δεν ξέρουν για ποιο ακριβώς πράγμα μιλούν. Κανοναρχούμαστε αίφνης από την «πικρή διαπίστωση» ότι τα πανεπιστήμιά μας πατώνουν στις διεθνείς λίστες αξιολόγησης, πράγμα αληθές. Αλλά πώς και γιατί;
Βιβλίο: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών – γονέων παιδιών με αναπηρίες και γονέων μαθητών με αναπηρίες
Τo βιβλίο αυτό αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης, με διεπιστημονικό τρόπο, θεμάτων που απασχολούν συνανθρώπους μας, παιδιά και ενήλικες, και πηγάζουν από νευρο-ψυχιατρικές διαταραχές. Με την πεποίθηση ότι η αναγκαιότητα διεπιστημονικής προσέγγισης και συνεργασίας σε ιατρικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά ζητήματα, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για παιδιά, είναι επιτακτική, ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι με ευαισθησία και επίγνωσητη της μεγάλης μας ευθύνης. Στο παρόν βιβλίο έχει συμπτυχθεί η ύλη των δραστηριοτήτων μας. Καταβλήθηκε προσπάθεια για την όσο το δυνατόν καλλίτερη συσχέτιση των παρουσιάσεων. Παρ’ όλ’ αυτά, πιθανόν ορισμένες έννοιες να αποδίδονται με διαφορετικές λέξεις από παιδαγωγούς και ιατρούς, χωρίς όμως να αλλοιώνεται η ουσία τους.
Περισσότερες πληροφορίες, αλλά και τη δυνατότητα να το μεταφορτώσετε δωρεάν, θα βρείτε εδώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)